Gå til innhold

Hva er det med den evinnelige kyllingen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

man alltid får servert hos folk? De siste fem gangene jeg har vært gjest, hat det blitt servert kylling i en eller annen form. Har sett her inne når noen spør om mattips, så er det stort sett forslag med kylling! Er folk stort sett så elendige kokker år kylling er det de får til, eller er det rett og slett stor mangel på fantasi? 

Anonymkode: f2e80...ddf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. 

Anonymkode: ba0cc...c85

Skrevet

Vi bruker mye kylling siden det er sunnere enn rødt kjøtt, lettere å variere ved tanke på hva man kan gjøre med det og mye bedre for miljøet enn rødt kjøtt

Anonymkode: 15830...bbb

Skrevet

Det er billig kjøtt og så nøytralt på smak at det passer i mange retter. Men jeg er enig i at man blir lei.

Anonymkode: f4fb3...4b2

Skrevet

Vi bruker mye kylling da det er sunnere og rimeligere enn rødt kjøtt. Lett å variere med er det også. Vi bruker det i alt fra salater og gryteretter. Sjelden det blir servert en kyllingfilet i sin rene form og noe av det beste jeg kan tenke meg er helstekt kylling. 

Skrevet

Dere bruker det mye, og har det samtidig til selskap og serverer middagsgjester? Jeg syns ikke engang kylling er godt, så for meg blir det utrolig kjedelig å få det servert fem ganger på rad. 

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Dere bruker det mye, og har det samtidig til selskap og serverer middagsgjester? Jeg syns ikke engang kylling er godt, så for meg blir det utrolig kjedelig å få det servert fem ganger på rad. 

HI

Selv synes jeg at kylling i seg selv ikke smaker all verden, men med krydder, tilbehør , urter og annet tilbehør er det nydelig mat. Kylling er også noe de fleste liker så det er «safe» mat å servere gjester. Sist serverte vi helstekt kylling med ovnsbakte poteter, gresk salat og tzatsiki. Alt ble borte og gjestene var storfornøyde. Veldig ofte så setter man ekstra pris på når noe blir servert på en annen måte enn man pleier å ha den selv. Her i huset er kylling noe alle liker så da går det mye i det. 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (5 minutter siden):

Selv synes jeg at kylling i seg selv ikke smaker all verden, men med krydder, tilbehør , urter og annet tilbehør er det nydelig mat. Kylling er også noe de fleste liker så det er «safe» mat å servere gjester. Sist serverte vi helstekt kylling med ovnsbakte poteter, gresk salat og tzatsiki. Alt ble borte og gjestene var storfornøyde. Veldig ofte så setter man ekstra pris på når noe blir servert på en annen måte enn man pleier å ha den selv. Her i huset er kylling noe alle liker så da går det mye i det. 

Jo det er bra nok, men jeg syns jo at når man inviterer til middag så bør det jo være mat man legger litt innsats i, og som man ikke spiser som vanlig lørdagsmat. Klart hvis det er helt uhøytidelig og spontan invitasjon så er alt bra, men når det er litt mer høytidelig så syns jeg det bør kunne serveres noe litt mer avansert. 

Skrevet

Takknemlig du er da HI. Verste jeg vet er folk som skal være banebrytende i matveien og demonstrere at de er litt bedre. Ofte veldig lite latter og positive samtaler rundt de borda.

Anonymkode: 8df66...f38

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

HI

Nå har ikke jeg middagsgjester så veldig ofte, og spiser kanskje kylling til middag en dag i uken. Men: Kan du ikke invitere til middag selv, da? Så bestemmer du jo selv hva som står på menyen ;)

Anonymkode: e795f...003

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Takknemlig du er da HI. Verste jeg vet er folk som skal være banebrytende i matveien og demonstrere at de er litt bedre. Ofte veldig lite latter og positive samtaler rundt de borda.

Anonymkode: 8df66...f38

Tror du misforstår veldig her, for når vi inviterer gjester så har vi dem i fokus. Vi kan godt servere kylling til spontant besøk og helt uhøytidelig samvær som at vi ber dem spise med oss om noen timer. Nå bruker vi sjelden kylling fordi ingen av oss er spesielt glad i det, og vi foretrekker annet kjøtt. Jeg skjønner ikke helt hvordan du klarer å dra inn hva som skjer rundt bordet i sammenheng med hva som serveres. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jo det er bra nok, men jeg syns jo at når man inviterer til middag så bør det jo være mat man legger litt innsats i, og som man ikke spiser som vanlig lørdagsmat. Klart hvis det er helt uhøytidelig og spontan invitasjon så er alt bra, men når det er litt mer høytidelig så syns jeg det bør kunne serveres noe litt mer avansert. 

Kylling trenger på ingen måte å være hverdagsmat. Jeg helsteker feks ikke kylling på en mandag😊

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Nå har ikke jeg middagsgjester så veldig ofte, og spiser kanskje kylling til middag en dag i uken. Men: Kan du ikke invitere til middag selv, da? Så bestemmer du jo selv hva som står på menyen ;)

Anonymkode: e795f...003

Vi inviterer ganske ofte til middag.

Skrevet
Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Det er billig kjøtt og så nøytralt på smak at det passer i mange retter. Men jeg er enig i at man blir lei.

Anonymkode: f4fb3...4b2

Det er virkelig ikke billig med kyllingfilet i alle fall. Ønsker man billig kjøtt så kjøper man svin. 

Anonymkode: b2d40...d29

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det er virkelig ikke billig med kyllingfilet i alle fall. Ønsker man billig kjøtt så kjøper man svin. 

Anonymkode: b2d40...d29

Eller hønsekjøtt. Det smaker mer enn kylling og er veldig billig, så det duger fint hvis man vil ha billig men litt mer avansert middag. Vi har lagd både hønsefrikasse med masse grønnsaker og høns med saus og asparges som er helt nydelig sammen. Høns må koke lenger, og krever litt mer jobb, men det kan fint bli middag en serverer gjester også. Hvis man ikke vil bruke eller har så veldig god råd. 

Skrevet

Vi bruker kun viltkjøtt til gjester... Har frysen full etter fjorårets jakt, så det er det mest lettvinte for oss... 

Anonymkode: 419b6...6c6

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Vi inviterer ganske ofte til middag.

Hva er det du serverer da, som er så spennende?

Skrevet

Vi bruker kun viltkjøtt til gjester... Har frysen full etter fjorårets jakt, så det er det mest lettvinte for oss... 

Anonymkode: 419b6...6c6

Viltkjøtt med god saus er nydelig. Og gjerne sopp som kantarell og steinsopp og tyttebær. Herremåltid, men forventer ikke det alltid da! 

HI

Skrevet
Polly-Esther skrev (Akkurat nå):

Hva er det du serverer da, som er så spennende?

Serverer en del thailandsk som andebryst i appelsinsaus og med grønnsaker. Også litt sjømat, men her må vi se an gjester da mange ikke er så begeistret for det, av en eller annen grunn? 

Så lager vi ofte små morsomme forretter som ertepure, iblant med bacon. Supper og fylte sopp og pannekaker. Har gjerne indrefilet og gode grønnsaker, men også hjemmelagede gryter med rødvin osv. Biff ala Lindstrøm er kanskje gammeldags men populært og litt uvanlig rett. Vi lager også litt mat typisk fra Midtøsten. Det er ikke så dyre middager, selv om noen få koster litt. Det er mer at vi bruker litt tid på dem og at de ikke blir spist så ofte ellers. 

Skrevet

Vi bruker kylling minst en gang i uka. Bruker det da typisk i tom kha gai, indisk, i salat eller lignende. Svin spiser vi ikke hjemme, og vi styrer mest mulig unna rødt kjøtt. Gjester har vi dessverre nesten aldri på grunn av livssituasjonen de siste årene, men jeg kunne fint servert hjemmelaget tom kha gai eller en god curry. Selv foretrekker jeg sjømat de gangene vi har gjester, men vilt er også godt. 

Anonymkode: 5e69d...555

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

man alltid får servert hos folk? De siste fem gangene jeg har vært gjest, hat det blitt servert kylling i en eller annen form. Har sett her inne når noen spør om mattips, så er det stort sett forslag med kylling! Er folk stort sett så elendige kokker år kylling er det de får til, eller er det rett og slett stor mangel på fantasi? 

Jeg skjønner ikke hvorfor man må enten være en elendig kokk eller ha mangel på fantasi bare fordi man serverer kylling. Hva med at folk faktisk liker det. Jeg tror du er veldig farget av det at du ikke liker kylling så godt selv.

Anonymkode: ee521...530

Skrevet

Lager en del kylling ja, egentlig helst fordi det er noe de fleste spiser/liker, både barn og voksne. Både stekte/grillet filet, i salater, osv. Lett å variere er vel helst grunnen, og forholdsvis rimelig. 

Anonymkode: 0c532...893

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Vi bruker kylling minst en gang i uka. Bruker det da typisk i tom kha gai, indisk, i salat eller lignende. Svin spiser vi ikke hjemme, og vi styrer mest mulig unna rødt kjøtt. Gjester har vi dessverre nesten aldri på grunn av livssituasjonen de siste årene, men jeg kunne fint servert hjemmelaget tom kha gai eller en god curry. Selv foretrekker jeg sjømat de gangene vi har gjester, men vilt er også godt. 

Anonymkode: 5e69d...555

Jeg syns også sjømat er fin og god mat, men kjenner ikke så mange som liker det.

Var i Nord-Norge i fjor og fikk servert den beste fisken jeg har smakt. Det var rød, så tørket og tørket, og jeg aner ikke hvordan den var blitt sånn. Den var ganske salt og ble servert med tykk hvit saus og kokte poteter pluss gulrotstuing. Holdt på å spise meg ihjel, og skulle spurt hva slags fisk det var. Helt til å få vann i munnen av. Ellers liker vi både krabber, skjell og kreps pluss hummer. Mange liker ikke her dessverre. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

HI

Du høres ut som et sjarmerende vesen. Litt sånn utenom; hvordan kan folk som inviterer deg vite at du fikk kylling der du var sist?

Jeg klager aldri på maten i etterkant av et besøk. Jeg synes det er utrolig hyggelig å spise sammen med venner.….….….men vi er forskjellige skjønner jeg.

Anonymkode: 11dd0...01b

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor man må enten være en elendig kokk eller ha mangel på fantasi bare fordi man serverer kylling. Hva med at folk faktisk liker det. Jeg tror du er veldig farget av det at du ikke liker kylling så godt selv.

Anonymkode: ee521...530

Det er jo fordi det blir spist så ofte ellers. Folk har det jo gjerne flere ganger i uken. Ja, jeg er jo farget av min smak også, men jeg er ikke kresen eller utakknemlig. Bare oppgitt og undrende. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...