Gå til innhold

Menskopp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville prøve menskopp for første gang etter fødsel og spiralinnsett. Jeg har tidligere ikke vært helt fornøyd med den jeg har, den har hatt en tendens til å gnage litt i utgangen av skjeden. Men nå får jeg den ikke på plass i det hele tatt, det er akkurat som at den er for lang! 
Når jeg kikker etter andre varianter ser jeg at det finnes en for lav livmortapp. Kan jeg ha det? Hvordan vet man at man har det? Vil den funke selv om man ikke har det? Hvilken kopp synes dere er best?

Anonymkode: f6ddf...280

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg kjøpte denne etter fødsel fordi jeg opplever det samme med vanlig kopp nå. 

https://www.fertil.no/produkt/femmycycle-menskopp-str-low-cervix/?gclid=Cj0KCQjw-pCVBhCFARIsAGMxhAdccVTnVdWuNnzt6kUPke6AEE45OOBZtyM2URTiIq_fhfuuKpR5ZscaArz2EALw_wcB

Veldig fornøyd. Det eneste er at vakumet er vanskelig å bryte. Men ellers kjenner jeg den ikke i det hele tatt 

Anonymkode: 39f17...6c3

Akkurat den er den ene jeg kikker på👍🏻 Da prøver jeg også den☺️

Skrevet

Står på mange sider at man ikke skal bruke menskopp når man har spiral. Vakuumet fra koppen kan suge ut spiralen. 

Skrevet
Lille krøll skrev (21 minutter siden):

Står på mange sider at man ikke skal bruke menskopp når man har spiral. Vakuumet fra koppen kan suge ut spiralen. 

Det der er omdiskutert. Ifølge min gynekolog er det ikke noe problem. Hun ville dog klippet trådene kortere hvis man bruker menskopp. Har ikke spiral selv, men er storfornøyd med menskopp.

Anonymkode: 546d0...301

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Det der er omdiskutert. Ifølge min gynekolog er det ikke noe problem. Hun ville dog klippet trådene kortere hvis man bruker menskopp. Har ikke spiral selv, men er storfornøyd med menskopp.

Anonymkode: 546d0...301

Hmm. Interessant

Skrevet

Har ikke spiral, men prøver nå menskopp for første gang. Kjøpte Organicup på apoteket og den smatt overraskende lett på plass og kjenner den overhode ikke. 

Jeg kjøpte den som er beregnet for de som ikke har født vaginalt selv jeg har født. Jeg bruker gul ob ved mens, blå blir for stor. Så er relativt trang og da tenkte jeg den minste var best. 

Anonymkode: a78dc...a6b

Skrevet
Lille krøll skrev (9 timer siden):

Hm, det har jeg aldri hørt før… Har brukt kopp tidligere også med spiral. De gangene jeg har tatt spiralen ut hos gynekolog så har han romstert og jobbet litt for å få den ut, det høres rart ut at den kan falle ut med bare litt vakuum om den ellers sitter som den skal… Om så skulle skje så vil den uansett være veldig synlig, så jeg vil jo vite at den ikke er på plass lenger!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...