Anonym bruker Skrevet 9. juni 2022 #1 Skrevet 9. juni 2022 Vil man noen gang bli helt frisk? Eller vil det henge ved hele livet? Så fort jeg legger på meg et par kilo får jeg panikk med påfølgende sulting. Er så sliten av og ikke bare være fornøyd. Fornuften i meg sier at jeg er slank, men noe skjer når jeg ser i speilet, jeg er ikke som før. Bmi på 19 så tallene sier frisk. Noen som har konkrete tips til hva jeg bør gjøre for å få bort tankene om vekt? Er villig til å prøve alt for å bli normal igjen. Lurer kanskje mest av alt på om man kan bli helt frisk (helt uten å tenke vekt). Anonymkode: cec61...11c
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2022 #2 Skrevet 9. juni 2022 Jeg har i gen tips dessverre, men vil gjerne følge tråden din da jeg er i akkurat samme situasjon selv. Er slank, bmi 20, men teller konstant kalorier og har aldri hatt er avslappet forhold til ,at. Fryktelig slitsomt! Anonymkode: b7964...55c
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2022 #4 Skrevet 9. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg har i gen tips dessverre, men vil gjerne følge tråden din da jeg er i akkurat samme situasjon selv. Er slank, bmi 20, men teller konstant kalorier og har aldri hatt er avslappet forhold til ,at. Fryktelig slitsomt! Anonymkode: b7964...55c Føler deg Skulle ønske jeg en gang kunne spise noe uten dårlig samvittighet. Anonymkode: cec61...11c
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2022 #5 Skrevet 9. juni 2022 Det er helt umulig å bli helt kvitt spiseforstyrrelser tror jeg. Man kan bli frisk på den måten at man spiser sunt i normale mengder og har en normal vekt, men tankekjøret blir aldri helt borte. Det vil alltid være et fokus på mat i hodet til de som har hatt spiseforstyrrelser. Dessverre. Anonymkode: 513d1...472
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2022 #6 Skrevet 9. juni 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Behandling? Anonymkode: 89cdf...f5c Fikk behandling ut av den aktive spiseforstyrrelsen, ble normalvektig og spiste igjen. Så vet ikke om jeg kan kalle det spiseforstyrrelse i dag. Vanskelig forhold til mat kanskje? Vet ikke om jeg kan få behandling da. Kan jo prate med fastlegen. Anonymkode: cec61...11c
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2022 #7 Skrevet 9. juni 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det er helt umulig å bli helt kvitt spiseforstyrrelser tror jeg. Man kan bli frisk på den måten at man spiser sunt i normale mengder og har en normal vekt, men tankekjøret blir aldri helt borte. Det vil alltid være et fokus på mat i hodet til de som har hatt spiseforstyrrelser. Dessverre. Anonymkode: 513d1...472 Er dette jeg er redd for. At jeg ødela forholdet til mat som barn, for livet ut. Veldig dumt. Anonymkode: cec61...11c
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2022 #8 Skrevet 9. juni 2022 Jeg har hatt det som deg. Det hjalp veldig da jeg sluttet å veie meg, etter 20 år 😝 Jeg merker likevel tydelig forskjell på sulten og kroppen i forbindelse med menstruasjonssyklus. Når jeg føler meg tjukk og fæl, fortsetter jeg som før med normal kost og forsøksvis aktiv livsstil, og trøster meg med at det blir bedre om 1-2 uker. Samtidig merker jeg at hverdagslivet rammer bidrar til å holde meg på plass. Dersom jeg er uten mann og barn i et par dager, kan jeg ryke på en smell med overspising og oppkast. Jeg er ikke frisk. Men det er ikke like intenst som tidligere. Og en stor del av det for meg har vært å gi slipp på kontrollen over tallet på vekta. For det har jo alltid vært tallet som har kontrollert meg og hva jeg skal føle. Det er søren ikke lett, men livet kan være fint likevel. Ikke tenk at du har ødelagt noe for alltid. Det er alltid håp Anonymkode: 8a393...b93
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2022 #9 Skrevet 9. juni 2022 Spiseforstyrrelser er vel en kronisk lidelse som man nok må leve med. Vet Linnéa Myhre har snakket om det. Hun har jo hatt spiseforstyrrelser i mange år, men så går det jo an å leve greit med det også. Tror jo at man nesten må være litt nazi på måltider og rutiner. Jeg vet også at noen etterhvert kan utvikle et alkoholproblem, så kanskje greit å være obs på det. Det er noe dritt med den lidelsen, men håper du finner en grei måte å leve med den på. Anonymkode: 523e1...412
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå