Ciki Skrevet 8. juni 2022 #26 Skrevet 8. juni 2022 Kira skrev (9 timer siden): https://villoid.no/products/ella-short-dress-b-blue-off-white Den var veldig fin😍
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #27 Skrevet 8. juni 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Jeg likte den. Er det en du bare bruker på ferie, i hagen, på stranden, eller bruker du den f. eks på jobb og i sommerselskap o.lign. også (hvordan dresser du den da opp i så fall?)? Anonymkode: 96ac1...749 Bruker den på ferie og til hverdags. På jobb også, men har en uformell jobb. Hadde en sort før som jeg brukte i sommerselskap. Hadde sorte sandaler med gullspenne og et sort belte med gullspenne i livet. Anonymkode: 6df1b...287
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #28 Skrevet 8. juni 2022 Anonym bruker skrev (8 timer siden): ONLOLIVIA 3/4 WRAP MIDI DRESS WVN - Blue Mirage Tonal Flower - Nelly.com Denne synes jeg var fint, så bestilte på nett i dag. For øvrig forstår jeg at folk er blakke når de bestiller EN kjole til 1500-2500 kroner. Anonymkode: 5be6f...eb5 Enig med deg! og jeg synes denne var veldig fin! Anonymkode: e4c15...daa
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #29 Skrevet 8. juni 2022 Elsker denne https://storiesbykine.no/produkt/charlie-kjole-i-bomull-rodrutete/ Anonymkode: 9e3c2...3f3
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #30 Skrevet 8. juni 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Elsker denne https://storiesbykine.no/produkt/charlie-kjole-i-bomull-rodrutete/ Anonymkode: 9e3c2...3f3 Den var enkel og veldig fin. Men altså... et stykke bomull med noen knapper, sydd sammen, til 2700 (!!) kroner? Da er det mye billigere å kjøpe bomullsstoff i samme farge og sy selv. Vil tro det kommer på rundt 200-300 kroner. Resten er påslag for merkevare. Anonymkode: 5be6f...eb5
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #31 Skrevet 8. juni 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Den var enkel og veldig fin. Men altså... et stykke bomull med noen knapper, sydd sammen, til 2700 (!!) kroner? Da er det mye billigere å kjøpe bomullsstoff i samme farge og sy selv. Vil tro det kommer på rundt 200-300 kroner. Resten er påslag for merkevare. Anonymkode: 5be6f...eb5 Trå til. Men jeg tror ikke du kommer i nærheten av hverken stoff eller snitt. Anonymkode: 9e3c2...3f3
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #32 Skrevet 8. juni 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Trå til. Men jeg tror ikke du kommer i nærheten av hverken stoff eller snitt. Anonymkode: 9e3c2...3f3 Hvilket snitt? Anonymkode: 19dec...b34
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #33 Skrevet 8. juni 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Trå til. Men jeg tror ikke du kommer i nærheten av hverken stoff eller snitt. Anonymkode: 9e3c2...3f3 Du mener firkantet snitt rett ned? Mønsteret til en slik kjole er ganske enkelt. Stoffet er bomull. Bomull er bomull, uansett hva man lager av det. Anonymkode: 5be6f...eb5
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2022 #34 Skrevet 10. juni 2022 Fikk denne i posten i dag, og den var så fin, og satt veldig fint på. Så tror jeg har fått en ny favoritt. https://www.indiska.com/no/moter/drakt/kjoler-og-tunikaer/lange-kjoler/kjole-i-anglaise-broderi-110988822green Anonymkode: 3b292...cb2
Elina Skrevet 10. juni 2022 #35 Skrevet 10. juni 2022 Jeg kjøper (nesten) ikke nytt og har gått helt fra å støtte fast fashion som HM, Vero Moda, Only, Bikbok, B-young osv osv, går ikke inn i butikkene engang 😆. Sjekker alltid kvalitet først, holder meg også for det meste til klassiske plagg som kler meg. Så jeg vil anbefale å se på Tise eller finn, utrolig mye fint av god kvalitet som nesten ikke er brukt selges for en rimelig penge. Har kjøpt vanvittig mye kult av brukt og mye er så vidt prøvd på. Det er stor forskjell på en kjole fra HM og en kjole fra Ganni. Ganni er langt bedre på snitt, kvalitet på stoffet, søm og hvor mange vask det faktisk holder seg fint så da får du faktisk langt flere og lengre bruk av plagget og da går prisen også ned. Jeg har kjøpt denne kjolen fra Dagmar til sommeren men skal kjøpe flere hvis jeg kommer over noe som jeg liker: https://www.meandmet.no/dagmar-lillian-mountain-print-dress
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2022 #36 Skrevet 10. juni 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Fikk denne i posten i dag, og den var så fin, og satt veldig fint på. Så tror jeg har fått en ny favoritt. https://www.indiska.com/no/moter/drakt/kjoler-og-tunikaer/lange-kjoler/kjole-i-anglaise-broderi-110988822green Anonymkode: 3b292...cb2 Fineste kjolen hittil i tråden. Den var såå fin! Anonymkode: dd71d...5b4
Elina Skrevet 10. juni 2022 #37 Skrevet 10. juni 2022 Anonym bruker skrev (På 8.6.2022 den 22.36): Den var enkel og veldig fin. Men altså... et stykke bomull med noen knapper, sydd sammen, til 2700 (!!) kroner? Da er det mye billigere å kjøpe bomullsstoff i samme farge og sy selv. Vil tro det kommer på rundt 200-300 kroner. Resten er påslag for merkevare. Anonymkode: 5be6f...eb5 Eier du noen kjoler til 2000kr pluss? For jeg kan si deg at det du sier ikke stemmer, tror du ikke fast fashion kjedene ikke har påslag i pris? Faktisk høyere påslag, det går i høye volum nettopp fordi plaggene er så utrolig billige å produsere og fordi det må selges mye mer for å tjene penger. Bomull er ikke bomull, utrolig forskjell på bomull i feks. har du meksikansk bomull (billigst og best vanlig), pima bomull og egyptisk bomull, i tillegg så er det trådtetthet (tread count) og lengden på fibrene som avgjør hvilken kvalitet stoffet får til slutt. Så er det søm, produktene fra fast fashion kjedene blir sydd i et utrolig hurtig tempo. Plaggene får ikke like mye oppmerksomhet som et plagg fra et kvalitetsbevisst slow fashion merke som har et rykte og renommé som må opprettholdes.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2022 #38 Skrevet 10. juni 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Fikk denne i posten i dag, og den var så fin, og satt veldig fint på. Så tror jeg har fått en ny favoritt. https://www.indiska.com/no/moter/drakt/kjoler-og-tunikaer/lange-kjoler/kjole-i-anglaise-broderi-110988822green Anonymkode: 3b292...cb2 Veldig fin,og nydelig farge! Anonymkode: af8bd...9e9
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2022 #40 Skrevet 10. juni 2022 Elina skrev (2 timer siden): Eier du noen kjoler til 2000kr pluss? For jeg kan si deg at det du sier ikke stemmer, tror du ikke fast fashion kjedene ikke har påslag i pris? Faktisk høyere påslag, det går i høye volum nettopp fordi plaggene er så utrolig billige å produsere og fordi det må selges mye mer for å tjene penger. Bomull er ikke bomull, utrolig forskjell på bomull i feks. har du meksikansk bomull (billigst og best vanlig), pima bomull og egyptisk bomull, i tillegg så er det trådtetthet (tread count) og lengden på fibrene som avgjør hvilken kvalitet stoffet får til slutt. Så er det søm, produktene fra fast fashion kjedene blir sydd i et utrolig hurtig tempo. Plaggene får ikke like mye oppmerksomhet som et plagg fra et kvalitetsbevisst slow fashion merke som har et rykte og renommé som må opprettholdes. For meg som kan sy vil det være mye billigere å sy denne enkle fasongen selv. Anonymkode: 5be6f...eb5
Elina Skrevet 10. juni 2022 #41 Skrevet 10. juni 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): For meg som kan sy vil det være mye billigere å sy denne enkle fasongen selv. Anonymkode: 5be6f...eb5 Selvfølgelig, det er jeg veldig for. Kan jo redesigne en gammel kjole også og det er jo enda bedre. Jeg kan også sy (men gjør det ikke for tiden) og da er du sikkert enig i at sømmen på kjolene på fast fashion kjedene ikke alltid er like god og at om man betaler litt mere så er sømmen betydelig bedre.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2022 #42 Skrevet 10. juni 2022 Elina skrev (3 timer siden): Jeg kjøper (nesten) ikke nytt og har gått helt fra å støtte fast fashion som HM, Vero Moda, Only, Bikbok, B-young osv osv, går ikke inn i butikkene engang 😆. Sjekker alltid kvalitet først, holder meg også for det meste til klassiske plagg som kler meg. Så jeg vil anbefale å se på Tise eller finn, utrolig mye fint av god kvalitet som nesten ikke er brukt selges for en rimelig penge. Har kjøpt vanvittig mye kult av brukt og mye er så vidt prøvd på. Det er stor forskjell på en kjole fra HM og en kjole fra Ganni. Ganni er langt bedre på snitt, kvalitet på stoffet, søm og hvor mange vask det faktisk holder seg fint så da får du faktisk langt flere og lengre bruk av plagget og da går prisen også ned. Jeg har kjøpt denne kjolen fra Dagmar til sommeren men skal kjøpe flere hvis jeg kommer over noe som jeg liker: https://www.meandmet.no/dagmar-lillian-mountain-print-dress Du må bo sentralt nok til å se klærne før du kjøper dem, eller ha penger nok til noen bomkjøp om du får de tilsendt. For det er mange som legger ut brukte plagg som er både godt brukt, nuppete, hardt vasket og flekkete til mange hundre kroner. Har du lite penger da er det tryggere å kjøpe en ny kjole fra vero moda til 400 kr enn en tilsendt kjole til 500 kr som kostet 1400 som ny, rett og slett fordi du ikke kan stole på det du får... Anonymkode: d5625...bad
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2022 #43 Skrevet 10. juni 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Du må bo sentralt nok til å se klærne før du kjøper dem, eller ha penger nok til noen bomkjøp om du får de tilsendt. For det er mange som legger ut brukte plagg som er både godt brukt, nuppete, hardt vasket og flekkete til mange hundre kroner. Har du lite penger da er det tryggere å kjøpe en ny kjole fra vero moda til 400 kr enn en tilsendt kjole til 500 kr som kostet 1400 som ny, rett og slett fordi du ikke kan stole på det du får... Anonymkode: d5625...bad Dette. Bor man litt avsides, så er det enten en svindyr "motekjole" til 3000 kroner eller HM og lignende. Jeg har kjøpt klærne uprøvd før, og endte opp med å hive halvparten. Anonymkode: 5be6f...eb5
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2022 #44 Skrevet 10. juni 2022 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Fikk denne i posten i dag, og den var så fin, og satt veldig fint på. Så tror jeg har fått en ny favoritt. https://www.indiska.com/no/moter/drakt/kjoler-og-tunikaer/lange-kjoler/kjole-i-anglaise-broderi-110988822green Anonymkode: 3b292...cb2 Dessverre utsolgt Anonymkode: eeec7...568
Elina Skrevet 10. juni 2022 #45 Skrevet 10. juni 2022 Anonym bruker skrev (52 minutter siden): Du må bo sentralt nok til å se klærne før du kjøper dem, eller ha penger nok til noen bomkjøp om du får de tilsendt. For det er mange som legger ut brukte plagg som er både godt brukt, nuppete, hardt vasket og flekkete til mange hundre kroner. Har du lite penger da er det tryggere å kjøpe en ny kjole fra vero moda til 400 kr enn en tilsendt kjole til 500 kr som kostet 1400 som ny, rett og slett fordi du ikke kan stole på det du får... Anonymkode: d5625...bad Jeg får ofte brukte klær tilsendt og har faktisk aldri hatt det problemet. Jeg skjønner at det er forskjellig for andre for jeg har ikke lite penger men kjøper brukt av miljøhensyn så kan derfor ta sjansen. Jeg har faktisk aldri hatt noen negative opplevelser annet enn at folk tar feil av størrelse og tror 32 er xs og 34 er s, men det passet uansett så hadde ikke noe å klage på. Kjøper brukt til ungene også, kjøpte feks en bukse til min datter fra Filippa K som ny koster 1700kr, betalte kun 200kr. Den var brukt en gang, altså helt ny. Så en helt ny bukse av kvalitet til en billigere penge enn hva det ville kostet på Only eller HM og den vil vare mye lenger også. Mitt inntrykk er motsatt ditt, jeg ser at vi ikke setter brukte klær like høyt i Norge. Brukte klær er ofte veldig billig her til lands. Jeg hadde en favoritt kjole jeg kjøpte på Høyer for 3600kr for, denne forsvant og jeg fant den på finn til 300kr (ubrukt og med lappen på). Har kjøpt Burberry, Chloe, Isabel Marant, Chanel, Zimmermann, Valentino m.m brukt (men nytt), noe har jeg kjøpt på utenlandske nettsider andre ting i Norge, I Norge får man ofte veldig gode priser men ikke på alt. Noen ting er dyrere i Norge, men en ting jeg legger merke til er at klær fra de litt dyrere merkene (Ganni, Filippa K, Dagmar osv) ofte selges for en veldig rimelig pris i Norge.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2022 #46 Skrevet 10. juni 2022 Elina skrev (8 minutter siden): Jeg får ofte brukte klær tilsendt og har faktisk aldri hatt det problemet. Jeg skjønner at det er forskjellig for andre for jeg har ikke lite penger men kjøper brukt av miljøhensyn så kan derfor ta sjansen. Jeg har faktisk aldri hatt noen negative opplevelser annet enn at folk tar feil av størrelse og tror 32 er xs og 34 er s, men det passet uansett så hadde ikke noe å klage på. Kjøper brukt til ungene også, kjøpte feks en bukse til min datter fra Filippa K som ny koster 1700kr, betalte kun 200kr. Den var brukt en gang, altså helt ny. Så en helt ny bukse av kvalitet til en billigere penge enn hva det ville kostet på Only eller HM og den vil vare mye lenger også. Mitt inntrykk er motsatt ditt, jeg ser at vi ikke setter brukte klær like høyt i Norge. Brukte klær er ofte veldig billig her til lands. Jeg hadde en favoritt kjole jeg kjøpte på Høyer for 3600kr for, denne forsvant og jeg fant den på finn til 300kr (ubrukt og med lappen på). Har kjøpt Burberry, Chloe, Isabel Marant, Chanel, Zimmermann, Valentino m.m brukt (men nytt), noe har jeg kjøpt på utenlandske nettsider andre ting i Norge, I Norge får man ofte veldig gode priser men ikke på alt. Noen ting er dyrere i Norge, men en ting jeg legger merke til er at klær fra de litt dyrere merkene (Ganni, Filippa K, Dagmar osv) ofte selges for en veldig rimelig pris i Norge. Problemet er at mange av oss har masse utopiske trekk ved kroppen som gjør at mye av klærne ikke passer. Anonymkode: 5be6f...eb5
Elina Skrevet 10. juni 2022 #47 Skrevet 10. juni 2022 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Problemet er at mange av oss har masse utopiske trekk ved kroppen som gjør at mye av klærne ikke passer. Anonymkode: 5be6f...eb5 Jeg forstår dette ikke er for alle, om det ikke er for deg så er det helt ok det også. Om dette skal vurderes så er det også alfa omega å vite hvilke snitt du kler, det hjelper utrolig mye. Så det er uansett noe som kan vurderes for veldig mange, men som sagt man bør vite litt om hva man faktisk kler.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #48 Skrevet 11. juni 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Problemet er at mange av oss har masse utopiske trekk ved kroppen som gjør at mye av klærne ikke passer. Anonymkode: 5be6f...eb5 Jeg kjøper også nesten bare brukte klær,ikke fordi jeg har dårlig råd men finner mye mer på finn.no jeg ønsker å kjøpe enn på de ulike klesbutikkene her jeg bor. De klærene som ikke sitter fint eller som ikke passer,de selger jeg videre eller gir til fretex. Null stress. Flere av mine favorittklær er nettopp klær jeg har kjøpt brukt. Anonymkode: 38ea7...6af
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #49 Skrevet 11. juni 2022 Anonym bruker skrev (På 8.6.2022 den 22.36): Den var enkel og veldig fin. Men altså... et stykke bomull med noen knapper, sydd sammen, til 2700 (!!) kroner? Da er det mye billigere å kjøpe bomullsstoff i samme farge og sy selv. Vil tro det kommer på rundt 200-300 kroner. Resten er påslag for merkevare. Anonymkode: 5be6f...eb5 Selvsagt er det påslag når man kjøper et plagg som andre har sydd og distribuert? Mener du at syerne skal jobbe gratis og ar kjolen skal fly til utsalgsstedet på magisk vis? Man betaler ofte for en kombinasjon av merke og kvalitet, og for oss som ikke kan sy så er det mer bærekraftig å kjøpe litt dyrere plagg som holder lenger. Anonymkode: 3fd3f...e80
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #50 Skrevet 11. juni 2022 Anonym bruker skrev (På 8.6.2022 den 22.36): Den var enkel og veldig fin. Men altså... et stykke bomull med noen knapper, sydd sammen, til 2700 (!!) kroner? Da er det mye billigere å kjøpe bomullsstoff i samme farge og sy selv. Vil tro det kommer på rundt 200-300 kroner. Resten er påslag for merkevare. Anonymkode: 5be6f...eb5 Påslag fordi syersken, designeren, fabrikken og firmaer der den er laget skal ha lønn og tjene penger Påslag for å frakte varen til Norge Påslag for toll og moms Påslag for at den norske importøren skal tjene penger Påslag fordi butikken må tjene penger til lønn og alle utgiftene det er å drive butikk. SÅ kan du legge på påslag for merkevare. Anonymkode: d5625...bad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå