Anonym bruker Skrevet 9. juni 2022 #1 Skrevet 9. juni 2022 Min datter fortalte for et par uker siden at hun var blitt voldtatt. Hun har valgt å anmelde dette. Tidligere har hun anmeldt en hendelse som vedgikk samme fyr, men saken ble henlagt pga bevisets tilstand. Det var ikke voldtekt den gang. Nå er det det, og jeg har levert inn anmeldelsen. Jeg er nok redd for at det denne gangen også vil bli henlagt, siden det ikke finnes særlig bevis. Men vi gjør det for at det skal virke preventivt, og for at gutten ikke skal slippe unna uten konsekvenser. Det som skjedde sist hun anmeldte, var at hun fikk en del slemme meldinger fra venner og kjente av gutten. Det er jeg redd for vil skje igjen. Nå er det jo voldtekt han anmeldes for. Jeg vet ikke hvorfor hun får slike "hatmeldinger", men det skjer jo. Kanskje de ikke tror på henne. Hvordan skal vi på best mulig måte ruste oss for hva som vil komme? Anonymkode: 4db44...e77
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2022 #2 Skrevet 9. juni 2022 Jeg blir så forbanna når jeg leser at politiet bare henla første anmeldelse. Din datter har nå rett på bistandsadvokat, så sørg for å få en slik raskt. Jeg antar at den gutten som har gjort alt dette mot henne er en som er populær, eller som er fryktet, og at han derfor styrer andre og derfor har diktet opp en historie for å få andre mot henne. Og når det nå gjelder voldtekt så antar jeg han vil gjøre det samme, for nå har han enda mer å tape enn sist. Snakk med datteren din, snakk om hvor viktig det er å stå opp for seg selv, at du er stolt av henne, og at uansett hva andre måtte komme til å si, så vil det ikke endre sannheten både hun, du og voldtektsmannen vet. Har hun gode venner/venninner som tror henne og har sett at han har plaget henne tidligere, så kanskje dere kan snakke sammen, om hvordan de kan hjelpe henne mot ubehagelige kommentarer. Det er ikke alltid det skal så mange til for å snu en slik negativ ryktespredning, som den gutten nå driver med og får med seg andre på. Hvis din datter har noen venner som er litt tøff i maska, så kan det være de kan komme med noen kommentarer som kan få de andre til å slutte. Det at den gutten får sine venner til å sende stygge meldinger til din datter, det tenker jeg dere bør snakke med politiet om og bistandsadvokaten. Det er lett å sitte på siden og si det, men se om dere kan få din datter til å forstå at jo mer stygg motstand den gutten nå gir henne, jo mer bekrefter han at han er skyldig. Ingenting han eller hans venner gjør kan endre sannheten, og det er viktig at hun husker. Hun er langt tøffere enn ham, for hun har nå anmeldt en kriminell to ganger. Han tør ikke ta ansvar for egne handlinger. Hun står opp for seg selv, han gjemmer seg bak andre. Ellers kan nok både du og hun få hjelp hos Dixi Ressurssenter: https://www.dixi.no/ ❤️ Anonymkode: 71111...982
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2022 #3 Skrevet 9. juni 2022 Det viktigste er at hun nå holder seg unna han. Passer på at hun ikke er på samme sted, så det ikke skjer igjen. Få henne til psykolog, for om hun virker upåvirket nå, så kan hun bli det senere. Spesielt hvis hun møter han igjen. Alle som sender har blir blokkert. Anonymkode: 8e987...c01
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2022 #4 Skrevet 9. juni 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Jeg blir så forbanna når jeg leser at politiet bare henla første anmeldelse. Din datter har nå rett på bistandsadvokat, så sørg for å få en slik raskt. Jeg antar at den gutten som har gjort alt dette mot henne er en som er populær, eller som er fryktet, og at han derfor styrer andre og derfor har diktet opp en historie for å få andre mot henne. Og når det nå gjelder voldtekt så antar jeg han vil gjøre det samme, for nå har han enda mer å tape enn sist. Snakk med datteren din, snakk om hvor viktig det er å stå opp for seg selv, at du er stolt av henne, og at uansett hva andre måtte komme til å si, så vil det ikke endre sannheten både hun, du og voldtektsmannen vet. Har hun gode venner/venninner som tror henne og har sett at han har plaget henne tidligere, så kanskje dere kan snakke sammen, om hvordan de kan hjelpe henne mot ubehagelige kommentarer. Det er ikke alltid det skal så mange til for å snu en slik negativ ryktespredning, som den gutten nå driver med og får med seg andre på. Hvis din datter har noen venner som er litt tøff i maska, så kan det være de kan komme med noen kommentarer som kan få de andre til å slutte. Det at den gutten får sine venner til å sende stygge meldinger til din datter, det tenker jeg dere bør snakke med politiet om og bistandsadvokaten. Det er lett å sitte på siden og si det, men se om dere kan få din datter til å forstå at jo mer stygg motstand den gutten nå gir henne, jo mer bekrefter han at han er skyldig. Ingenting han eller hans venner gjør kan endre sannheten, og det er viktig at hun husker. Hun er langt tøffere enn ham, for hun har nå anmeldt en kriminell to ganger. Han tør ikke ta ansvar for egne handlinger. Hun står opp for seg selv, han gjemmer seg bak andre. Ellers kan nok både du og hun få hjelp hos Dixi Ressurssenter: https://www.dixi.no/ ❤️ Anonymkode: 71111...982 Takk for støtten 🙂 Denne gutten er en enkel sjel. Han er nok det man vil kalle lettere psykisk utviklingshemmet. Men han har mange venner, pga enkelte ting andre drar nytte av. Anonymkode: 4db44...e77
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2022 #5 Skrevet 9. juni 2022 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Takk for støtten 🙂 Denne gutten er en enkel sjel. Han er nok det man vil kalle lettere psykisk utviklingshemmet. Men han har mange venner, pga enkelte ting andre drar nytte av. Anonymkode: 4db44...e77 Type som kjøper seg venner, da, tenker jeg - og venner som lar seg kjøpe. Da er det vel også en viss fare for at hans foreldre ikke er de som tar dette mest alvorlig heller, dessverre. Om datteren din ikke allerede har fått bistandsadvokat, kontakt politiet og få oppnevnt en. Alt godt til deg og datteren din fremover ❤️ Anonymkode: 71111...982
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2022 #6 Skrevet 9. juni 2022 Mange som juger om dette, så ikke rart politi henlegger, sier ikke det gjelder dere , men her blir en av mine kompiser beskyldt for dette da han slo opp med eksen sin, men han var ikke nær hun engang da hun sa han hadde voldtatt henne, men selvom det var jug ,er ryktet der dessverre alltid Anonymkode: 2d0be...646
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2022 #7 Skrevet 9. juni 2022 Det første jeg ville spurt er hvorfor hun omgås han som voldtok henne. Det er jo litt spesielt å bli voldtatt to ganger på kort tid av samme person. Anonymkode: e8b50...1a4
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2022 #8 Skrevet 9. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det første jeg ville spurt er hvorfor hun omgås han som voldtok henne. Det er jo litt spesielt å bli voldtatt to ganger på kort tid av samme person. Anonymkode: e8b50...1a4 Du vet da ikke om hun har omgått ham etter den første episoden. Det står ikke at hun ble voldtatt første gang. Snakker om å skylde på offeret! Anonymkode: 71111...982
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2022 #9 Skrevet 10. juni 2022 Slik jeg har forstått det på min datter, så var første gangen vi anmeldte en kropps-krenkelse. Han befølte henne. Denne gangen er det pga voldtekt. HI Anonymkode: 4db44...e77
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2022 #10 Skrevet 10. juni 2022 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Det første jeg ville spurt er hvorfor hun omgås han som voldtok henne. Det er jo litt spesielt å bli voldtatt to ganger på kort tid av samme person. Anonymkode: e8b50...1a4 Jeg skal være enig i at det var litt uklart i hovedinnlegget, men jeg forsto det når jeg leste det en gang til og det anbefaler jeg deg også å begynne å gjøre. Det sto at han ble anmeldt for noe men ikke for voldtekt for det var ikke voldtekt den gangen. Jeg synes din datter skal droppe å lese eventuelle meldinger hun får, men ta for all del vare på dem, det kan være de også må svare for seg foran onkel politi. Sender dere en stor klem og ta godt vare på datteren din, sørg for at hun får advokat og hjelp. Anonymkode: 6213d...510
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2022 #11 Skrevet 10. juni 2022 Dessverre har kvinner i Norge så å si null beskyttelse mot kroppskrenkelser og seksuelle overgrep. De blir beskylt for å lyve, utsatt for sosial stigma, mistrodd av politiet og retten, får brettet ut alt om privatlivet sitt, antall tidligere sexpartnere, livsførsel, klesstil osv. Statistisk sett vil nok også denne anmeldelsen ende med ingenting, men jeg håper jo at akkurat deres tilfelle blir unntaket fra den store hovedregelen. Lykke til! Anonymkode: b8857...b18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå