Gå til innhold

Hvitt eller svart kjøkken?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvitt kjøkken hadde jeg ikke valgt uansett. Så med den lille informasjonen her stemmer jeg for svart. Med benkeplate i stein, farge på benkeplaten avhenger av fargevalg og stil ellers i leiligheten.

Men det finnes utrolig mange fine kjøkken, i mange ulike nyanser, ikke bare svart og hvitt. For å vite hvilket kjøkken som passer i leiligheten må man se på leilighet, fargevalg, møbler og stil, og ta valg ut fra dette.

Anonymkode: 3272b...136

Jeg ville ikke valgt svart i liten leilighet, med mindre det er ekstremt bra belysning. Vi kjøpte hus med nesten svart kjøkken og det var så trist og mørkt. Satte inn hvitt kjøkken og det fungerer mye bedre. 

Synes det er litt harry med kjøkken i allverdens farger, og vil helst ikke bytte ut kjøkkenet spesielt ofte, så jeg ville valgt noe nøytralt som f eks hvitt og heller brukt pynt til å lage farge.

Jeg vet ikke hvorfor folk velger svart, for det gjør rom både mindre og dystrere. Svart er ikke en bra farge å ha rundt seg, og jeg syns ihvertfall ikke at det passer på kjøkken. Hvitt er pent og delikat, og selv syns jeg treplater er finest til benk. Det kommer ho helt an på hva du har av farger ellers, men for meg som liker litt rustikk stil på kjøkkenet så er tre veldig fint. 

Anonymkode: 8d817...79d

Det kommer an på hvilken stil og farger dere har i leiligheten. Tenker at det viktigste er at kjøkkenet henger sammen med resten av leiligheten og at det ikke blir stilkræsj. Selv har jeg hvit kjøkken med hvit benkeplate og savanna sunset på vegg bak vask. 

Anonymkode: 00247...926

Annonse

Ikke svart i hvert fall. Ser for meg at det blir veldig ukoselig og minimalistisk. 

Og tenker at kanskje fingermerker synes godt på svart?

Hvis rommet er lite, må du også tenke på at mørke farger forminsker. 

Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Jeg vet ikke hvorfor folk velger svart, for det gjør rom både mindre og dystrere. Svart er ikke en bra farge å ha rundt seg, og jeg syns ihvertfall ikke at det passer på kjøkken. Hvitt er pent og delikat, og selv syns jeg treplater er finest til benk. Det kommer ho helt an på hva du har av farger ellers, men for meg som liker litt rustikk stil på kjøkkenet så er tre veldig fint. 

Anonymkode: 8d817...79d

Vi har enorme vindusflater og masse masse lys i et stort åpent hvitt rom. Svart er en god kontrast til alt glasset og det hvite. Vi er veldig fornøyd med det svarte kjøkkenet.

Anonymkode: 23651...e6c

Takk for gode tilbakemeldinger! 

Leiligheten eksisterer ikke enda, så jeg kan velge det jeg vil av farger. Har ei venninne som har sort kjøkken i en superliten (25 kvm) leilighet og det er kjempefint! Så har fått ideen om sort derfra. Sort og hvitt er vel og det som er mest anvendelig med andre farger og.. 

hi

Anonymkode: 205c3...6f0

Sier som flere andre, sort er mote og ikke noe jeg ville valgt på mitt kjøkken. Men nå er det ikke mitt kjøkken det er snakk om. Om du vil ha sort tar du det, jeg ser jo mange liker dempet sort og stilen fra Halvor Bakke sine ting.
Jeg gjør ikke det, jeg vil ha klassisk og varig  og noe jeg ikke blir lei av etter et år. 

Endret av amandine

Annonse

Ville aldri valgt sort kjøkken, det blitt du lei av.

Fargen på veggen, og benkeplata kan du endre med ganske enkle midler, men selve kjøkkenet kan godt stå hele resten av din levetid, og bør være mer nøytral.

Jeg synes hvitt kjøkken med sort benkeplate kan være kult da, men hadde jeg hatt penger til å velge fritt hadde jeg valgt benkeplate i stein.

Anonymkode: 9fbcf...0a0

Jeg tenkte i utgangspunktet at de to fargene var de aom passa best til «alt annet». Det blir kjøkken og stue i samme rom, så må ha noe nøytralt. Har ikke penger til å velge benkeplate i stein, men finnes jo mye som ligner :) 

treverk liker jeg ikke, så må være farge av noe slag. Har sett en råfin farge jeg har lyst å ha på veggen, som er dus aprikos-aktig, og det passer jo ikle til alt 

har tegna ferdig kjøkkenet så gjenstår bare å velge farge og plate :)

Valgte sort til leiligheten vi har i Oslo, sort benkeplate og sand heksagonfliser i mellom. Synes det er veldig stilig! 
Vi har hvitt hjemme, med hvit marmorplate og gullkran og detaljer. 

Til leilighet med åpen kjøkkenløsning ville jeg heller valgt sort fremfor hvit. 

Synes også kjøkken i sandfarge er kjempelekkert👌🏼

Twintipp skrev (1 time siden):

Valgte sort til leiligheten vi har i Oslo, sort benkeplate og sand heksagonfliser i mellom. Synes det er veldig stilig! 
Vi har hvitt hjemme, med hvit marmorplate og gullkran og detaljer. 

Til leilighet med åpen kjøkkenløsning ville jeg heller valgt sort fremfor hvit. 

Synes også kjøkken i sandfarge er kjempelekkert👌🏼

Sandfarge hadde nok vært fint, ja!🤩 hadde passet til veggen jeg har lyst på også! skal sjekke om de har det til det kjøkkenet! 

Jeg har sort kjøkken og anbefaler INGEN å velge sort. Fy flate for et herk det er, fingermerker over alt og absolutt alt som søles synes kjempegodt. Jeg vasker kjøkkenet hver måned og synes aldri det ser rent ut. Aldri mer sort kjøkken!!!!!!!

Anonymkode: 5d01a...234

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har sort kjøkken og anbefaler INGEN å velge sort. Fy flate for et herk det er, fingermerker over alt og absolutt alt som søles synes kjempegodt. Jeg vasker kjøkkenet hver måned og synes aldri det ser rent ut. Aldri mer sort kjøkken!!!!!!!

Vi har som sagt tidligere i tråden svart kjøkken, men ikke helt glatt flate (er litt struktur i frontene). Ingen problemer med fingermerker. Vi har hatt det i 6 år. Er ikke lei.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Vi har som sagt tidligere i tråden svart kjøkken, men ikke helt glatt flate (er litt struktur i frontene). Ingen problemer med fingermerker. Vi har hatt det i 6 år. Er ikke lei.

Jeg har også litt struktur i frontene, ikke høyglans. Har hatt kjøkkenet i 7 år, og er mer enn klar for å bytte det ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...