Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #1 Skrevet 11. juni 2022 Det vil bli servert vegansk og vanlig lapskaus til middag med øl og snaps,også alkoholfritt. Det vil så etterhvert bli servert veldig mange ulike kaker og desserter som blir presentert med ulike likører og vin, også litt sterkere til div sjokolader og fromasjer. Det vil bli tilbudt et utvalg til veganere og alkoholfritt også her. Det blir altså lagt mest vekt på kaker og desserter pluss mye god drikke. Nattmat blir spekemat og flatbrød med tilbehør. Anonymkode: c9eea...f10
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #2 Skrevet 11. juni 2022 Hadde ikke vært noe for meg for jeg er ikke noe dessert person. Om dere er det så go for it Anonymkode: 50ad7...473
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #3 Skrevet 11. juni 2022 Bortsett fra middagen, så virker det jo greit? Rent personlig synes jeg lapskaus er veldig hverdagsmat, så jeg ville nok servert noe litt mer fancy i et bryllup. Anonymkode: 7effe...d30
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #4 Skrevet 11. juni 2022 Det ville jeg syntes var veldig spennende 😊 Regner med at dere har peiling på kaker/desserter Anonymkode: c84fc...96f
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #5 Skrevet 11. juni 2022 For meg som ikke er noe glad i "fancy" mat og ikke drikker alkohol hadde det vært et mareritt. Jeg vil gjerne fort gjennom maten og bli ferdig med det, og er i selskaper for det sosiale, ikke for å spise. Anonymkode: 3eb5e...801
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #6 Skrevet 11. juni 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det ville jeg syntes var veldig spennende 😊 Regner med at dere har peiling på kaker/desserter Anonymkode: c84fc...96f Det er akkurat det. Vi har tre familiemedlemmer som driver med slikt og har stor kunnskap om desserter og kaker, og hvilke drikker som passer til. De er proffe altså, og det blir jo både spektakulære syn og smaker. Vi kan sikkert servere annen og mer eksklusiv mat, men da blir det ikke så spektakulært ellers. Dette vil jo koste. Vi tenker at det kan være en fin måte å gire opp til fest også. Anonymkode: c9eea...f10
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #7 Skrevet 11. juni 2022 Anonym bruker skrev (46 minutter siden): Det vil bli servert vegansk og vanlig lapskaus til middag med øl og snaps,også alkoholfritt. Det vil så etterhvert bli servert veldig mange ulike kaker og desserter som blir presentert med ulike likører og vin, også litt sterkere til div sjokolader og fromasjer. Det vil bli tilbudt et utvalg til veganere og alkoholfritt også her. Det blir altså lagt mest vekt på kaker og desserter pluss mye god drikke. Nattmat blir spekemat og flatbrød med tilbehør. Anonymkode: c9eea...f10 Jeg tenker at dere arrangerer det bryllupet dere ønsker. Spiller det egentlig noen rolle hva jeg tenker? Hvis du allikevel vil høre min mening, tenker jeg at jeg ikke hadde jublet over maten. Lapskaus er ingen favoritt, det er fryktelig kjedelig mat. Kaker og desserter er jeg ikke spesielt glad i, så jeg hadde bare smakt litt. Diverse likører og annet rører jeg ikke. Spekemat kan jeg til nøds spise, men jeg hadde nok stått over. De fleste vil nok foretrekke at det serveres skikkelig mat, og at kakene og desserten er litt mindre fancy dersom dere ikke har råd til begge deler. Anonymkode: e1f3b...a91
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #8 Skrevet 11. juni 2022 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Jeg tenker at dere arrangerer det bryllupet dere ønsker. Spiller det egentlig noen rolle hva jeg tenker? Hvis du allikevel vil høre min mening, tenker jeg at jeg ikke hadde jublet over maten. Lapskaus er ingen favoritt, det er fryktelig kjedelig mat. Kaker og desserter er jeg ikke spesielt glad i, så jeg hadde bare smakt litt. Diverse likører og annet rører jeg ikke. Spekemat kan jeg til nøds spise, men jeg hadde nok stått over. De fleste vil nok foretrekke at det serveres skikkelig mat, og at kakene og desserten er litt mindre fancy dersom dere ikke har råd til begge deler. Anonymkode: e1f3b...a91 Mulig du har rett. Det er vanskelig å vite da jeg ikke helt vet hvem en skal spørre. Det spiller jo en rolle hvordan andre tenker,for bryllupet skal jo være en fin opplevelse for gjestene også. Det er kanskje mulig vi kan gjennomføre dette hvis det er et tema og ikke blir så høytidelig? Nå serveres det mye gryte i selskap,så kan sikkert servere det isteden. Jeg ville lufte ideen her,for man hører jo ikke med gjestene hva de vil foretrekke. Anonymkode: c9eea...f10
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #9 Skrevet 11. juni 2022 Anonym bruker skrev (59 minutter siden): For meg som ikke er noe glad i "fancy" mat og ikke drikker alkohol hadde det vært et mareritt. Jeg vil gjerne fort gjennom maten og bli ferdig med det, og er i selskaper for det sosiale, ikke for å spise. Anonymkode: 3eb5e...801 ???? Det er da ikke noe fancy mat her, og HI sier at det kommer til å være alkoholfritt der også. Til HI, det er er dere som gifter dere, selskapet er for å feire dere. Dere tar det dere ønsker, hva andre mener har ingenting å si. Forøvrig syns jeg det høres helt topp ut Anonymkode: fde4e...7b4
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #10 Skrevet 11. juni 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): ???? Det er da ikke noe fancy mat her, og HI sier at det kommer til å være alkoholfritt der også. Til HI, det er er dere som gifter dere, selskapet er for å feire dere. Dere tar det dere ønsker, hva andre mener har ingenting å si. Forøvrig syns jeg det høres helt topp ut Anonymkode: fde4e...7b4 Takk Jeg tenkte at det ble hyggelig og litt utenom det vanlige med mye farger og pynt som kaker og dessertbord ofte er. Det blir mange fine flasker og karafler også,så jeg tenkte dette ble en fin oppvarming til fest og godt humør. Det vil også passe i en litt mørk høsttid tenkte jeg. Får tenke litt videre på det. Anonymkode: c9eea...f10
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #11 Skrevet 11. juni 2022 4 minutes ago, Anonym bruker said: Takk Jeg tenkte at det ble hyggelig og litt utenom det vanlige med mye farger og pynt som kaker og dessertbord ofte er. Det blir mange fine flasker og karafler også,så jeg tenkte dette ble en fin oppvarming til fest og godt humør. Det vil også passe i en litt mørk høsttid tenkte jeg. Får tenke litt videre på det. Anonymkode: c9eea...f10 Jeg synes du skal gå for det! Med hovedvekt på dessert og kaker bør hovedretten være litt enkel. Ellers orker jo ingen desserten Anonymkode: c84fc...96f
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #12 Skrevet 11. juni 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Jeg synes du skal gå for det! Med hovedvekt på dessert og kaker bør hovedretten være litt enkel. Ellers orker jo ingen desserten Anonymkode: c84fc...96f Så bra,og det var tanken. Det blir jo mye av både kaker,deserter og drikke,og hadde bare lyst til å koste mest på det. Anonymkode: c9eea...f10
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #13 Skrevet 11. juni 2022 Det viktigste er at dere får den dagen dere ønsker dere. Det er deres bryllup og dere bestemmer. Siden du nå likevel spør om hva vi synes om ideen; For meg, som ikke har noen interesse for ulike typer likører og vin, og som drar i bryllup, konfirmasjon og andre fester for å feire folka og for å ha det hyggelig med andre mennesker på fest, ville en "fancy-kake-og-spesiell-likør"-presentasjon sannsynligvis blitt en kjedelig affære. Én ting er en setning om det, men vinsmakingvibber hadde mistet meg altså. Anonymkode: 1c012...d50
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #14 Skrevet 11. juni 2022 Høres veldig fint ut! Dette er deres dag og deres feiring, gjør det på deres måte! Og er ikke gjestene deres helt atale og evneveike, så klarer de fint å kose seg på et slikt bryllup du skisserer 😊 Anonymkode: e8121...329
Blondzilla Skrevet 11. juni 2022 #15 Skrevet 11. juni 2022 Jeg tror de aller fleste vil velge god mat fremfor mye kake og dessert. Er liksom begrenset hvor mye søtt man klarer å spise.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #16 Skrevet 11. juni 2022 Lapskaus er ypperlig mat for fest, men ikke for fint selskap. Masse kaker som står fremme lenge er nesten en selvfølge for et bra bryllup. Anonymkode: f980a...c59
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #17 Skrevet 11. juni 2022 Ja til dessert-og kakeideen! Men - lapskaus er for meg hverdagsmat, ikke festmat. Anonymkode: 910ab...8a5
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #18 Skrevet 11. juni 2022 Spiser ikke kaker, det er bare ikke spesielt godt. Så det hadde blitt skikkelig nedtur. Liker lapskaus, men i bryllupp er det kanskje ikke det jeg hadde jublet mest over. Anonymkode: f89ea...457
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #19 Skrevet 11. juni 2022 Bryllupsdagen er ofte en tangtekkelig affære. Uten skikkelig mat, og mest søtsaker, kaffe og likører hadde kvelden blitt kort for min del Anonymkode: 120c6...200
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #20 Skrevet 11. juni 2022 Låter kjempegodt. Fins det noe veggis til nattmat? F eks ei god, fyldig suppe; enten tomatsuppe eller blomkålsuppe? Anonymkode: ebd73...1fc
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #21 Skrevet 11. juni 2022 Skal dere kjøre fancy kaker, desserter etc. må maten stå i stil. Lapskaus forbinder jeg med nattmat på bygdefest. Anonymkode: 555bc...774
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #22 Skrevet 11. juni 2022 Hvor mange desserter klarer man å spise da? Lapskaus hadde vært helt greit for min del, men når det gjelder "et godt utvalg" av søtsaker, så hadde jeg maks smakt på to og kanskje en likør / dessert vin. Alt etter det ville ha gitt meg hodepine og kvelden ville vært ødelagt. Men det er vertskapet som bestemmer, og jeg hadde forholdt meg til det. Men siden du spør: Jeg synes at det er en dårlig ide. Anonymkode: 67463...2d4
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #23 Skrevet 11. juni 2022 Da tror jeg vi ordner med viltgryte isteden siden flertallet syns lapskaus ble for kjipt. Da er bare spørsmålet hvordan vi gjør det med veganerne. Det finner vi ut av. Når det gjelder nattmat finner vi på noe til veganerne. Det er lettere med nattmat, og suppe kan vi ihvertfall ordne. Takk for at dere svarer her, for det er ikke så mange andre å spørre. De skal jo gjerne i bryllupet. Anonymkode: c9eea...f10
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #24 Skrevet 11. juni 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hvor mange desserter klarer man å spise da? Lapskaus hadde vært helt greit for min del, men når det gjelder "et godt utvalg" av søtsaker, så hadde jeg maks smakt på to og kanskje en likør / dessert vin. Alt etter det ville ha gitt meg hodepine og kvelden ville vært ødelagt. Men det er vertskapet som bestemmer, og jeg hadde forholdt meg til det. Men siden du spør: Jeg synes at det er en dårlig ide. Anonymkode: 67463...2d4 De fleste vil drikke alkohol, og jeg vet de setter pris på forskjellige likører og også sterkere. Mye blir stående fremme hele kvelden og så lenge festen varer utover natten.Det blir vel spist og drukket litt frem og tilbake. Anonymkode: c9eea...f10
HeiteH Skrevet 12. juni 2022 #25 Skrevet 12. juni 2022 Lapskaus er mandagsmiddag og det er svært begrenset hvor nye kaker man orker å spise. Og skulle man orke å spise kaker orker man ikke skylle dem ned med alkohol.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå