Gå til innhold

Republikk eller monarki?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Monarki.

Martha og Durek når aldri tronen, men Ingrid Aleksandra kommer derimot til å bli helt fantastisk der.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Så har vi Martha som blir sammen med en gal selvutnevnt sjaman/øgle. En som åpenbart er slut i huvet, som svenskene sier. Jeg vil ikke at folk i utlandet skal tenke at vi er noen kålhoder her oppe. Men vi er det dessverre. 

Anonymkode: 0ee7c...589

«Vi» er kålhoder fordi Marta er blitt sammen med en idiot…?

Anonymkode: 2a494...31a

Skrevet
Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

«Vi» er kålhoder fordi Marta er blitt sammen med en idiot…?

Akkurat som "vi" tenkte amerikanerne var helt idioter som valgte Trump. Vi har tross alt en prinsesse her som snakker med døde og også dyr, og som påsto at hun fant englefjær. Dette er en prinsesse vi har lært oss å like fordi hun er veldig alternativ og litt sprø. Det blir litt verre når hun forlover seg med en halvt øgle og sjaman som har stått opp fra de døde. Når vi ukritisk skal gratulere og rope hurra for dette, så ja... Vi blir lett kålhoder i andres syn. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Akkurat som "vi" tenkte amerikanerne var helt idioter som valgte Trump. Vi har tross alt en prinsesse her som snakker med døde og også dyr, og som påsto at hun fant englefjær. Dette er en prinsesse vi har lært oss å like fordi hun er veldig alternativ og litt sprø. Det blir litt verre når hun forlover seg med en halvt øgle og sjaman som har stått opp fra de døde. Når vi ukritisk skal gratulere og rope hurra for dette, så ja... Vi blir lett kålhoder i andres syn. 

Nå har ikke vi valgt hverken Martha eller Durek.

Anonymkode: 700ce...783

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Nå vant Trump et demokratisk valg. Så vidt meg bekjent har nordmenn aldri valgt verken Marta eller Durek til prinsesse og prins (eller hva enn tittelen deres er/blir).

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Det er virkelig mange ulemper med republikk også, en pengemaskin uten like er det også.

Folk med penger og makt kommer seg opp og frem i politikken på en annen måte enn her i potittland. Vi har noen ulemper med vårt styresett også, men foreløbig færre en i en republikk.

Så jeg stemmer for kongehuset.

Anonymkode: 51c1e...28e

Tenker du at en president ville vert en mindre pengemaskin?

Anonymkode: 0468e...42e

Skrevet

Republikk. De er hyggelige mennesker- men når vi nå får en eks-kriminell som har sonet og har helt vanvittig ekstreme holdninger i kongefamilien- så er det over og ut med min stemme for å fortsette med monarki..

Anonymkode: aaef6...6ed

Skrevet

Tenker man skal ikke undervurdere å ha en politisk nøytral kongefamilie til å bygge og styrke forholdene våre til andre land der ute. De har også en samlende kraft i krisetider som en president trolig ikke kunne hatt på samme måte. Har heller ikke tro på at det hadde vært så mye billigere å ha en presidentfamilie enn en Kongefamilie. Så jeg holder en knapp på monarkiet fremover også jeg da.

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Tenker du at en president ville vert en mindre pengemaskin?

Unnskyld, ser nå at jeg leste helt feil!

Skrevet

Monarki!

Anonymkode: 512a2...464

Skrevet

Monarki. 

Skrevet

Utvilsomt republikk. 

Anonymkode: 9ee7d...676

Skrevet

Lenge leve Monarki ❤️

Anonymkode: b1a6c...a25

Skrevet

De som tjenestegjør i forsvaret går i "kongens klær". Lurer på om de ville følt samme stolthet over å gå i "presidentens klær"? 🤔

Anonymkode: 4bf27...04b

Skrevet

Monarki. Da mest pga den samlende kraften som ligger i det. Se bare på Kongens rolle under krigen, 22.juli og så videre. En president med en tydelig politisk tilhørighet vil ikke ha samme effekt.

Skrevet

Monarki. Uten Martha og Durek selvfølgelig... 

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 timer siden):

Går det litt i surr for deg? Det er vel ingen som har valgt inn Märtha i kongehuset? 

Du bør ta tak i all denne felles skammen du bærer på. Det er faktisk ingen som laster deg for verken Märthas valg av kjæreste eller idrettsutøvere som surver på pallen. 

Anonymkode: d7cb6...1eb

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Går det litt i surr for deg? Det er vel ingen som har valgt inn Märtha i kongehuset? 

Du bør ta tak i all denne felles skammen du bærer på. Det er faktisk ingen som laster deg for verken Märthas valg av kjæreste eller idrettsutøvere som surver på pallen. 

Regner jo med at du ikke har så mange utenlandske å forholde deg til. Tror heller ikke du følger med på utenlandske forum osv. Når noen klarer å vekke sånn oppsikt på den måten som norsk og betydningsfull, så blir vi nordmenn sett rart på av mange. At du og flere ignorerer det, betyr ikke at det ikke skjer. Landet og medborgere blir helt selvsagt knyttet til din identitet, men jeg forstår at du ikke skjønner det, eller av en eller annen grunn ikke vil innrømme det.

Folk ler, selv om redaktøren for et dameblad i Sverige suns dette er helt topp. For nå får jo monarkiet fokus igjen og blir underholdende. Right...

Skrevet

Republikk!

Anonymkode: 32c3a...ae6

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Regner jo med at du ikke har så mange utenlandske å forholde deg til. Tror heller ikke du følger med på utenlandske forum osv. Når noen klarer å vekke sånn oppsikt på den måten som norsk og betydningsfull, så blir vi nordmenn sett rart på av mange. At du og flere ignorerer det, betyr ikke at det ikke skjer. Landet og medborgere blir helt selvsagt knyttet til din identitet, men jeg forstår at du ikke skjønner det, eller av en eller annen grunn ikke vil innrømme det.

Folk ler, selv om redaktøren for et dameblad i Sverige suns dette er helt topp. For nå får jo monarkiet fokus igjen og blir underholdende. Right...

Men alle land har da sine klovner? Det er ikke spesielt for Norge. Det er ikke skrevet lite om svenskekongen og den danske prinsgemalen heller, akkurat. Dansker og svensker går da ikke rundt og skjems av det? 

Jeg bryr meg helt ærlig null om hvem Märtha er sammen med, og du har helt rett i at jeg ikke er på utenlandske kjendisforum. Jeg skammer meg ikke over folk som ikke har noen relasjon til meg. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Men alle land har da sine klovner? 

Bare se på England, der står en stolt og stram dronning i 90 årene ved siden av sin lute kronprinssønn som ser eldre ut enn henne på balkongen. 

"Alle" snakker om hva som kommer til å skje når hun dør, for ingen liker den veike kronprinsen som folk ser på som den "utro dusten som svek Diana".

Tror de sliter mer med kongehuset sitt enn vi nordmenn gjør 😉

Dronninga der kommer til å leve lenger enn sin sønn for å sikre at barnebarnet tar over....

Vi har ingenting å sutre for, helt enig med deg der.

Anonymkode: 51c1e...28e

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Men alle land har da sine klovner? Det er ikke spesielt for Norge. Det er ikke skrevet lite om svenskekongen og den danske prinsgemalen heller, akkurat. Dansker og svensker går da ikke rundt og skjems av det? 

Jeg bryr meg helt ærlig null om hvem Märtha er sammen med, og du har helt rett i at jeg ikke er på utenlandske kjendisforum. Jeg skammer meg ikke over folk som ikke har noen relasjon til meg. 

Det har du selvfølgelig rett i. Alle har sine originaler eller galninger. Det er nok likevel ingen som er i nærheten av sexguru/sjaman/romøgle og gjenfødt. Det må du si deg enig i. Altså, hadde han bare vært klin kokos på en positiv måte, så hadde det vært greit, men nå blir han betegnet som en narsissist og det er ikke ok. Første gang han var i Norge så begynte han å fortelle Marthe hvor rart det er at de gjør ditt og datt og vinker på spesielle måter osv...Han mente at det var bra at hun så dette gjennom hans øyne. Han er så sleip og skummel syns jeg, og jeg vet at jeg egentlig er en person som både liker og unnskylder folk veldig lett. Så jeg er skikkelig skeptisk til heme fyren! 

Nå liker jeg Martha godt så må bare håpe at han behandler henne bra! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...