Gå til innhold

Helt ulik skolestart. Hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i Bergen, og de to yngste barna mine har skolestart 15. august (ungdomsskolen), og det samme har nest eldste (vgs). Eldstemann skal derimot gå VG3 et annet sted i landet og har ikke skolestart før 22.august, altså en hel uke senere. Kan noen forklare hvorfor det er så ulikt?

Anonymkode: cbfa4...cea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi den enkelte kommune og fylkeskommune selv legger opp skoleåret. Mine på ungdomsskolen starter 10 august

Anonymkode: ecda6...6c5

Skrevet

Det er bare bestemt nasjonalt hvor mange skoledager de skal ha, så er det opp til hvert enkelt fylke hvordan skoleruta blir.

De som begynner senere har fri færre inneklemte dager, kortere juleferie osv så totalen blir lik.

Anonymkode: fac92...022

Skrevet

Her starter de og 22. August, synes det er seint og vanskelig å få til å gå opp i forhold til ferie/unger. Men har det nok igjen en annen plass, skal uansett ha likt antall dager i løpet av skoleåret. 

Anonymkode: 0a272...a51

Skrevet

Her starter de 18.aug

Anonymkode: fac92...022

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Fordi den enkelte kommune og fylkeskommune selv legger opp skoleåret. Mine på ungdomsskolen starter 10 august

Anonymkode: ecda6...6c5

Oi, det var jo ekstremt tidlig! Har de veldig lang juleferie da? 

Jeg ser at han som begynner 22.august skal gå på skole til 22.juni (eller egentlig blir det sikkert ikke så lenge siden det er VG3), mens de andre er ferdig 20. juni. Regner med de siste tre dagene blir lagt andre steder. Jeg bare synes det er rart at man har så stor forskjell som en uke, eller da nærmer to uker for dere som har 10. august , i forskjell. 

HI

Anonymkode: cbfa4...cea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...