Anonym bruker Skrevet 7. juni 2022 #101 Skrevet 7. juni 2022 Den perfekte mor, påan igjen skrev (19 timer siden): Det kan godt være at kyllingen har vært hovedingrediensen de gangene du har vært gjest, men det må den jo ikke være. Du kan godt si at spørsmålet ditt er legalt, om enn noe klønete formulert. Du har fått flere sider med svar, men du kverulerer på dem. Hvilket svar ville du ha godkjent? Jeg opplever både hovedinnlegget og svarene dine som klaging. Dersom det er feil bør du kanskje vurdere en annen måte å ordlegge deg på, siden det ser ut til at de fleste som svarer tolker på samme måte som meg. Du er ikke fasiten. Jeg opplever det ikke som klaging. Men som helt berettiget kritikk av en forflatet matkultur. Anonymkode: a6c59...5a6
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 7. juni 2022 #102 Skrevet 7. juni 2022 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Du er ikke fasiten. Jeg opplever det ikke som klaging. Men som helt berettiget kritikk av en forflatet matkultur. Anonymkode: a6c59...5a6 Tenker du at en av debattantene her sitter med en fasit på om kylling er godt? Eller var det klagingen du tenker på? Jeg skriver hva jeg oppfatter det som, og registrerer at det er mange som tolker innlegget som meg.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2022 #103 Skrevet 7. juni 2022 Den perfekte mor, påan igjen skrev (47 minutter siden): Tenker du at en av debattantene her sitter med en fasit på om kylling er godt? Eller var det klagingen du tenker på? Jeg skriver hva jeg oppfatter det som, og registrerer at det er mange som tolker innlegget som meg. Å fastslå noe og å stille et spørsmål i den forbindelse, er ikke klaging. Selv om du og kanskje flere tolker det som det. Jeg har ofte lurt på hvordan partnerne deres har det i hjemmet jeg. Helt usaklig men helt sant. Kan de åpne munnen uten at dere tolker det negativt og klikker tro?? Jeg har seriøst lurt på det. Anonymkode: f2e80...ddf
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2022 #104 Skrevet 7. juni 2022 Anonym bruker skrev (21 timer siden): Afrikansk gryte? Hva består den av? Er du sikker på at det ikke ville blitt ti ganger bedre med andekjøtt? Eller annet? Anonymkode: f2e80...ddf Hva er det med deg og andekjøtt? Jeg spiser gjerne andekjøtt, men kjenner veldig mange som ikke liker det. Hvorfor skal jeg servere noe fåtallet liker? Anonymkode: 0d7e6...6f8
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2022 #105 Skrevet 7. juni 2022 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Hva er det med deg og andekjøtt? Jeg spiser gjerne andekjøtt, men kjenner veldig mange som ikke liker det. Hvorfor skal jeg servere noe fåtallet liker? Anonymkode: 0d7e6...6f8 Hvordan kjenner du *veldig mange som ikke liker det? Det må jeg si jeg lurer på :-) Jeg nevner det fordi det er et smakfullt og nydelig kjøtt. Selvfølgelig. Jeg tror jeg har nevnt høns her også, som faktisk smaker mer enn kylling. Jeg liker ikke å servere gjester kjedelig mat, og jeg er litt undrende til at folk syns det er helt greit å servere kjedelig mat også. Jeg har full forståelse hvis man er en uhelbredelig dårlig kokk som safer med kylling. Helt greit. Andre som faktisk har litt peiling skulle en jo tro at man kunne forvente litt mer spennende mat fra. Det skal jo ikke mye til. Anonymkode: f2e80...ddf
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 7. juni 2022 #106 Skrevet 7. juni 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hvordan kjenner du *veldig mange som ikke liker det? Det må jeg si jeg lurer på 🙂 Jeg nevner det fordi det er et smakfullt og nydelig kjøtt. Selvfølgelig. Jeg tror jeg har nevnt høns her også, som faktisk smaker mer enn kylling. Jeg liker ikke å servere gjester kjedelig mat, og jeg er litt undrende til at folk syns det er helt greit å servere kjedelig mat også. Jeg har full forståelse hvis man er en uhelbredelig dårlig kokk som safer med kylling. Helt greit. Andre som faktisk har litt peiling skulle en jo tro at man kunne forvente litt mer spennende mat fra. Det skal jo ikke mye til. Anonymkode: f2e80...ddf Nå er det jo DU som definerer kylling som kjedelig. De aller fleste liker kylling og det er veldig lett å lage både enkel og spennende mat med kylling. Din fasit er at kylling er kjedelig. Det er kun DIN fasit og ingen endelig fasit .
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2022 #107 Skrevet 7. juni 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden): Nå er det jo DU som definerer kylling som kjedelig. De aller fleste liker kylling og det er veldig lett å lage både enkel og spennende mat med kylling. Din fasit er at kylling er kjedelig. Det er kun DIN fasit og ingen endelig fasit . Det har jeg vel sagt mange ganger her. Det er jo derfor jeg reagerer; fordi man ikke kan være litt mer ambisiøs. Jeg har fått noe indisk med kylling, og jeg syns sitronkylling kan være godt. Men det er og blir kjedelig akkurat som pølser. Det er sånn hiv-innpå-mat som er lettvint å tilberede og lett glir ned. Du må gjerne som den eneste i tråden i så fall, komme med et tips eller to om et spennende måltid med kylling :-) hvis du tar den utfordringen? Anonymkode: f2e80...ddf
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 7. juni 2022 #108 Skrevet 7. juni 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det har jeg vel sagt mange ganger her. Det er jo derfor jeg reagerer; fordi man ikke kan være litt mer ambisiøs. Jeg har fått noe indisk med kylling, og jeg syns sitronkylling kan være godt. Men det er og blir kjedelig akkurat som pølser. Det er sånn hiv-innpå-mat som er lettvint å tilberede og lett glir ned. Du må gjerne som den eneste i tråden i så fall, komme med et tips eller to om et spennende måltid med kylling 🙂 hvis du tar den utfordringen? Anonymkode: f2e80...ddf https://gladkokken.no/oppskrifter/italiensk-kyllinggryte-kyllinglår Denne er enkel og veldig god . Serveres med focaccia til. Alle som har spist den hos meg har vært veldig fornøyde. Tradisjonskost slår sjelden helt feil.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2022 #109 Skrevet 7. juni 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (3 minutter siden): https://gladkokken.no/oppskrifter/italiensk-kyllinggryte-kyllinglår Denne er enkel og veldig god . Serveres med focaccia til. Alle som har spist den hos meg har vært veldig fornøyde. Tradisjonskost slår sjelden helt feil. Sikkert bra :-) men enkel ja. Ikke særlig ambisiøst mao. Anonymkode: f2e80...ddf
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 7. juni 2022 #110 Skrevet 7. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Sikkert bra 🙂 men enkel ja. Ikke særlig ambisiøst mao. Anonymkode: f2e80...ddf Det viktigste for meg er å servere god mat som mine gjester liker og mat jeg liker å lage. At det skal være ambisiøst er langt ned på prioriteringslista altså. Jeg har ingen jeg skal imponere med annet enn god smak og det gjør jeg med maten jeg serverer😊
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2022 #111 Skrevet 7. juni 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (4 minutter siden): Det viktigste for meg er å servere god mat som mine gjester liker og mat jeg liker å lage. At det skal være ambisiøst er langt ned på prioriteringslista altså. Jeg har ingen jeg skal imponere med annet enn god smak og det gjør jeg med maten jeg serverer😊 Skjønner. Retten du tipset om var også en av de bedre jeg har sett. Jeg tenker ikke på å være ambisiøs for å bevise noe! Jeg tenker på for gjestenes skyld. At man kan gjøre en innsats når man inviterer gjester. Anonymkode: f2e80...ddf
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2022 #112 Skrevet 7. juni 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Sikkert bra 🙂 men enkel ja. Ikke særlig ambisiøst mao. Anonymkode: f2e80...ddf Det var en skikkelig uventet respons, tror ingen av oss så den komme.... Anonymkode: ee521...530
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2022 #113 Skrevet 7. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det har jeg vel sagt mange ganger her. Det er jo derfor jeg reagerer; fordi man ikke kan være litt mer ambisiøs. Jeg har fått noe indisk med kylling, og jeg syns sitronkylling kan være godt. Men det er og blir kjedelig akkurat som pølser. Det er sånn hiv-innpå-mat som er lettvint å tilberede og lett glir ned. Du må gjerne som den eneste i tråden i så fall, komme med et tips eller to om et spennende måltid med kylling 🙂 hvis du tar den utfordringen? Anonymkode: f2e80...ddf Men det er din subjektive mening som sier at kylling er kjedelig, hvorfor mener du at din smak er den eneste riktige? Og til kommentaren din om at du stiller deg undrende til at jeg kjenner mange som ikke liker and så må du under så mye du vil. Jeg har stor omgangskrets, og minst 75 % ville valgt kylling foran and i 10 av 10 ganger. Anonymkode: 0d7e6...6f8
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2022 #114 Skrevet 7. juni 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Men det er din subjektive mening som sier at kylling er kjedelig, hvorfor mener du at din smak er den eneste riktige? Og til kommentaren din om at du stiller deg undrende til at jeg kjenner mange som ikke liker and så må du under så mye du vil. Jeg har stor omgangskrets, og minst 75 % ville valgt kylling foran and i 10 av 10 ganger. Anonymkode: 0d7e6...6f8 Tror nok 99% av alle kokker er enig med meg her. Så subjektiv og subjektiv :-) du har en stor omgangskrets uten sans for god smak. Nå er riktignok mine venner også opphengt i kyllingretter som sagt, men de foretrekker absolutt min mat når som helst. Anonymkode: f2e80...ddf
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2022 #115 Skrevet 7. juni 2022 Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Tror nok 99% av alle kokker er enig med meg her. Så subjektiv og subjektiv 🙂 du har en stor omgangskrets uten sans for god smak. Nå er riktignok mine venner også opphengt i kyllingretter som sagt, men de foretrekker absolutt min mat når som helst. Anonymkode: f2e80...ddf Du er god til å trolle i denne tråden, det skal du ha. Anonymkode: ee521...530
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 7. juni 2022 #116 Skrevet 7. juni 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Du er god til å trolle i denne tråden, det skal du ha. Anonymkode: ee521...530 Det er hun, det er nå ihvertfall skikkelig kvalitet over det 😅 Hva legger du i ambisiøs? Hvilken ingrediens, fremgangsmåte eller tidsbruk er innenfor for at retten skal være ambisiøs?
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2022 #117 Skrevet 7. juni 2022 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Du er god til å trolle i denne tråden, det skal du ha. Anonymkode: ee521...530 Den perfekte mor, påan igjen skrev (4 minutter siden): Det er hun, det er nå ihvertfall skikkelig kvalitet over det 😅 Hva legger du i ambisiøs? Hvilken ingrediens, fremgangsmåte eller tidsbruk er innenfor for at retten skal være ambisiøs? Troller og troller. Nå mener jeg jo det jeg skriver her. Kylling er utrolig kjedelig, og jeg er mer ambisiøs selv. Sier ikke at jeg er noen stjernekokk men jeg liker jo faktisk å lage god mat til gjester. Noen ganger blir jo trådene mine overraskende lange da. Jeg syns også det er bra å diskutere ting som gjestfrihet, og såkalt skikk og bruk. Syns jo folk er litt vel... egoistiske. Anonymkode: f2e80...ddf
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 7. juni 2022 #118 Skrevet 7. juni 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Troller og troller. Nå mener jeg jo det jeg skriver her. Kylling er utrolig kjedelig, og jeg er mer ambisiøs selv. Sier ikke at jeg er noen stjernekokk men jeg liker jo faktisk å lage god mat til gjester. Noen ganger blir jo trådene mine overraskende lange da. Jeg syns også det er bra å diskutere ting som gjestfrihet, og såkalt skikk og bruk. Syns jo folk er litt vel... egoistiske. Anonymkode: f2e80...ddf Mange er jo det, men hva skiller deg fra dem? Du argumenter jo ganske snevert. Som i at ditt synspunkt er det eneste riktige. Hva legger du i ambisiøs mat? Kan du gi et eksempel og forklare hvorfor det er ambisiøst?
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2022 #119 Skrevet 7. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Tror nok 99% av alle kokker er enig med meg her. Så subjektiv og subjektiv 🙂 du har en stor omgangskrets uten sans for god smak. Nå er riktignok mine venner også opphengt i kyllingretter som sagt, men de foretrekker absolutt min mat når som helst. Anonymkode: f2e80...ddf Jeg blir alltid forundret når jeg treffer på mennesker som er så blottet for selvinnsikt som du er. Uansett hva noen svarer deg så er det kun din mening som er den eneste rette i ditt hode, og du evner ikke å se at flesteparten i denne tråden ikke er enig med deg. Anonymkode: 0d7e6...6f8
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2022 #120 Skrevet 7. juni 2022 Den perfekte mor, påan igjen skrev (11 minutter siden): Mange er jo det, men hva skiller deg fra dem? Du argumenter jo ganske snevert. Som i at ditt synspunkt er det eneste riktige. Hva legger du i ambisiøs mat? Kan du gi et eksempel og forklare hvorfor det er ambisiøst? Kylling er vel det kjøttet som sammen med geitekjøtt er det hele kloden får fått på. Nordmenn er jo latterlig kjedelige i matveien veldig ofte. Spiser Grandiosa til den store gullmedalje i årevis, før Tacoen tar over, og er fast måltid hver bidige fredag hos det store flertallet. Jeg går ikke inn på ribbe og ikke minst..fårikål. Godt ja, men ikke ett menneske kan oppriktig si at det er spennende mat. Ærlig talt. Jeg syns gode råvarer er veldig viktig. Gode sauser er også ekstremt viktig! Mye av tiden på et godt måltid blir jo brukt til nettopp saus. Kjøp kjøtt og fisk som må tilberedes ordentlig, og stek og kok akkurat som det skal stekes og kokes. Bruk mye sitron og hvitløk til ulik mat. Det verste folk gjør er å krydre ihjel maten! Når folk setter frem grillkrydder, så får jeg nesten anfall. Kjøp ordentlige råvarer og la smaken av dem dominere! Anonymkode: f2e80...ddf
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2022 #121 Skrevet 7. juni 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Jeg blir alltid forundret når jeg treffer på mennesker som er så blottet for selvinnsikt som du er. Uansett hva noen svarer deg så er det kun din mening som er den eneste rette i ditt hode, og du evner ikke å se at flesteparten i denne tråden ikke er enig med deg. Anonymkode: 0d7e6...6f8 Flesteparten i denne tråden har rett tenker du da? :-) Anonymkode: f2e80...ddf
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 7. juni 2022 #122 Skrevet 7. juni 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Kylling er vel det kjøttet som sammen med geitekjøtt er det hele kloden får fått på. Nordmenn er jo latterlig kjedelige i matveien veldig ofte. Spiser Grandiosa til den store gullmedalje i årevis, før Tacoen tar over, og er fast måltid hver bidige fredag hos det store flertallet. Jeg går ikke inn på ribbe og ikke minst..fårikål. Godt ja, men ikke ett menneske kan oppriktig si at det er spennende mat. Ærlig talt. Jeg syns gode råvarer er veldig viktig. Gode sauser er også ekstremt viktig! Mye av tiden på et godt måltid blir jo brukt til nettopp saus. Kjøp kjøtt og fisk som må tilberedes ordentlig, og stek og kok akkurat som det skal stekes og kokes. Bruk mye sitron og hvitløk til ulik mat. Det verste folk gjør er å krydre ihjel maten! Når folk setter frem grillkrydder, så får jeg nesten anfall. Kjøp ordentlige råvarer og la smaken av dem dominere! Anonymkode: f2e80...ddf Men nå er det ikke kylling i hverken Grandiosa eller ribbe, og de fleste bruker det heller ikke i tacoen. At gode råvarer er viktig er vi enige om, men jeg finner ikke noen nødvendig motsetning til kylling der heller. God saus kan man lage også til kylling. Sitron og hvitløk er godt til mye, men det er vel litt kjedelig om det skal prege alle retter? Det burde vel være positivt at grillkrydderet blir satt frem på bordet fremfor at maten blir krydret med det før den kommer på bordet, det betyr at du kan la være å bruke det. Dersom du nesten får anfall av å se grillkrydder bør du absolutt vurdere å søke helsehjelp, det er ikke en normal reaksjon på grillkrydder. Det meste av råvarer er temmelig tamt i seg selv, og trenger krydder og tilbehør for å skinne. Siden kylling er et ganske smakssvakt kjøtt er det lett å variere.
Tone77 Skrevet 8. juni 2022 #123 Skrevet 8. juni 2022 Anonym bruker skrev (På 6.6.2022 den 12.47): Jeg syns også sjømat er fin og god mat, men kjenner ikke så mange som liker det. Var i Nord-Norge i fjor og fikk servert den beste fisken jeg har smakt. Det var rød, så tørket og tørket, og jeg aner ikke hvordan den var blitt sånn. Den var ganske salt og ble servert med tykk hvit saus og kokte poteter pluss gulrotstuing. Holdt på å spise meg ihjel, og skulle spurt hva slags fisk det var. Helt til å få vann i munnen av. Ellers liker vi både krabber, skjell og kreps pluss hummer. Mange liker ikke her dessverre. Anonymkode: f2e80...ddf Er sikkert Rødsei du har fått servert ..
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #124 Skrevet 8. juni 2022 Den perfekte mor, påan igjen skrev (10 timer siden): Det er hun, det er nå ihvertfall skikkelig kvalitet over det 😅 Hva legger du i ambisiøs? Hvilken ingrediens, fremgangsmåte eller tidsbruk er innenfor for at retten skal være ambisiøs? Det må være and, vet du. Da er man skikkelig ambisiøs og viser gjestene at her er den en som har greie på ting! Anonymkode: ba0cc...c85
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2022 #125 Skrevet 8. juni 2022 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Sikkert bra 🙂 men enkel ja. Ikke særlig ambisiøst mao. Anonymkode: f2e80...ddf Er det viktigere at det er ambisiøst enn godt. Anonymkode: cb9af...9a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå