Anonym bruker Skrevet 6. juni 2022 #1 Skrevet 6. juni 2022 Valpen min er 5 mnd gammel. Vi hat vært ute med han vær natt men likevel bærsjer han inne 5 til 6 ganger hver natt. Dette kan da ikke være normalt? Han bæsjer opptil 6 ganger hver dag også så synes det er vel mye... Anonymkode: 7517a...27e
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2022 #2 Skrevet 6. juni 2022 Det er overhodet ikke normalt. Du må jo ta ham til veterinæren. Anonymkode: e9e8e...084
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2022 #3 Skrevet 6. juni 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Det er overhodet ikke normalt. Du må jo ta ham til veterinæren. Anonymkode: e9e8e...084 Dette! Du må bestille time så fort som mulig. Tipper han er kraftig allergisk mot noe han får i seg. Har han vært slik hele tiden og har han hele tiden fått samme for? Anonymkode: 62bf2...021
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2022 #4 Skrevet 6. juni 2022 Fast eller løs avføring da? Feil og næringsfattig hundemat medfører mer avføring da de ikke får nyttiggjort seg av maten og det bare passerer gjennom tarmen. En valp pleier normalt bæsje etter inntak av mat, så det høres unormalt ut med så hyppig avføring. Er det løst så må han til veterinær så fort som mulig. Faren for å bli dehydrert er stor. Allmenntilstand ellers da? Våken i blikket, leken, fuktig og kjølig snute? Øm i magen? Oppblåst? Halen høy eller lav? Har han drevet med dette siden dere hentet eller nylig begynt? Mine hunder får ofte løs mage når det blir veldig varmt etter en kjølig periode. Uansett, en valp tåler ikke flere dager med løs mage hvis det er det han har. Ville i så tilfelle vurdert veterinær i dag. Anonymkode: 24502...2b0
Pobie Skrevet 6. juni 2022 #5 Skrevet 6. juni 2022 Nei, ikke normalt. Mest sannsynlig et problem med maten, men stikk til dyrlegen idag og få det sjekket.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2022 #6 Skrevet 6. juni 2022 Har valpen fått ormekurene den skal ha? Jeg overtok en chihuahuavalp som hadde store problemer med magen. Jeg byttet for og forskjellig, men problemer stoppet etter at jeg ga henne ormekur, så hun hadde helt klart en eller annen parasitt. Har valpen vært sånn siden dere fikk den? Det har dessverre dukket opp mange useriøse «oppdrettere» under pandemien. Chihuahuaen jeg overtok kommer fra helt jævlige forhold. Opprinnelig kjøper sa hun ikke kom med noen papirer og oppdretter hadde sendt med first Price kattemat som for… Anonymkode: 9e142...130
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2022 #7 Skrevet 6. juni 2022 Nei, det er overhodet ikke normalt. Med så hyppig avføring får han vel ikke i seg nok mat? Den valpen jeg har nå bæsjet nok 4-5 ganger når jeg fikk han, men nå som han er 4 mnd er vi nede i 3-4 ganger i døgnet. Min voksne hund bæsjer to ganger om dagen, på morgentur og ettermiddagstur. Antagelig er det noe med foret, allergi eller noe Det er ellers kjent at hunder på dårlig for bærsjer oftere enn hunder på kvalitetsfor, dårlig for går rett gjennom... Anonymkode: 2bf38...c15
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2022 #8 Skrevet 6. juni 2022 Har selvfølgelig hatt hunden til dyrlege. Han har alle ormekurer men vi valgte i samråd med dyrlegen å skifte for på han. Skal til dyrlegen igjen i morgen Valpen er utrolig nok i super form, klar i blikket og hyper som vanlig. Ikke dehydrert. Avføringen er ikke direkte løs men i "pølseform". Jeg skjønner bare ikke hva dette kan være😭 Anonymkode: 7517a...27e
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2022 #9 Skrevet 6. juni 2022 Høres veldig unormalt og slitsomt ut. Har valp på 6 mnd , bæsjer 2-3 ganger i døgnet , aldri på natta. Anonymkode: acaf3...6b3
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2022 #10 Skrevet 6. juni 2022 Om valpen er i ellers god form. Er det feil for. Tydeligvis ikke nok næring Anonymkode: e5e31...bf3
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2022 #11 Skrevet 6. juni 2022 Råforer du med Vom eller bruker du tørrfôr? Vår hund har avf to ganger om dagen når han spiser Vom. Får han tørrfôr har han avf fire ganger om dagen. Anonymkode: b4e46...a08
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå