Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #101 Skrevet 8. juni 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): NAV har også begrensninger. Og de som har lite har ofte lite å selge. Kollektiv er ikke gratis selv om man lar bilen stå. Her måtte jeg betalt 1100 i mnd for månedskort på bussen, fordi jeg måtte reist med 2 busselskap og da ha månedskort hos begge. Bil ble billigere på den tiden. I alle fall siden jeg fikk låne en og kun betalte drivstoff. Jeg tror du var alene da du var fattig. Det er ikke så vanskelig da. Det hadde jeg også klart, men når man har barn, så er ting forandret Anonymkode: 9ec8f...dc3 Jeg vet jo at det koster mer å ha barn! Maten koster ikke mer uansett da. Jeg studerte også da jeg hadde barna, men kun i tre år. Da gikk det mye i grønnsaker og ost egg og skinke. Det var omtrent alt vi spiste, og ene ungen min kunne ikke fordra hverken skinke eller egg på mange år. Det var ikke ideellt! Men det måtte jo bare bli sånn. Anonymkode: cc3c9...cb5
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #102 Skrevet 8. juni 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg vet jo at det koster mer å ha barn! Maten koster ikke mer uansett da. Jeg studerte også da jeg hadde barna, men kun i tre år. Da gikk det mye i grønnsaker og ost egg og skinke. Det var omtrent alt vi spiste, og ene ungen min kunne ikke fordra hverken skinke eller egg på mange år. Det var ikke ideellt! Men det måtte jo bare bli sånn. Anonymkode: cc3c9...cb5 Og sånn har mange barn det i 20 år. Å være forbigående fattig er noe annet enn å vite at dette er sånn resten av livet vil være Anonymkode: 9ec8f...dc3
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #103 Skrevet 8. juni 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Og sånn har mange barn det i 20 år. Å være forbigående fattig er noe annet enn å vite at dette er sånn resten av livet vil være Anonymkode: 9ec8f...dc3 Ja det må være trist. Men nå er det ting som er tristere enn det også. De får ihvertfall næringsrik mat da. Det er jo ikkecsp mye å gjøre med det ellers dessverre. Anonymkode: cc3c9...cb5
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #104 Skrevet 8. juni 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): NAV har også begrensninger. Og de som har lite har ofte lite å selge. Kollektiv er ikke gratis selv om man lar bilen stå. Her måtte jeg betalt 1100 i mnd for månedskort på bussen, fordi jeg måtte reist med 2 busselskap og da ha månedskort hos begge. Bil ble billigere på den tiden. I alle fall siden jeg fikk låne en og kun betalte drivstoff. Jeg tror du var alene da du var fattig. Det er ikke så vanskelig da. Det hadde jeg også klart, men når man har barn, så er ting forandret Anonymkode: 9ec8f...dc3 Jeg har vel aldri sagt at jeg har vært fattig? Barn har jeg og. Jeg mener bare at det alltid fins en løsning. Men om man har en negativ innstilling om både det ene og det andre så blir det så klart mer vanskelig. Anonymkode: 7f55c...6df
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #105 Skrevet 8. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Ja det må være trist. Men nå er det ting som er tristere enn det også. De får ihvertfall næringsrik mat da. Det er jo ikkecsp mye å gjøre med det ellers dessverre. Anonymkode: cc3c9...cb5 I følge HI er det bare å fylle opp fryseren. Null problem. Selg alt du har. Slutt å kjøpe klær til barna. Å være forbigående fattig gir håp og man vet man er ute av det. Å være fattig i full jobb gjør alt håpløst. Anonymkode: 9ec8f...dc3
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #106 Skrevet 8. juni 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg har vel aldri sagt at jeg har vært fattig? Barn har jeg og. Jeg mener bare at det alltid fins en løsning. Men om man har en negativ innstilling om både det ene og det andre så blir det så klart mer vanskelig. Anonymkode: 7f55c...6df Problemet et vel at det faktisk ikke alltid finnes løsninger. Feks krever NAV at man slutter å betale gjeld om man skal få sosialhjelp. Og gjelden vokser så lenge man mottar sosialhjelp. Så får man gjeldsrådgiver og kanskje gjeldsordning, og da er det sånn at alt man får ekstra skal gå til gjeld. Og så stopper sosialstønaden. Og sånn går sirkelen. Det er sjelden enkelt å være fattig Anonymkode: 9ec8f...dc3
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #107 Skrevet 8. juni 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Problemet et vel at det faktisk ikke alltid finnes løsninger. Feks krever NAV at man slutter å betale gjeld om man skal få sosialhjelp. Og gjelden vokser så lenge man mottar sosialhjelp. Så får man gjeldsrådgiver og kanskje gjeldsordning, og da er det sånn at alt man får ekstra skal gå til gjeld. Og så stopper sosialstønaden. Og sånn går sirkelen. Det er sjelden enkelt å være fattig Anonymkode: 9ec8f...dc3 Det er mulig å kontakte kreditorer selv. Man kan forhandle frem avtaler og det er mulig å forhandle seg frem til lavere beløp om man kan betale alt samme dag eller i løpet av kort tid. Anonymkode: 7f55c...6df
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #108 Skrevet 8. juni 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det er mulig å kontakte kreditorer selv. Man kan forhandle frem avtaler og det er mulig å forhandle seg frem til lavere beløp om man kan betale alt samme dag eller i løpet av kort tid. Anonymkode: 7f55c...6df Og hvordan skal man betale det om man ikke har mat, og om man nektes sosialhjelp hvis man betaler det? Anonymkode: 9ec8f...dc3
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #109 Skrevet 8. juni 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Og hvordan skal man betale det om man ikke har mat, og om man nektes sosialhjelp hvis man betaler det? Anonymkode: 9ec8f...dc3 Vil tro de aller fleste har en bufferkonto. Evt kan man prøve å skaffe seg jobb/ekstra inntekt. Anonymkode: 7f55c...6df
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #110 Skrevet 8. juni 2022 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Det er mulig å kontakte kreditorer selv. Man kan forhandle frem avtaler og det er mulig å forhandle seg frem til lavere beløp om man kan betale alt samme dag eller i løpet av kort tid. Anonymkode: 7f55c...6df Og det tror du de kaster etter folk som knapt har betalingsevne eller kanskje ikke har fast inntekt. Anonymkode: 2a4b2...25f
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #111 Skrevet 8. juni 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Vil tro de aller fleste har en bufferkonto. Evt kan man prøve å skaffe seg jobb/ekstra inntekt. Anonymkode: 7f55c...6df Du vil tro de fleste har en bufferkonto...akkurat ja..... Anonymkode: 2a4b2...25f
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #112 Skrevet 8. juni 2022 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Vil tro de aller fleste har en bufferkonto. Evt kan man prøve å skaffe seg jobb/ekstra inntekt. Anonymkode: 7f55c...6df Og når bufferen er tom, gjelden fortsatt tilstede, NAV ikke hjelper og manner alene med barna og dermed ikke kan jobbe i helger? Jeg forstår det kanskje er enkelt i din verden, men i den virkelige verden er realiteten en helt annen Anonymkode: 9ec8f...dc3
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #113 Skrevet 8. juni 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Utrolig hvor dumme folk velger å fremstille seg selv... For å bruke enkle tall. Hvis noen har 1000 kr de kan bruke på mat de neste fire ukene, så er det 1000 kr de har når de får lønn. Så kan du si at egentlig er det ikke mulig å greie seg på mindre enn 1300 kr for fire uker. Så personen har ved lønnsutbetaling allerede 300 kr i minus. HVOR mener du den skal ta penger fra til å fylle opp fryseren med ekstra? Anonymkode: 2629b...188 De 1000 kronene skal holde til blant annet 30 middager. Hvis det da en dag er halv pris på kyllingkjøttdeig og brød som har kort tid igjenn til utløpsdato kan du da kjøpe for eksempel 4 pakker kjøttdeig og 4 brød og fryse i stedenfor å kjøpe en til halv pris og 3 til full pris senere i måneden.da vil du ha to pakker kjøttdeig og to brød i fryseren uten å ha betalt noe ekstra. Anonymkode: b5790...a4e
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #114 Skrevet 8. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Og når bufferen er tom, gjelden fortsatt tilstede, NAV ikke hjelper og manner alene med barna og dermed ikke kan jobbe i helger? Jeg forstår det kanskje er enkelt i din verden, men i den virkelige verden er realiteten en helt annen Anonymkode: 9ec8f...dc3 En fryser vill ikke fjerne 3kstrem fattigdom, men den vil kunne gjøre det litt enklere. Anonymkode: b5790...a4e
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2022 #115 Skrevet 9. juni 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): De 1000 kronene skal holde til blant annet 30 middager. Hvis det da en dag er halv pris på kyllingkjøttdeig og brød som har kort tid igjenn til utløpsdato kan du da kjøpe for eksempel 4 pakker kjøttdeig og 4 brød og fryse i stedenfor å kjøpe en til halv pris og 3 til full pris senere i måneden.da vil du ha to pakker kjøttdeig og to brød i fryseren uten å ha betalt noe ekstra. Anonymkode: b5790...a4e Og hvis det ikke er på tilbud den måneden? For det er ikke sånn ag det alltid er tilbud. Og selv med tilbud, så vil det bare føre til at de kanskje slipper å gå i minus, men ikke at de går i pluss Anonym bruker skrev (6 timer siden): En fryser vill ikke fjerne 3kstrem fattigdom, men den vil kunne gjøre det litt enklere. Anonymkode: b5790...a4e Synes du skal legge frem forslag om at alle fattige i Norge skal få en fryser slik at livet deres blir litt enklere. Anonymkode: 9ec8f...dc3
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2022 #116 Skrevet 9. juni 2022 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Det er en minstesats alle har krav på til livsopphold i Norge. Det er ikke snakk om "pleier å få", det er sånn at NAV velger selv hvem de vil gi livsopphold til og ikke! Studenter får jo lån og stipend etter hva de har rett til og behov for. Anonymkode: cc3c9...cb5 Men sånn er det ikke. Jeg gikk på AAP med barn, lå langt under livsopphold satsen. Søkte om supplerende sosialstønad. Fikk avslag, de mente jeg måtte selge boligen min. Jeg eier en sliten rekkehus leilighet, og bor her med 2 barn. Har ikke bil, ikke kjøpekort eller lignende. Med boliglån og husleie har jeg boutgifter på 10 000 kr, og leie tilsvarende koster 15 000 kr. Og jeg vet om mange i samme situasjon. For de mener at har du AAP eller ufør, så må du endre livet ditt til å passe inntekten din. Som å flytte, selge ting osv. Anonymkode: cfd32...8b0
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2022 #117 Skrevet 9. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Og hvis det ikke er på tilbud den måneden? For det er ikke sånn ag det alltid er tilbud. Og selv med tilbud, så vil det bare føre til at de kanskje slipper å gå i minus, men ikke at de går i pluss Synes du skal legge frem forslag om at alle fattige i Norge skal få en fryser slik at livet deres blir litt enklere. Anonymkode: 9ec8f...dc3 Hvis det ikke er noen gode tilbud hadde det vært en fordel om du allerede hadde noe i fryseren, men som regel finnes dukker det opp noe. Som sagt er løser ikke en fryser fattigdomsproblemet, men den kan gjøre det litt enklere. Anonymkode: b5790...a4e
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2022 #118 Skrevet 9. juni 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Hvis det ikke er noen gode tilbud hadde det vært en fordel om du allerede hadde noe i fryseren, men som regel finnes dukker det opp noe. Som sagt er løser ikke en fryser fattigdomsproblemet, men den kan gjøre det litt enklere. Anonymkode: b5790...a4e Det blir ikke så mye enklere. Men det fint du tror det Anonymkode: 9ec8f...dc3
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2022 #119 Skrevet 9. juni 2022 Anonym bruker skrev (20 timer siden): Nå levde jeg for 300 kr i uka selv fordi jeg studerte uten å ta lån. 300 kr i uka fra juni til slutten av august. Resten av året hadde jeg mer pga jobb, men jeg hadde ikke klart det uten fryser. Derav innlegget. Så jeg var fattig selv om jeg valgte det på den måten. Dere er sinnsykt hårsåre syns jeg. Det var ett spørsmål og rett i offerrollen. Så får dere bare sulte da. Anonymkode: cc3c9...cb5 Så fra 300 kroner i uka har du betalt strøm, hybel, forsikringer, mobilabonnement, mat, klær, medisiner, transport osv? Slutt å juge, er du snill. Anonymkode: 105a8...797
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2022 #120 Skrevet 9. juni 2022 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Så fra 300 kroner i uka har du betalt strøm, hybel, forsikringer, mobilabonnement, mat, klær, medisiner, transport osv? Slutt å juge, er du snill. Anonymkode: 105a8...797 Nå skrev jeg vel at det var til mat? Hvis ikke jeg skrev det så et det vel ganske så opplagt? Anonymkode: cc3c9...cb5
Tresøtesmå141517 Skrevet 9. juni 2022 #121 Skrevet 9. juni 2022 (endret) Anonym bruker skrev (22 timer siden): Det kan man da ikke da blir man jo snylter. Siden "Per" noen ganger sitter på med "Ola" til trening, må jo også "Ola" sitte på med "Per" noen ganger. Anonymkode: 741a2...9a7 Endret 9. juni 2022 av Tresøtesmå141517 Sitert feil.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2022 #122 Skrevet 9. juni 2022 Anonym bruker skrev (22 timer siden): Vil tro de aller fleste har en bufferkonto. Evt kan man prøve å skaffe seg jobb/ekstra inntekt. Anonymkode: 7f55c...6df Er du virkelig så dum, eller bare later du som??? Hvordan i h..... skal man ha mulighet til å ha penger på en bufferkonto når man ikke har penger til mat????? Og det er ikke BARE å skaffe seg en ekstra inntekt!!! Anonymkode: 80e8d...5f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå