Gå til innhold

Dere som har såkalt åpent hus for barn.

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

For et stusselig syn på ungdom. Og for et fattigslig liv du lager deg.  

Anonymkode: d1e3c...bc3

Unnskyld meg, men det er jo du som er stusselig her. Jeg visste ikke at det beriket livet å elske ungdom. 

Anonymkode: f5d2c...552

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har tydelig sagt at jeg blir lei fnising og kontaktsøkende ungdom ja. Ikke orker jeg den dårlige humoren og den dårlige musikken heller. Jeg begriper ikke at andre foreldre syns at det er givende i det hele tatt.

Når det gjelder egne barn så har man en helt annen toleransegrense og tålmodighet. Det sier seg selv. 

Angående musikken; her får ungene styre musikken i bilen og når jeg får kommentarer fra mine barns venner om at det alltid er morsomt å kjøre med oss blir jeg glad. Tenk at det  å synge med på «stay keeg» gjør at min 14 årings venner synes at jeg er skikkelig kul! Det skal virkelig ikke mye til altså😊

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Angående musikken; her får ungene styre musikken i bilen og når jeg får kommentarer fra mine barns venner om at det alltid er morsomt å kjøre med oss blir jeg glad. Tenk at det  å synge med på «stay keeg» gjør at min 14 årings venner synes at jeg er skikkelig kul! Det skal virkelig ikke mye til altså😊

Jeg har ingen problemer med å skjønne at du syns dette er en opptur og en glede med ditt liv.

Det er nok ikke helt der jeg er. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Unnskyld meg, men det er jo du som er stusselig her. Jeg visste ikke at det beriket livet å elske ungdom. 

Da vet du det nå.

Anonymkode: d1e3c...bc3

6 hours ago, Anonym bruker said:

Ser det er flere som skriver at de har åpent hus for barna. I en tråd her så kom det eksempler på at det var fire barn og enda flere på besøk. Hvor ofte gjelder dette, og er det også sånn både hverdag, helg og i høytider som nå hvis alle er hjemme? Til sist, dere som har såkalt åpent hus, jobber dere hver dag, og er dere gift/'samboer? 

Jeg er singel og barnet er alenebarn, så vi har ofte huset fullt av barn eller han er hos dem, veldig trivlig :)

Anonymkode: 2ceae...32e

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er singel og barnet er alenebarn, så vi har ofte huset fullt av barn eller han er hos dem, veldig trivlig :)

Jeg syns det var morsomt da de var helt små. Under 8 år. Nå orker jeg ikke. Ungdom er absolutt ikke min greie. 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg syns det var morsomt da de var helt små. Under 8 år. Nå orker jeg ikke. Ungdom er absolutt ikke min greie. 

Så du er bare en god mor når du selv får noe ut av det. 

Anonymkode: 9b9ec...a97

6 minutes ago, Anonym bruker said:

han er er 9 og han kommer også til og ha venner her i tenåringene :)

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Så du er bare en god mor når du selv får noe ut av det. 

Jeg betrakter meg som en normalt god forelder.

Selv om jeg altså ikke er så begeistret for andres ungdom. Visste ikke at det var et kriterie for å være en god mor. 

han er er 9 og han kommer også til og ha venner her i tenåringene :)

Ja, og da ble de bare slitsomme og irriterende for meg. Det blir kanskje bedre når de har passert 18 år. Hvis det er viktig da :-).

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Selv om jeg altså ikke er så begeistret for andres ungdom. Visste ikke at det var et kriterie for å være en god mor. 

Kriteriet for å være en god mor er å vise respekt i alle livets perioder, ikke bare når man kan hente noe selv. Kult for tenåringene å føle seg dumme og i veien i 7 år. 

Kriteriet for å være en god mor er å vise respekt i alle livets perioder, ikke bare når man kan hente noe selv. Kult for tenåringene å føle seg dumme og i veien i 7 år. 

Nå snakker jeg om andres ungdom. Du burde ha fått med deg det. Dessuten er det ikke noe kriterie for noen foreldre å like andres unger i det hele tatt for å være gi de foreldre selv. Syns oppriktig talt at det er så mange uintelligente kommentarer her. Ser jo iblant at folk har greie utdannelser her, men jeg ser veldig lite her inne som tyder på at folk har fullført mer enn barneskolen. Så utrolig mange idiotiske konklusjoner og slutninger. 

Annonse

Nå snakker jeg om andres ungdom. Du burde ha fått med deg det. Dessuten er det ikke noe kriterie for noen foreldre å like andres unger i det hele tatt for å være gi de foreldre selv. Syns oppriktig talt at det er så mange uintelligente kommentarer her. Ser jo iblant at folk har greie utdannelser her, men jeg ser veldig lite her inne som tyder på at folk har fullført mer enn barneskolen. Så utrolig mange idiotiske konklusjoner og slutninger. 

Du sier til barna dine at du ikke orker vennenes fnising, dårlige musikk og dumme kommentarer? Dette er venner som har de samme interessene som dine barn - hva forteller det dem da? At du må akseptere dem fordi de er barna dine, men at du ikke finner dem interessante og verd å bruke tid på. Du har faktisk mer enn nok med dem! 

Nå er du bare fornærma fordi andre mener noe annet enn det du gjør.

Anonymkode: 4fc35...15d

Du sier til barna dine at du ikke orker vennenes fnising, dårlige musikk og dumme kommentarer? Dette er venner som har de samme interessene som dine barn - hva forteller det dem da? At du må akseptere dem fordi de er barna dine, men at du ikke finner dem interessante og verd å bruke tid på. Du har faktisk mer enn nok med dem! 

Jeg tror nok mine barn skjønner mer enn mange i tråden her. Takk Gud for det. 

Nå er du bare fornærma fordi andre mener noe annet enn det du gjør.

Anonymkode: 4fc35...15d

Nei. Jeg mener helt ærlig det jeg skriver. Jeg blir helt matt av hvor mange uintelligente kommentarer som kommer. At du skriver dette hjelper heller ikke akkurat. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Nei. Jeg mener helt ærlig det jeg skriver. Jeg blir helt matt av hvor mange uintelligente kommentarer som kommer. At du skriver dette hjelper heller ikke akkurat. 

Så når du får for heftige motkommentarer så kommer hersketeknikken frem? Folk som ikke er enige med deg er dumme. 

Så når du får for heftige motkommentarer så kommer hersketeknikken frem? Folk som ikke er enige med deg er dumme. 

Beklager altså, men jeg får litt nok iblant. Da orker jeg ikke å være hverken høflig eller diplomatisk. Jeg blir helt matt av å tenke på at dere faktisk er voksne folk, mest sannsynlig foreldre. Men what ever. 

Jeg har bare en 8-åring som foreløpig har vært så mobbet at han ikke har hatt venner. Men nå har han byttet skole og fått flere venner, så nå legges alt til rette for åpent hus. Og det skal vare til han flytter hjemmefra. 

Anonymkode: 59cf4...e8b

Ærlig talt. Når bermen her inne får høre at en annen mamma gjennomfører morsrollen på en annen måte og har avvikende meninger enn flertallet, så kommer de klassiske «så trist det må være å være deg», «stakkars barna dine» og selvfølgelig «du er en dårlig mor». Og selvfølgelig alle overdrivelsene, der dere får det til å høres ut som om personen står og peker på ungdommen og forteller dem hvor teite hun synes de er, liksom for å vinne diskusjonen.

Det ER fordummende.

Anonymkode: d54aa...0e2

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har bare en 8-åring som foreløpig har vært så mobbet at han ikke har hatt venner. Men nå har han byttet skole og fått flere venner, så nå legges alt til rette for åpent hus. Og det skal vare til han flytter hjemmefra. 

Anonymkode: 59cf4...e8b

Det blir jo litt mer spesielt når det er sånt som ligger til grunn. Skulle nok tålt andres  ungdom om grunnen var at barnet mitt var blitt mobbet. 

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Ærlig talt. Når bermen her inne får høre at en annen mamma gjennomfører morsrollen på en annen måte og har avvikende meninger enn flertallet, så kommer de klassiske «så trist det må være å være deg», «stakkars barna dine» og selvfølgelig «du er en dårlig mor». Og selvfølgelig alle overdrivelsene, der dere får det til å høres ut som om personen står og peker på ungdommen og forteller dem hvor teite hun synes de er, liksom for å vinne diskusjonen.

Det ER fordummende.

Anonymkode: d54aa...0e2

Ja, det blir helt håpløst her inne noen ganger. Det man vil diskutere forsvinner i idiotiske og korttenkte kommentarer som er så dumme at en ikke vet hvordan en skal møte dem rett og slett. 

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Jo, du må være god mor for hele gata for å regnes som god mor til ditt eget barn, vøtt! Og ikke minst må du ta høyde for middag til 20 HVER dag, i fall alle ungene har 4-5 kompiser hver hjemme den dagen; folk du ikke har invitert og som har et hjem de kan gå til for å spise; men det er ÅPENT HUS som gjelder, da er man god mor! Selv kan du spise kneipp når middagen tar slutt! Det er slik man blir en ekte, god mor.

Anonymkode: 53d72...396

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Har du vanligvis så kort vei til overdrevne stråmenn langt utenfor problemkomplekset? "Du sier til barna dine at du ikke orker vennenes fnising" - eeeehhh.... hva må man sniffe for å klare å dikte opp noe så verdensfjernt?

Anonymkode: 53d72...396

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...