Anonym bruker Skrevet 7. juni 2022 #1 Skrevet 7. juni 2022 Noen som har peiling på svømmekurs for barn? Vi fikk ikke meldt førsteklassingen vår på svømmekurs i fjor, så jeg tenkte å være tidligere ute i år. Men hvilket nivå skal jeg velge? Det vipper mellom Skilpadde og Hval (hvis dette sier dere noe). Hun er nesten kvalifisert for skilpadde, litt avhengig av hvor mye hun lærer i sommer. Er der likevel lurt å melde på det lavere kurset siden hun ikke har hatt noen formell opplæring? Eller kommer det til å bare være mindre barn på hval-kurset så det blir kjedelig for en sjuåring? Hun kan svømme, men ikke flyte og liker ikke å ha hodet under vann uten svømmebriller. Dette håper vi å få øvd på i sommer, men jeg kan jo ikke garantere resultatet. Anonymkode: 08c8a...121
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2022 #2 Skrevet 7. juni 2022 Når jeg har meldt mine barn på kurs, har jeg brukt denne siden. Her er det lett å velge riktig kurs. Anonymkode: 1f2be...142
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2022 #3 Skrevet 7. juni 2022 https://www.tryggivann.no/nivaavelgeren.aspx Anonymkode: 1f2be...142
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2022 #4 Skrevet 7. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): https://www.tryggivann.no/nivaavelgeren.aspx Anonymkode: 1f2be...142 Jeg har brukt den, og tar man den bokstavelig blir det Hval, men det er en hel sommerferie igjen til kursoppstart, så det er godt mulig hun takler hodet under vann uten svømmebriller før den tid. Jeg lurer kanskje mest på hvor gamle ungene på Hval vanligvis er. Hvis det er stort sett småbarn tror jeg det blir demotiverende for min sjuåring som er sååå stolt av at hun har lært seg å svømme. Er det mer en blanding er det ok. Anonymkode: 08c8a...121
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2022 #5 Skrevet 7. juni 2022 Jeg ville spurt klubben til råds, hva de anbefaler. Eller så kan du undersøke om livredningsselskapetbhar svømmekurs der de bor. De følger en annen plan enn svømmeklubbene. Anonymkode: 1f2be...142
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2022 #6 Skrevet 7. juni 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Jeg ville spurt klubben til råds, hva de anbefaler. Eller så kan du undersøke om livredningsselskapetbhar svømmekurs der de bor. De følger en annen plan enn svømmeklubbene. Anonymkode: 1f2be...142 Godt tips, det skal jeg se etter! HI Anonymkode: 08c8a...121
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2022 #7 Skrevet 7. juni 2022 Jeg er svømmeskole ansvarlig i min klubb. Hadde du ringt meg og spurt om dette, ville jeg anbefalt skilpadde. De vi har på Hval er stort sett mindre barn og de litt større som virkelig trenger vanntilvenning. Uansett hva du velger, så bruker klubber å flytte barn opp/ned på kurs dersom de tidlig ser de er på feil kurs. Men anbefaler også å ringe den som står som ansvarlig hos dere. De kan nok svare best for hva som gjelder hos dere. Anonymkode: 82a02...6c2
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2022 #8 Skrevet 7. juni 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg er svømmeskole ansvarlig i min klubb. Hadde du ringt meg og spurt om dette, ville jeg anbefalt skilpadde. De vi har på Hval er stort sett mindre barn og de litt større som virkelig trenger vanntilvenning. Uansett hva du velger, så bruker klubber å flytte barn opp/ned på kurs dersom de tidlig ser de er på feil kurs. Men anbefaler også å ringe den som står som ansvarlig hos dere. De kan nok svare best for hva som gjelder hos dere. Anonymkode: 82a02...6c2 Takk for godt svar! Jeg får prøve å ringe. HI Anonymkode: 08c8a...121
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2022 #9 Skrevet 7. juni 2022 Her blir barn også flyttet opp eller ned, eller holdt igjen på samme kurs, alt etter nivå og progresjon, så det er ingen fare om du velger feil kurs nå... Anonymkode: 5e6eb...b96
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå