Gå til innhold

Jeg har gått så opp i vekt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min superslanke kollega sa dette i lunsjen. Hun er helt ram på å snakke om de usynlige kiloene sine. Og jeg har lagt merke til at hun oftest snakker om dette rundt de som veier litt for mye. Synes det er en uting. 
Så, hun sa dette da, og så sier en mannlig kollega som respons, ja det ser jeg. Lurt å ta grep. Det var jo ment ironisk men hun skjønte ikke det. Hun ble altså så sur. 
I mitt stille sinn så syntes jeg hun egentlig fikk som fortjent. 
Dårlig gjort av meg å tenke at dette la hun opp til selv?

Anonymkode: 9112c...2f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hahaha vel fortjent! Fint at folk sier i fra!!

Anonymkode: cbd0b...5ed

Skrevet

Helt på sin plass. 

Anonymkode: cac3c...d96

Skrevet

Det er et tegn på veldig lavt selvbilde og lav selvtillit.

Har en søster som er sånn, vi er like høye og hun klager over ekstra kilo til meg som er 20 kg tyngre enn henne liksom. Hun er mager og jeg litt "rund i kantene", og hun skjønner overhodet ikke hvor idiotisk det er for ei som bruker 36 i klær å klage til ei som bruker str 42.

Men hun er aldri fornøyd, det er åreknuter og pigmentflekker og appelsinhud osv osv.

Jeg gir fullstendig f i sånne ting, kroppen min virker fint den og jeg går i kortbukse selv om jeg har åreknuter. Jeg kan da ikke noe for at jeg fikk det da jeg gikk gravid.... Hun har ÉN åreknute og det er så grusomt for henne 😉

Det er synd på mennesker som aldri kan nyte livet fot de er så usikre på seg selv og misfornøyd med alt.

Men godt svart av kollegaen din da, sånne mennesker må få høre det av og til. Klagingen deres går andre på nervene.

Anonymkode: 769ce...a9e

Skrevet

Hekt typisk "smart norsk subtil beskjed" Hvordan sier vi på en pen måte at kollegaen/venninnen/naboen bør gå ned noen kilo? Jo, vi snakker om oss selv for å ikke fornærme dem så de tar hintet! 

Det er jo ofte slike råd her inne, konflikskyheten er jo fremtredende. Så da gir vi "hint" som denne kollegaen gjør! Det er det jeg tipper skjer her. 

Anonymkode: 8aa4f...856

Skrevet

Tidenes beste kommentar fra din mannlige kollega. Hun er ute etter å høste komplimenter for sin slanke kropp foran andre mindre slanke.....har sikkert ikke gått opp et gram. Så får hun det. Haha....digger kollegaen din.

Ja, det er en uting. Jeg har alltid vært slank, tynn......men fått litt "heng" her og der siste åra. Men jeg sitter ikke sånn sammen med kollegaer eller andre jeg ser er overvektige. Uting uansett! 

Hils kolleagen din. Tommel opp for han!

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Hekt typisk "smart norsk subtil beskjed" Hvordan sier vi på en pen måte at kollegaen/venninnen/naboen bør gå ned noen kilo? Jo, vi snakker om oss selv for å ikke fornærme dem så de tar hintet! 

Det er jo ofte slike råd her inne, konflikskyheten er jo fremtredende. Så da gir vi "hint" som denne kollegaen gjør! Det er det jeg tipper skjer her. 

Ja sånn er kjæresten min også :( Men det er han som bruker størrelse Large i klær ikke jeg. Jeg bruker størrelse small så han burde ikke snakke. Men i imotsetning til han,så tar jeg kjæresten for den han er,forventer ikke at han skal slanke seg. 

Anonymkode: 21810...660

Skrevet
Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Ja sånn er kjæresten min også :( Men det er han som bruker størrelse Large i klær ikke jeg. Jeg bruker størrelse small så han burde ikke snakke. Men i imotsetning til han,så tar jeg kjæresten for den han er,forventer ikke at han skal slanke seg. 

Anonymkode: 21810...660

Ja det er ganske typisk å gi slike subtile beskjeder. Jeg gjør det selv ovenfor en venninne som overhodet ikke takler direkte tale, som jeg egentlig foretrekker. Da lar hun aldri ting ligge, så jeg sier ting subtilt. Typisk norsk :-) 

Skrevet

Hadde ei venninne som var 2 cm lavere enn meg og veide 68 kilo. Jeg veide 125.... Hun sa, i ramme alvor, at hun var feit. Jeg spurte om hun var seriøs og sa "hvis du er feit, hva er jeg da?" vel vitende om at jeg var overvektig. Da sa hun "du? Nei du er jo sååååå fin!!"......

Så tok jeg grep, gikk ned til 85 kilo og da var jeg plutselig blitt en bitch. "Jeg likte deg bedre når du var tjukk".

Takk

Anonymkode: d5517...9e5

Skrevet

Den var genialt sett av kollegaen din! 😁

Anonymkode: 282c1...7ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...