Anonym bruker Skrevet 7. juni 2022 #26 Skrevet 7. juni 2022 Da må du svare på om du har snakket med lege og psykolog? Nei, du skal ikke slutte å ta kontakt med folk. Men hvordan tenker du at de rundt deg skal vite at du har det vondt? Det står jo ikke i panna di, og ikke kan man se det på folk heller med mindre de går rundt og gråter. Da må du evt åpne deg for noen, ingen er tankelesere. Anonymkode: 7c1f6...6fa
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2022 #27 Skrevet 7. juni 2022 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Hva faen har det å si hva vi svarer? Du er frekkere enn flatlusa som spør for femhundrede gang! DU DRITER JO I HVA VI SVARER. Du gjør det motsatte av alle råd uansett. Så jeg gir bengen i spørsmålene dine. Anonymkode: f86f5...dab Hadde du virkelig "gitt beng" i spørsmålene, så ville du vel ikke ha svart henne med caps lock, utropstegn og sinne. Det traff en nerve hos deg, derfor bryr du deg om det hun skriver. Anonymkode: 9280f...6c5
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2022 #28 Skrevet 7. juni 2022 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Takk til dere som har svart meg. Bare to spm. Bør jeg gi opp å kontakte folk rundt meg? De kam gjerne få styre det om det i hele tatt blir noe kontakt. Og hvor vanlig er det å kontakte noe som har det vondt? Det gjør man om man bryr seg vel. Anonymkode: 0a92c...c9b Eneste måte å bli mindre ensom på, det er å fortsette å ta kontakt med folk. Og som tidligere sagt, utvide nettverket sitt. Jeg har egentlig ikke så stor grunn til å si det, men mitt inntrykk er at du kanskje har mest venner fra skoledagene eller blitt kjent i ungdomsårene? Slike vennskap er ofte enten av typen som varer, eller av typen hvor man blir voksen, får ulike erfaringer og utvikler seg i ulike retninger slik at man ikke lenger har så mye tilfelles som det man en gang hadde. Mitt inntrykk er at du kanskje har mange fra siste gruppe. Disse kan fremdeles være personer som det er positivt å ha i livet sitt, men de går ofte over i mer perifere venner/bekjentskap, er min erfaring, altså personer som ikke lenger er nære. Løsningen da er som skrevet før - jobbe målrettet og langsiktig for å utvide nettverket ditt. Noen vennskap varer hele livet, andre varer bare i en periode av livet. Som voksen kan man fint få nye varige vennskap. Hva har du lyst å gjøre som du føler ville gitt deg glede, HI? En hobby, turgruppe, lære deg noe nytt? Der er arenaer som du kan få nye impulser, som gir mer innhold i livet ditt. Og kanskje på sikt kan du også finne nye bekjente og venner der også. Hvilke frivillige organisasjoner finnes der du bor? Oppsøk en av dem, si at du både trenger å bli mer sosial og utvide nettverket ditt, og ønsker å bidra - da møter du også hyggelige folk. Ta kontakt med legen din og/eller kommunens lavterskeltilbud i dag, HI! Anonymkode: 1a70e...a7a
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2022 #29 Skrevet 7. juni 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Hadde du virkelig "gitt beng" i spørsmålene, så ville du vel ikke ha svart henne med caps lock, utropstegn og sinne. Det traff en nerve hos deg, derfor bryr du deg om det hun skriver. Anonymkode: 9280f...6c5 Ja, jøss. Irritasjon er nok en "nerve". Anonymkode: f86f5...dab
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2022 #30 Skrevet 7. juni 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Ja, jøss. Irritasjon er nok en "nerve". Anonymkode: f86f5...dab Når du sitter og skriker i skjermen, er det litt mer enn lett irritasjon, gitt. Anonymkode: 9280f...6c5
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2022 #31 Skrevet 7. juni 2022 Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Når du sitter og skriker i skjermen, er det litt mer enn lett irritasjon, gitt. Anonymkode: 9280f...6c5 Jeg kjenner at du treffer mer enn lett irritasjon hos meg, gitt. Jeg blir så lei av kverulanter som deg! Anonymkode: 741d9...6e6
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2022 #32 Skrevet 7. juni 2022 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Eneste måte å bli mindre ensom på, det er å fortsette å ta kontakt med folk. Og som tidligere sagt, utvide nettverket sitt. Jeg har egentlig ikke så stor grunn til å si det, men mitt inntrykk er at du kanskje har mest venner fra skoledagene eller blitt kjent i ungdomsårene? Slike vennskap er ofte enten av typen som varer, eller av typen hvor man blir voksen, får ulike erfaringer og utvikler seg i ulike retninger slik at man ikke lenger har så mye tilfelles som det man en gang hadde. Mitt inntrykk er at du kanskje har mange fra siste gruppe. Disse kan fremdeles være personer som det er positivt å ha i livet sitt, men de går ofte over i mer perifere venner/bekjentskap, er min erfaring, altså personer som ikke lenger er nære. Løsningen da er som skrevet før - jobbe målrettet og langsiktig for å utvide nettverket ditt. Noen vennskap varer hele livet, andre varer bare i en periode av livet. Som voksen kan man fint få nye varige vennskap. Hva har du lyst å gjøre som du føler ville gitt deg glede, HI? En hobby, turgruppe, lære deg noe nytt? Der er arenaer som du kan få nye impulser, som gir mer innhold i livet ditt. Og kanskje på sikt kan du også finne nye bekjente og venner der også. Hvilke frivillige organisasjoner finnes der du bor? Oppsøk en av dem, si at du både trenger å bli mer sosial og utvide nettverket ditt, og ønsker å bidra - da møter du også hyggelige folk. Ta kontakt med legen din og/eller kommunens lavterskeltilbud i dag, HI! Anonymkode: 1a70e...a7a De så kalte vennene jeg egentlig ikke har er fra skoletiden som du sier her. Jeg er bare lei meg og lite konstruktiv for tiden så må legge alt vekk ang vennskap og å prøve å møte nye. Vet ikke om jeg klarer det. Såret og har det vondt. Skal slutte å sutre. Ser ikke at noe kommer til å forandre seg. Anonymkode: 0a92c...c9b
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2022 #33 Skrevet 7. juni 2022 Anonym bruker skrev (På 6.6.2022 den 20.35): Dette er del av samme, faste liturgien som før. Det er langhelg, barnet er hos pappa, og HI, som pleier å bruke barnet som selskap, sitter aleine og kjenner på ubehagelige følelser. Noen hadde en konsertbillett for mye, men siden HI ikke var den første som fikk tilbud om å overta den, vil hun ikke ha den. Noen ba henne på venninnekveld med mat og kaker og hygge, men siden det nå er over én uke siden, og HI er veldig high-maintenance, så gjelds ikke den lenger. Det må komme meldinger og snapper HVER dag. Sist alt var dumt, var 17.mai, for da var det også fridag, og andre folk hygget seg. Så var det den helga da HI bestemte seg for å satse alt på ett kort og ta bussen for å gjøre spontanbesøk hos noen som høyst sannsynlig ikke var hjemme. Og da de som først antatt ikke var hjemme, da var det en stor krenkelse. HI; du ser alt i det samme lyset uansett hva folk svarer deg her. Selv om foreldrene dine sendte deg penger å hygge deg med til fridagene i mai, klarte du ikke ringe dem og be dem på besøk. Du bare MÅTTE skyte deg selv i leggen ved å dra på spontanbesøk. Og når det mislykkes - noe jeg personlig advarte deg mot - da skyter du deg jammen i den andre leggen for å hevne deg. Resultatet er bare at du selv har det vondt to ganger i stedet for null ganger. Men du VIL det slik. Du VIL ha et påskudd for å kunne si at du er et offer og at det er synd på deg. Du VIL ha det trist, du NYTER det. Hvorfor skriver du ikke dagbok heller enn å skrive her? En dagbok motsier deg i alle fall ikke, der kan du syte alt du vil. Anonymkode: f86f5...dab Jeg gjør mye dumt og mislykkes/er mislykket. Alt går rett å slett på ræv. Så du har rett. Anonymkode: 0a92c...c9b
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2022 #34 Skrevet 7. juni 2022 Anonym bruker skrev (55 minutter siden): De så kalte vennene jeg egentlig ikke har er fra skoletiden som du sier her. Jeg er bare lei meg og lite konstruktiv for tiden så må legge alt vekk ang vennskap og å prøve å møte nye. Vet ikke om jeg klarer det. Såret og har det vondt. Skal slutte å sutre. Ser ikke at noe kommer til å forandre seg. Anonymkode: 0a92c...c9b Kontaktet du lege, psykolog, kommunens lavterskeltilbud i dag? Hvis ikke - spør deg selv hvorfor. Og så ringer du i morgen og så oppdaterer du når du har gjort det. Du må ta tak nå, HI, for det er eneste måten å komme deg videre. Du har utsatt det for lenge allerede. Ring i morgen! Anonymkode: 1a70e...a7a
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2022 #36 Skrevet 7. juni 2022 Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Kontaktet du lege, psykolog, kommunens lavterskeltilbud i dag? Hvis ikke - spør deg selv hvorfor. Og så ringer du i morgen og så oppdaterer du når du har gjort det. Du må ta tak nå, HI, for det er eneste måten å komme deg videre. Du har utsatt det for lenge allerede. Ring i morgen! Anonymkode: 1a70e...a7a Jeg gjorde det ikke i dag. Synes det er skummelt. Vet ikke helt hva jeg skal si. Så ble jobb og hjem her. Anonymkode: 0a92c...c9b
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2022 #37 Skrevet 7. juni 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg gjorde det ikke i dag. Synes det er skummelt. Vet ikke helt hva jeg skal si. Så ble jobb og hjem her. Anonymkode: 0a92c...c9b Så bra. Godt å lese at du fortsetter i samme destruktive spor. Ville vært for dumt å ta tak i eget liv. Anonymkode: 2447b...14e
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2022 #38 Skrevet 7. juni 2022 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Jeg gjorde det ikke i dag. Synes det er skummelt. Vet ikke helt hva jeg skal si. Så ble jobb og hjem her. Anonymkode: 0a92c...c9b Du vet at det er eneste måten å komme deg videre på. Kan det å kontakte lege, psykolog eller kommunens lavterskeltilbud være mer skummelt enn å fortsette å ha det vondt, som du har hatt det så lenge nå? I kveld, finn frem telefonnummer til kommunen/psykiatrisk sykepleier - og så ringer du i morgen! Så ringer du lege/psykolog etterpå. Vil du ha endring, HI, så må du gjøre dette for å få hjelp. Du har alt å vinne på det. Hver gang jeg eller andre har foreslått dette tidligere har du som regel valgt å bare bli taus og la tråden dø ut. Det har ikke fungert for deg, for da fortsetter ting som før. Velg noe bedre denne gangen! Velg å gjøre det du må i morgen, og tenk at når du ringer, så er det flere her som heier på deg. Men du må gjøre det selv! Anonymkode: 1a70e...a7a
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2022 #39 Skrevet 7. juni 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Så bra. Godt å lese at du fortsetter i samme destruktive spor. Ville vært for dumt å ta tak i eget liv. Anonymkode: 2447b...14e Du har rett i det. Anonymkode: 0a92c...c9b
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2022 #40 Skrevet 7. juni 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Du vet at det er eneste måten å komme deg videre på. Kan det å kontakte lege, psykolog eller kommunens lavterskeltilbud være mer skummelt enn å fortsette å ha det vondt, som du har hatt det så lenge nå? I kveld, finn frem telefonnummer til kommunen/psykiatrisk sykepleier - og så ringer du i morgen! Så ringer du lege/psykolog etterpå. Vil du ha endring, HI, så må du gjøre dette for å få hjelp. Du har alt å vinne på det. Hver gang jeg eller andre har foreslått dette tidligere har du som regel valgt å bare bli taus og la tråden dø ut. Det har ikke fungert for deg, for da fortsetter ting som før. Velg noe bedre denne gangen! Velg å gjøre det du må i morgen, og tenk at når du ringer, så er det flere her som heier på deg. Men du må gjøre det selv! Anonymkode: 1a70e...a7a Takk! Snilt sagt. Det er sant at jeg har. Skal gjøre dette i morgen! Anonymkode: 0a92c...c9b
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2022 #41 Skrevet 7. juni 2022 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Jeg kjenner at du treffer mer enn lett irritasjon hos meg, gitt. Jeg blir så lei av kverulanter som deg! Anonymkode: 741d9...6e6 Så du har altså generelle sinneproblemer. Bør du da virkelig kritisere HI i din tilstand? Anonymkode: 9280f...6c5
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2022 #42 Skrevet 7. juni 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Så du har altså generelle sinneproblemer. Bør du da virkelig kritisere HI i din tilstand? Anonymkode: 9280f...6c5 Hvor har jeg kritisert hi? Jeg tror at det er du som bør holde deg litt unna nettet, i din tilstand. Det er ikke pent å lyve og beskylde folk for ting de ikke har gjort. Anonymkode: 741d9...6e6
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2022 #43 Skrevet 7. juni 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Hvor har jeg kritisert hi? Jeg tror at det er du som bør holde deg litt unna nettet, i din tilstand. Det er ikke pent å lyve og beskylde folk for ting de ikke har gjort. Anonymkode: 741d9...6e6 Wow. Anonymkode: 9280f...6c5
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2022 #44 Skrevet 7. juni 2022 Anonym bruker skrev (42 minutter siden): Takk! Snilt sagt. Det er sant at jeg har. Skal gjøre dette i morgen! Anonymkode: 0a92c...c9b Gjør det, så oppdaterer du etterpå Anonymkode: 1a70e...a7a
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2022 #45 Skrevet 7. juni 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Gjør det, så oppdaterer du etterpå Anonymkode: 1a70e...a7a Skal gjøre det 😊 Anonymkode: 0a92c...c9b
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2022 #46 Skrevet 7. juni 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Wow. Anonymkode: 9280f...6c5 Det var det du hadde når du oppdaget at du har tabbet deg ut? Jeg skjønner at det svir å røpe hvor ubehøvlet du er. Du lyver for å fremstå bedre i egne øyne. Hvordan funker det for deg? Anonymkode: 741d9...6e6
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2022 #47 Skrevet 9. juni 2022 Hvordan går det, HI? Har du snakket med legen din? Anonymkode: 7c1f6...6fa
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2022 #48 Skrevet 9. juni 2022 Anonym bruker skrev (15 timer siden): Hvordan går det, HI? Har du snakket med legen din? Anonymkode: 7c1f6...6fa Tusen takk for at du tar deg tid til å spørre hvordan det går med meg. Rørt. Jeg ringte i går, men legen min er vekke til over helgen. Så må prøve igjen da. Lest litt på den siden du la ut. Har du prøvd den selv noen gang? Jeg lurer på om noen har prøvd Johannesurt? Kan det hjelpe på depresjon/nedstemthet? Anonymkode: 0a92c...c9b
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2022 #49 Skrevet 9. juni 2022 Anonym bruker skrev (På 7.6.2022 den 14.31): Når du sitter og skriker i skjermen, er det litt mer enn lett irritasjon, gitt. Anonymkode: 9280f...6c5 Så du det ganske fantastiske svaret hun først hadde gitt, og som HI, akkurat som hun pleier, ikke gadd å svare på? Jeg hadde også blitt forbanna og skrevet med store bokstaver. Anonymkode: 9fa5b...a2a
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2022 #50 Skrevet 11. juni 2022 Anonym bruker skrev (På 10.6.2022 den 0.20): Så du det ganske fantastiske svaret hun først hadde gitt, og som HI, akkurat som hun pleier, ikke gadd å svare på? Jeg hadde også blitt forbanna og skrevet med store bokstaver. Anonymkode: 9fa5b...a2a Jeg svarte. Anonymkode: 0a92c...c9b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå