Gå til innhold

Spøkelser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere sett et ekte spøkelse før, eller hørt eller kjent på noe overnaturlig før? Åssen var det?

Anonymkode: fb7a6...8df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kort fortalt så var jeg dagmamma hjemme hos den familien. Å jeg hørte skritt fra overetasjen som gikk frem og tilbake,frem og tilbake hele tiden. Selv om de oppe var på ferie,huset var låst og huset var helt mørkt. Dette skjedde ofte når jeg var der,når vi visste at de ikke var hjemme. Hver gang jeg nevnte dette for foreldrene så begynne lyse i taket å blafre helt uten noen fornuftig forklaring. Det føltes litt ekkelt ettersom jeg alltid var alene når det skjedde.

Anonymkode: 80c53...862

Skrevet

Drt skjer stadig her. Hører tydelig at noen går i trappa, det smeller oppe (besteforeldrene til mannen min hadde en fryseboks i 2.etg, den måtte lukkes hardt igjen) 

Ser bestefaren til mannen min gå forbi kjøkkenvinduet. 

Slipper katta ut på kvelden, og ila natta kommer han seg inn igjen. Det til tross for at alle vinduer og dører er lukket og ingen slipper han inn. 

Drt lukter bestemor på vaskerommet.

Ting blir borte for så å dukke opp igjen. 

Jeg trodde jeg skulle bli redd, men det føles faktisk veldig trygt å "ha de her" ❤️

Anonymkode: 2eb24...cd6

Skrevet

Bodde i et gammelt hus en periode, der kom det bl.a. to personer hver kveld. Så dem helt klart, detaljer i klær og tilbehør. Etter en uke eller to der spurte en eldre mann om jeg hadde opplevd noe mens jeg bodde der. Jeg ante ikke hvor jeg hadde han på dette området, så jeg svarte egentlig ikke. Da fortalte han meg om to personer som hele livet hadde hatt tilknytning til dette huset, hvordan de så ut, og at den ene gikk med en brosje som var helt spesiell i formen. Da var det bare å innrømme at det nok var disse to jeg hadde besøk av hver kveld. Han bare lo og sa at han regnet med at de var der.

Et annet sted jeg nettopp hadde flyttet inn kom et eldre ektepar fra mange generasjoner tilbake stadig. Kom gående fra soverommet mitt, stilte seg opp i døren til stuen, stod og så på meg, gikk gjennom stuen, ut i gangen på andre siden, stoppet gjerne en stund til for å se på meg fra den døråpningen, før de forsvant. Gjentok seg gang etter gang. Til slutt sa jeg fra til huseier som ble kjempeglad, for han hadde hørt rykter i slekta om at et ektepar som var hans forfedre hadde blitt "følt" flere ganger gjennom årene, men ingen hadde sett dem klart. Han hentet bilde fra 1800-tallet - og der var de. Jeg fortalte da at disse to passet på familien, og at de bare hadde kommet for å sjekke at jeg var ordentlig da jeg flyttet inn. Kort tid etterpå sluttet de å komme.

Anonymkode: 9172a...67d

Skrevet

Bodde mange år i en leilighet med bare utleieleiligheter i et over 150 år gammelt hus som hadde vært en stor herskapsvilla med en rik familie på 1800-tallet. Våkna en natt av at det knatra og kom lysskjær i rommet. Var bærebare PC'en min som slo seg på uten kontakten i veggstøpselet og vært tom for strøm i ei uke. Jeg ropte på foreldrene mine og de skvatt til da de så at den starta da de visste at den var helt tom for strøm og ikke koblet i veggen. Tv'n på samme rom kunne finne på å plutselig være slått på selv om kontakten ikke var i. Det rommet var ekkelt å være alene i, føltes som det alltid i sidesynet som om det var noen som sto der. Kjelleren turdte jeg ikke å gå alene i etter første gang alene i den. For da kjente jeg en kald hånd som holdt meg på den ene skuldra mens jeg var der nede.

Anonymkode: 61ee6...ef2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...