Anonym bruker Skrevet 12. juni 2022 #1 Skrevet 12. juni 2022 Nå har hun gjennomført den og tatt utdannelse på fem år, altså master. Fra høsten starter hun i en god jobb hvor hun vil få ganske så høy inntekt. Før det så skal hun og søsknene hennes og flere i slekten møtes her hos meg til såkalt søskenbarntreff. Vi har hatt det hvert år siden vi var små barn, og selv om ikke alle kommer så er vi alltid mange. Hun som nå har tatt utdannelse har vært familiens sorte får. Søsknene har kuttet henne ut fordi hun ble rusmisbruker, for de ville ikke at barna deres skulle ha kontakt med en slik tante. Nå var hun ikke noe problem utover dette i familien, og hun kom aldri på døra til noen ubedt eller overraskende. Hun og jeg har hatt kontakt hele veien, men vi har ikke møttes mer enn fire, fem ganger på 12 år. Da har vi møttes når jeg har vært i byen hun bodde, og vi har tilbringt hele dagen sammen. Hun er en veldig snill person, og hun har vært veldig lei seg fordi søsknene ikke ville ha kontakt. Hun har sagt at hun kun vil snakke på telefonen, men de blokkerte henne derfra også. Nå har jeg også hørt søsknene sin versjon for vi er en del sammen. De har ikke hatt noe negativt å si annet enn at de er skuffet over valgene hennes og at de ikke vil ha en narkoman tante til barna. Søsknene er greie mennesker, men de er ganske ovenfra og ned mot en del mennesker. De har ikke noen annen grunn til det annet enn at de har giftet seg med menn med penger. De bor i flotte hus og har såpass mye penger at de kan tillate seg hva de vil av det som går på økonomi. Jeg har master og en kreativ jobb, og studerer stadig noe. Dette har vi snakket om, og det er søsknenes store sorg at den ene droppet ut av studier pga graviditet og den andre startet aldri. De har begge en slags jobb i den ene mannens firma. Nå la hun som ble narkoman en plan da hun gikk til rehab for syv år siden. Hun er en intelligent dame, og hun skulle ta utdannelse etter å ha blitt rusfri. Det tok nesten to år før hun var klar, og med hjelp fra de på institusjonen hun var på, gikk hun ut med toppkarakterer i nesten alt, og da kjørte hun på med universitetsutdannelse. Jeg har ikke sagt til de andre søsknene at jeg har særlig kontakt med henne, og de har uansett ikke vist noen interesse de få gangene jeg har sagt noe. Hun som nå har tatt utdannelsen har også blitt svært pen. Hun var alltid den peneste i slekten, og det tror jo mange er grunnen til at hun skeiet ut. Gamledagse holdninger om at skjønnhet betyr overfladiskhet og utsatt for fristelser de ikke kan stå i mot. Vi bor i en liten by hvor sånne holdninger desverre levde lengre enn andre steder. Uansett så har hun fått tilbake sitt gamle utseende. Hun har fikset på litt, men det er ikke så rart. 15 år som rusmisbruker setter spor, men nå ser hun fantastisk ut! Hun bestemte seg i februar for å komme på søskenbarntreffet her i juli. Jeg har lovt å ikke si noe til søsknene. Hun har lyst til å komme som stolt og som en overraskelse. Nå er jeg litt usikker på hva som skjer. Jeg unner henne å komme som den store snakkisen hun vil bli, men hvis dere var søsknene, ville dere blitt sure på meg for ikke å si noe? Anonymkode: 6c243...8bd
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2022 #2 Skrevet 12. juni 2022 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Nå har hun gjennomført den og tatt utdannelse på fem år, altså master. Fra høsten starter hun i en god jobb hvor hun vil få ganske så høy inntekt. Før det så skal hun og søsknene hennes og flere i slekten møtes her hos meg til såkalt søskenbarntreff. Vi har hatt det hvert år siden vi var små barn, og selv om ikke alle kommer så er vi alltid mange. Hun som nå har tatt utdannelse har vært familiens sorte får. Søsknene har kuttet henne ut fordi hun ble rusmisbruker, for de ville ikke at barna deres skulle ha kontakt med en slik tante. Nå var hun ikke noe problem utover dette i familien, og hun kom aldri på døra til noen ubedt eller overraskende. Hun og jeg har hatt kontakt hele veien, men vi har ikke møttes mer enn fire, fem ganger på 12 år. Da har vi møttes når jeg har vært i byen hun bodde, og vi har tilbringt hele dagen sammen. Hun er en veldig snill person, og hun har vært veldig lei seg fordi søsknene ikke ville ha kontakt. Hun har sagt at hun kun vil snakke på telefonen, men de blokkerte henne derfra også. Nå har jeg også hørt søsknene sin versjon for vi er en del sammen. De har ikke hatt noe negativt å si annet enn at de er skuffet over valgene hennes og at de ikke vil ha en narkoman tante til barna. Søsknene er greie mennesker, men de er ganske ovenfra og ned mot en del mennesker. De har ikke noen annen grunn til det annet enn at de har giftet seg med menn med penger. De bor i flotte hus og har såpass mye penger at de kan tillate seg hva de vil av det som går på økonomi. Jeg har master og en kreativ jobb, og studerer stadig noe. Dette har vi snakket om, og det er søsknenes store sorg at den ene droppet ut av studier pga graviditet og den andre startet aldri. De har begge en slags jobb i den ene mannens firma. Nå la hun som ble narkoman en plan da hun gikk til rehab for syv år siden. Hun er en intelligent dame, og hun skulle ta utdannelse etter å ha blitt rusfri. Det tok nesten to år før hun var klar, og med hjelp fra de på institusjonen hun var på, gikk hun ut med toppkarakterer i nesten alt, og da kjørte hun på med universitetsutdannelse. Jeg har ikke sagt til de andre søsknene at jeg har særlig kontakt med henne, og de har uansett ikke vist noen interesse de få gangene jeg har sagt noe. Hun som nå har tatt utdannelsen har også blitt svært pen. Hun var alltid den peneste i slekten, og det tror jo mange er grunnen til at hun skeiet ut. Gamledagse holdninger om at skjønnhet betyr overfladiskhet og utsatt for fristelser de ikke kan stå i mot. Vi bor i en liten by hvor sånne holdninger desverre levde lengre enn andre steder. Uansett så har hun fått tilbake sitt gamle utseende. Hun har fikset på litt, men det er ikke så rart. 15 år som rusmisbruker setter spor, men nå ser hun fantastisk ut! Hun bestemte seg i februar for å komme på søskenbarntreffet her i juli. Jeg har lovt å ikke si noe til søsknene. Hun har lyst til å komme som stolt og som en overraskelse. Nå er jeg litt usikker på hva som skjer. Jeg unner henne å komme som den store snakkisen hun vil bli, men hvis dere var søsknene, ville dere blitt sure på meg for ikke å si noe? Anonymkode: 6c243...8bd Hvis noen i familien er her inne er det i alle fall ikke en overraskelse lenger.. du fir veldig detaljert informasjon 😊 For å svare så tenker jeg at kanskje søsknene har godt av et lite sjokk.. Anonymkode: a61dd...215
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2022 #3 Skrevet 12. juni 2022 Hvor gamle er dere? Umodne hele gjengen. For det første, holde kontakt med noen i smug?? Hva er greia. Ikke ville at barna skal ha en tante som er rusmisbruker? Ikke rusa rundt barna burde holde. Ta utdannelse, holde det hemmelig og bombe en fest med, se på meg så vellykket jeg er?? Skjønner ingenting. Lurer på om dette er trolling. Hele historien og problemstillingen er hinsides absurd. I så tilfelle, få deg et liv. Er den fakta så skinner det godt gjennom at du ser ned på de øvrige søskenbarn. Dumme trofekoner som ikke har utdannelse, i motsetning til deg som er vellykket og smart. Si noe eller ei. Jeg hadde vel ikke følt behov for å informere spesifikt men spør noen så hadde jeg ikke holdt det hemmelig. Holder fortsatt en knapp på trolling. Hele greia høres ut som en dårlig roman med en haug høner i hovedrollene. Anonymkode: ed047...afa
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2022 #4 Skrevet 12. juni 2022 Har du sett gamle c-filmer igjen nå da? Anonymkode: d6bc3...4ec
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2022 #5 Skrevet 12. juni 2022 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Hvor gamle er dere? Umodne hele gjengen. For det første, holde kontakt med noen i smug?? Hva er greia. Ikke ville at barna skal ha en tante som er rusmisbruker? Ikke rusa rundt barna burde holde. Ta utdannelse, holde det hemmelig og bombe en fest med, se på meg så vellykket jeg er?? Skjønner ingenting. Lurer på om dette er trolling. Hele historien og problemstillingen er hinsides absurd. I så tilfelle, få deg et liv. Er den fakta så skinner det godt gjennom at du ser ned på de øvrige søskenbarn. Dumme trofekoner som ikke har utdannelse, i motsetning til deg som er vellykket og smart. Si noe eller ei. Jeg hadde vel ikke følt behov for å informere spesifikt men spør noen så hadde jeg ikke holdt det hemmelig. Holder fortsatt en knapp på trolling. Hele greia høres ut som en dårlig roman med en haug høner i hovedrollene. Anonymkode: ed047...afa Jeg ser ikke ned på dem, men jeg heier nok på søsteren. Grunnen til at utdannelse ble tatt opp er jo fordi de ikke har tatt noen. Nå kommer jo søsteren de har kuttet ut og har det de sørger over å ikke ha. Jeg har heller ikke holdt noe hemmelig kun for å skjule noe. De ville ikke høre om da jeg besøkte henne, og ikke vært minste interessert. Da sluttet jeg å si noe om henne etter få år. Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Har du sett gamle c-filmer igjen nå da? Anonymkode: d6bc3...4ec Dette er sant det altså. Jeg vet ikke hvorfor du syns det er så rart? Jeg kunne fortalt ting som var en million ganger mer oppsiktsvekkende. Flere historier tilogmed. Anonymkode: 6c243...8bd
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2022 #6 Skrevet 12. juni 2022 Jeg synes det gjør ikke noe om hun dukker opp som en overraskelse. For det er mer kjipt om de andre ikke kommer fordi hun kommer. Er ikke opplysningsplikt. Anonymkode: 194f2...26b
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2022 #7 Skrevet 12. juni 2022 Jeg skjønner ikke motivet. Hvordan er overraskelsen ment å virke? Skal de bli glade for å se henne? Sjokkerte? Skal de bli satt på plass fordi de tror de er noe (som du åpenbart ikke synes de er)? Hvis dere ikke er 12 år gamle, bør du heller ta en prat med henne og si at det antakelig blir mye hyggeligere om de vet at hun kommer. Og så sier du til gjengen at *Eva* har lyst til å komme i år, at hun er glad og stolt over å ha nådd målene sine og fått seg en god utdannelse, at hun har lyst til å få kontakt igjen og er lei seg for de tingene som ble dumme mellom dem. Anonymkode: 8e7ed...7a2
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2022 #8 Skrevet 12. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg ser ikke ned på dem, men jeg heier nok på søsteren. Grunnen til at utdannelse ble tatt opp er jo fordi de ikke har tatt noen. Nå kommer jo søsteren de har kuttet ut og har det de sørger over å ikke ha. Jeg har heller ikke holdt noe hemmelig kun for å skjule noe. De ville ikke høre om da jeg besøkte henne, og ikke vært minste interessert. Da sluttet jeg å si noe om henne etter få år. Dette er sant det altså. Jeg vet ikke hvorfor du syns det er så rart? Jeg kunne fortalt ting som var en million ganger mer oppsiktsvekkende. Flere historier tilogmed. Anonymkode: 6c243...8bd Dette er dårlig husmorhistorie. Anonymkode: d6bc3...4ec
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2022 #9 Skrevet 12. juni 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Dette er dårlig husmorhistorie. Anonymkode: d6bc3...4ec Finne på noe så kjedelig….? Anonymkode: 8e7ed...7a2
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2022 #10 Skrevet 12. juni 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Jeg synes det gjør ikke noe om hun dukker opp som en overraskelse. For det er mer kjipt om de andre ikke kommer fordi hun kommer. Er ikke opplysningsplikt. Anonymkode: 194f2...26b Du sier noe. De ville vært kapable til å bli hjemme. Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Jeg skjønner ikke motivet. Hvordan er overraskelsen ment å virke? Skal de bli glade for å se henne? Sjokkerte? Skal de bli satt på plass fordi de tror de er noe (som du åpenbart ikke synes de er)? Hvis dere ikke er 12 år gamle, bør du heller ta en prat med henne og si at det antakelig blir mye hyggeligere om de vet at hun kommer. Og så sier du til gjengen at *Eva* har lyst til å komme i år, at hun er glad og stolt over å ha nådd målene sine og fått seg en god utdannelse, at hun har lyst til å få kontakt igjen og er lei seg for de tingene som ble dumme mellom dem. Anonymkode: 8e7ed...7a2 De vil nok ikke bli så glade. Når du kutter folk ut av livet ditt fordi de ikke er bra nok, og hun dukker opp som en velutdannet og ikke minst rusfri person helt plutselig etter år, så vil de vel føle på noe. Jeg tror jeg liker det lille dramaet dette medfører. Alt må ikke være så kjedelig hele tiden fordi en skal være moden og voksen. Litt drama er vel bare bra i noen sammenheng. Anonymkode: 6c243...8bd
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2022 #11 Skrevet 12. juni 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Du sier noe. De ville vært kapable til å bli hjemme. De vil nok ikke bli så glade. Når du kutter folk ut av livet ditt fordi de ikke er bra nok, og hun dukker opp som en velutdannet og ikke minst rusfri person helt plutselig etter år, så vil de vel føle på noe. Jeg tror jeg liker det lille dramaet dette medfører. Alt må ikke være så kjedelig hele tiden fordi en skal være moden og voksen. Litt drama er vel bare bra i noen sammenheng. Anonymkode: 6c243...8bd Da er du jo ikke interessert i hva vi synes eller hvordan vi ville reagert. Det aner vi jo forresten ikke heller, siden vi bare har din side av saken. Anonymkode: 8e7ed...7a2
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2022 #12 Skrevet 12. juni 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Da er du jo ikke interessert i hva vi synes eller hvordan vi ville reagert. Det aner vi jo forresten ikke heller, siden vi bare har din side av saken. Anonymkode: 8e7ed...7a2 Jeg spurte om dere ville blitt sure på meg for ikke å si noe. Det var alt jeg ville vite, og da selvfølgelig ut fra hva jeg har fortalt her. Jeg vet ikke hva mer du ville vite for å svare på det. Anonymkode: 6c243...8bd
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2022 #13 Skrevet 12. juni 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Jeg spurte om dere ville blitt sure på meg for ikke å si noe. Det var alt jeg ville vite, og da selvfølgelig ut fra hva jeg har fortalt her. Jeg vet ikke hva mer du ville vite for å svare på det. Anonymkode: 6c243...8bd Ut fra det du har fortalt, hadde jeg enten ikke brydd meg (du sier de bryr seg lite), eller blitt irritert på deg fordi du prøver så hardt å skape drama ut av min families litt vanskelig historie. Anonymkode: 8e7ed...7a2
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2022 #14 Skrevet 12. juni 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Ut fra det du har fortalt, hadde jeg enten ikke brydd meg (du sier de bryr seg lite), eller blitt irritert på deg fordi du prøver så hardt å skape drama ut av min families litt vanskelig historie. Anonymkode: 8e7ed...7a2 Det var en side å se det fra. Nå vil jeg jo ikke si at det er jeg som skaper drama her, da hun ber meg ikke å si noe. Det er jo heller ikke jeg som har kuttet kontakten med noen. Det er bare det at det er jeg som har kontakt med henne. Jeg er ikke så glad i særlig drama ellers, men dette syns jeg kan ha noe for seg. Det vil jo bli litt spennende å se hvordan de andre vil reagere, og det gjelder ikke bare søstrene heller. Anonymkode: 6c243...8bd
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2022 #15 Skrevet 12. juni 2022 Så artig. Det må være så artig og være den søsteren og vise at hun har fått det til💪💪. Jeg ville ikke sagt noe om jeg var deg i forkant. Om de skal bli sur på deg så er det pga umodenhet spør du meg Anonymkode: 05a2b...446
Ekspatt Skrevet 12. juni 2022 #16 Skrevet 12. juni 2022 Denne siden minner mer og mer om de husmordramatiske hemmelige historiene noen får publisert i Hjemmet.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2022 #17 Skrevet 12. juni 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Så artig. Det må være så artig og være den søsteren og vise at hun har fått det til💪💪. Jeg ville ikke sagt noe om jeg var deg i forkant. Om de skal bli sur på deg så er det pga umodenhet spør du meg Anonymkode: 05a2b...446 Det tror jeg også. Jeg unner henne det, for det har ikke vært så veldig lett å klare seg så mye alene som hun har gjort! Hun har i realiteten vært uten familie siden hun var 17,18. Ekspatt skrev (8 minutter siden): Denne siden minner mer og mer om de husmordramatiske hemmelige historiene noen får publisert i Hjemmet. Jeg begynner å tro at jeg lever et spennende liv i forhold til noen av dere her! Dette er ingenting i forhold til hva som har skjedd og skjer i livet mitt. Eller så er det dere som lever langt over gjennomsnittlig begivenhetsløse liv? Anonymkode: 6c243...8bd
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2022 #18 Skrevet 12. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Du sier noe. De ville vært kapable til å bli hjemme. De vil nok ikke bli så glade. Når du kutter folk ut av livet ditt fordi de ikke er bra nok, og hun dukker opp som en velutdannet og ikke minst rusfri person helt plutselig etter år, så vil de vel føle på noe. Jeg tror jeg liker det lille dramaet dette medfører. Alt må ikke være så kjedelig hele tiden fordi en skal være moden og voksen. Litt drama er vel bare bra i noen sammenheng. Anonymkode: 6c243...8bd Det er jo veldig rart å anta at de ikke vil bli glade for at søsteren har skikket seg vel og fått livet på rett kjøl? Hvis hun ber deg om å ikke si noe, og du føler deg mest forpliktet ovenfor henne så får du holde det hemmelig da. Du spør om vi hadde blitt sure, men det spiller jo ingen rolle hva JEG hadde følt i situasjonen så lenge de det gjelder har sin egen oppfatning av dette. Anonymkode: 58c70...720
Ekspatt Skrevet 12. juni 2022 #19 Skrevet 12. juni 2022 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Jeg begynner å tro at jeg lever et spennende liv i forhold til noen av dere her! Dette er ingenting i forhold til hva som har skjedd og skjer i livet mitt. Eller så er det dere som lever langt over gjennomsnittlig begivenhetsløse liv? Anonymkode: 6c243...8bd Vi lever kanskje på ulike planeter, men her jeg holder til er det ikke et lystbetont høydepunkt å sammenlignes med Hjemmets husmordrama, altså. Kanskje når jeg er 30 år eldre enn i dag.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2022 #20 Skrevet 12. juni 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Det er jo veldig rart å anta at de ikke vil bli glade for at søsteren har skikket seg vel og fått livet på rett kjøl? Hvis hun ber deg om å ikke si noe, og du føler deg mest forpliktet ovenfor henne så får du holde det hemmelig da. Du spør om vi hadde blitt sure, men det spiller jo ingen rolle hva JEG hadde følt i situasjonen så lenge de det gjelder har sin egen oppfatning av dette. Anonymkode: 58c70...720 Vi mennesker er jo ikke så ulike, så jeg tror at her er det vi som heier på det svarte fåret, og så er det de som skjønner de som tar avstand. En skal jo tro at de blir glade, men de har ikke brydd seg om henne på mange år. De var jo unge de også da hun skeiet ut, men de kunne jo ha vist litt interesse da de ble voksne syns nå jeg. Vi får jo se hva som skjer, men hun blir ihvertfall en del av min omgangskrets da hun begynner å jobbe bare tre mil unna. Jeg antar også at iallefall to av tanteungene vil bli kjent med henne. Jeg ville jo vite hva folk tenker her, for jeg begynte å tenke mer over situasjonen selv. Anonymkode: 6c243...8bd
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2022 #21 Skrevet 12. juni 2022 Ekspatt skrev (7 minutter siden): Vi lever kanskje på ulike planeter, men her jeg holder til er det ikke et lystbetont høydepunkt å sammenlignes med Hjemmets husmordrama, altså. Kanskje når jeg er 30 år eldre enn i dag. Ja, jeg tror du og jeg lever på veldig ulike planeter. Det syns jeg er helt i orden. Anonymkode: 6c243...8bd
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2022 #22 Skrevet 12. juni 2022 Jeg tror nok jeg hadde blitt ganske sint om en person jeg ikke ønsket kontakt med plutselig hadde dukket opp uten at jeg var advart ja. Men hvis det ikke er noe du utelater (eller ikke vet) så hadde jeg jo aldri kuttet kontakten med et søsken av en så dårlig grunn. Anonymkode: b07ce...b79
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2022 #23 Skrevet 12. juni 2022 Jeg må si meg enig med anonym over her. Jeg har kuttet en del folk ut av mitt liv. Hadde de dukket opp uten at jeg var forberedt, hadde det ødelagt dagen. Samtidig, jeg har kontakt med min bror som er rusmisbruker, mine barn har også kontakt, men de blir skjermet, så de ikke blir påvirket av rusmisbruket. Søsteren deres bør være forberedt på at hun kanskje må forlate festen. Anonymkode: a6af4...6cf
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2022 #24 Skrevet 12. juni 2022 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Vi mennesker er jo ikke så ulike, så jeg tror at her er det vi som heier på det svarte fåret, og så er det de som skjønner de som tar avstand. En skal jo tro at de blir glade, men de har ikke brydd seg om henne på mange år. De var jo unge de også da hun skeiet ut, men de kunne jo ha vist litt interesse da de ble voksne syns nå jeg. Vi får jo se hva som skjer, men hun blir ihvertfall en del av min omgangskrets da hun begynner å jobbe bare tre mil unna. Jeg antar også at iallefall to av tanteungene vil bli kjent med henne. Jeg ville jo vite hva folk tenker her, for jeg begynte å tenke mer over situasjonen selv. Anonymkode: 6c243...8bd Nå er det vel ofte slik at man kutter ut rusmisbrukeren for å beskytte seg selv og familien og ikke fordi man slutter å bry seg. Men om du tror at de kan bli sinte fordi hun kommer og ødelegge festen bør du fortelle dette til din kusine og forklare at det ikke er riktig ovenfor de andre (som ikke er involvert i saken) å ta dette oppgjøret på samlingen. Anonymkode: 58c70...720
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2022 #25 Skrevet 12. juni 2022 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Jeg tror nok jeg hadde blitt ganske sint om en person jeg ikke ønsket kontakt med plutselig hadde dukket opp uten at jeg var advart ja. Men hvis det ikke er noe du utelater (eller ikke vet) så hadde jeg jo aldri kuttet kontakten med et søsken av en så dårlig grunn. Anonymkode: b07ce...b79 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Jeg må si meg enig med anonym over her. Jeg har kuttet en del folk ut av mitt liv. Hadde de dukket opp uten at jeg var forberedt, hadde det ødelagt dagen. Samtidig, jeg har kontakt med min bror som er rusmisbruker, mine barn har også kontakt, men de blir skjermet, så de ikke blir påvirket av rusmisbruket. Søsteren deres bør være forberedt på at hun kanskje må forlate festen. Anonymkode: a6af4...6cf Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Nå er det vel ofte slik at man kutter ut rusmisbrukeren for å beskytte seg selv og familien og ikke fordi man slutter å bry seg. Men om du tror at de kan bli sinte fordi hun kommer og ødelegge festen bør du fortelle dette til din kusine og forklare at det ikke er riktig ovenfor de andre (som ikke er involvert i saken) å ta dette oppgjøret på samlingen. Anonymkode: 58c70...720 Jeg har ikke lagt skjul på noe her, for hvis det var sånn at hun har vært plagsom eller gjort annet som er grunn til å kutte kontakten, så hadde jeg ikke heiet på henne på den måten jeg gjør. Jeg kjøper nok ikke den at de har kuttet kontakt for å beskytte seg selv. Som sagt har jeg hatt kontakt med henne hele tiden selv om hun har bodd for langt unna og levd et liv som har gjort det vanskelig å møtes. Vi har snakket på telefonen og hun har sendt gaver til barna mine, og det syns jeg er godt gjort når hun ikke klarte å ta vare på seg selv. Hun har ikke sendt hver jul og bursdag, men det har vært ganske mange gaver. Det viser jo at hun bryr seg. Hun lager ikke problemer for folk, og jeg har snakket med folk i ulike yrker som har hatt med henne å gjøre, og de sa alle at hun ikke er typen som skaper problemer eller støy på noen måte. Hun vil heller ikke ødelegge treffet ved å gjøre eller si noe upassende. Jeg vet det er flere som vil bli oppriktig positivt overrasket. Hun har bare lyst til å oppleve dette uten at andre er forberedt. Jeg setter pris på at dere er ærlige, og jeg tar det dere svarer til etterretning. Anonymkode: 6c243...8bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå