Gå til innhold

Har dere før sett perleporten og vært en liten tur innom himmelen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere før opplevd å være i en nær-døden-opplevelse etter f.eks. en ulykke eller et illebefinnende, og mens dere var bevisstløse så så dere den gylne perleporten og gud, og var i himmelen og møtte døde venner og familiemedlemmer? Åssen var det? Fortell gjerne hele historien med detaljer.

Anonymkode: 80f52...e2f

Skrevet

Nei. Vi er ikke sinnsyke.

Anonymkode: 6876e...6de

Skrevet

Ble kvalt som barn. Fikk mat i halsen. Besvimte mens mamma og pappa forsøkte få det ut. Siste jeg husker var at jeg ble holdt opp ned. Husker jeg så på taklampa og så var det som om lyset fra lampa eksploderte inn i hodet mitt og alt ble hvitt og mykt. Gikk i en spiral med hvitt lys. Så våknet jeg igjen. Var fire år. Husker så sykt mange detaljer. Klær, lukt, hvordan været var utenfor vinduet. 

Anonymkode: 49670...c5b

Skrevet (endret)

Nei selv om jeg har vært dødssyk og svært nær døden, så mistet jeg ikke vettet. 

Denne finnes nok ikke irl, skjønner du. https://images.app.goo.gl/4kccYyVKKJj6Fpi87 

Endret av Petra Prøvedukke
Skrevet
Petra Prøvedukke skrev (1 minutt siden):

Nei selv om jeg har vært dødssyk og svært nær døden, så mistet jeg ikke vettet. 

Denne finnes nok ikke irl, skjønner du. https://images.app.goo.gl/4kccYyVKKJj6Fpi87 

Hadde du kreft?

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Hadde du kreft?

Nei. 

Anonymkode: b84f4...03a

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ble kvalt som barn. Fikk mat i halsen. Besvimte mens mamma og pappa forsøkte få det ut. Siste jeg husker var at jeg ble holdt opp ned. Husker jeg så på taklampa og så var det som om lyset fra lampa eksploderte inn i hodet mitt og alt ble hvitt og mykt. Gikk i en spiral med hvitt lys. Så våknet jeg igjen. Var fire år. Husker så sykt mange detaljer. Klær, lukt, hvordan været var utenfor vinduet. 

Anonymkode: 49670...c5b

Det er sprøtt. Jobbet i butikk for mange år siden og der var det ett eldre ektepar jeg ofte slo av en prat med. Mannen der fortalte engang at han var nær på å dø, hjertet stoppet da han lå på sykehuset. Han opplevde det samme, så opp på en lampe i rommet. Helt lik beskrivelse. 

Artig. Jeg kan garantere han ikke har lest det på internettet, for dette var en 80 + år gammel mann for 20 år siden. 

Anonymkode: 15883...b8f

Skrevet

Jeg var svært nær ved å drukne på sjøen midt på vinteren som barn. Som hun over skrev, så er minnene veldig detaljerte. Da jeg gikk under tredje gangen og sank mer og mer så jeg livet passere i revy. Scener fra hele livet mitt i kronologisk rekkefølge kom frem som på at stort kinolerret. Jeg hadde i en eller annen sammenheng hørt at noen nær døden-opplevelser kunne gi slike "filmer" av livet. Det var deilig, ikke skremmende. Men så forstod jeg plutselig at jeg måtte være svært nær døden som opplevde det, og da fikk jeg beskjed (hørte en vennlig stemme) om at jeg måtte ta et valg, at det var greit å dø, men om jeg ville leve så måtte jeg kjempe. Det gjorde at jeg brukte mine siste krefter og fikk hodet over vannet igjen og fikk ropt på hjelp.

Før dette var jeg veldig redd for døden. Etter har jeg aldri vært redd for døden, det er noe mer, men hva det er, det aner jeg ikke. Men noen bryr seg på andre siden.

Anonymkode: f6491...44d

Skrevet

Jeg holdt også på å drukne som barn. Jeg så det hele som en film mens jeg skvulpet opp og ned. Jeg var i ferd med å miste bevisstheten.
Så så jeg broren min på land rekke ut en hånd. Ikke noe liv i revy her, i alle fall. Jeg klarte å gripe hånda. Ble dratt opp og besvimte så. Våknet i mitt eget spy, ettersom jeg hostet opp og kastet opp vann jeg hadde fått i meg. Ingen vennlig stemme, ingen på andre siden. 

Anonymkode: e5731...5ea

Skrevet

Jeg ble "rast" gjennom sykehuskorridorene med et team av leger og sykepleiere, men jeg kan ikke huske det.

Jeg var i en drømmelignende verden hvor jeg kjørte tog.

Veldig merkelig greie for jeg var delvis bevisst, men ikke tilstede liksom.

Husker at jeg var i ambulansen, men ikke turen.

Ingen gud eller perleport ihvertfall.

Anonymkode: b3ca3...10e

Skrevet

Jeg hadde hjertestans da jeg var 16. det var bare sort. Husker bare mørke.

Men disse nær døden forklares enkelt. Det er sånn at selv om hjertet slutter å slå, så er man ikke helt død. Det siste som forsvinner er hjernen. Når hjernen er død, er man død. Hjernen lever en stund etter at hjertet stopper, så at noen ser ting når de er klinisk døde er ikke spesielt merkelig. 

Anonymkode: 6c9ba...2e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...