Gå til innhold

Hva syns dere om denne bryllupsideen?

Anbefalte innlegg

Skrevet
HeiteH skrev (2 timer siden):

Lapskaus er mandagsmiddag og det er svært begrenset hvor nye kaker man orker å spise. Og skulle man orke å spise kaker orker man ikke skylle dem ned med alkohol. 

I bryllup ville jeg bli fornærmet om jeg IKKE fikk skylle dem ned med alkohol… 

Anonymkode: ebd73...1fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

De fleste vil drikke alkohol, og jeg vet de setter pris på forskjellige likører og også sterkere. Mye blir stående fremme hele kvelden og så lenge festen varer utover natten.Det blir vel spist og drukket litt frem og tilbake. 

Anonymkode: c9eea...f10

De fleste kaker/desserter kan vel ikke bli stående i romtemperatur i timesvis.

det høres ut som om poenget er å få gjestene fulle med mest mulig drikke. Skal det serveres småbiter (positivt ment!) av kaker og desserter til hver gjest med rett drikke? Eller skal de stå på et bord der man forsyner seg selv? (Og hvordan vet man hvilke drikke som oasser til hver ting da)

Anonymkode: a817a...05b

Skrevet

Hadde gått sulten fra det bryllupet. 

Anonymkode: 65ee4...528

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Da tror jeg vi ordner med viltgryte isteden siden flertallet syns lapskaus ble for kjipt. Da er bare spørsmålet hvordan vi gjør det med veganerne. Det finner vi ut av. Når det gjelder nattmat finner vi på noe til veganerne. Det er lettere med nattmat, og suppe kan vi ihvertfall ordne. Takk for at dere svarer her, for det er ikke så mange andre å spørre. De skal jo gjerne i bryllupet. 

Kanskje dere kan ha indisk daal eller chili sin carne til veganere?

Anonymkode: cc0ea...ac6

Skrevet

Jeg er veldig glad i kaker og søtt, men dette hørtes ut som det fort kan bli kvalmt. Å blande mange kaker og mange typer drikke kan gjøre selv den beste mage småuggen. 

Anonymkode: 706c6...1e1

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

De fleste kaker/desserter kan vel ikke bli stående i romtemperatur i timesvis.

det høres ut som om poenget er å få gjestene fulle med mest mulig drikke. Skal det serveres småbiter (positivt ment!) av kaker og desserter til hver gjest med rett drikke? Eller skal de stå på et bord der man forsyner seg selv? (Og hvordan vet man hvilke drikke som oasser til hver ting da)

Anonymkode: a817a...05b

Ja det er små biter som du sier, og det blir fikset så det meste fint tåler å stå i den temperaturen som er. De som skal tilberede og servere dette kan det. De jobber med det til daglig.

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Kanskje dere kan ha indisk daal eller chili sin carne til veganere?

Anonymkode: cc0ea...ac6

Indisk daal var en god idé! Takk for det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

I bryllup ville jeg bli fornærmet om jeg IKKE fikk skylle dem ned med alkohol… 

Anonymkode: ebd73...1fc

Enig i det, men poenget mitt var at kaker og alkohol er dårlig kombo.

Anonymkode: 0ee59...c32

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Enig i det, men poenget mitt var at kaker og alkohol er dårlig kombo.

Anonymkode: 0ee59...c32

Mange av de beste kakene har alkohol i oppskriften, alt fra rom til rødvin. Det er veldig godt med ulike drinker til ulike kaker og desserter. Innunder siste er det også sjokolade og frukt, og ulike drinker til dette er vanvittig godt. 

Skrevet

Jeg hadde storkost meg i dette bryllupet. Lapskaus med skikkelig kjøtt er jo KONGEGODT og noe jeg lager svært sjelden. Som regel er min lapskaus laget med bare kjøttpølse. Alt det andre høres også veldig godt ut. 

Ser du skriver at viltgryte kan være ditt alternativ til lapskaus. Det er også veldig godt, men krever mer tilbehør. Jeg synes du skal gå for det DU ønsker. 

Anonymkode: 6f1e6...e55

Skrevet

Jeg synes det høres topp ut. Hadde digget det. Og jeg synes også det er stas når mat og selskap speiler brudeparet. 

Ser mange synes lapskaus er hverdagsmat, men i mitt hode er det forskjell på en lapskaus laget til mandag og en som er laget til bryllup. Man kan gjøre en del ekstra med lapskaus faktisk. 

Anonymkode: 50509...979

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg synes det høres topp ut. Hadde digget det. Og jeg synes også det er stas når mat og selskap speiler brudeparet. 

Ser mange synes lapskaus er hverdagsmat, men i mitt hode er det forskjell på en lapskaus laget til mandag og en som er laget til bryllup. Man kan gjøre en del ekstra med lapskaus faktisk. 

Anonymkode: 50509...979

Helt enig når det gjelder lapskaus! Det kan være skikkelig godt! 

Anonymkode: 67463...2d4

Skrevet

Jeg er helt sikker på at jeg hadde storkost meg i bryllupet ditt uansett. Så lenge brudeparet viser kjærlighet til hverandre og omtanke for gjestene (og byr på en god fest), er jo det samme hva vi spiser. Personlig er jeg ikke så glad i desserter eller likør, men hadde jeg fått daal (spiser ikke kjøtt) og bøtter med hvitvin, skulle jeg sef smakt på dessertene og hygget meg fra begynnelse til slutt. Det er mange andre som digger søtt. Gjør det dere ønsker! 

Anonymkode: 4052e...7ac

Skrevet

Jeg hadde likt dette kjempegodt! Spennende med nye og godt sammensatte smaker innen det søte. 

Mulig det vil gjøre noe med prislappen, men hadde det vært en idé å kjøre samme "stil" på hovedretten, altså småretter a la tapas? Mye er gjort med gode (pasta)salater, paier, noe spekemat og oster, oliven, focaccia og aioli. 

Anonymkode: 726a4...adf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...