Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #1 Skrevet 11. juni 2022 Har ikke skrevet under på kontrakten. Har sagt ja muntlig, og gjort avtale på mail. Kan jeg droppe dette nå? Jeg har nemlig fått tilbud om en annen jobb jeg vil ha Anonymkode: 3839e...7ca
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #2 Skrevet 11. juni 2022 ja det kan du... det er utrolig kjipt for ny arbeidsgiver men de vet det er en risiko frem til du starter. vi mistet en sommervikar 2 uker før oppstart på den måten, superkinkig for oss men kan ikke si noe på det... og jeg har opplevd å miste en jobb som ble trukket tilbake fordi det ikke var skrevet kontrakt enda.. Anonymkode: 25e4c...6a5
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #3 Skrevet 11. juni 2022 En muntlig avtale er også bindende, så det juridiske svaret er nei. Du vil kunne få et krav på de kostnader du påfører arbeidsgiver ved å ikke starte opp likevel. Men ta kontakt med arbeidsgiver nå snarest mulig og gi beskjed, så ordner det seg sikkert, det pleier å gjøre det. Anonymkode: b7463...da9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå