Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #51 Skrevet 8. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Et av eksemplene dine, som noen kommenterte måtte være dyrere, det er jeg også enig i måtte vært dyrere. Eller kanskje du har tilgang til butikker ingen av oss har tilgang på. Rådet du opprinnelig kom med er godt det. Men det er ikke for de som har aller dårligst råd, for de har ikke råd til den luksusen det er å kunne legge seg opp et matlager. De som har det litt stramt, de kan kanskje gjøre det, men ikke de som har dårligst råd! Anonymkode: 2629b...188 Det stemmer jo ikke. Et billig brød dengang kostet 7 kr. Egg husker jeg ikke, men si 20 kr da. Ett og et halvt brød i uka blir 10 kr + 10 for egg. Ris kostet 20 kr for en stor pose som varte ihvertfall en måned. Grønnsakspose kostet ca 10 kr, og en varte til minst to måltider. Så var det cornflakes til ca 12 kr som varte ca 11/2 uke. Værsågod å regne ut du da. Anonymkode: cc3c9...cb5
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #52 Skrevet 8. juni 2022 amandine skrev (5 minutter siden): Du er håpløst arrogant og lite innsiktsfull, det er hvertfall sikkert. Like dumt som å si at de med virkelig dårlig råd kan pante alle flaskene de har for å kjøpe seg mat, som om de har prioritert ting som kommer på panteflasker…. En ting er helt sikkert, jeg har bedre mulighet til å leve billig i dag når jeg har god råd enn da jeg hadde dårlig råd. Nå kan jeg nemlig handle stort på tilbud, jeg kan fryse ned i den store fryseren min, jeg har råd til å kjøpe når jeg plutselig kommer over et tilbud. Det budsjettet og den menyen du har satt opp fungerer kanskje for en student i en kort periode, men selv det lille du har listet opp er dyrere enn 300 pr uke, det er jeg sikker på. Og det er ingenting du kan fø en familie på! Det er du sikker på? Frosne grønnsaker og ris er billigste i dag også. Kjøp billig kjøtt og fisk så klarer du fint å ha middag til familien. Nuddelsuppe med grønnsaker og egg. Alle slags supper med ris ved siden av. Grønnsakssuppe er kjempesunt og det metter bra med rotgrønnsaker. Fiskegrateng eller annen grateng som skinke osv er noe barn lett liker om de har problemer med kokte grønnsaker. Det er mange måter å gjøre det billig på. Jeg har skrevet her inne før at det er dumt å kjøpe ulike kjøttpålegg fremfor fks middagsplaner, kylling og kjøttpudding som fint kan brukes til pålegg isteden. Det får du mye mer ut av pluss at det tilmed smaker bedre. Anonymkode: cc3c9...cb5
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 8. juni 2022 #53 Skrevet 8. juni 2022 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Det er ingen her som har hatt så dårlig råd som det jeg hadde, så bare stopp. Det er en minstesats her i landet for de som trenger hjelp fra NAV. Anonymkode: cc3c9...cb5 Hvordan i all verden klarer du å innbille deg dette? Om du så hadde kjent samtlige forummedlemmer personlig, så hadde du neppe hatt innsikt i økonomien vår. Nå er vel også flesteparten her anonyme, men økonomien, den kjenner du til?
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #54 Skrevet 8. juni 2022 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Det stemmer jo ikke. Et billig brød dengang kostet 7 kr. Egg husker jeg ikke, men si 20 kr da. Ett og et halvt brød i uka blir 10 kr + 10 for egg. Ris kostet 20 kr for en stor pose som varte ihvertfall en måned. Grønnsakspose kostet ca 10 kr, og en varte til minst to måltider. Så var det cornflakes til ca 12 kr som varte ca 11/2 uke. Værsågod å regne ut du da. Anonymkode: cc3c9...cb5 Igjen - dette var ikke det du levde på, du levde i tillegg på maten du hadde i fryseren som du hadde lagret ellers i året. Ellers temmelig sikker på at dette må ha vært en god del år tilbake. Selv om jeg ikke kan spise brød, så tviler jeg på at du får billige brød i nærheten av 7 kr pr stykk i dag. Hvorfor greier du ikke å innse eller innrømme at rådene du kommer med ikke er mulige for de med aller dårligst råd? Anonymkode: 2629b...188
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #55 Skrevet 8. juni 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): så tviler jeg på at du får billige brød i nærheten av 7 kr pr stykk i dag. Til hi sitt forsvar så får du faktisk både first price brød og coop brød til den prisen. Anonymkode: 2a4b2...25f
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #56 Skrevet 8. juni 2022 Den perfekte mor, påan igjen skrev (12 minutter siden): Hvordan i all verden klarer du å innbille deg dette? Om du så hadde kjent samtlige forummedlemmer personlig, så hadde du neppe hatt innsikt i økonomien vår. Nå er vel også flesteparten her anonyme, men økonomien, den kjenner du til? Dette tenker jeg fordi jeg kjenner ei som jobber på NAV. Hun bør vel vite dette tror jeg, og hun skjønner ikke hvordan jeg fikk det til å gå rundt da vi studerte heller. Anonymkode: cc3c9...cb5
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #57 Skrevet 8. juni 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Dette tenker jeg fordi jeg kjenner ei som jobber på NAV. Hun bør vel vite dette tror jeg, og hun skjønner ikke hvordan jeg fikk det til å gå rundt da vi studerte heller. Anonymkode: cc3c9...cb5 Det er jo ikke det samme som at du vet ingen har hatt så dårlig råd som deg. Anonymkode: 2a4b2...25f
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #58 Skrevet 8. juni 2022 Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Det stemmer jo ikke. Et billig brød dengang kostet 7 kr. Egg husker jeg ikke, men si 20 kr da. Ett og et halvt brød i uka blir 10 kr + 10 for egg. Ris kostet 20 kr for en stor pose som varte ihvertfall en måned. Grønnsakspose kostet ca 10 kr, og en varte til minst to måltider. Så var det cornflakes til ca 12 kr som varte ca 11/2 uke. Værsågod å regne ut du da. Anonymkode: cc3c9...cb5 Du skjønner jo også at det ikke er aktuelt å fôre opp ungene på tørr cornflakes ( i og med at du har utelatt melk regner jeg med du knasket tørt)? Anonymkode: 66927...2e3
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #59 Skrevet 8. juni 2022 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Du skjønner jo også at det ikke er aktuelt å fôre opp ungene på tørr cornflakes ( i og med at du har utelatt melk regner jeg med du knasket tørt)? Anonymkode: 66927...2e3 Lag havregrynsgrøt kokt på vann med frukt. Sunt og godt. Du kan tørke frukt selv hvis du foretrekker tørket. Anonymkode: cc3c9...cb5
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 8. juni 2022 #60 Skrevet 8. juni 2022 (endret) Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Dette tenker jeg fordi jeg kjenner ei som jobber på NAV. Hun bør vel vite dette tror jeg, og hun skjønner ikke hvordan jeg fikk det til å gå rundt da vi studerte heller. Anonymkode: cc3c9...cb5 Nå har ikke NAV heller innsyn i forummedlemmers økonomi altså. Og selv om det finnes en minstesats på NAV, så er det mange som lever under den. Hvis du selv hadde under minstesats, hvorfor slår det deg ikke at det kan gjelde andre også? Endret 8. juni 2022 av Den perfekte mor, påan igjen
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #61 Skrevet 8. juni 2022 Den perfekte mor, påan igjen skrev (5 minutter siden): Nå har ikke NAV heller innsyn i forummedlemmers økonomi altså. Og selv om det finnes en minstesats på NAV, så er det mange som lever under den. Hvis du selv hadde under minstesats, hvorfor slår det deg ikke at det kan gjelde andre også? Fordi jeg aldri ba om noen hjelp fra NAV! Jeg hadde sikkert ikke rett på det heller, men det var aldri aktuelt uansett i den situasjonen. Hadde jeg hatt barn så hadde det stilt seg annerledes selvfølgelig. Det er ingen som må leve på 300 i uka i Norge. Ikke 500 heller såfremt det ikke er frivillig. Anonymkode: cc3c9...cb5
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #62 Skrevet 8. juni 2022 Den perfekte mor, påan igjen skrev (10 minutter siden): Nå har ikke NAV heller innsyn i forummedlemmers økonomi altså. Og selv om det finnes en minstesats på NAV, så er det mange som lever under den. Kan studenter få støtte fra NAV? Egentlig tror jeg ikke det. Jeg levde på en lignende sum da jeg var student, men det er bortimot 20 år siden og alt var billigere enn nå. Det var også selvvalgt, eller i hvertfall selvforskyldt, planen var egentlig ikke å ende opp med så lite. Anonymkode: b5f26...e2e
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #63 Skrevet 8. juni 2022 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Fordi jeg aldri ba om noen hjelp fra NAV! Jeg hadde sikkert ikke rett på det heller, men det var aldri aktuelt uansett i den situasjonen. Hadde jeg hatt barn så hadde det stilt seg annerledes selvfølgelig. Det er ingen som må leve på 300 i uka i Norge. Ikke 500 heller såfremt det ikke er frivillig. Anonymkode: cc3c9...cb5 Nå er det flere som ikke får sosialstønad, selv om de har krav på det. De på AAP og Ufør, pleier ikke å få, selv om de har for lite til å klare seg med. Spesielt de under 25 år på AAP. De har jo virkelig ikke mye. Så er det flere av de som får sosialstønad, som har gjeld. Det dekker ikke Nav, da må de betale gjelden med sosialstønaden, så har de plutselig veldig lite til mat. Studenter får ikke sosialstønad, heller ikke om de har barn. Anonymkode: cfd32...8b0
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #64 Skrevet 8. juni 2022 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Nå er det flere som ikke får sosialstønad, selv om de har krav på det. De på AAP og Ufør, pleier ikke å få, selv om de har for lite til å klare seg med. Spesielt de under 25 år på AAP. De har jo virkelig ikke mye. Så er det flere av de som får sosialstønad, som har gjeld. Det dekker ikke Nav, da må de betale gjelden med sosialstønaden, så har de plutselig veldig lite til mat. Studenter får ikke sosialstønad, heller ikke om de har barn. Anonymkode: cfd32...8b0 Det er en minstesats alle har krav på til livsopphold i Norge. Det er ikke snakk om "pleier å få", det er sånn at NAV velger selv hvem de vil gi livsopphold til og ikke! Studenter får jo lån og stipend etter hva de har rett til og behov for. Anonymkode: cc3c9...cb5
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #65 Skrevet 8. juni 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Likevel hadde du såpass "god" råd at du kunne legge deg opp nok mat til å leve på en hel sommer. Det du tydeligvis ikke forstår, det er at det er folk som har så dårlig råd at de ikke har råd til å kjøpe mat de ikke spiser en måned, de har ikke råd til å kjøpe ekstra på tilbud osv. Så jeg spør deg igjen - de som har så dårlig råd at de ikke har mer penger til mat i slutten av måneden, hvor mener du de skal ta pengene fra til å legge seg opp et lager med mat? Om de ikke har fryser, hvor skal de ta pengene til å kjøpe seg en fryser? Anonymkode: 2629b...188 Poenget er om du bruker fryseren aktivt og handler stort på tilbud får du mye mer mat på det samme matbudsjettet. Anonymkode: b5790...a4e
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #66 Skrevet 8. juni 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det er en minstesats alle har krav på til livsopphold i Norge. Det er ikke snakk om "pleier å få", det er sånn at NAV velger selv hvem de vil gi livsopphold til og ikke! Studenter får jo lån og stipend etter hva de har rett til og behov for. Anonymkode: cc3c9...cb5 Det er IKKE sånn at NAV velger hvem som skal få... Anonymkode: cc3c9...cb5
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #67 Skrevet 8. juni 2022 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Poenget er om du bruker fryseren aktivt og handler stort på tilbud får du mye mer mat på det samme matbudsjettet. Anonymkode: b5790...a4e Atter en gang - de som virkelig har dårlig råd, de HAR IKKE RÅD TIL Å HANDLE STORT! Det er en luksus forbeholdt de som har bedre råd. Så det er dyrere å være fattig enn å ha nok eller være rik. Anonymkode: 2629b...188
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #68 Skrevet 8. juni 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Det er en minstesats alle har krav på til livsopphold i Norge. Det er ikke snakk om "pleier å få", det er sånn at NAV velger selv hvem de vil gi livsopphold til og ikke! Studenter får jo lån og stipend etter hva de har rett til og behov for. Anonymkode: cc3c9...cb5 Så hvorfor var du så fattig som ingen andre har vært da? Anonymkode: 2a4b2...25f
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #69 Skrevet 8. juni 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Poenget er om du bruker fryseren aktivt og handler stort på tilbud får du mye mer mat på det samme matbudsjettet. Anonymkode: b5790...a4e Det er dyrt å være fattig, for da har man som regel ikke råd til å handle så mye stort på tilbud. Anonymkode: 2a4b2...25f
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #70 Skrevet 8. juni 2022 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Nå har ikke vi dårlig råd lenger, men den gangen vi hadde det hadde vi også liten leilighet med lite plass. Den eneste fryseren vi hadde plass til var den lille på toppen av kjøleskapet og der var det ikke mye plass for å si det mildt. Anonymkode: 741a2...9a7 Så dere hadde dårlig råd når de fleste ikke hadde det, men nå som hele Norge har dårlig råd så har tydeligvis ikke dere det lenger? Anonymkode: e2868...d3e
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #71 Skrevet 8. juni 2022 Alle har jo ikke råd til å handle inn mer enn de skal ha der og da. Da får de ikke fylt opp fryseren da. Anonymkode: 1177b...12a
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #72 Skrevet 8. juni 2022 Fattigdomslykke ❤️ Anonymkode: f06b0...661
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #73 Skrevet 8. juni 2022 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Så hvorfor var du så fattig som ingen andre har vært da? Anonymkode: 2a4b2...25f Jeg ville ikke ha lån. Anonymkode: cc3c9...cb5
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #74 Skrevet 8. juni 2022 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Atter en gang - de som virkelig har dårlig råd, de HAR IKKE RÅD TIL Å HANDLE STORT! Det er en luksus forbeholdt de som har bedre råd. Så det er dyrere å være fattig enn å ha nok eller være rik. Anonymkode: 2629b...188 De har ikke råd til å la være. Anonymkode: b5790...a4e
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #75 Skrevet 8. juni 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): De har ikke råd til å la være. Anonymkode: b5790...a4e De har bare råd til å kjøpe det de bruker da. Ikke til neste uke eller seinere. Anonymkode: b3646...9d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå