Gå til innhold

Hva er det fineste noen har sagt til deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

...

Anonymkode: 3636d...c0d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg og min seksåring var på butikken en ettermiddag, og hun spurte meg hva et ord hun leste betydde. Jeg forklarte og gav eksempel på hvordan man kunne bruke ordet. Da var det en ukjent dame (eller, jeg er ukjent for henne, men jeg vet at hun er lærer på en skole i nærheten) som roste meg for at jeg tok meg tid til å forklare ordentlig. Jeg var veldig sliten og er ikke vant til så mye ros, så jeg klarte ikke svare henne noe særlig tilbake (da ville jeg ha begynt å gråte). Men det ble jeg veldig glad for.

Anonymkode: 92dd2...c93

Skrevet

Tja kanskje da kjæresten erklærte hvor heldig han synes han er over å få være sammen med herlige meg 🥰

Anonymkode: b9b93...e6b

Skrevet

Det skjedde nettopp, i stebarnskonfirmasjon. Jeg var med og rigget til, dekket på og ryddet etterpå, som seg hør og bør. På kvelden etter selskapet roste mannen meg opp i skyene og sa flere ganger hvor fantastisk jeg var som la så mye innsats i gjennomføringen uten å bli spurt eller pålagt. 

Anonymkode: 1e4b0...8f0

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det skjedde nettopp, i stebarnskonfirmasjon. Jeg var med og rigget til, dekket på og ryddet etterpå, som seg hør og bør. På kvelden etter selskapet roste mannen meg opp i skyene og sa flere ganger hvor fantastisk jeg var som la så mye innsats i gjennomføringen uten å bli spurt eller pålagt. 

Oij. Er det unormalt og noe man må få skryt for? Ikke misforstå, det er fint at steforeldre stiller opp og slikt, men jeg ser på det som en selvfølge? 

Anonymkode: a941f...aa2

Skrevet

Når stedatter på 9 år blir litt stille i bilen.  Jeg sier at hun ser litt tankefull ut. Og hun sier: «Ja, jeg tenkte på om dersom pappa plutselig dør, om vi kan få være sammen med deg etterpå da? At vi kan få lov å komme til deg selv om pappa ikke er her lenger?»

Og jeg måtte trekke pusten og svarte med klump i halsen: «Det håper jeg aldri skulle skje. Men dersom jeg skulle miste pappaen deres så ville jeg vært veldig lei meg om jeg mistet dere helt og. Jeg er sikker på at jeg får låne dere av mamma om dere vil det, selv om pappa ikke er her lenger.»

Det er en erklæring jeg gjemmer dypt i hjertet mitt. Vi er en sammenslått familie med dine, mine og våre barn. 

Anonymkode: 370ed...f46

Skrevet

Oij. Er det unormalt og noe man må få skryt for? Ikke misforstå, det er fint at steforeldre stiller opp og slikt, men jeg ser på det som en selvfølge? 

Det er vel nettopp derfor man blir ekstra glad for slik skryt?

Det er en selvfølge, og man gjør det uten å bli bedt om det, og da er det ekstra koselig at det faktisk blir lagt merke til og satt pris på...

Anonymkode: cba38...075

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er vel nettopp derfor man blir ekstra glad for slik skryt?

Det er en selvfølge, og man gjør det uten å bli bedt om det, og da er det ekstra koselig at det faktisk blir lagt merke til og satt pris på...

Anonymkode: cba38...075

Nettopp. Det er et bevis for at man ikke blir tatt for gitt. 

Skrevet

Jeg fikk en mail fra en tidligere elev (vgs) midt under pandemien da jeg var helt utkjørt og følte at jeg ikke taklet jobben min godt nok fordi vi ble kastet rundt mellom rødt nivå, gult nivå, hybridundervisning osv i ett kjør. 

Eleven skrev at jeg var det store forbildet hans fordi han beundret så sterkt at jeg alltid så etter løsninger, var fleksibel og ikke minst så utrolig positiv, og at støtten jeg hadde gitt ham hadde gitt ham tilbake troen på seg selv. Han skrev mye mer også, det var en lang mail, men dette var essensen. Jeg ble utrolig rørt og fikk selv opp igjen piffen. 

Anonymkode: a5c16...42a

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg fikk en mail fra en tidligere elev (vgs) midt under pandemien da jeg var helt utkjørt og følte at jeg ikke taklet jobben min godt nok fordi vi ble kastet rundt mellom rødt nivå, gult nivå, hybridundervisning osv i ett kjør. 

Eleven skrev at jeg var det store forbildet hans fordi han beundret så sterkt at jeg alltid så etter løsninger, var fleksibel og ikke minst så utrolig positiv, og at støtten jeg hadde gitt ham hadde gitt ham tilbake troen på seg selv. Han skrev mye mer også, det var en lang mail, men dette var essensen. Jeg ble utrolig rørt og fikk selv opp igjen piffen. 

Så nydelig. Jeg har også fått så mange fine tilbakemeldinger fra elevene mine. En sa at hvis han var garantert å få meg som lærer, så ville han gått skolen om igjen og om igjen resten av livet ♥️

Politikere klager over lærere og skolen, foreldre klager over lærere og skolen, men elevene er som regel takknemlige, rause og fine ❤️ Det er det som betyr noe.

Anonymkode: 815c5...100

Skrevet

Herrefred! Kan du ikke bare holde kjeft!  

Anonymkode: 0661a...e73

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Så nydelig. Jeg har også fått så mange fine tilbakemeldinger fra elevene mine. En sa at hvis han var garantert å få meg som lærer, så ville han gått skolen om igjen og om igjen resten av livet ♥️

Politikere klager over lærere og skolen, foreldre klager over lærere og skolen, men elevene er som regel takknemlige, rause og fine ❤️ Det er det som betyr noe.

Anonymkode: 815c5...100

Ja, det har du helt rett i. Det er elevene jeg er der for, ikke foreldrene eller politikere som ikke har peiling på hva de gjør.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Herrefred! Kan du ikke bare holde kjeft!  

Men i alle dager. Jeg bare syns det var rart at det var det fineste man har fått skryt for

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Men i alle dager. Jeg bare syns det var rart at det var det fineste man har fått skryt for

Hvorfor tror du at vi bryr oss om det? Og hvordan tror du det får hun du siterer til å føle seg? Akkurat som det hun ble glad for ikke er godt nok. 

Skrevet

Det fineste jeg vet, er når noen sier noe som gjør at jeg føler meg sett og bekreftet for den jeg er eller det jeg føler helt, helt inni meg.

Jeg er en ganske androgyn lesbe som ikke trives i kjole eller typisk feminine klær. Det kan være vanskelig fordi jeg føler at jeg ikke oppfyller kravene til hvordan kvinner skal se ut, spesielt i situasjoner der man pynter seg. Det fører til mye overtenkning. I et familiebryllup tok jeg først på meg bunad fordi jeg ikke hadde lyst å skille meg ut og være underpyntet. Følte meg ikke komfortabel, så jeg valgte å skifte til bukse og pen topp etter seremonien. Da svigermor så meg, sa hun "Se der, ja, der var du tilbake i det du trives best i." Først ble jeg litt usikker og lurte på om det var en negativ ting, men etterhvert senket jeg guarden og forstod at hun bare bekreftet hvem jeg var, litt sånn i forbifarten og uten å egentlig skjønne selv hvor fint det var.

Anonymkode: d43ab...b73

Skrevet

De færreste sitter vel og tenker gjennom alle kompliment de har fått gjennom livet. Derfor er det nærliggende å nevne et man synes er ekstra fint, og i tillegg gjerne et som er kommet forholdsvis nylig siden det ligger mer oppe i bevisstheten og følelsene. I tillegg kan det godt være komplimenter som er så personlige at man ikke nødvendigvis ønsker å dele dem med andre, spesielt ikke på nett, for av og til blir ting mindre spesielt hvis for mange vet. Dessuten har vi sånne kill-joys som deg...

At du automatisk tar His overskrift helt bokstavelig i så stor grad som du tydeligvis gjør, uten evne til å reflektere over det som spørres om, det som svares og ditt eget spørsmål, det er... vel, merkelig. Gå litt i deg selv og tenk over hvorfor du har behov for å devaluere andres lykkelige øyeblikk, hvorfor du ikke greier å glede deg på andres vegne, men heller vil gjøre deres glede mindre gyldig.

Anonymkode: d0af8...147

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Det fineste jeg vet, er når noen sier noe som gjør at jeg føler meg sett og bekreftet for den jeg er eller det jeg føler helt, helt inni meg.

Jeg er en ganske androgyn lesbe som ikke trives i kjole eller typisk feminine klær. Det kan være vanskelig fordi jeg føler at jeg ikke oppfyller kravene til hvordan kvinner skal se ut, spesielt i situasjoner der man pynter seg. Det fører til mye overtenkning. I et familiebryllup tok jeg først på meg bunad fordi jeg ikke hadde lyst å skille meg ut og være underpyntet. Følte meg ikke komfortabel, så jeg valgte å skifte til bukse og pen topp etter seremonien. Da svigermor så meg, sa hun "Se der, ja, der var du tilbake i det du trives best i." Først ble jeg litt usikker og lurte på om det var en negativ ting, men etterhvert senket jeg guarden og forstod at hun bare bekreftet hvem jeg var, litt sånn i forbifarten og uten å egentlig skjønne selv hvor fint det var.

Så fin svigermor du har, og jeg er helt sikker på at det var akkurat det hun så, at du var deg. Da er man absolutt penest. 

Anonymkode: 0a5ce...11a

Skrevet

"Du har en refleksjonsevne på høyt intellektuelt nivå", sa en venninne en gang. Glemmer det aldri. 

Skrevet
prebs skrev (3 minutter siden):

"Du har en refleksjonsevne på høyt intellektuelt nivå", sa en venninne en gang. Glemmer det aldri. 

Mitt umiddelbare bilde i hodet var at du satt i et veldig fint øyeblikk med venninna di og lo og hadde fin flyt, og hun sier dette i et praktfullt sarkastisk tonefall - ordentlig taking the piss slik det bare går an mellom venner. 😉

Men jeg går ut fra at det var et ekte kompliment, og et veldig fint. Ikke ofte man få slike komplimenter - jeg hadde også blitt veldig glad.

Skrevet

Får stadig høre hvor fin jeg er. Men når noen roser meg for personligheten synes jeg er koseligere. 

Anonymkode: c266a...866

Skrevet

En god venn som sa: "Når du snakker med folk, lar du dem beholde sin verdighet".
Det er over 25 år siden, jeg har aldri glemt det.

Anonymkode: 1ff36...c72

Skrevet

Koselig å lese alle her, men ekstra koselig med de fra lærerne her. At det spiller ingen rolle hva andre måtte mene og si, for det er hva elevene mener som betyr noe, og som forteller hvilken lærer du er! Jeg har likt noen lærere opp igjennom jeg også, de betød mye! 

Ellers vet jeg ikke helt hva det fineste jeg har hørt er. Kanskje "vil du komme hit på lørdag"? Sånt noe..For det er alltid hyggelig når andre vil være sammen med deg. 

Anonymkode: 941a3...655

Skrevet

Når foreldrene i barnehagen sier at barna deres snakker positivt om meg hjemme,  og når de bitte små menneskene sier at de er glad i meg. 

+ når mannen og barna mine sier de er glad i meg da. 😊

Anonymkode: 52700...e30

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor tror du at vi bryr oss om det? Og hvordan tror du det får hun du siterer til å føle seg? Akkurat som det hun ble glad for ikke er godt nok. 

Du trenger ikke å avspore tråden. Å kjefte som du gjør, er på ingen måte hyggelig. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

De færreste sitter vel og tenker gjennom alle kompliment de har fått gjennom livet. Derfor er det nærliggende å nevne et man synes er ekstra fint, og i tillegg gjerne et som er kommet forholdsvis nylig siden det ligger mer oppe i bevisstheten og følelsene. I tillegg kan det godt være komplimenter som er så personlige at man ikke nødvendigvis ønsker å dele dem med andre, spesielt ikke på nett, for av og til blir ting mindre spesielt hvis for mange vet. Dessuten har vi sånne kill-joys som deg...

At du automatisk tar His overskrift helt bokstavelig i så stor grad som du tydeligvis gjør, uten evne til å reflektere over det som spørres om, det som svares og ditt eget spørsmål, det er... vel, merkelig. Gå litt i deg selv og tenk over hvorfor du har behov for å devaluere andres lykkelige øyeblikk, hvorfor du ikke greier å glede deg på andres vegne, men heller vil gjøre deres glede mindre gyldig.

Anonymkode: d0af8...147

Fant du glede i å lirke ut av deg denne dritten?

Anonymkode: cdf3a...5e8

Skrevet

5 åringen min " Mamma, elske deg" ❤️

Anonymkode: 54ab8...5f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...