Gå til innhold

Mannen min har fått mage…

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og jeg synes det er usexy! Magen stikker ut uansett hva han har på seg. Han trener ikke, og tar ikke vare på seg selv. 
For meg er det lite flatterende. Jeg trener 5 ganger i uken, og spiser mye sunnere. Han sitter i sofaen på kveldene og dytter inn is og potetgull. Jeg prøver å skjære opp frukt og andre ting, men det kommer bare i tillegg.

Han går på medisiner for høyt blodtrykk og jeg er bekymret for han. Prøver å hinte, men det skjer ingen endringer. 
Når vi f.eks har misjonærstilling så kjenner jeg magen i veien, noe jeg finner rett og slett udelikat. 

Kan jeg si det rett ut??

Anonymkode: 9ad61...a5d

Fortsetter under...

Skrevet

Du kan selvsagt si at endringen plager deg , men jeg hadde definitivt sagt det i helseperspektiv. Her handler det om hvordan du tar det opp. Unngå å si det på en slik måte at det blir angrep. 

Skrevet

Hva er verst tenker du? Å leve med en som er litt overvektig eller en som er dum? Hvem av dere lider mest? Det er jo en relevant spørsmål å stille syns jeg. 

Anonymkode: fc500...8c4

Skrevet

Hvordan du bør si det kommer an på forholdet og tonen dere imellom.

Jeg ville tatt tak i det helsemessige, at du er bekymret for ham, fordi han har høyt blodtrykk og at han ikke tar ansvar for egen helse for å bedre dette. Blodtrykksenkende medisiner har også bivirkninger - sjekk her mtp. hva han tar: https://nhi.no/sykdommer/hjertekar/hoyt-blodtrykk-hypertensjon/bivirkninger-av-blodtrykksmedisin/

Noen av medikamentene gir risiko for andre sykdommer, og risikoen øker jo lenger man går på dem. Dvs. han har mye å hente ved å gjøre noe med helsa si, dvs. kosthold, livsstil og aktivitet.

Jeg ville ikke sagt at du synes det er usexy med magen hans, men noen forhold kan tåle det også, for noen kan det være en bra motivasjon også. Faren med å bruke det som argument er at det også kan gi helt motsatt effekt, at han føler seg såret, utiltrekkende og at du mener han som person ikke er bra nok og at han mister motivasjonen. Men du kjenner ham best. Selv ville jeg ventet med det som siste mulige argument.

Om han tidligere var bedre trent, så tenker jeg det også er noe du kan flette inn - "husker du da vi var xx år og begge var spreke, hvor mye mer energi vi hadde" (eller hvilket argument som passer dere).

Men, når det kommer til høyt blodtrykk så tenker jeg dere sammen må se på livsstil også. Om han f.eks. er arbeidsnarkoman så må han ta tak i det. Om dere har så mye lån at han stadig bekymrer seg for det og føler han ikke kan jobbe mindre, da bør dere kanskje ta et oppgjør med dere selv om hva som er viktigst for dere - helsa eller det materielle.

Anonymkode: b390f...2bb

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Hva er verst tenker du? Å leve med en som er litt overvektig eller en som er dum? Hvem av dere lider mest? Det er jo en relevant spørsmål å stille syns jeg. 

Kommentaren din her er jo den dummeste av alt...

Å ha et slikt medisinsk problem som han har uten å ta vare på egen helse, det er heller ikke særlig smart.

Skrevet
Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Kommentaren din her er jo den dummeste av alt...

Å ha et slikt medisinsk problem som han har uten å ta vare på egen helse, det er heller ikke særlig smart.

Tror du må lese første lange avsnitt i HI en gang til. 

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Er det en sammenheng mellom det å være dum og det å mene at stor mage et usexy i din verden?

Anonymkode: 74ca8...5e3

Skrevet
Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Er det en sammenheng mellom det å være dum og det å mene at stor mage et usexy i din verden?

Det er selvfølgelig måten hun skriver på som topper inntrykket ja. Selvfølgelig. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Og jeg tror du må lære deg å lese hva som er det vesentlige i en tekst og ikke.

Det som er vesentlig er at mannen til HI har en tilstand som han medisineres for, en tilstand som meget mulig kan normaliseres med endring av livsstil - eller ytterligere forverres om han fortsetter som i dag. I tillegg har flere av medisinene som brukes mot bivirkninger man kan få etter en stund, bivirkninger som ytterligere kan forverre helsen.

Det vesentlige er at HI sier at hun er redd for ham, noe som viser at hun er glad i ham og har omsorg for ham.

Det vesentlige er at HI er bekymret for mannens helse og for deres forhold.

At folk som føler på redsel og maktesløshet (som Hi gjør mtp. mannens helse) kan presentere et problem med fokus på noe annet enn det de sliter mest med, det er helt normalt.

"Usexy" kommer som en følge av alt dette over, som Hi ga tydelig uttrykk for i hovedinnlegget, så ikke vanskelig å se hva som er vesentlig i teksten hennes.

Det som er positivt her, det er at HI bryr seg nok om mannen til å spørre om råd.

Så når du spør hva som er verst av overvekt og det å være dum, da tror jeg det singler sterkt i glasshuset du sitter i...

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Og jeg tror du må lære deg å lese hva som er det vesentlige i en tekst og ikke.

Det som er vesentlig er at mannen til HI har en tilstand som han medisineres for, en tilstand som meget mulig kan normaliseres med endring av livsstil - eller ytterligere forverres om han fortsetter som i dag. I tillegg har flere av medisinene som brukes mot bivirkninger man kan få etter en stund, bivirkninger som ytterligere kan forverre helsen.

Det vesentlige er at HI sier at hun er redd for ham, noe som viser at hun er glad i ham og har omsorg for ham.

Det vesentlige er at HI er bekymret for mannens helse og for deres forhold.

At folk som føler på redsel og maktesløshet (som Hi gjør mtp. mannens helse) kan presentere et problem med fokus på noe annet enn det de sliter mest med, det er helt normalt.

"Usexy" kommer som en følge av alt dette over, som Hi ga tydelig uttrykk for i hovedinnlegget, så ikke vanskelig å se hva som er vesentlig i teksten hennes.

Det som er positivt her, det er at HI bryr seg nok om mannen til å spørre om råd.

Så når du spør hva som er verst av overvekt og det å være dum, da tror jeg det singler sterkt i glasshuset du sitter i...

Ja selvfølgelig. Jeg tror vi sier det sånn at de som vil formidle noe bør legge vekt på det som er viktig. Ikke å snakke mer om andre ting. Men hey, dette er jo kvinner. Usakligheter er ikke akkurat noen nytt, og å lese som om folk mener det de sier, er jo ikke riktig, for da tar en ting for bokstavelig, og det må man jo ikke. Herregud 😂

Skrevet
4 hours ago, Anonym bruker said:

Og jeg synes det er usexy! Magen stikker ut uansett hva han har på seg. Han trener ikke, og tar ikke vare på seg selv. 
For meg er det lite flatterende. Jeg trener 5 ganger i uken, og spiser mye sunnere. Han sitter i sofaen på kveldene og dytter inn is og potetgull. Jeg prøver å skjære opp frukt og andre ting, men det kommer bare i tillegg.

Han går på medisiner for høyt blodtrykk og jeg er bekymret for han. Prøver å hinte, men det skjer ingen endringer. 
Når vi f.eks har misjonærstilling så kjenner jeg magen i veien, noe jeg finner rett og slett udelikat. 

Kan jeg si det rett ut??

stakkars mann, du får gå, du er jo helt helsefrik

Anonymkode: b3193...d23

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det er selvfølgelig måten hun skriver på som topper inntrykket ja. Selvfølgelig. 

At hun synes den store magen er usexy og lite flatterende? Sorry, men store mager er faktisk ikke sexy. De ER lite flatterende.

Provoserer det deg at vi er mange som synes store mager er usexy?

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Beklager måten jeg formulerte det på, men det var helt ærlig, og deilig ærlig. En voksen mann med ansvar for barn, medisinert og nå økt dose for høyt blodtrykk, som ikke tar vare på helsen sin, og med en mage som deiser meg i tissen under samleie.. ja, helt ufiltrert, det er usexy! 
Han bør ikke trene 5 ganger ukentlig og spise bare sunn mat, men han trenger å ta vare på helsen sin. 

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Beklager måten jeg formulerte det på, men det var helt ærlig, og deilig ærlig. En voksen mann med ansvar for barn, medisinert og nå økt dose for høyt blodtrykk, som ikke tar vare på helsen sin, og med en mage som deiser meg i tissen under samleie.. ja, helt ufiltrert, det er usexy! 
Han bør ikke trene 5 ganger ukentlig og spise bare sunn mat, men han trenger å ta vare på helsen sin. 

Kanskje det er andre grunner til at han har høyt blodtrykk som det kanskje kan taes tak i?  Kanskje det er en grunn til at han trøstespiser det han gjør? Kanskje det er en grunn til at han er umotivert? 

Han trenger kanskje å ha det bedre enn han har det. 

Skrevet

Kanskje det er andre grunner til at han har høyt blodtrykk som det kanskje kan taes tak i?  Kanskje det er en grunn til at han trøstespiser det han gjør? Kanskje det er en grunn til at han er umotivert? 

Han trenger kanskje å ha det bedre enn han har det. 

Men, i alle dager for noen konklusjoner. Han hadde høyt blodtrykk før han traff meg om det er det du indikerer. 
Vi har et godt forhold, så tror heller på at det er «kosekilo».

Skrevet
Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Men, i alle dager for noen konklusjoner. Han hadde høyt blodtrykk før han traff meg om det er det du indikerer. 
Vi har et godt forhold, så tror heller på at det er «kosekilo».

Du oppfatter det som lite flatterende og udelikat faktisk. Hørt uttrykket kjærlighet gjør blind? Uansett er det en grunn til at han mangler motivasjon. Syns ikke at slik du formulerer deg tyder på noe godt forhold i det hele tatt. 

Skrevet

Du oppfatter det som lite flatterende og udelikat faktisk. Hørt uttrykket kjærlighet gjør blind? Uansett er det en grunn til at han mangler motivasjon. Syns ikke at slik du formulerer deg tyder på noe godt forhold i det hele tatt. 

Ja det er sikkert hi sin skyld at mannen er blitt feit. Hun er nok en ond kone. Hi må skjerpe seg og endre følelsene sine slik at hun heller synes den store magen er supersexy.

Skrevet

Det er da normalt å få litt pondus med årene. Og at den er så i veien ved sex må nå være overdrevent, for her er både mannen og jeg lubne begge to og klarer fint å ha oss i alle mulige stillinger 😅 

Jeg synes også han er supersexy og delikat selv om han har mage. Jeg tenner på ham med og uten klær, og er heldig som har en så herlig mann. Du er litt vel mye overfladisk hi 🤔

Anonymkode: 3749f...5c2

Skrevet

Du føler deg i alle fall som et bedre menneske enn ham, det lyser ut av innlegget ditt.

Tror vi sier det slik: Så fliiiiiink du er. Gullstjerne i boka til deg! Fornøyd nå?

Anonymkode: 4e742...9f4

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Ja selvfølgelig. Jeg tror vi sier det sånn at de som vil formidle noe bør legge vekt på det som er viktig. Ikke å snakke mer om andre ting. Men hey, dette er jo kvinner. Usakligheter er ikke akkurat noen nytt, og å lese som om folk mener det de sier, er jo ikke riktig, for da tar en ting for bokstavelig, og det må man jo ikke. Herregud 😂

Hvis helsen var "det vesentlige" i teksten, ville hun neppe ha startet med hvor usexy det var og hvor lite flatterende. Og i tillegg, at den vises samme hvilken skjorte han har på! O skrekk, O gru!

... men bevares, hun er jo bare bekyyyyymret for helsen hans. Dakar.

Anonymkode: 4e742...9f4

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerangrep og svar til dette.

Admin

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Ja det er sikkert hi sin skyld at mannen er blitt feit. Hun er nok en ond kone. Hi må skjerpe seg og endre følelsene sine slik at hun heller synes den store magen er supersexy.

Jeg reagerer på måten hun utrykker seg på. Jeg skjønner heller ikke hvorfor utseendet skal lage hverken problemer eller aggresjon i et godt forhold. Det er mulighet hun projiserer, men likevel. Om ikke kjærlighet betyr toleranse så blir jeg helt desillusjonert. Om hun kun hadde sagt at hun var bekymret så forståelig. Det var mye annet her som jeg syns var dumt å nevne når det er snakk om mannen hennes. 

Skrevet

Jeg reagerer på måten hun utrykker seg på. Jeg skjønner heller ikke hvorfor utseendet skal lage hverken problemer eller aggresjon i et godt forhold. Det er mulighet hun projiserer, men likevel. Om ikke kjærlighet betyr toleranse så blir jeg helt desillusjonert. Om hun kun hadde sagt at hun var bekymret så forståelig. Det var mye annet her som jeg syns var dumt å nevne når det er snakk om mannen hennes. 

Hun er overfladisk. 

Anonymkode: ad0fc...df9

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hun er overfladisk. 

Det er naivt å tro at ikke folk flest synes store mager er usexy. Man kan godt elske personen fordet, men jeg tror de fleste kvinner og menn foretrekker at partneren ikke har kulemage.

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Det er naivt å tro at ikke folk flest synes store mager er usexy. Man kan godt elske personen fordet, men jeg tror de fleste kvinner og menn foretrekker at partneren ikke har kulemage.

Altså overfladisk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...