Gå til innhold

Dere med fibromylagi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med å akseptere denne tilstanden.. men den tar over hverdagen, og jeg har for sterke smerter til at jeg klarer å jobbe nå. I tillegg sliter jeg med utmattelse.  Jeg jobber med meg selv, men legen vil at jeg skal medisinere. Jeg har prøvd sarotex,  neurontin og cymbalta. Desverre får jeg bivirkninger som oppkast , nedsatt konsentrasjon og blir glemsk. Jeg har små barn og jobber som sykepleier så det er ingen god kombinasjon.  

Hva gjør dere for å ha en fin hverdag? Kan man bli smertefri om man bare jobber med den indre dialogen som legen min sier? Jeg har noen vonde traumer fra barndommen,Men er ikke plaget av dette i livet nå.  Jeg sliter ikke med angst, depresjon eller flashbacks.  Livet er i grunn nydelig og rolig,  bortsett fra at kroppen skriker av smerte. Jeg har hatt det slik de siste 3 årene, men det toppet seg etter kortvarig infeksjon som jeg hadde i februar. Hele meg takler ikke mer smerte og jeg måtte sykemeldes fra jobb grunnet alt for lite søvn over tid og fordi jeg ikke hadde kapasitet til å ta meg av barna dersom jeg skulle "bruke meg opp " på jobb . Det høres kanskje rart ut , men ... 

Anonymkode: f9fea...0cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg er det viktig å redusere stress og få nok søvn.  Jeg takler ikke stress og lite søvn lengre. I tillegg trener jeg. Jeg prøver å ikke spise svin, mel og sukker. Jeg går fast på Sarotex. Jeg har PTSD og sliter ikke med det nå, men jeg tror kroppen "husker" Jeg har tre barn, som er større nå. Men jeg blir verre også av infeksjoner og betennelser, noe jeg sliter med i tillegg. Har også gjentagende UVI og nyrestein. 

Jeg er i full jobb, men innimellom er det tungt ja. Og da kan jeg ta egenmelding en dag eller to. Har også "overlevd" på sykt barn dager....  

Anonymkode: c5e14...904

Skrevet