Anonym bruker Skrevet 12. juni 2022 #1 Skrevet 12. juni 2022 Kan man flytte fra hverandre for en periode uten å måtte ta ut separasjon og skilles? Anonymkode: bb273...e1c
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2022 #2 Skrevet 12. juni 2022 Ja, men om dere har felles barn er det litt ekstra rundt det å melde flytting. Anonymkode: 56ce7...bc0
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2022 #3 Skrevet 12. juni 2022 Ja, man kan fint være gift og bo hver for seg, men da mister man retten til diverse stønader. Anonymkode: 7befb...f7f
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2022 #4 Skrevet 12. juni 2022 Selvsagt kan dere det. Det er ingen lov dom sier at man må bo sammen selv om man er gift. Det har til og med et navn: Særbo. Anonymkode: 5d8d7...96f
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2022 #5 Skrevet 12. juni 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Ja, man kan fint være gift og bo hver for seg, men da mister man retten til diverse stønader. Anonymkode: 7befb...f7f Stønader? Jeg får ikke noe stønad for å bo med gubben. Fortell! Anonymkode: 5d51a...7f4
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2022 #6 Skrevet 12. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Stønader? Jeg får ikke noe stønad for å bo med gubben. Fortell! Anonymkode: 5d51a...7f4 Nei, men man har rett på enkelte stønader dersom man tar ut seperasjon. Som for eksempel en barnetrygd ekstra, overgangsstønad og så videre Anonymkode: 7befb...f7f
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2022 #7 Skrevet 12. juni 2022 Jeg vet alt dette med stønader. Men jeg vil ikke skilles. Det er det jeg vil finne ut om han vil. Han mener at han ikke får fritid at han kun bruker tid på oss. Jeg sa til han i går at han får flytte fir seg selv en stund å se om det er det han vil. om han finner ut om han vil skilles skal jeg ikke stå i veien for han. Anonymkode: bb273...e1c
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2022 #8 Skrevet 12. juni 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg vet alt dette med stønader. Men jeg vil ikke skilles. Det er det jeg vil finne ut om han vil. Han mener at han ikke får fritid at han kun bruker tid på oss. Jeg sa til han i går at han får flytte fir seg selv en stund å se om det er det han vil. om han finner ut om han vil skilles skal jeg ikke stå i veien for han. Anonymkode: bb273...e1c Man kan ta ut seperasjon, og senere bestemme seg for å ikke skilles. Seperasjon er på en måte en slags "prøvetid" fra hverandre. Man må ikke skilles selv om man tar ut seperasjon. Tror heller ikke du har rett på barnebidrag dersom dere ikke er separert. Anonymkode: 7befb...f7f
Anonne Skrevet 12. juni 2022 #9 Skrevet 12. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Man kan ta ut seperasjon, og senere bestemme seg for å ikke skilles. Seperasjon er på en måte en slags "prøvetid" fra hverandre. Man må ikke skilles selv om man tar ut seperasjon. Tror heller ikke du har rett på barnebidrag dersom dere ikke er separert. Anonymkode: 7befb...f7f Håpet er jo å åpne øynene hans.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2022 #10 Skrevet 13. juni 2022 Anonne skrev (8 timer siden): Håpet er jo å åpne øynene hans. På hva da? Du gir ham fripass for å være fri og singel, samtidig som han slipper alt som har med barnebidrag, samværsavtaler og fordeling av boet å gjøre. Hvorfor i all verden skal han gidde å komme tilbake til familielivet som han er drittlei av, når du gjerne ham en slik gavepakke? Anonymkode: b59dd...88f
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2022 #11 Skrevet 13. juni 2022 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): På hva da? Du gir ham fripass for å være fri og singel, samtidig som han slipper alt som har med barnebidrag, samværsavtaler og fordeling av boet å gjøre. Hvorfor i all verden skal han gidde å komme tilbake til familielivet som han er drittlei av, når du gjerne ham en slik gavepakke? Anonymkode: b59dd...88f Jøss! De skal jo ikke bo som særbo resten av livet, men i en periode. Håpet til hi er vel at han skal se hva han mister ved et brudd. Dette trodde jeg var forståelig for alle voksne mennesker, men igjen hadde jeg for høye forhåpninger. Anonymkode: 9711a...46a
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2022 #12 Skrevet 13. juni 2022 Anonym bruker skrev (42 minutter siden): Jøss! De skal jo ikke bo som særbo resten av livet, men i en periode. Håpet til hi er vel at han skal se hva han mister ved et brudd. Dette trodde jeg var forståelig for alle voksne mennesker, men igjen hadde jeg for høye forhåpninger. Anonymkode: 9711a...46a Menn som er lei av familielivet vil oppfatte dette som skikkelig gavepakke. De trenger ikke å drive med mas og kjas som husarbeid i felles hjem, logistikk med barna på daglig basis osv, samtidig som de er gift på papiret og slipper å punge ut. Som sagt, vinn-vinn. Anonymkode: b59dd...88f
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2022 #13 Skrevet 13. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jøss! De skal jo ikke bo som særbo resten av livet, men i en periode. Håpet til hi er vel at han skal se hva han mister ved et brudd. Dette trodde jeg var forståelig for alle voksne mennesker, men igjen hadde jeg for høye forhåpninger. Anonymkode: 9711a...46a Det er derfor man har seperasjonsperiode. Man blir separert i minst et år, så avgjør man om det er på tide å søke skilsmisse eller flytte sønnen igjen. Svogeren min var separert i fire år, de fikk liksom ikke bestemt seg for om de skulle skilles eller ikke... Ser ingen grunn til at mannen skal slippe unna alt av forpliktelser i denne prøveperioden, hvorfor skulle han da ønske seg tilbake. Anonymkode: 4addc...32c
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2022 #14 Skrevet 13. juni 2022 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Det er derfor man har seperasjonsperiode. Man blir separert i minst et år, så avgjør man om det er på tide å søke skilsmisse eller flytte sønnen igjen. Svogeren min var separert i fire år, de fikk liksom ikke bestemt seg for om de skulle skilles eller ikke... Ser ingen grunn til at mannen skal slippe unna alt av forpliktelser i denne prøveperioden, hvorfor skulle han da ønske seg tilbake. Anonymkode: 4addc...32c Dette. Når man har et papir på at man er separert, er det jo alvor - neste steg skilsmisse. Når man bare bor et annet sted enn kone og barn, og besøker dem etter eget forgodtbefinnende, så er det jo ingen grunn for mannen til å komme tilbake til hverdagsmaset - han får jo det beste av to verdener. Anonymkode: b59dd...88f
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2022 #15 Skrevet 13. juni 2022 Kanskje like greit å ta ut separasjon. Dette går på mine sårede følelser. Jeg er så dritt lei av å alltid høre at tiden han bruker på familien går på bekostning av hans sin egentid. Men jeg kan heller ikke gjøre ting alene med barna for da føler han at jeg skaper minner sammen barn uten han. Anonymkode: bb273...e1c
Luksusdyret Skrevet 13. juni 2022 #16 Skrevet 13. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Kanskje like greit å ta ut separasjon. Dette går på mine sårede følelser. Jeg er så dritt lei av å alltid høre at tiden han bruker på familien går på bekostning av hans sin egentid. Men jeg kan heller ikke gjøre ting alene med barna for da føler han at jeg skaper minner sammen barn uten han. Anonymkode: bb273...e1c Så.. damned if you do, damned if you don't? Han er drittlei av familielivet, men ønsker heller ikke at DU finner på noe med barna alene - skal de sitte hjemme 24/7 uten å gjøre noe?
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2022 #17 Skrevet 13. juni 2022 Anonym bruker skrev (46 minutter siden): Kanskje like greit å ta ut separasjon. Dette går på mine sårede følelser. Jeg er så dritt lei av å alltid høre at tiden han bruker på familien går på bekostning av hans sin egentid. Men jeg kan heller ikke gjøre ting alene med barna for da føler han at jeg skaper minner sammen barn uten han. Anonymkode: bb273...e1c Selvfølgelig går tid brukt på familie på bekostning av egentid. Slik er det for alle som flytter sammen med noen og får barn. man får andre forpliktelser, man får ansvar for noen andre og man må forholde seg til andre krav. Men dette er jo et valg man tar - når man bestemmer seg for å stifte familie gir man samtidig opp all råderett over egen tid. Ønsker han ikke å være en del av familien - med det ansvaret det innebærer - så kan du like gjerne ta ut separasjon. Han må da betale bidrag. Anonymkode: a4646...a31
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2022 #18 Skrevet 13. juni 2022 Enig i at dette blir en gavepakke. Har han for lite alenetid? Bli enige om hvor mye alenetid han skal ha, og når. Han reiser bort litt, du tar med ungene(?) bort iblant o.l. Flytter dere fra hverandre er det ikke snakk om bare alenetid, det er å kjenne på singeltilværelsen. Andre som er i forhold greier å lage seg alenetid uten å flytte ut. Alenetid er vel noen timer eller en helg i ny og ne uten partner og barn, ikke å bo alene. Det høres ut som du vil at forholdet skal ryke, og det samme gjelder han. Anonymkode: fd178...2b4
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2022 #19 Skrevet 13. juni 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Kanskje like greit å ta ut separasjon. Dette går på mine sårede følelser. Jeg er så dritt lei av å alltid høre at tiden han bruker på familien går på bekostning av hans sin egentid. Men jeg kan heller ikke gjøre ting alene med barna for da føler han at jeg skaper minner sammen barn uten han. Anonymkode: bb273...e1c Men i alle dager, trodde han seriøst at han kunne stifte familie og få barn, samtidig som han beholdt egentiden sin? Skjønte han ikke at barn og forpliktelsen det innebærer spiser av egentiden din? Han høres jo mindre begavet ut... Det er jo en fase av livet som er sånn, man setter egne ting litt på vent for å følge opp barna sine. Det er småbarnsfasen av livet. Tiden med masse fritid til egne ting kommer igjen senere. Det er nok helt riktig å ta ut separasjon fra denne mannen, han er i beste fall veldig umoden. Anonymkode: 4addc...32c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå