Gå til innhold

Sønnen har funnet seg en eldre dame…

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og med eldre mener jeg ikke gammel, men noen år eldre enn han 😕. Han er 18, hun er 36. Jeg syns virkelig ikke noe om det, men han er bergtatt av denne damen som gir han all oppmerksomhet og mater han med at det er vi som er de dumme. Han driter i skolen nå og er mer eller mindre bare hos henne. Er det greit??

Anonymkode: 5d2f0...999

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Og med eldre mener jeg ikke gammel, men noen år eldre enn han 😕. Han er 18, hun er 36. Jeg syns virkelig ikke noe om det, men han er bergtatt av denne damen som gir han all oppmerksomhet og mater han med at det er vi som er de dumme. Han driter i skolen nå og er mer eller mindre bare hos henne. Er det greit??

Anonymkode: 5d2f0...999

Greit eller ikke, han er myndig. Du kan gjerne veilede og formane, men ikke bestemme over hans liv lenger. Jeg fraråder deg å gå for hardt ut og vise at du er sterkt imot forholdet, for da risikerer du å ødelegge forholdet til ham. Prøv heller å ytre dine synspunkter gjennom positivitet, fornuft og støtte.

Skrevet

Så lenge han bor hjemme er det å drite i skolen ikke et alternativ. Jeg hadde sagt til ham at han er myndig, jeg skal ikke legge meg borti hans kjærlighetsliv (for det vil mest trolig støte ham bort, og jeg antar han vil trenge hjelp om ikke for lenge, siden hun manipulerer ham til å tro dere foreldre er dumme). Men at jeg krever at så lenge han bor hjemme så må han ta skolen på alvor og bestå - eller skaffe seg en jobb og begynne å tjene penger og betale for seg.

Den dama han har funnet er tydeligvis ikke god, men han kommer ikke til å tro det, så han må nok dessverre finne ut av det selv.

Anonymkode: 206a5...d26

Skrevet

Ar han driter i skole er det viktige her, det ville jeg sagt hva jeg mente om.

Han trenger en utdannelse og jobb, for han må tjene egne penger til bil, bolig, ferier og allverdens i fremtiden.

Forholdet hadde jeg ikke sagt så mye om, det regner jeg med tar slutt etterhvert og da må han kunne komme hjem til dere uten å føle seg helt ydmyket av mammas "hva var det jeg sa" tanker.

Anonymkode: 3a396...f2d

Skrevet

Det høres ut som om problemet er at hun er psykisk utviklinghemmet? Hvordan har han kommet bort i henne, og er sønnen din normalt oppegående? 

Anonymkode: f7fbf...720

Skrevet

Ta tak i det med skolen, først og fremst. Det andre vil nok løse seg selv. 

Skrevet
LillaGorilla♥♥ skrev (1 minutt siden):

Ta tak i det med skolen, først og fremst. Det andre vil nok løse seg selv. 

For det første så burde han jo selv skjønt at det er viktig med skole, og ihvertfall om ei på 36 skulle finne han attraktiv. Når hun heller ikke har såpass mellom ørene og kaller "De andre" for dumme, så er det opplagt ikke normalt fungerende personer en snakker om her? 

Anonymkode: f7fbf...720

Skrevet

Hva ser han for seg å leve av som voksen da, og hva lever hun av?

Hun er jo ikke riktig skrudd sammen som velger seg en mann i 2.klasse på vgs og mater han med at alle de andre er dumme.

Men han er kanskje ikke en velfungerende ung mann i vanlig skoleforløp som tror på dette heller?

Du må trå varsomt her, for jo mer du setter deg imot dette forholdet og denne dama, jo lenger unna skyver du sønnen din.

Det du må jobbe med er hans motivasjon for skole og en god jobb. Han er ikke eldre enn at du kan spille på materielle ting. Hva slags bil ønsker han seg, hvor vil han bo, hvor tenker han seg å reise på ferie og hva slags liv tenker han seg som voksen. Når de ikke har en indre motivasjon mot et visst yrke, så bør motivasjonen mot inntekt og grei lønn få de videre på skolen.

Skrevet

Vel om min datter på 18 hadde funnet seg en mann på 36, som hadde en slik innstilling så ville jeg blitt bekymret ja. 

Det beste du kan gjøre, er å være åpen og fortsette å fortelle at det er viktig med skole. Ellers er det vel ikke så mye å gjøre med valget hans. Dere kan alltids nekte henne å komme på besøk, men det gagner ingen. Jeg vil tro dette forholdet dør ut av seg selv etterhvert. Det kan jeg nesten garantere faktisk. 

Skrevet

il_570xN.1176304585_s67e.jpg

Anonymkode: 5e784...45f

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tror nok det er en spesiell plass i helvete for de som ikke passer på tenåringssønnene sine også...

En gutt på 18 år er slett ikke ferdig utviklet i hodet, det er mye modning som skal skje på veien mot voksen og reflektert tankegang. Jeg har to gutter på 18 og 21 år selv så jeg har litt erfaring med det.

Når en kvinne på 36 år går inn for å snurre en gutt på 18 rundt lillefingeren, fortelle han at foreldrene er dumme, la han bo hos seg og drite i skolen. Da er det ikke kvinnen som trenger støtte altså!

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tror nok det er en spesiell plass i helvete for de som ikke passer på tenåringssønnene sine også...

En gutt på 18 år er slett ikke ferdig utviklet i hodet, det er mye modning som skal skje på veien mot voksen og reflektert tankegang. Jeg har to gutter på 18 og 21 år selv så jeg har litt erfaring med det.

Når en kvinne på 36 år går inn for å snurre en gutt på 18 rundt lillefingeren, fortelle han at foreldrene er dumme, la han bo hos seg og drite i skolen. Da er det ikke kvinnen som trenger støtte altså!

Kvinnen er nok 18 år eller yngre i hodet selv. Og det er jo det som gjør at dette forholdet nok vil ta slutt etter en stund. Gutten vil etterhvert innse at dama ikke er helt voksen. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Samtidig så er det heller ikke noe du får gjort. Du kan ikke "passe" på en voksen mann. 

Skrevet

Jeg var sammen med en mann på 34 år da jeg var 19 år. Det falt ikke mine foreldre inn at de skulle "mene" noe om det, og det tror jeg var lurt. Jeg hadde blitt passe irritert. Aldersforskjellen var ikke i seg selv noe stort problem, men forholdet varte likevel ikke mer enn et år. La gutten din gjøre sine egne erfaringer. Var jeg deg ville jeg ikke stilt spørsmål ved forholdet i det hele tatt, du skyver ham bare fra deg. Oppmuntre ham til å følge opp skolen, men ikke true med å kaste ham ut. Da risikerer du at han flytter inn hos dama i stedet.

Anonymkode: 3c67e...7f6

Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Madeleine Albright døde med rwandisk blod på hendene. 

Endret av sug lut
Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Jeg var sammen med en mann på 34 år da jeg var 19 år. Det falt ikke mine foreldre inn at de skulle "mene" noe om det, og det tror jeg var lurt. Jeg hadde blitt passe irritert. Aldersforskjellen var ikke i seg selv noe stort problem, men forholdet varte likevel ikke mer enn et år. La gutten din gjøre sine egne erfaringer. Var jeg deg ville jeg ikke stilt spørsmål ved forholdet i det hele tatt, du skyver ham bare fra deg. Oppmuntre ham til å følge opp skolen, men ikke true med å kaste ham ut. Da risikerer du at han flytter inn hos dama i stedet.

Anonymkode: 3c67e...7f6

Hvis du skal bo under mitt tak når du er 18 får du enten gjøre skolearbeidet som den jobben det er eller skaffe deg annen jobb. Å fortsette å bo hjemme uten å bidra er helt uaktuelt. Da får du flytte.

Skrevet
VeslePesle skrev (36 minutter siden):

Samtidig så er det heller ikke noe du får gjort. Du kan ikke "passe" på en voksen mann. 

Og det har jeg skrevet tidligere i tråden, oppmuntre og gjør det som kreves for at gutten følger opp skolen og la kjærestelivet hans være.

Skrevet
amandine skrev (5 minutter siden):

Hvis du skal bo under mitt tak når du er 18 får du enten gjøre skolearbeidet som den jobben det er eller skaffe deg annen jobb. Å fortsette å bo hjemme uten å bidra er helt uaktuelt. Da får du flytte.

Nå skriver jo HI at sønnen er mer og mer hos dama si, så akkurat denne trusselen hadde ikke hatt noe effekt på forholdet. I tillegg er mange unge mennesker trassige, så forbud og drittsnakk om forholdet vil gjøre forholdet enda mer spennende og ønskelig - altså motsatt effekt.

Anonymkode: abb25...c88

Skrevet

Og det har jeg skrevet tidligere i tråden, oppmuntre og gjør det som kreves for at gutten følger opp skolen og la kjærestelivet hans være.

Man kan ikke fortelle en voksen mann at han ikke skal ha kjæreste. Jeg klarte da fint å være gift og studere samtidig, og de fleste på kullet hadde partner eller datet noen - så akkurat det er ikke et argument.

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Nå skriver jo HI at sønnen er mer og mer hos dama si, så akkurat denne trusselen hadde ikke hatt noe effekt på forholdet. I tillegg er mange unge mennesker trassige, så forbud og drittsnakk om forholdet vil gjøre forholdet enda mer spennende og ønskelig - altså motsatt effekt.

Anonymkode: abb25...c88

Jeg ville ikke ha forbudt ham å være sammen med henne, det er hans frie valg. Men jeg ville ikke gitt ham penger eller vært hotell for ham om han ikke bidrar. Hans bidrag når han er på skole er å gjøre skolearbeid ( og å hjelpe til i husholdningen). Gjør han ikke det står det ham fritt å flytte. Det ville være veldig leit og ikke noe jeg hadde ønsket, men jeg vil ikke bidra til å fostre en døgenikt. 

Skrevet
VeslePesle skrev (18 minutter siden):

Man kan ikke fortelle en voksen mann at han ikke skal ha kjæreste. Jeg klarte da fint å være gift og studere samtidig, og de fleste på kullet hadde partner eller datet noen - så akkurat det er ikke et argument.

En attenåring er ikke en voksen mann selv om han er myndig. Gutter blir ikke menn mentalt før de nærmer seg 25. 

Min sønn var sammen med en 20 år eldre kvinne fra han var 22-24, det var null problem. Men han var altså fire år eldre og hadde både jobb og leilighet. 

En 18 åring som går på vgs og bor hjemme må rette seg etter reglene uansett kjæreste eller ikke. 

Anonymkode: 9e302...eff

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

En attenåring er ikke en voksen mann selv om han er myndig. Gutter blir ikke menn mentalt før de nærmer seg 25. 

Min sønn var sammen med en 20 år eldre kvinne fra han var 22-24, det var null problem. Men han var altså fire år eldre og hadde både jobb og leilighet. 

En 18 åring som går på vgs og bor hjemme må rette seg etter reglene uansett kjæreste eller ikke. 

Selvfølgelig. Men man kan ikke nekte sin voksne sønn å ha kjærlighetsforhold. 

Skrevet
VeslePesle skrev (25 minutter siden):

Jeg skriver jo det, la kjærestelivet hans være 

Men man studerer ikke når man er 18 år, man går i 2.klasse på vgs og de fleste er ganske så umodne.

Dagens ungdom blir ikke voksne selv om de fyller 18, de er barn mye lenger enn for et par generasjoner siden 

Skrevet

Jeg skriver jo det, la kjærestelivet hans være 

Men man studerer ikke når man er 18 år, man går i 2.klasse på vgs og de fleste er ganske så umodne.

Dagens ungdom blir ikke voksne selv om de fyller 18, de er barn mye lenger enn for et par generasjoner siden 

Eller 3. klasse hvis man er født sent på året :) 

Da misforstod jeg hva du mente mht. kjærlighetslivet - da er vi enige :) 

Skrevet
VeslePesle skrev (1 minutt siden):

Selvfølgelig. Men man kan ikke nekte sin voksne sønn å ha kjærlighetsforhold. 

Nei, man kan ikke nekte sine barn å ha kjæreste nesten uansett hva (selvsagt innenfor normalen ihht alder og aldersforskjell når de er under seksuell lavalder)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...