Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #1 Skrevet 8. juni 2022 Har dere ikke frysere? Hvis dere kjøper noen av de billigste brødene eller helst baker selv, og putter ned i fryseren sammen med fks servelat og annet billig pålegg, poser med frosne grønnsaker og billig kjøtt som knoker og div, så har dere alltid mat i krisetider. Har dere saus i fryser eller skal + ris og påstå, så har dere gode måltider i flere dager. Jeg skjønner ikke hvordan dere kan gå tomt for mat om dere har frysere? Anonymkode: cc3c9...cb5
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #2 Skrevet 8. juni 2022 Nå har ikke vi dårlig råd lenger, men den gangen vi hadde det hadde vi også liten leilighet med lite plass. Den eneste fryseren vi hadde plass til var den lille på toppen av kjøleskapet og der var det ikke mye plass for å si det mildt. Anonymkode: 741a2...9a7
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #3 Skrevet 8. juni 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Har dere ikke frysere? Hvis dere kjøper noen av de billigste brødene eller helst baker selv, og putter ned i fryseren sammen med fks servelat og annet billig pålegg, poser med frosne grønnsaker og billig kjøtt som knoker og div, så har dere alltid mat i krisetider. Har dere saus i fryser eller skal + ris og påstå, så har dere gode måltider i flere dager. Jeg skjønner ikke hvordan dere kan gå tomt for mat om dere har frysere? Anonymkode: cc3c9...cb5 Har en liten fryser, men er dårlig på planlegging. Glemmer å ta ut mat, hiver mye oppi fryseren og ender opp med å kaste det. Sist glemte et av barna og lukke døra til fryseren, så alt tinte og måtte kastes. Nå brukes den kun til is, frosne bær og isbiter. Anonymkode: 43a42...7d0
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #4 Skrevet 8. juni 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Har en liten fryser, men er dårlig på planlegging. Glemmer å ta ut mat, hiver mye oppi fryseren og ender opp med å kaste det. Sist glemte et av barna og lukke døra til fryseren, så alt tinte og måtte kastes. Nå brukes den kun til is, frosne bær og isbiter. Anonymkode: 43a42...7d0 Men det skal så lite til. Noen brød og billig pålegg. Billig kjøtt, fiskekaker, grateng og grønnsaksposer. Det er jo alt som skal til, og så slipper syns er problemet med å ikke ha mat. Det er jo et sykt stress? Anonymkode: cc3c9...cb5
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #5 Skrevet 8. juni 2022 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Men det skal så lite til. Noen brød og billig pålegg. Billig kjøtt, fiskekaker, grateng og grønnsaksposer. Det er jo alt som skal til, og så slipper syns er problemet med å ikke ha mat. Det er jo et sykt stress? Anonymkode: cc3c9...cb5 Har alltid mat😊 Anonymkode: 43a42...7d0
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #6 Skrevet 8. juni 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Har alltid mat😊 Anonymkode: 43a42...7d0 Da var det neppe deg hun siktet til i trådtittelen... HI; det er nok mange som bor smått og har små frysere. Jeg tror ikke du revolusjonerer noe ved å komme med dette forslaget, jeg er sikker på at alle prøver så godt de kan. Anonymkode: 7aab4...266
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #7 Skrevet 8. juni 2022 Har man så dårlig råd er det vanskelig å legge seg opp et reservelager. Pengene holder knapt til det daglige. Dette blir litt som dem som sier at det bare er å spare 200 kr i mnd så har de penger til julegaver osv. Anonymkode: a94bf...192
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #8 Skrevet 8. juni 2022 Spiller da ingen rolle om man har fryseren full av knoker 🤣 Dårlig råd kan være så mangt, noen har dårlig råd mens andre kommer med et dårlig råd. Anonymkode: 463e5...79d
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 8. juni 2022 #9 Skrevet 8. juni 2022 (endret) Enig! Og når de ikke har råd til drivstoff, så kan de jo bare ta den andre bilen eller kjøpe seg en elbil🤷🏼♀️ Endret 8. juni 2022 av Den perfekte mor, påan igjen
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #10 Skrevet 8. juni 2022 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Spiller da ingen rolle om man har fryseren full av knoker 🤣 Dårlig råd kan være så mangt, noen har dårlig råd mens andre kommer med et dårlig råd. Anonymkode: 463e5...79d Dårlig råd kan være så mangt? Oookay. Nå var det snakk om de som går tomme for mat. Anonymkode: cc3c9...cb5
EnDansPåRoser Skrevet 8. juni 2022 #11 Skrevet 8. juni 2022 Den perfekte mor, påan igjen skrev (12 minutter siden): Enig! Og når de ikke har råd til drivstoff, så kan de jo bare ta den andre bilen eller kjøpe seg en elbil🤷🏼♀️ 👌
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #12 Skrevet 8. juni 2022 Den perfekte mor, påan igjen skrev (13 minutter siden): Enig! Og når de ikke har råd til drivstoff, så kan de jo bare ta den andre bilen eller kjøpe seg en elbil🤷🏼♀️ Eller de kan jo også kjøpe en elsykkel til 40 tusen. Det er jo litt billigere... Anonymkode: 5193e...0e3
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #13 Skrevet 8. juni 2022 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Dårlig råd kan være så mangt? Oookay. Nå var det snakk om de som går tomme for mat. Anonymkode: cc3c9...cb5 Les overskriften, din gjøk Anonymkode: 463e5...79d
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #14 Skrevet 8. juni 2022 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Eller de kan jo også kjøpe en elsykkel til 40 tusen. Det er jo litt billigere... Anonymkode: 5193e...0e3 Det kan man da ikke da blir man jo snylter. Siden "Per" noen ganger sitter på med "Ola" til trening, må jo også "Ola" sitte på med "Per" noen ganger. Anonymkode: 741a2...9a7
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #16 Skrevet 8. juni 2022 Nå levde jeg for 300 kr i uka selv fordi jeg studerte uten å ta lån. 300 kr i uka fra juni til slutten av august. Resten av året hadde jeg mer pga jobb, men jeg hadde ikke klart det uten fryser. Derav innlegget. Så jeg var fattig selv om jeg valgte det på den måten. Dere er sinnsykt hårsåre syns jeg. Det var ett spørsmål og rett i offerrollen. Så får dere bare sulte da. Anonymkode: cc3c9...cb5
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #17 Skrevet 8. juni 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Nå levde jeg for 300 kr i uka selv fordi jeg studerte uten å ta lån. 300 kr i uka fra juni til slutten av august. Resten av året hadde jeg mer pga jobb, men jeg hadde ikke klart det uten fryser. Derav innlegget. Så jeg var fattig selv om jeg valgte det på den måten. Dere er sinnsykt hårsåre syns jeg. Det var ett spørsmål og rett i offerrollen. Så får dere bare sulte da. Anonymkode: cc3c9...cb5 Jeg har ikke spesielt dårlig råd, men stor fryser har jeg ikke plass til. Man kan lagre mye tørrmat på den plassen en fryser tar, og hvorfor bake og fryse brød når man kan lagre melet ubakt? Anonymkode: b5f26...e2e
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #18 Skrevet 8. juni 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Nå levde jeg for 300 kr i uka selv fordi jeg studerte uten å ta lån. 300 kr i uka fra juni til slutten av august. Resten av året hadde jeg mer pga jobb, men jeg hadde ikke klart det uten fryser. Derav innlegget. Så jeg var fattig selv om jeg valgte det på den måten. Dere er sinnsykt hårsåre syns jeg. Det var ett spørsmål og rett i offerrollen. Så får dere bare sulte da. Anonymkode: cc3c9...cb5 Hva spiste du den iløpet av 1 uke da? Eksempel på meny og handleliste du hadde? Anonymkode: 2a4b2...25f
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #19 Skrevet 8. juni 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hva spiste du den iløpet av 1 uke da? Eksempel på meny og handleliste du hadde? Anonymkode: 2a4b2...25f Det gikk veldig mye i ris og grønnsaker. Jeg varierte med ulike sauser. Brød har jeg aldri spist noe særlig av annet enn til frokost, så ble brødskiver og egg for det meste. Så var det cornflakes til kvelds. Ikke så spennende, og egentlig veldig kjedelig og også ensformig, men jeg fikk ihvertfall i meg det jeg måtte ha av næring. Lagde også mye supper i perioder da. Med grønnsaker og billig kjøtt. Anonymkode: cc3c9...cb5
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #20 Skrevet 8. juni 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det gikk veldig mye i ris og grønnsaker. Jeg varierte med ulike sauser. Brød har jeg aldri spist noe særlig av annet enn til frokost, så ble brødskiver og egg for det meste. Så var det cornflakes til kvelds. Ikke så spennende, og egentlig veldig kjedelig og også ensformig, men jeg fikk ihvertfall i meg det jeg måtte ha av næring. Lagde også mye supper i perioder da. Med grønnsaker og billig kjøtt. Anonymkode: cc3c9...cb5 Kan du ikke gi et konkret menyeksempel for hele uken som kostet 300 kroner? Anonymkode: 2a4b2...25f
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #21 Skrevet 8. juni 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Kan du ikke gi et konkret menyeksempel for hele uken som kostet 300 kroner? Anonymkode: 2a4b2...25f To skiver med egg til frokost En baguett eller frukt til lunsj Middag ris og grønnsaker. Hjemmelaget saus Kvelds cornflakes Det der blir vel ca 25, 30 kr? 8 Anonymkode: cc3c9...cb5
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #22 Skrevet 8. juni 2022 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Nå levde jeg for 300 kr i uka selv fordi jeg studerte uten å ta lån. 300 kr i uka fra juni til slutten av august. Resten av året hadde jeg mer pga jobb, men jeg hadde ikke klart det uten fryser. Derav innlegget. Så jeg var fattig selv om jeg valgte det på den måten. Dere er sinnsykt hårsåre syns jeg. Det var ett spørsmål og rett i offerrollen. Så får dere bare sulte da. Anonymkode: cc3c9...cb5 Offerrolle? Jeg har aldri vært fattig, men jeg skjønner likevel at en fryser ikke fyller seg opp på mystisk vis. Du kunne fylle den opp fordi du tjente bedre i perioder, det er det ikke alle som sliter økonomisk som kan gjøre. Den som blir fornærma og krenket her er jo kun du. Anonymkode: a94bf...192
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #23 Skrevet 8. juni 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Offerrolle? Jeg har aldri vært fattig, men jeg skjønner likevel at en fryser ikke fyller seg opp på mystisk vis. Du kunne fylle den opp fordi du tjente bedre i perioder, det er det ikke alle som sliter økonomisk som kan gjøre. Den som blir fornærma og krenket her er jo kun du. Anonymkode: a94bf...192 Nå er det vel knapt noen her som har så lite som 300 kr i uka da, så de har nok råd til å legge i såpass som trengs i krisetid. Spis ris og grønnsaker. Sunt og latterlig billig. Anonymkode: cc3c9...cb5
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #24 Skrevet 8. juni 2022 Hvis man ikke er så fattig at man sulter på slutten av måneden er det å bruke fryseren et godt råd. På en eller annen måte skaffer du jo da mat. Med å bruke fryseren aktivt kan du kjøpe mer til en lavere pris og unngå å måtte kjøpe noe fordi det er tomt akkurat da. Anonymkode: b5790...a4e
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #25 Skrevet 8. juni 2022 Anonym bruker skrev (46 minutter siden): Det gikk veldig mye i ris og grønnsaker. Jeg varierte med ulike sauser. Brød har jeg aldri spist noe særlig av annet enn til frokost, så ble brødskiver og egg for det meste. Så var det cornflakes til kvelds. Ikke så spennende, og egentlig veldig kjedelig og også ensformig, men jeg fikk ihvertfall i meg det jeg måtte ha av næring. Lagde også mye supper i perioder da. Med grønnsaker og billig kjøtt. Anonymkode: cc3c9...cb5 Og ALT dette oppbevarte du i fryseren? Anonymkode: 463e5...79d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå