Gå til innhold

Gave til lærer, blir dette feil?

Anbefalte innlegg

For 2 år siden lå barnet vårt under kritisk i alle fag, så fikk de ny lærer.
Denne læreren har virkelig stått på og trukket i de trådene hun kan for at barnet vårt skulle få den hjelpen barnet trenger.
I dag er barnet blant de beste i klassen i engelsk, norsk og matte.

På fredag er det siste skoledag for i år, og neste år er det ungdomskolen og nye lærere.
Er det veldig feil og vi henter barnet vårt når skolen slutter og gir læreren en egen gaver fra oss som takk for hjelpen barnet har fått?
Er det eventuelt noen begrensninger i hva man kan gi?

Anonymkode: 7a074...544

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144430953-gave-til-l%C3%A6rer-blir-dette-feil/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke alle skoler setter pris på slikt, eller lærere. Og hvis den overrekkes på skolen så synes jeg det blir rart. 
Jeg ville enten sendt blomster til privatadresse med et hyggelig kort. Eller kjøpt inn feks jordbær og is til alle lærere med spesiell takk til læreren. Kjære Anne, Takk for alt du har gjort. Håper du kan kose deg på pauserommet med jordbær sammen med dine kollegaer. 
Veldig personlige gaver blir ofte litt flaut. 

Anonymkode: 8e528...4b8

Jeg gjorde det med læreren i fjor. Sendte en melding og lurte på om vi kunne møtes utenfor før hun dro fra skolen for dagen. Da var det ingen andre elever eller foreldre som visste at vi ga henne en egen gave. 

Ga henne en jordbærplante i ampel. 

Anonymkode: e9c6a...53c

Det gjorde vi i forfjor med en lærer, og kommer til å gjøre i år med en annen. Spesielt han i år har vært eksepsjonelt fantastisk, og jeg tror ærlig talt ikke datteren min hadde vært på skolen i dag uten ham. Jeg har ofte sagt at han skulle hatt en medalje, så det har jeg faktisk kjøpt (i sjokolade), men vi skal gi litt ekstra også. 

Anonymkode: a1bdd...f5a

Annonse

Hvis verdien er o er 300 kr eller noe sånt må læreren skatte av gaven. Da kan det bli mer styr enn hygge, men et kort og en blomst, dkokokade eller liknende er crll bare hyggelig så lenge det ikke tas i plenum.

Anonymkode: 8e8d2...df0

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Hvis verdien er o er 300 kr eller noe sånt må læreren skatte av gaven. Da kan det bli mer styr enn hygge, men et kort og en blomst, dkokokade eller liknende er crll bare hyggelig så lenge det ikke tas i plenum.

Tusen takk.

Har ikke tenkt å ta noe i plenum.
Kr 300,-, ok, det er litt mindre enn jeg hadde tenkt, men da får vi finne på noe som er innenfor.

Anonymkode: 7a074...544

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Lærere kan motta gaver over 300kr altså. Nå finner jeg det ikke igjen, men mener det er noen tusenlapper. Ikke at HI må gi en dyr gave, men tenkte bare å kommentere det👍.

Anonymkode: d1d8f...012

Nå har jeg sjekka litt, og det er ikke noen spesifikke regler for hva lærere kan motta gaver for, bortsett fra skattereglene, men da må man opp i ganske høye beløp (4-5000 kroner eller noe sånn). Det reglene sier at at det ikke skal være gaver som kan oppfattes som at noen prøver å "kjøpe" bedre karakterer eller andre fordeler. En blomst ved avslutningen av et skoleår eller en skolen generelt, vil ikke bli oppfattet som det. 

Anonymkode: 85829...541

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...