Anonym bruker Skrevet 12. juni 2022 #1 Skrevet 12. juni 2022 Jeg skal i begravelse til min mor i dag (mandag). Skjønner ikke hvordan komme gjennom dagen. Noen råd og tips. Og så blir det tiden etterpå. Til nå og under sykdommen har det vært travelt med besøk og nå forberedelser til dagen og mange har fått vite og kondolert og gitt oppmerksomhet. Nå er jeg redd for stillheten og sorg/savn når andre går videre mens jeg står i det helt i starten. Anonymkode: 2e56b...5ae
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2022 #2 Skrevet 12. juni 2022 Hva døde hun av? Kondolerer, forresten! ❤ Anonymkode: 18b88...182
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2022 #3 Skrevet 12. juni 2022 For min del var begravelsen noe jeg gruet meg veldig til, men som ble en veldig fin dag. Trist selvfølgelig, men også fin fordi det ble sagt og delt så mye fint om mamma. Begravelsen markerte både slutten på en fæl sykdomstid og begynnelsen på noe nytt. Jeg er glad mamma fikk slippe (kreft) og vi andre fikk hverdagen tilbake. Etter begravelsen hadde jeg tid om mulighet til å reflektere over de hode minnene etter to år hvor sykdom hadde tatt det meste av oppmerksomheten. Kondolerer❤️ Anonymkode: 60d2f...a24
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2022 #5 Skrevet 12. juni 2022 Tusen takk for kondolanser ❤️ Er kreft hun døde av. Fint å se begravelsen som en avslutning og en ny start. Håper det blir en fin dag og et fint mine for min kjære mor ❤️ Glad hun fikk slippe selvom sorg og savn er stort. Ingen ønsker at sine skal ha det som hun hadde det på slutten. Anonymkode: 2e56b...5ae
LillaGorilla♥♥ Skrevet 13. juni 2022 #6 Skrevet 13. juni 2022 For min del ble begravelsen en fin avslutning og starten på livet vårt uten min mor. Tiden mellom dødsfallet og begravelsen var som å være i limbo, jeg satt fast i en gjørme og kom meg ikke opp, fikk ikke puste, klarte ikke å tenke og all tid og energi gikk med til å ivareta min far og ordne alt det praktiske. Jeg fikk liksom ikke tid til å sørge, og gikk bare og grudde meg til begravelsen. Så når den var overstått var det som om jeg fikk fri og fred, og endelig fikk tid til å sørge og å jobbe med å komme meg tilbake til mitt eget liv igjen. Det livet jeg vet mamma hadde villet at jeg skulle ha. Klem til deg, det går ikke over, men det blir bedre ❤️
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2022 #7 Skrevet 13. juni 2022 Jeg opplevde også begravelsen som en "fin dag". Kirken var stappfull av mennesker og det ble sagt så mye fint om mamma og en fin avslutning på 5 vonde måneder med sykdom (kreft). Så vil du kanskje føle en type tomhet dagen etter for det er mye oppmerksomhet som skjer på selve dagen til dere pårørende og oppmerksomhet rundt moren din. Det er naturlig, men pust godt og forbered deg på dette - samtidig så er det en ny start, en fortsettelse som sikkert moren din ville ønsket for dere. Men tomhet, ja. Det vil du mest trolig oppleve. Savn og sorg, hånd i hånd. 3,5 år siden min mamma døde av kreft. Ting blir lettere, men det går veldig i bølger. Anonymkode: ff1f0...484
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2022 #8 Skrevet 13. juni 2022 Kondolerer. Om du har 2-3 nære venner så ville jeg fortalt de om hvordan du ønsket å ha det. for det kan være de er redd for å invitere deg med på ting, for de tenker at du fortsatt sørger (jo det gjør du jo, men det er lov å fortsette å leve også og det å komme seg ut kan gjør deg godt). Folk sørger ulikt, for meg så var det godt å kunne være litt meg selv også noen ganger uten alle de triste tankene. Noen vil snakke om det, andre vil ikke snakke om det, jeg mener ikke at du skal ta hensyn til andre oppe i dette, men heller fortelle andre hva du vil. Anonymkode: a70d8...30c
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2022 #9 Skrevet 14. juni 2022 Tusen takk for kondolansene ❤️ Takk for at dere deler deres erfaringer. Hadde en fin begravelse/avslutning i går. Da er hverdagen her. Så nå er det å finne den nye hverdagen. Anonymkode: 2e56b...5ae
LillaGorilla♥♥ Skrevet 15. juni 2022 #10 Skrevet 15. juni 2022 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Tusen takk for kondolansene ❤️ Takk for at dere deler deres erfaringer. Hadde en fin begravelse/avslutning i går. Da er hverdagen her. Så nå er det å finne den nye hverdagen. Anonymkode: 2e56b...5ae ❤️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå