Anonym bruker Skrevet 6. juni 2022 #76 Del Skrevet 6. juni 2022 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Jeg skjønner ikke helt hva du mener med at man skal pleie forholdet? Om det kun er våre barn eller halve nabolaget så ligger vi ikke å kliner i sofaen, liksom? Vi liker å ha barna rundt oss og det å bygge et anneks for å plassere dem der har aldri falt oss inn. Vi fikk jo ikke barn for å være i fred? Anonymkode: 9b9ec...a97 Jeg fikk ikke barn for å være mor til 20 andre barn. Jeg fikk bare 3 og det holdt for meg; hvis jeg ville ha fullt hus hadde jeg droppa spiralen. Anonymkode: 53d72...396 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144430683-dere-som-har-s%C3%A5kalt-%C3%A5pent-hus-for-barn/page/4/#findComment-149772340 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2022 #77 Del Skrevet 6. juni 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Har du vanligvis så kort vei til overdrevne stråmenn langt utenfor problemkomplekset? "Du sier til barna dine at du ikke orker vennenes fnising" - eeeehhh.... hva må man sniffe for å klare å dikte opp noe så verdensfjernt? Anonymkode: 53d72...396 Tja, jeg vet ikke helt… Her er hi sine egne ord om saken: Anonym bruker skrev (17 timer siden): Merker det? Vi snakker sammen her hjemme altså! Jeg har klart sagt fra at jeg ikke orker knising, alt tullprat og kontaktsøkende ungdommer. Dette vet mine veldig godt. De bryr seg ikke noe særlig om det. Anonymkode: f5d2c...552 Anonymkode: 9b9ec...a97 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144430683-dere-som-har-s%C3%A5kalt-%C3%A5pent-hus-for-barn/page/4/#findComment-149772343 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2022 #78 Del Skrevet 6. juni 2022 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Tja, jeg vet ikke helt… Her er hi sine egne ord om saken: Anonymkode: 9b9ec...a97 Hva er problemet? Jeg sier til mine at jeg har nok med dem. Det er ikke noe problem. Selv om du i din enkle tankegang tenker at jeg da må være like utålmodige med mine egne! Anonymkode: f5d2c...552 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144430683-dere-som-har-s%C3%A5kalt-%C3%A5pent-hus-for-barn/page/4/#findComment-149772347 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2022 #79 Del Skrevet 6. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hva er problemet? Jeg sier til mine at jeg har nok med dem. Det er ikke noe problem. Selv om du i din enkle tankegang tenker at jeg da må være like utålmodige med mine egne! Anonymkode: f5d2c...552 Jeg har ikke noe problem. Jeg svarte på en anklagelse om at jeg lagde stråmenn. Anonymkode: 9b9ec...a97 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144430683-dere-som-har-s%C3%A5kalt-%C3%A5pent-hus-for-barn/page/4/#findComment-149772349 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2022 #80 Del Skrevet 6. juni 2022 Åpent hus hele året, uansett dag. Serverer mat hvis det er naturlig (frokost, lunsj, middag, kveldsmat). Gift og begge jobber fullt. Anonymkode: f2cdc...4c3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144430683-dere-som-har-s%C3%A5kalt-%C3%A5pent-hus-for-barn/page/4/#findComment-149772379 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2022 #81 Del Skrevet 6. juni 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Åpent hus hele året, uansett dag. Serverer mat hvis det er naturlig (frokost, lunsj, middag, kveldsmat). Gift og begge jobber fullt. Anonymkode: f2cdc...4c3 Ville dere heller hatt et anneks hvor ungdommen var? Hvorfor, hvorfor ikke? Anonymkode: f5d2c...552 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144430683-dere-som-har-s%C3%A5kalt-%C3%A5pent-hus-for-barn/page/4/#findComment-149772380 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2022 #82 Del Skrevet 6. juni 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Ville dere heller hatt et anneks hvor ungdommen var? Hvorfor, hvorfor ikke? Anonymkode: f5d2c...552 Nei, liker å ha barna rundt her. Det er en fin måte å bli kjent med mine barns venner på. De har egne soverom hvis de vil være for seg selv. Anonymkode: f2cdc...4c3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144430683-dere-som-har-s%C3%A5kalt-%C3%A5pent-hus-for-barn/page/4/#findComment-149772382 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2022 #83 Del Skrevet 6. juni 2022 Vi har fire barn og åpent hus. Jeg jobber redusert, men det er fordi mannens jobb krever en del reiser. Begge voksne er enig om at dette skal være et åpent hus, hvor alle føler at de kan komme. Senest i går var det et barn på 6 år som spurte "har dere alltid døra åpen?" 😅 Hvor jeg måtte svare at ja, for her springer det så mange barn at den sjeldent blir lukket. Det krever jo en del, men når vi er to voksne, og barna blir vant til våre rutiner og regler, så går det utrolig fint. Barna lærer seg fort at det er vi som bestemmer her, og det er utrolig sjeldent at det er krangling, ting som blir ødelagt osv. Det blir en del rydding og vasking ekstra, men det er verdt det. For vi har et utrolig godt forhold til mange mange barn. Og når de begynner å nærme seg tenårene, blir dette enormt verdifullt. Anonymkode: d3eef...9a9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144430683-dere-som-har-s%C3%A5kalt-%C3%A5pent-hus-for-barn/page/4/#findComment-149772383 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2022 #84 Del Skrevet 6. juni 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Nei, liker å ha barna rundt her. Det er en fin måte å bli kjent med mine barns venner på. De har egne soverom hvis de vil være for seg selv. Anonymkode: f2cdc...4c3 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Vi har fire barn og åpent hus. Jeg jobber redusert, men det er fordi mannens jobb krever en del reiser. Begge voksne er enig om at dette skal være et åpent hus, hvor alle føler at de kan komme. Senest i går var det et barn på 6 år som spurte "har dere alltid døra åpen?" 😅 Hvor jeg måtte svare at ja, for her springer det så mange barn at den sjeldent blir lukket. Det krever jo en del, men når vi er to voksne, og barna blir vant til våre rutiner og regler, så går det utrolig fint. Barna lærer seg fort at det er vi som bestemmer her, og det er utrolig sjeldent at det er krangling, ting som blir ødelagt osv. Det blir en del rydding og vasking ekstra, men det er verdt det. For vi har et utrolig godt forhold til mange mange barn. Og når de begynner å nærme seg tenårene, blir dette enormt verdifullt. Anonymkode: d3eef...9a9 Jeg syns det var helt uproblematisk da ungene var små. Det kunne kravle og krype tjue barn rundt meg uten at jeg ble sliten eller lei et sekund. Var alltid fast barnevakt for både familie, venner og også nabobarn. Etter at de fylte 11,12 år har jeg ikke den tålmodigheten i det hele tatt. Jeg takler ikke hvining og fnising og et evig mas fordi de skal bli sett og hørt og få bekreftelse. Dette er ikke noe jeg orker rett og slett. Vi kommer til å bygge anneks på tomten hvor de kan være når de vil. Vi kjenner alle nabobarna her fra de var små, så stil er jo på at de ikke finner på så mye sprell. Det er bare et par av foreldrene som er skeptiske. Det er jo ikke sånn at de heller orker åpent hus, så jeg vet ikke hva de tenker skal være alternativet. Jeg ser minussiden som at ungdommen kanskje blir det veldig mye, men det må jo foreldre styre selv. Anonymkode: f5d2c...552 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144430683-dere-som-har-s%C3%A5kalt-%C3%A5pent-hus-for-barn/page/4/#findComment-149772386 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2022 #85 Del Skrevet 6. juni 2022 Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Jeg syns det var helt uproblematisk da ungene var små. Det kunne kravle og krype tjue barn rundt meg uten at jeg ble sliten eller lei et sekund. Var alltid fast barnevakt for både familie, venner og også nabobarn. Etter at de fylte 11,12 år har jeg ikke den tålmodigheten i det hele tatt. Jeg takler ikke hvining og fnising og et evig mas fordi de skal bli sett og hørt og få bekreftelse. Dette er ikke noe jeg orker rett og slett. Vi kommer til å bygge anneks på tomten hvor de kan være når de vil. Vi kjenner alle nabobarna her fra de var små, så stil er jo på at de ikke finner på så mye sprell. Det er bare et par av foreldrene som er skeptiske. Det er jo ikke sånn at de heller orker åpent hus, så jeg vet ikke hva de tenker skal være alternativet. Jeg ser minussiden som at ungdommen kanskje blir det veldig mye, men det må jo foreldre styre selv. Anonymkode: f5d2c...552 Det var da svært så opptatt du er av å få aksept for dette annekset deres. Bygg i vei, men vær forberedt på at det kanskje ikke blir brukt så mye. Ungdom har det med å ønske å være der de blir akseptert. Men uansett blir det vinn-vinn for deg som slipper å forholde deg til dem. Anonymkode: 9b9ec...a97 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144430683-dere-som-har-s%C3%A5kalt-%C3%A5pent-hus-for-barn/page/4/#findComment-149772407 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2022 #86 Del Skrevet 6. juni 2022 Anonym bruker skrev (22 timer siden): Bortimot hver dag, hvertfall på sommeren. Da kan jeg komme hjem til alt fra 2-8 barn ekstra. Er som regel han yngste som har venner på besøk. Lager ikke middag til mer enn Max 2 ekstra, helst bare en! Nå er det mellomste som har besøk siden det er fri. Han har sjeldent besøk da Anonymkode: b314d...2e1 Anonym bruker skrev (22 timer siden): Hvorfor snakker alle om mat og måltider her??? Det var ikke et av mine spørsmål. Leser dere i det hele tatt HI før dere svarer her? Anonymkode: f5d2c...552 Anonym bruker skrev (22 timer siden): Når du velger å svare i en tråd så er det greit å holde seg til saken. Ellers kan det fort bli avsporing. Du svarer som en unge i trassalderen btw Anonymkode: f5d2c...552 Anonym bruker skrev (22 timer siden): Vi kjører åpent hus. Har lun to barn da. Sju og ti år. Begge er gutter, så mye herjing blir det. Så skal ikke lyve å si at jeg ikke synes det er slitsomt innimellom. Dog litt enklere vår og sommerstid, da de er mye ute i hagen. Der har vi lagt ned litt penger for at de ønske p være ute. Som basseng, boblebad og stor trampoline. Vi er to vokse i hus, jeg jobber turnus og mannen jobber dagtid. Ofte er besøk med hjem fra skolen, siden vi bor nært. Da er det alltid middag til alle. Sper på med ting fra frysen om det ikke er nok. Nabobarnet er her en del, og han har fått beskjed om å spise middag hjemme, så han spiser aldri med oss. Og jeg synes det er like rart hver gang vi spiser noe og han venter på rommet eller ute. Blir aldri vant med det. Anonymkode: f69fb...864 Anonym bruker skrev (22 timer siden): Takk for svar på det jeg spurte om 🙂 Anonymkode: f5d2c...552 Hva er greia di het hi? Den siste skriver og om mat, men det er helt greit det plutselig? Anonymkode: 225ca...94d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144430683-dere-som-har-s%C3%A5kalt-%C3%A5pent-hus-for-barn/page/4/#findComment-149772415 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2022 #87 Del Skrevet 6. juni 2022 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Det var da svært så opptatt du er av å få aksept for dette annekset deres. Bygg i vei, men vær forberedt på at det kanskje ikke blir brukt så mye. Ungdom har det med å ønske å være der de blir akseptert. Men uansett blir det vinn-vinn for deg som slipper å forholde deg til dem. Anonymkode: 9b9ec...a97 Nå ønsker alle ungdommene her dette også. Jeg tenkte kanskje noen hadde litt erfaring med det, og om flere ville ha ønsket det. Ellers kom du med et aggresivt og veldig lite nyttig innspill. Merkelig at det kun er et fåtall som klær er å forholde seg som normalt siviliserte mennesker med en akseptabel iq i denne tråden. Anonymkode: f5d2c...552 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144430683-dere-som-har-s%C3%A5kalt-%C3%A5pent-hus-for-barn/page/4/#findComment-149772417 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2022 #88 Del Skrevet 6. juni 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hva er greia di het hi? Den siste skriver og om mat, men det er helt greit det plutselig? Anonymkode: 225ca...94d Jeg tror jeg avstår fra å svare mer på slike svadakommentarer. Jeg vet ærlig talt ikke om jeg skal bli pessimistisk mtp at dere har mange ungdommer i hjemmene deres, for å være ærlig. Hva de vokser opp med. Anonymkode: f5d2c...552 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144430683-dere-som-har-s%C3%A5kalt-%C3%A5pent-hus-for-barn/page/4/#findComment-149772419 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2022 #89 Del Skrevet 6. juni 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Nå ønsker alle ungdommene her dette også. Jeg tenkte kanskje noen hadde litt erfaring med det, og om flere ville ha ønsket det. Ellers kom du med et aggresivt og veldig lite nyttig innspill. Merkelig at det kun er et fåtall som klær er å forholde seg som normalt siviliserte mennesker med en akseptabel iq i denne tråden. Anonymkode: f5d2c...552 Vi har veldig lyst til å bygge anneks. Soverommene til ungdommene våre er små, og vi har ingen egnet kjeller- eller loftsstue. Jeg vet at ungdommene her hadde elsket det. Er vel ikke veldig annerledes å være sammen i et anneks eller i en loftsstue, så jeg klarer virkelig ikke å se hva som et problemet med et anneks (men det er en fin anledning å bruke hvis man vil anklage andre for å hate barn og aaaaaldri ville se dem, da 😂). Jeg hadde i hvert fall vært overlykkelig om jeg hadde anneks da jeg var ung. Hyggeligere det enn å ha med vennene ned i kjelleren, slik jeg måtte. Anonymkode: d54aa...0e2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144430683-dere-som-har-s%C3%A5kalt-%C3%A5pent-hus-for-barn/page/4/#findComment-149772421 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sug lut Skrevet 6. juni 2022 #90 Del Skrevet 6. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ville dere heller hatt et anneks hvor ungdommen var? Hvorfor, hvorfor ikke? Anonymkode: f5d2c...552 Selvsagt ikke. Kontakten med ungenes venner er utrolig verdifull, de er fine mennesker og sprer masse glede i vårt hus. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144430683-dere-som-har-s%C3%A5kalt-%C3%A5pent-hus-for-barn/page/4/#findComment-149772424 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2022 #91 Del Skrevet 6. juni 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Vi har veldig lyst til å bygge anneks. Soverommene til ungdommene våre er små, og vi har ingen egnet kjeller- eller loftsstue. Jeg vet at ungdommene her hadde elsket det. Er vel ikke veldig annerledes å være sammen i et anneks eller i en loftsstue, så jeg klarer virkelig ikke å se hva som et problemet med et anneks (men det er en fin anledning å bruke hvis man vil anklage andre for å hate barn og aaaaaldri ville se dem, da 😂). Jeg hadde i hvert fall vært overlykkelig om jeg hadde anneks da jeg var ung. Hyggeligere det enn å ha med vennene ned i kjelleren, slik jeg måtte. Anonymkode: d54aa...0e2 Jeg skjønner heller ikke den store forskjellen. Det kommer til å ligge med godt innsyn fra tre av naboene, så det kommer ikke til å skje noe der som vil gå upåaktet hen mer enn om de er i kjellerstuer. Det vil være plass til både aktiviteter og bad, så skepsisen går ut på at ungdommen vil være der for mye. Av de som er skeptiske. Jeg forstår heller ikke helt det argumentet da de jo bestemmer hvor lenge ungene deres får være der. En av våre venner hadde anneks da vi var ungdom, og det var jo eneste stedet vi følte vi hadde rom for å være oss selv og slappe av. Spille musikk og snakke om hva vi ville uten at voksne satt i rommet under eller ved siden av. Anonymkode: f5d2c...552 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144430683-dere-som-har-s%C3%A5kalt-%C3%A5pent-hus-for-barn/page/4/#findComment-149772428 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2022 #92 Del Skrevet 6. juni 2022 sug lut skrev (8 minutter siden): Selvsagt ikke. Kontakten med ungenes venner er utrolig verdifull, de er fine mennesker og sprer masse glede i vårt hus. Hva tenker du ungdommene ville ønsket da? Være i hus med dere eller ha et eget sted? Anonymkode: f5d2c...552 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144430683-dere-som-har-s%C3%A5kalt-%C3%A5pent-hus-for-barn/page/4/#findComment-149772430 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2022 #93 Del Skrevet 6. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg skjønner heller ikke den store forskjellen. Det kommer til å ligge med godt innsyn fra tre av naboene, så det kommer ikke til å skje noe der som vil gå upåaktet hen mer enn om de er i kjellerstuer. Det vil være plass til både aktiviteter og bad, så skepsisen går ut på at ungdommen vil være der for mye. Av de som er skeptiske. Jeg forstår heller ikke helt det argumentet da de jo bestemmer hvor lenge ungene deres får være der. En av våre venner hadde anneks da vi var ungdom, og det var jo eneste stedet vi følte vi hadde rom for å være oss selv og slappe av. Spille musikk og snakke om hva vi ville uten at voksne satt i rommet under eller ved siden av. Anonymkode: f5d2c...552 Nei det er jo liksom ikke sånn at ungdommen kommer til å flytte inn i annekset på permanent basis og aldri være inne i huset igjen. Det blir jo på samme måte som en kjeller- eller loftsstue. Vi kommer i hvert fall ikke til å installere verken bad eller kjøkken der… Svogeren min hadde et anneks over garasjen som han og hans venner fikk bruke så mye de ville. Han sa at i stedet for å «grøfte» og/eller dra på nachspiel til ukjente, så samla alle kompisene seg der i helgene, enten som et alternativ til bytur, eller etter byturen. Der kunne de sitte i trygge omgivelser og spille musikk uten å holde foreldrene våkne. Og foreldrene visste hvor han var og slapp og bekymre seg. Alle var happy, og jeg klarer virkelig ikke å se hva som skulle være problematisk. Anonymkode: d54aa...0e2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144430683-dere-som-har-s%C3%A5kalt-%C3%A5pent-hus-for-barn/page/4/#findComment-149772431 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2022 #94 Del Skrevet 6. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Nei det er jo liksom ikke sånn at ungdommen kommer til å flytte inn i annekset på permanent basis og aldri være inne i huset igjen. Det blir jo på samme måte som en kjeller- eller loftsstue. Vi kommer i hvert fall ikke til å installere verken bad eller kjøkken der… Svogeren min hadde et anneks over garasjen som han og hans venner fikk bruke så mye de ville. Han sa at i stedet for å «grøfte» og/eller dra på nachspiel til ukjente, så samla alle kompisene seg der i helgene, enten som et alternativ til bytur, eller etter byturen. Der kunne de sitte i trygge omgivelser og spille musikk uten å holde foreldrene våkne. Og foreldrene visste hvor han var og slapp og bekymre seg. Alle var happy, og jeg klarer virkelig ikke å se hva som skulle være problematisk. Anonymkode: d54aa...0e2 Ja, jeg vet ikke hva noen av foreldrene er redde for. Andre syns jo at det er en god idé. Vi skal ha bad fordi det Etter hvert vil bli til utleie. Det skal også installeres kjøkken, men det blir ikke aktuelt så lenge ungdommene bruker det :-) vi orker ikke masse matlaging og klin og rot. Anonymkode: f5d2c...552 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144430683-dere-som-har-s%C3%A5kalt-%C3%A5pent-hus-for-barn/page/4/#findComment-149772433 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2022 #95 Del Skrevet 6. juni 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Ja, jeg vet ikke hva noen av foreldrene er redde for. Andre syns jo at det er en god idé. Vi skal ha bad fordi det Etter hvert vil bli til utleie. Det skal også installeres kjøkken, men det blir ikke aktuelt så lenge ungdommene bruker det 🙂 vi orker ikke masse matlaging og klin og rot. Anonymkode: f5d2c...552 Det er litt ork med ungdom generelt forstår jeg? Klin og rot? Ærlig talt Anonymkode: c53b5...8b1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144430683-dere-som-har-s%C3%A5kalt-%C3%A5pent-hus-for-barn/page/4/#findComment-149772436 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2022 #96 Del Skrevet 6. juni 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det er litt ork med ungdom generelt forstår jeg? Klin og rot? Ærlig talt Anonymkode: c53b5...8b1 Du tror kanskje 13-åringer ser verdien i å rydde og vaske etter seg når de har lagd mat? :-) sånn helt uten at noen her dem? Syns jeg ser det. Skitne tallerkener og emballasje og glass. Nei takk. Har ikke lyst til at det skal huse både mus og rotter. Bruker du å la ungdommene få herje fritt på kjøkkenet når de vil? Anonymkode: f5d2c...552 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144430683-dere-som-har-s%C3%A5kalt-%C3%A5pent-hus-for-barn/page/4/#findComment-149772439 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2022 #97 Del Skrevet 6. juni 2022 Anonym bruker skrev (37 minutter siden): Jeg tror jeg avstår fra å svare mer på slike svadakommentarer. Jeg vet ærlig talt ikke om jeg skal bli pessimistisk mtp at dere har mange ungdommer i hjemmene deres, for å være ærlig. Hva de vokser opp med. Anonymkode: f5d2c...552 Skjønner at det er vanskelig å svare på dette altså. Jeg debatterer forøvrig ut fra svar/observervasjoner. Fra voksne. Anonymkode: 225ca...94d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144430683-dere-som-har-s%C3%A5kalt-%C3%A5pent-hus-for-barn/page/4/#findComment-149772442 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2022 #98 Del Skrevet 6. juni 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Hva serverer du? Anonymkode: 320e1...c92 Det kommer helt an på hvor mange og hvem som er her. Ofte taco, lasagne, blomkål- og brokkoligrateng, spaghetti og kjøttsaus til middag. Brødskiver, havregrøt, omelett eller pannekaker til frokost og lunsj. Kveldsmat er som regel frokostblandinger med melk eller yoghurt eller havregrøt. Alt som er enkelt å servere til mange. Anonymkode: f2cdc...4c3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144430683-dere-som-har-s%C3%A5kalt-%C3%A5pent-hus-for-barn/page/4/#findComment-149772496 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Miss Marple* Skrevet 6. juni 2022 #99 Del Skrevet 6. juni 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Du tror kanskje 13-åringer ser verdien i å rydde og vaske etter seg når de har lagd mat? 🙂 sånn helt uten at noen her dem? Syns jeg ser det. Skitne tallerkener og emballasje og glass. Nei takk. Har ikke lyst til at det skal huse både mus og rotter. Bruker du å la ungdommene få herje fritt på kjøkkenet når de vil? Anonymkode: f5d2c...552 Mange av oss lærer nok barna å rydde etter seg. Skal de bruke kjellerstue/anneks/kjøkken osv så må jo kriteriet være at de holder ting i orden. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144430683-dere-som-har-s%C3%A5kalt-%C3%A5pent-hus-for-barn/page/4/#findComment-149772534 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2022 #100 Del Skrevet 6. juni 2022 Jeg har «åpent hus» men d betyr ikke at jeg ikke setter grenser. De får ikke herje rundt som de vil, lager de mat må alle rydde opp etter seg og når jeg går lei sender jeg dem ut. Flyr ikke rundt som en vertinne å nøder dem kjeks og aktiviteter. Har 1 eller 3 ekstra unger her daglig. De er enten på rommet eller ute i Hagen. Forrige lørdag var det totalt 7 stk inne(inkludert mine 3 egne) som satt å spiste brødskiver. De var inne her en time, så sendte jeg dem ut:) dette er i alderen 6 til 11 Har full jobb og 3 barn. åpemt hus betyr ikke at barna skal være i stua, løpe inne, mase på deg for aktiviteter osv. Setter enkle grenser og det funker fjell. Blir mindre mas faktisk fra mine egne 😅🤣 Anonymkode: 81fcd...ca4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144430683-dere-som-har-s%C3%A5kalt-%C3%A5pent-hus-for-barn/page/4/#findComment-149772595 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå