Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #1 Skrevet 11. juni 2022 Hvordan sjekke om en katt er chippet, og hva koster det? De siste ukene har en katt "flyttet inn" hos oss, er veldig kosete og tydelig vant med barn. Så fort vi åpner terrassedøren kommer den løpende, gjør vi ikke det står den utenfor og mjauer og vil inn. Om natten tror jeg den sover i sofaen ute. Når katten er veldig kosete og vant med barn, noen må jo savne den, jeg ønsker å finne eieren slik at de vet hvor den er Anonymkode: 3ebf1...4ab
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #2 Skrevet 11. juni 2022 Det er bare til å ta den med til vetrinær så tar dei eit apparat og ser om dei finn ein chipp. Kan ikkje koste så mykje . Tar 2 minutt. Anonymkode: 630be...bd1
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #3 Skrevet 11. juni 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det er bare til å ta den med til vetrinær så tar dei eit apparat og ser om dei finn ein chipp. Kan ikkje koste så mykje . Tar 2 minutt. Anonymkode: 630be...bd1 Tusen takk, da vet jeg hvordan sjekke det og hvor ringe for pris Problemet her er at ungen begynner å bli glad i katten, og jeg har skikkelig dårlig samvittighet for eieren Anonymkode: 3ebf1...4ab
Pobie Skrevet 11. juni 2022 #4 Skrevet 11. juni 2022 Har aldri opplevd at dyrleger tar seg betalt for dette og har aldri bestilt time. Bare stikker innom nærmeste dyrlege og spør så sjekker den som sitter i resepsjonen det. De ringer eier og man kan sette igjen dyret hos dyrlegen slik at eier kan hente, eller man kan legge igjen adresse og nummer slik at eier kan ta kontakt.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #5 Skrevet 11. juni 2022 Kan ofte kjenne det under huden i nakkeområdet, som et litt stort riskorn 🙂 Anonymkode: 1d40e...bd3
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #6 Skrevet 11. juni 2022 Pobie skrev (29 minutter siden): Har aldri opplevd at dyrleger tar seg betalt for dette og har aldri bestilt time. Bare stikker innom nærmeste dyrlege og spør så sjekker den som sitter i resepsjonen det. De ringer eier og man kan sette igjen dyret hos dyrlegen slik at eier kan hente, eller man kan legge igjen adresse og nummer slik at eier kan ta kontakt. Jeg tenkte ikke å levere katten der. Regner med at den bor i nærheten og tenkte mer å kontakte eieren selv for å fortelle dem hvor den er. Katten plager ikke oss, er bare redd for at noen savner den Anonymkode: 3ebf1...4ab
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #7 Skrevet 11. juni 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Kan ofte kjenne det under huden i nakkeområdet, som et litt stort riskorn 🙂 Anonymkode: 1d40e...bd3 Tusen takk dag skal jeg sjekke, nå er den kastet ut for kvelden Anonymkode: 3ebf1...4ab
Pobie Skrevet 11. juni 2022 #8 Skrevet 11. juni 2022 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Jeg tenkte ikke å levere katten der. Regner med at den bor i nærheten og tenkte mer å kontakte eieren selv for å fortelle dem hvor den er. Katten plager ikke oss, er bare redd for at noen savner den Anonymkode: 3ebf1...4ab Tror ikke de kan gi ut opplysninger om eier, men du kan legge igjen telefonnummer som de kan gi videre til eier.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #9 Skrevet 11. juni 2022 Feilen dere har gjort er å la katten komme inn. Dere har vel ikke gitt den mat også? Anonymkode: 787a8...5dc
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #10 Skrevet 11. juni 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Feilen dere har gjort er å la katten komme inn. Dere har vel ikke gitt den mat også? Anonymkode: 787a8...5dc Katten kommer inn når vi åpner døren til terrassen og blir hevet ut når den lukkes. Det er sommer, den er mye åpen. Selvfølgelig så har vi ikke gitt den mat, er ikke vår katt Anonymkode: 3ebf1...4ab
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #11 Skrevet 11. juni 2022 Noen velger å få ID tatovert i øret på katten når den blir chippet. Vår katt har det. Dyrelegen tar forøvrig ingen ting for å lese av. Det går også å høre på fb om noen i nærmiljøet har chippleser. Er en del som har dette privat. Anonymkode: 72ce2...8cf
Ella-2 Skrevet 11. juni 2022 #12 Skrevet 11. juni 2022 Ja, sjekk om den har en liten tatovering inne i det ene øret. Vi har det på katten vår. Tror nok dette er ganske vanlig. Det er et tegn for å vite om de har en chip i nakken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå