Gå til innhold

Erfaring med roundup?

Anbefalte innlegg

Skrevet
38 minutes ago, Anonym bruker said:

Jeg regner ikke hage som "natur" nei. Det er kultivert grunn. Roundup er ikke lov å bruke i naturen, bare på kultivert mark.

Anonymkode: 2ecbd...0b8

Du vil spise mat som har vært dyrket i roundup? 🤨

Anonymkode: bec41...e43

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig rart at en gartner bare vil la vissent forgiftet ugress "stå der"...

Svogeren min er også gartner og han ville da aldri brukt sånt i hagen, han ville heller aldri latt dødt ugress stå til pynt i hagen.

Anonymkode: ee11f...a5c

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Du vil spise mat som har vært dyrket i roundup? 🤨

Anonymkode: bec41...e43

Det er svert lite som blir dyrket i roundup. Hovedpoenget med middelet er å drepe planter, ikke å gå dem til å gro, men jeg er ikke bekymret for å spise mat som er dyrket på et jorde der det tidligere har vært brukt Roundup.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er svert lite som blir dyrket i roundup. Hovedpoenget med middelet er å drepe planter, ikke å gå dem til å gro, men jeg er ikke bekymret for å spise mat som er dyrket på et jorde der det tidligere har vært brukt Roundup.

Det vanlige er at jordene dynkes i roundup for å fjerne ugras før man sår/planter det man har tenkt å dyrke der. Det har vært i utstrakt bruk i årevis, så med mindre de spiser bare økologisk har de fleste spist mye som har vært dyrket på arealer der det har vært brukt.

Anonymkode: e64fd...8b0

Skrevet

Round up kan være årsaken til biedøden, og dreper alt av insekter og liv i jorden. Kan ikke forstå at noen fortsatt bruker den forferdelige giften 😢

Anonymkode: 691d2...bda

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det vanlige er at jordene dynkes i roundup for å fjerne ugras før man sår/planter det man har tenkt å dyrke der. Det har vært i utstrakt bruk i årevis, så med mindre de spiser bare økologisk har de fleste spist mye som har vært dyrket på arealer der det har vært brukt.

Anonymkode: e64fd...8b0

Det er ikke vanlig å bruke Roundup på jordet før man sår eller planter om våren selv om det fotekommrr. Det er vanligere at det blir brukt etter høsting. 

Sansynlig vis er det ikke særlig farlig heller.

https://forskning.no/biologisk-mangfold-helse-landbruk/roundup-er-ikke-sa-skadelig-som-du-kanskje-tror/1616250

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...