Gå til innhold

Mannen min har fått mage…

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ja, for "stil" er ensbetydende med det pietistiske idealet om asketisk og hardtarbeidende. I alle fall ikke lat (eller sliten, som det kanskje også kunne hete). Holdningene er jammen ikke lette å skjule.

Anonymkode: 4e742...9f4

Jeg skammer meg på ingen måte over å ønske at min mann holder seg i form. Det er sånn jeg liker han. Det handler ikke nødvendigvis om kilo , men om at jeg setter pris på at han bryr seg om egen kropp og helse. 

Skrevet

Det "hemmer" dem ikke. Men hun MERKER magen hans når de ligger i misjonæren. 

Sykdom og matvaner er jo en vanlig sammenstilling når folk vil bruke påskudd for å få ut sin forakt mot visse kroppsformer. Men det er stress som gir høyt blodtrykk, ikke vaniljeis.

Klart det hemmer dem seksuelt på den måten hun beskriver det. Vaniljeis gir i alle fall kilo og for mange kilo gjør ingen godt. 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Jeg skammer meg på ingen måte over å ønske at min mann holder seg i form. Det er sånn jeg liker han. Det handler ikke nødvendigvis om kilo , men om at jeg setter pris på at han bryr seg om egen kropp og helse. 

Igjen, påskudd. Dersom han var feit og sprek, da? Det er sunnere å være tjukk og aktiv enn tynn og passiv. Men i denne tråden er det magen som er i skuddlinja. Og HIs forakt står å lese mellom alle linjer.

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Klart det hemmer dem seksuelt på den måten hun beskriver det. Vaniljeis gir i alle fall kilo og for mange kilo gjør ingen godt. 

Kilo er ikke sykdom. Sykdom er imidlertid det eneste gangbare argumentet som man kan fremme hvis man vi be folk slanke seg. Derfor bruker man framtidig potensiell sykdom som argument også når det gjelder ellers friske folk som er tjukke. Selv leger bruker dette. Men det er ikke mer riktig av den grunn. Blodtrykket var den eneste sykdommen som var nevnt her, så "kilo gjør ingen godt" er ikke et logisk argument. Men det er et moralsk et, da.

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Igjen, påskudd. Dersom han var feit og sprek, da? Det er sunnere å være tjukk og aktiv enn tynn og passiv. Men i denne tråden er det magen som er i skuddlinja. Og HIs forakt står å lese mellom alle linjer.

Jeg tiltrekkes av min mann slik han er. Hadde han blitt feit så hadde jeg fortsatt elsket han, men jeg kan ikke svare på om jeg fortsatt hadde vært tiltrukket av han seksuelt. Både det at han tiltrekker meg intellektuelt og seksuelt er viktig for meg. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Ja, for dersom man ikke ønsker å oppdra en voksen mann og shame ham til å slanke seg, så driter man i familiens fremtid og vil at han skal dø ung. De to tingene er såklart synonymer... 🙄

Nå er det bare du som snakker om å oppdra en voksen mann og å shame ham.

De aller fleste andre i tråden har snakket om å kommunisere ordentlig med ham på en respektfull måte.

En mann som har en såpass høy helserisiko for alvorlig sykdom, som har måttet øke sine medisindoser og likevel fortsetter en livsstil som vil ytterligere forverre tilstanden og øke risikoen for alvorlig sykdom, det er en mann som må tåle at partneren tar opp problematikken med ham. Hadde han vært singel hadde det ikke betydd noe, om han da ikke hadde barn. Men så lenge han velger å være i et forhold, og kanskje har barn, da må han også være voksen nok til å ta ansvar for egen helse i såpass grad at han ikke utsetter familien sin for unødvendig bekymring og belastning i årene som kommer. Å gå på den type medisiner over tid gir dessuten reell risiko for en del følgetilstander og andre sykdommer som igjen også vil påvirke partner og forholdet negativt, f.eks. ereksjonssvikt, diabetes m.m.

Hi spurte i tråden om hvordan hun best kan ta opp temaet med ham, og hun fortalte tydelig at hun er redd for ham. Det ligger det langt mer kjærlighet og omtanke i enn det du messer om.

De fleste greier å kommunisere godt med sin partner, ta opp ting på en voksen og respektfull måte. Men det er tydeligvis vanskelig for deg å forstå...

Anonymkode: b390f...2bb

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

En mann som har en såpass høy helserisiko for alvorlig sykdom, som har måttet øke sine medisindoser og likevel fortsetter en livsstil som vil ytterligere forverre tilstanden og øke risikoen for alvorlig sykdom, det er en mann som må tåle at partneren tar opp problematikken med ham.

Men ... du vet ikke om dette er en mann med en "såpass høy helserisiko" eller at livsstilen vil forverre tilstanden. Det er bare synsing. Også fra Hi.

Han må tåle alt mulig rart som verden og folk rundt ham har å by på, det er sant. Det er ikke mitt anliggende her. 

Men feilen ligger ikke i at folk bekymrer seg om andres helse, heller. Det er ikke det jeg snakker om. Jeg snakker om at folk bruker helse som unnskyldning for å flagge sin forakt for tjukke folk og dømme dem, tillegge dem egenskaper og tillate seg selv å se ned på dem. Det er det mange som gjør i denne tråden, og samtlige dytter honnørordet "helse" foran seg. 

Men de juger.

Skrevet
Anonym bruker skrev (48 minutter siden): 

Men feilen ligger ikke i at folk bekymrer seg om andres helse, heller. Det er ikke det jeg snakker om. Jeg snakker om at folk bruker helse som unnskyldning for å flagge sin forakt for tjukke folk og dømme dem, tillegge dem egenskaper og tillate seg selv å se ned på dem. Det er det mange som gjør i denne tråden, og samtlige dytter honnørordet "helse" foran seg. 

Men de juger.

Det er bare du som gnåler videre om forakt, fedmeskam og jeg vet ikke hva. Ingen andre i denne tråden har uttrykt slike holdninger.

Reagerer du så voldsomt og overdrevent fordi du skammer deg over egen kropp, eller hva er greia?

Det er mange fysiske trekk jeg finner uattraktivt, men jeg forakter ikke mennesker med de trekkene likevel. Det er ingen menneskerett å bli funnet sexy og attraktiv, verken for kvinner eller menn.

Anonymkode: 74ca8...5e3

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Men ... du vet ikke om dette er en mann med en "såpass høy helserisiko" eller at livsstilen vil forverre tilstanden. Det er bare synsing. Også fra Hi.

Han må tåle alt mulig rart som verden og folk rundt ham har å by på, det er sant. Det er ikke mitt anliggende her. 

Men de juger.

Nei, det er ikke synsing når HI har fortalt at han har hatt høyt blodtrykk siden før de møttes, og at han har måttet øke dosering av medisiner underveis. Å da fortsette å spise potetgull og is hver kveld og å legge på seg og være inaktiv, det gir tydelig økt risiko for alvorligere tilstand - hvis han ikke tar grep og får snudd den livsstilen han nå har. Spør hvilken som helst lege. Og det er jo hele greia her, dette er et problem og en risiko han med ganske enkle grep selv kan redusere, kanskje til og med i så stor grad at han etterhvert kanskje også kan gå av medisinene og fjerne den helserisikoen han nå har.

Igjen - du er den eneste i tråden som virkelig snakker negativt om de som veier for mye. Du burde kanskje heller se litt på hvorfor du blir så inderlig provosert over at noen bryr seg såpass om andre at de vil at den de elsker skal ta ansvar for egen helse slik at de ikke risikerer å miste dem for tidlig, eller at forholdet skal forringes eller ødelegges av helt unngåelige helseplager/sykdom.

Siden du er den eneste som protesterer så inderlig på dette, så tror jeg at den som lyver her er du selv, at du lyver for deg selv. For du har brukt langt styggere ord om personer med for mye vekt enn det Hi eller andre i tråden har gjort.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Nå er det bare du som snakker om å oppdra en voksen mann og å shame ham.

De aller fleste andre i tråden har snakket om å kommunisere ordentlig med ham på en respektfull måte.

En mann som har en såpass høy helserisiko for alvorlig sykdom, som har måttet øke sine medisindoser og likevel fortsetter en livsstil som vil ytterligere forverre tilstanden og øke risikoen for alvorlig sykdom, det er en mann som må tåle at partneren tar opp problematikken med ham. Hadde han vært singel hadde det ikke betydd noe, om han da ikke hadde barn. Men så lenge han velger å være i et forhold, og kanskje har barn, da må han også være voksen nok til å ta ansvar for egen helse i såpass grad at han ikke utsetter familien sin for unødvendig bekymring og belastning i årene som kommer. Å gå på den type medisiner over tid gir dessuten reell risiko for en del følgetilstander og andre sykdommer som igjen også vil påvirke partner og forholdet negativt, f.eks. ereksjonssvikt, diabetes m.m.

Hi spurte i tråden om hvordan hun best kan ta opp temaet med ham, og hun fortalte tydelig at hun er redd for ham. Det ligger det langt mer kjærlighet og omtanke i enn det du messer om.

De fleste greier å kommunisere godt med sin partner, ta opp ting på en voksen og respektfull måte. Men det er tydeligvis vanskelig for deg å forstå...

Javel. Hva slags følgesykdommer kan candesartan gi? 

Anonymkode: 553ae...4d7

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Javel. Hva slags følgesykdommer kan candesartan gi? 

Jeg, som jo er hans kone, er også sykepleier. Det medfører høy/-ere  kardiovaskulær risiko ved å være overvektig/-fedme i kombinasjon med hypertensjon. 

Dette temaet var betent hos mange. 

Anonymkode: 9ad61...a5d

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg, som jo er hans kone, er også sykepleier. Det medfører høy/-ere  kardiovaskulær risiko ved å være overvektig/-fedme i kombinasjon med hypertensjon. 

Ja, men det står at å gå på slike medisiner gir risikoen. Det er det jeg spør om. Det er noe annet enn at det å ha høyt blodtrykk over tid kan føre til x eller y. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Temaet er ikke betent. Det er holdningene som er på ræva.

Skrevet

Temaet er ikke betent. Det er holdningene som er på ræva.

Nei, selvfølgelig, man må heller si at store, dvaske mager er megatiltrekkende. Synes du det selv?

Anonymkode: 22461...059

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 7.6.2022 den 16.30):

Det er mange fysiske trekk jeg finner uattraktivt, men jeg forakter ikke mennesker med de trekkene likevel. Det er ingen menneskerett å bli funnet sexy og attraktiv, verken for kvinner eller menn.

DU forakter ikke folk. Men HI gjør. Det er ikke mitt påfunn. 

Skrevet

Nei, selvfølgelig, man må heller si at store, dvaske mager er megatiltrekkende. Synes du det selv?

Anonymkode: 22461...059

Har det noe å si her? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

DU forakter ikke folk. Men HI gjør. Det er ikke mitt påfunn. 

Den eneste som har vist forakt for andre her i tråden, det er du selv. Og det er ditt påfunn.

I motsetning til deg har HI ikke vist forakt for hverken sin mann eller andre.

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Den eneste som har vist forakt for andre her i tråden, det er du selv. Og det er ditt påfunn.

I motsetning til deg har HI ikke vist forakt for hverken sin mann eller andre.

Å bli motsagt og avslørt har ingenting med å bli foraktet å gjøre. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Å bli motsagt og avslørt har ingenting med å bli foraktet å gjøre. 

Du er den eneste som har vist forakt for andre her i tråden.

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Du er den eneste som har vist forakt for andre her i tråden.

Nei, jeg har motsagt mange og avslørt noen. De det gjelder må gjerne føle seg støtt og fornærmet over det, men don't shoot the messenger. Jeg sier bare det de selv nekter å si, ettersom de er for opptatt av å pakke det inn i mindre uspiselige formuleringer.

Skrevet

Nei, jeg har motsagt mange og avslørt noen. De det gjelder må gjerne føle seg støtt og fornærmet over det, men don't shoot the messenger. Jeg sier bare det de selv nekter å si, ettersom de er for opptatt av å pakke det inn i mindre uspiselige formuleringer.

Du leser tanker du da eller ?

Skrevet

Å si «du er blitt feit» pakket inn i «jeg er bekymret for helsen din» funker sjelden

Anonymkode: 8766c...cbf

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

De eneste som har avslørt seg i denne tråden og holdt tidenes krenkefest er dere som åpenbart er misfornøyde med egen kropp og som får blodpanikk ved tanken på at partneren deres ikke anser kroppen deres som like sexy. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Du så deg selv i speilet da du skrev dette, sant? ;)

Det ironiske er jo at ingen benekter mer enn du selv. Du ser det bare ikke selv. Så ikke skyt de som påpeker det... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...