Anonym bruker Skrevet 6. juni 2022 #26 Skrevet 6. juni 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Det er naivt å tro at ikke folk flest synes store mager er usexy. Man kan godt elske personen fordet, men jeg tror de fleste kvinner og menn foretrekker at partneren ikke har kulemage. Anonymkode: 74ca8...5e3 Ja, jeg for min del forstår godt menn som bytter ut kona med ei ny dame så snart hun får litt mage etter graviditeten. Det er jo bare for helsens skyld at menn gjør det, av ren omtanke. Ikke overfladisk i det hele tatt. Anonymkode: 4fb4e...1f0
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2022 #27 Skrevet 6. juni 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Altså overfladisk. Anonymkode: ad0fc...df9 Ja vi mennesker er overfladiske 😀 Vi styrer ikke tenningsmønsterne våre selv. Anonymkode: 74ca8...5e3
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2022 #28 Skrevet 6. juni 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Ja, jeg for min del forstår godt menn som bytter ut kona med ei ny dame så snart hun får litt mage etter graviditeten. Det er jo bare for helsens skyld at menn gjør det, av ren omtanke. Ikke overfladisk i det hele tatt. Anonymkode: 4fb4e...1f0 Nå er det bare du om prater om å bytte ut partner her. Anonymkode: 74ca8...5e3
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2022 #29 Skrevet 6. juni 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Ja, jeg for min del forstår godt menn som bytter ut kona med ei ny dame så snart hun får litt mage etter graviditeten. Det er jo bare for helsens skyld at menn gjør det, av ren omtanke. Ikke overfladisk i det hele tatt. Anonymkode: 4fb4e...1f0 Har du ikke noe annet å komme med enn stråmenn. Anonymkode: 5e561...f16
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2022 #30 Skrevet 6. juni 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Ja, jeg for min del forstår godt menn som bytter ut kona med ei ny dame så snart hun får litt mage etter graviditeten. Det er jo bare for helsens skyld at menn gjør det, av ren omtanke. Ikke overfladisk i det hele tatt. Anonymkode: 4fb4e...1f0 Nå har det ikke vært snakk om å bytte ut mannen min. Kall det overfladisk, men jeg er opptatt av helse. Det er kroppen som bærer oss, og jeg håper vi blir gamle sammen. Det er usexy at man ikke tar vare på bevegelsesapparatet sitt, men lar det forfalle. Hadde det vært sykdom, medikamenter, vann i kroppen osv, det er selvsagt noe annet. Anonymkode: 9ad61...a5d
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2022 #31 Skrevet 6. juni 2022 Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Det er naivt å tro at ikke folk flest synes store mager er usexy. Man kan godt elske personen fordet, men jeg tror de fleste kvinner og menn foretrekker at partneren ikke har kulemage. Anonymkode: 74ca8...5e3 Nei det er ikke naivt. Jeg tror at de som snakker om ting som dette som det gjøres i HI mangler oppriktige følelser. Det er ikke hvordan partneren ser ut som betyr noe når man elsker noen, og en trenger ikke å ha et romantisk gen for å skjønne det. Det er bare sånn det er. Når utseendet begynner å bli betraktet som udelikat og lite flatterende så er det på tide å se på hva som er feil med forhold og følelser, fremfor å lure på hva en kan si til partneren. Anonymkode: fc500...8c4
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2022 #32 Skrevet 6. juni 2022 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Nei det er ikke naivt. Jeg tror at de som snakker om ting som dette som det gjøres i HI mangler oppriktige følelser. Det er ikke hvordan partneren ser ut som betyr noe når man elsker noen, og en trenger ikke å ha et romantisk gen for å skjønne det. Det er bare sånn det er. Når utseendet begynner å bli betraktet som udelikat og lite flatterende så er det på tide å se på hva som er feil med forhold og følelser, fremfor å lure på hva en kan si til partneren. Anonymkode: fc500...8c4 Som med det meste på dette forumet blåses ting ut av proposjoner. Jeg elsker min mann svært høyt, og det er ikke synonymt med fravær av følelser fordi jeg ikke liker at mannen min har fått stor mage. Han har aldri vært tynn, men det er en forskjell på noen kilo for mye til å bli så stor at det hemmer deg i aktiviteter. Selv om han ikke sier det med ord, så ser jo jeg hvordan han liker at jeg har en kropp jeg tar vare på. Anonymkode: 9ad61...a5d
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2022 #33 Skrevet 6. juni 2022 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Nei det er ikke naivt. Jeg tror at de som snakker om ting som dette som det gjøres i HI mangler oppriktige følelser. Det er ikke hvordan partneren ser ut som betyr noe når man elsker noen, og en trenger ikke å ha et romantisk gen for å skjønne det. Det er bare sånn det er. Når utseendet begynner å bli betraktet som udelikat og lite flatterende så er det på tide å se på hva som er feil med forhold og følelser, fremfor å lure på hva en kan si til partneren. Anonymkode: fc500...8c4 Dette Anonymkode: ad0fc...df9
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2022 #34 Skrevet 6. juni 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Som med det meste på dette forumet blåses ting ut av proposjoner. Jeg elsker min mann svært høyt, og det er ikke synonymt med fravær av følelser fordi jeg ikke liker at mannen min har fått stor mage. Han har aldri vært tynn, men det er en forskjell på noen kilo for mye til å bli så stor at det hemmer deg i aktiviteter. Selv om han ikke sier det med ord, så ser jo jeg hvordan han liker at jeg har en kropp jeg tar vare på. Anonymkode: 9ad61...a5d Du skriver usexy, udelikat og lite flatterende. At han dytter inn usunn mat osv. Dette er uttrykk for forakt. Det rimer ikke med å elske høyt i det hele tatt. Og nei, jeg blåser ingenting ut av proposisjoner. Jeg forholder meg til det du skriver og måten du uttrykker deg på. Anonymkode: fc500...8c4
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2022 #35 Skrevet 6. juni 2022 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Du skriver usexy, udelikat og lite flatterende. At han dytter inn usunn mat osv. Dette er uttrykk for forakt. Det rimer ikke med å elske høyt i det hele tatt. Og nei, jeg blåser ingenting ut av proposisjoner. Jeg forholder meg til det du skriver og måten du uttrykker deg på. Anonymkode: fc500...8c4 Du tolker, og det er feil. Du gjerne diskutere til krampa tar deg, men likevel vil du ikke ha rett. Du eier ikke mine følelser, og det ene utelater ikke det andre her. Jeg synes store mager er usexy og lite flatterende.. Jeg synes det og ikke ivareta sin egen helse, som det er synonymt med for meg er mindre sexy enn motsatt. Det er ikke synonymt med at jeg ikke elsker han. Men, jeg finner det mer tildekkende om han hadde tatt vare på sin helse og kropp. Jeg snakker ikke om sixpack og muskuløs, men en mer sunn kropp. Du og mange er ikke enige i det, og det er greit for meg. Men å påstå at jeg ikke elsker mannen min, det har du ikke rett i. Anonymkode: 9ad61...a5d
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2022 #36 Skrevet 6. juni 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Ja vi mennesker er overfladiske 😀 Vi styrer ikke tenningsmønsterne våre selv. Anonymkode: 74ca8...5e3 Jeg for min del tenner aller mest på den jeg elsker høyest. Og hans utseende er ikke del av regnestykket i det hele tatt, ikke magen hans heller. Anonymkode: 4e742...9f4
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2022 #37 Skrevet 6. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Du tolker, og det er feil. Du gjerne diskutere til krampa tar deg, men likevel vil du ikke ha rett. Du eier ikke mine følelser, og det ene utelater ikke det andre her. Jeg synes store mager er usexy og lite flatterende.. Jeg synes det og ikke ivareta sin egen helse, som det er synonymt med for meg er mindre sexy enn motsatt. Det er ikke synonymt med at jeg ikke elsker han. Men, jeg finner det mer tildekkende om han hadde tatt vare på sin helse og kropp. Jeg snakker ikke om sixpack og muskuløs, men en mer sunn kropp. Du og mange er ikke enige i det, og det er greit for meg. Men å påstå at jeg ikke elsker mannen min, det har du ikke rett i. Anonymkode: 9ad61...a5d Hva du gjør her og nå - elsker eller ikke elsker - det vet jo ikke VI, så klart. Men én ting er helt, helt sikkert: hvis du fortsetter å dyrke din forakt for ham, så dreper du den kjærligheten. For forakt og kjærlighet er hverandres motsatser og den som fnyser av sin elskede, latterliggjør sin elskede eller vemmes over sin elskede, han eller hun ødelegger forholdet. Det er ikke den som blir latterliggjort eller foraktet som har skylden når ekteskapet går i stykker. Anonymkode: 4e742...9f4
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2022 #38 Skrevet 6. juni 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Jeg for min del tenner aller mest på den jeg elsker høyest. Og hans utseende er ikke del av regnestykket i det hele tatt, ikke magen hans heller. Anonymkode: 4e742...9f4 Ok, og det er deg. Andre tennes og og antennes av bestemte fysiske attributter. Anonymkode: 74ca8...5e3
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2022 #39 Skrevet 6. juni 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Ok, og det er deg. Andre tennes og og antennes av bestemte fysiske attributter. Anonymkode: 74ca8...5e3 Og sånne mennesker bør nok ikke gå inn i intime, varige relasjoner. For er det én ting som er helt, helt bombesikkert, så er det at den du gifter deg med ser annerledes ut på gullbryllupet enn på bryllupet. Og da bør du spare ham for den ydmykelsen det er at du ikke "tenner" på hans kroppslige attributter mer, bare fordi livet har gått sin gang med dere begge. Anonymkode: 4e742...9f4
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2022 #40 Skrevet 6. juni 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Og sånne mennesker bør nok ikke gå inn i intime, varige relasjoner. For er det én ting som er helt, helt bombesikkert, så er det at den du gifter deg med ser annerledes ut på gullbryllupet enn på bryllupet. Og da bør du spare ham for den ydmykelsen det er at du ikke "tenner" på hans kroppslige attributter mer, bare fordi livet har gått sin gang med dere begge. Anonymkode: 4e742...9f4 Å, rull inn. Hva ER det med damer og all denne overdramatiseringen her inne? Går det an å slå på fornuften ørlite grann, og ikke la seg styre fullstendig av følelsene? JO, det går veldig godt an å både elske og bli trofast hos en person som man synes har fått usexy sider ved kroppen sin. Herregud, bare spør 90% av alle menn. Anonymkode: 74ca8...5e3
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2022 #41 Skrevet 6. juni 2022 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Hun er overfladisk. Anonymkode: ad0fc...df9 Tenning er noe fysisk. Man kan ikke rasjonalisere seg til å tenne på noe som man instinktivt ikke tenner på. Anonymkode: 22461...059
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2022 #42 Skrevet 6. juni 2022 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Og sånne mennesker bør nok ikke gå inn i intime, varige relasjoner. For er det én ting som er helt, helt bombesikkert, så er det at den du gifter deg med ser annerledes ut på gullbryllupet enn på bryllupet. Og da bør du spare ham for den ydmykelsen det er at du ikke "tenner" på hans kroppslige attributter mer, bare fordi livet har gått sin gang med dere begge. Anonymkode: 4e742...9f4 Si meg, blir du tent av noe rasjonelt? Er sexlysten din noe rasjonelt, noe som du tenker deg til? Anonymkode: 22461...059
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2022 #43 Skrevet 6. juni 2022 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Tenning er noe fysisk. Man kan ikke rasjonalisere seg til å tenne på noe som man instinktivt ikke tenner på. Anonymkode: 22461...059 Tenning er milevis fra å være fysisk. For veldig veldig mange. Anonymkode: fc500...8c4
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2022 #44 Skrevet 6. juni 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Tenning er milevis fra å være fysisk. For veldig veldig mange. Anonymkode: fc500...8c4 For dem som er roboter og anser sex for å være et mekanisk, nødvendig onde - ja. For mennesker med følelser - nei. Anonymkode: 22461...059
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2022 #45 Skrevet 6. juni 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Tenning er milevis fra å være fysisk. For veldig veldig mange. Anonymkode: fc500...8c4 Flott, da avskaffer vi pedofili med en gang, de kan bare slutte å tenne på barn. Og de som synes det er litt hassle å være homofil kan bare velge å tenne på motsatt kjønn. Man velger jo hva man tenner på. Tenk så mange problemer som nå er løst! Anonymkode: 74ca8...5e3
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2022 #46 Skrevet 6. juni 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): For dem som er roboter og anser sex for å være et mekanisk, nødvendig onde - ja. For mennesker med følelser - nei. Anonymkode: 22461...059 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Flott, da avskaffer vi pedofili med en gang, de kan bare slutte å tenne på barn. Og de som synes det er litt hassle å være homofil kan bare velge å tenne på motsatt kjønn. Man velger jo hva man tenner på. Tenk så mange problemer som nå er løst! Anonymkode: 74ca8...5e3 Dere er så uvitende at det er flaut. Råder dere til å google opp alt folk tenner på, for det blir alt for mye å nevne her. Mildejeremias; dette trodde jeg virkelig voksne mennesker visste by now. Anonymkode: fc500...8c4
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2022 #47 Skrevet 6. juni 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Hva du gjør her og nå - elsker eller ikke elsker - det vet jo ikke VI, så klart. Men én ting er helt, helt sikkert: hvis du fortsetter å dyrke din forakt for ham, så dreper du den kjærligheten. For forakt og kjærlighet er hverandres motsatser og den som fnyser av sin elskede, latterliggjør sin elskede eller vemmes over sin elskede, han eller hun ødelegger forholdet. Det er ikke den som blir latterliggjort eller foraktet som har skylden når ekteskapet går i stykker. Anonymkode: 4e742...9f4 Det som velger å ikke ta vare på egen helse og egen kropp, tross medisinske helseutfordringer som kan få alvorlige følger for både forholdet og familien på sikt, den er på ingen måte uskyldig, om ekteskapet skulle ryke fordi den valgte å ikke ta ansvar for egen helse! Slutt å gjøre HI til noe hun ikke har gitt uttrykk for, det var tydelig å lese i hovedinnlegget hennes at hun er redd for mannen og bekymret for helsen hans. At hun anonymt skriver ut av seg i affekt og skriver det med usexy først, det kan like gjerne være frustrasjon/sinne som i hverdagen egentlig skjuler den frykten hun innrømmer å ha for hans helse. Når hun merker at de får mindre felles og også sexlivet lider under det, da er det på høy tid å gjøre noe med ting hvis dette ikke skal bli større problmer. Det å så tydelig ikke ta ansvar for egen helse, og faktisk gjøre det motsatte av hva han er anbefalt av leger å gjøre, det er også en form for forakt for det livet hun og han deler. Han risikerer å få hjerte-kar-sykdommer som kan ramme både ham og forholdet og familien. Kanskje er det dette han også egentlig er redd for, men nekter å ta til seg, og derfor trøstespiser - i så fall trenger han hjelp. Eller om det er andre ting han sliter med som gjør at han ikke greier å ta ansvar for egen helse. Men er dette bare fordi han ikke gidder (jeg aner ikke om det er det eller alvorligere ting som gjør at han ikke har tatt tak i ting), da er det også en form for forakt for ekteskapet, fordi han ved å ikke ta seg selv og egen helse på alvor heller ikke tar sin rolle som far (antar han ønsker å se barna vokse opp..) og ektemann på alvor. Ingenting av det Hi har skrevet tilsier at hun har latterliggjort ham eller at hun forakter ham. Hadde hun foraktet ham hadde hun ikke søkt råd her inne om hvordan hun best kan ta opp problemet. Hi må snakke saklig med ham, få frem at hun er bekymret for ham, forsøke å få ham i prat om hvorfor han nå motarbeider egen helse, når det er farlig å ignorere helsen og den risikoen han nå har - og når det for de fleste er forholdsvis enkelt å gjøre noe med. Anonymkode: b390f...2bb
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2022 #48 Skrevet 6. juni 2022 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Det som velger å ikke ta vare på egen helse og egen kropp, tross medisinske helseutfordringer som kan få alvorlige følger for både forholdet og familien på sikt, den er på ingen måte uskyldig, om ekteskapet skulle ryke fordi den valgte å ikke ta ansvar for egen helse! Jeg giftet meg ikke med min manns "helse", jeg giftet meg med hans personlighet. Og så lenge HIs mann ikke har blitt syk av magen - han er faktisk ikke det - så er hele "ta vare på helsen"-påskuddet bare et påskudd. En utflukt man bruker for å skjule fettfobi og fettforakt. Hvis en gift kvinne eller mann tillater seg selv å begynne å se ned på ektefellen, da bør hen bare flytte. Ingen fortjener å bli sett på med vemmelse eller forakt av sine nærmeste. Anonymkode: 4e742...9f4
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2022 #49 Skrevet 6. juni 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Si meg, blir du tent av noe rasjonelt? Er sexlysten din noe rasjonelt, noe som du tenker deg til? Anonymkode: 22461...059 Nei, hvor står det hen? Men jeg klarer fint å ta et rasjonelt valg som omhandler om jeg skal tre inn i et forhold eller la det være. Ingen er totalt styrt av sine eggstokker. Hvis de ikke greier å se selve mennesket gjennom fettet, så bør de holde seg unna mennesker og forhold, det er da åpenbart? For meg er min elskede alltid verdens vakreste, om han legger på seg eller magrer av, det er ingen ting "rasjonalisert" med det. Anonymkode: 4e742...9f4
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2022 #50 Skrevet 6. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg giftet meg ikke med min manns "helse", jeg giftet meg med hans personlighet. Og så lenge HIs mann ikke har blitt syk av magen - han er faktisk ikke det - så er hele "ta vare på helsen"-påskuddet bare et påskudd. En utflukt man bruker for å skjule fettfobi og fettforakt. Hvis en gift kvinne eller mann tillater seg selv å begynne å se ned på ektefellen, da bør hen bare flytte. Ingen fortjener å bli sett på med vemmelse eller forakt av sine nærmeste. Anonymkode: 4e742...9f4 Det hadde vært uproblematisk for deg om mannen din begynte å røyke? Og hva er personlighet? Hvis en person som lever en sunn livsstil - trener, spiser sunt, er aktiv og glad, en dag velger å plante rompa i sofaen kveld etter kveld, dytter i seg usunn mat og eser ut med alt det har å si for liv og helse - har ikke denne personen endrer personlighet da? Anonymkode: 74ca8...5e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå