Gå til innhold

Dere som har såkalt åpent hus for barn.

Anbefalte innlegg

Ser det er flere som skriver at de har åpent hus for barna. I en tråd her så kom det eksempler på at det var fire barn og enda flere på besøk. Hvor ofte gjelder dette, og er det også sånn både hverdag, helg og i høytider som nå hvis alle er hjemme? Til sist, dere som har såkalt åpent hus, jobber dere hver dag, og er dere gift/'samboer? 

Anonymkode: f5d2c...552

Fortsetter under...

Her har vi åpent hus. Nå er barna 16 og 21 år, og 21 åringen bor ikke hjemme lenger. Men hun hadde sjampanje frokost her på 17 mai med 10 venner. Hun hadde jo ikke plass i sin lille leilighet. 

Her har det alltid vært åpent hus, samme hvilken dag det har vært. Vi har og flere av de senere årene hatt venner av barna på nyttårsaften middag. Jeg er alene med barna, og det har jeg vært siden minste var 1 år. Jeg har studert eller jobbet. Nå er jeg ufør. Men har bare vært ufør i 2 år, og det er vel de årene det har vært minst barn her. Det var jo når de var mindre at det var flest barn her. Og det er eldste som er super sosial og alltid har hatt med mange hjem. Yngste er ikke så sosial, og mest glad i og bare ha en eller to på besøk. Kunne ha litt flere på besøk da han var mindre.

Det her er og en veldig fin måte, og bli kjent med barnas venner på. Etter datteren min flyttet ut. Så har 2 av hennes venninner, og en kompis tatt turen innom her for å hilse på meg. Er jo kjempe koselig. 

Anonymkode: c560d...3f5

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Her har vi åpent hus. Nå er barna 16 og 21 år, og 21 åringen bor ikke hjemme lenger. Men hun hadde sjampanje frokost her på 17 mai med 10 venner. Hun hadde jo ikke plass i sin lille leilighet. 

Her har det alltid vært åpent hus, samme hvilken dag det har vært. Vi har og flere av de senere årene hatt venner av barna på nyttårsaften middag. Jeg er alene med barna, og det har jeg vært siden minste var 1 år. Jeg har studert eller jobbet. Nå er jeg ufør. Men har bare vært ufør i 2 år, og det er vel de årene det har vært minst barn her. Det var jo når de var mindre at det var flest barn her. Og det er eldste som er super sosial og alltid har hatt med mange hjem. Yngste er ikke så sosial, og mest glad i og bare ha en eller to på besøk. Kunne ha litt flere på besøk da han var mindre.

Det her er og en veldig fin måte, og bli kjent med barnas venner på. Etter datteren min flyttet ut. Så har 2 av hennes venninner, og en kompis tatt turen innom her for å hilse på meg. Er jo kjempe koselig. 

Kjempe hyggelig! Sånn vil jeg også ha det. Nå er min gutt bare 7 måneder så vennekretsen er litt begrenset foreløpig 🤣🤣

Anonymkode: 2baae...66d

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Jeg tenkte mest på da de bodde hjemme. Var du i full jobb da og gift/samboer? 

Åpent hus, har samboer og vi er begge i full jobb, og det er jobber som krever mye.

Vi deler det vi har, ungene må hjelpe til med å lage mat og dekke av og på bordet, gjelder også barn som er gjester. 
Vi deler på det vi har av mat, alle blir mette nok 😊

Anonymkode: efcac...d72

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Åpent hus, har samboer og vi er begge i full jobb, og det er jobber som krever mye.

Vi deler det vi har, ungene må hjelpe til med å lage mat og dekke av og på bordet, gjelder også barn som er gjester. 
Vi deler på det vi har av mat, alle blir mette nok 😊

Hvor ofte er det andre barn hos dere, og gjelder det helger og fridager også? Det ble visst litt mange spørsmål for dere, og alle svarer på helt andre ting 😂

Annonse

Her er det ikke alltid mat å få, men barnet mitt får jo ha med venner hjem når det vil, det har vi ingen spesielle regler om. Hun går fortsatt på Sfo, så det er alltid (minst) en av oss voksne til stede når hun er hjemme. 

Anonymkode: 6e7ad...2d3

Hvor ofte er det andre barn hos dere, og gjelder det helger og fridager også? Det ble visst litt mange spørsmål for dere, og alle svarer på helt andre ting 😂

Veldig ofte, hverdag som helg, bare hyggelig at barna har venner. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er ofte barn her, særlig i helger og fridager. Det er ikke ofte det går en hel fridag uten at det er noen her eller hun er hos noen andre. Kanskje et par ganger i uka på hverdager.

Når barna tar med venner hjem får de lunch/middag, alt ettersom. Har barna med venner hjem og vi ikke er hjemme lager de seg mat sammen med mine når de er sultne. Barnas venner er alltid velkomne om det er torsdag eller 1 pinsedag. Bare hyggelig!

Har fire barn, og aldri sagt nei til besøk. Her har det løpt unger ut og inn i årevis. 

Når de ble litt eldre var det overnatting som gjaldt og det har stort sett vært overnattinger av en eller flere unger hver eneste helg 

Vi har ikke hatt overnattinger i ukedagene da, og vi har også ofte sendt nabobarn hjem for å spise middag. Jeg ser ingen grunn til at nabobarn skal "shoppe" middag der de har det som smaker best, for spørsmålet "hva skal dere ha?" kommer 😉

Men vi har alltid hatt middagsgjester flere dager i uka også, og mine barn har spist hos venner, så det jevner seg ut.

Er gift og både jeg og mannen er i full jobb, men med fleksible arbeidsgivere.

Anonymkode: 05abe...be7

Jeg er også vokst opp med foreldre som hadde åpent hus, mamma var mamma for halve nabolaget. 
Når jeg ble voksen forsto jeg hvor viktig dette var for noen av nabobarna. 
Når hun fylte 60 år, fikk hun et nydelig gullsmykker alle nabobarna hadde spleiset på 

Klart det er bra barna har venner. Jeg vil bare ikke ha såkalt åpent hus. Helt små barn under 8 år går helt fint, men jeg orker ikke for bare mitt liv å ha flere tenåringer her enn egne. De kommer og spiser iblant på lørdager, og er med iblant på turer for at vi skal ha oversikt over hvem de er. 

Nå planlegger vi å bygge er anneks sånn at de skal ha er sted å være samlet. Det blir nemlig ikke under mitt tak. 

Annonse

Bortimot hver dag, hvertfall på sommeren. Da kan jeg komme hjem til alt fra 2-8 barn ekstra. Er som regel han yngste som har venner på besøk. Lager ikke middag til mer enn Max 2 ekstra, helst bare en! Nå er det mellomste som har besøk siden det er fri. Han har sjeldent besøk da 

Anonymkode: b314d...2e1

Hvorfor snakker alle om mat og måltider her??? Det var ikke et av mine spørsmål. Leser dere i det hele tatt HI før dere svarer her? 

Jada, men siden dette er et diskusjonsforum, så har vi lov til å svare nesten hva vi vil, så det så 

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Jeg tenkte mest på da de bodde hjemme. Var du i full jobb da og gift/samboer? 

Jeg var gift fram til barna var 1 og 6 år, etter det var jeg alene. Og jobbet fullt noen år, og studerte noen år. 

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Hvorfor snakker alle om mat og måltider her??? Det var ikke et av mine spørsmål. Leser dere i det hele tatt HI før dere svarer her? 

Det er fordi det har vært så mange diskusjoner om mat og barn her i det siste.

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Jada, men siden dette er et diskusjonsforum, så har vi lov til å svare nesten hva vi vil, så det så 

Når du velger å svare i en tråd så er det greit å holde seg til saken. Ellers kan det fort bli avsporing. Du svarer som en unge i trassalderen btw

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det er fordi det har vært så mange diskusjoner om mat og barn her i det siste.

Javel. Så hvis noen spør om hva vi spiser til frokost, så svarer jeg "kake" hvis det har vært flere tråder om kake her? Dessuten ser jeg ikke *mange diskusjoner om mat heller. 

Jeg lurte på dette fordi jeg ikke begriper hvordan noen orker å ha huset fullt av hormonelle ungdommer fra 11 år og oppover i huset foruten sine egne. Ihvertfall ikke om de er i full jobb. Dessuten er det jo partnere å ta hensyn til også. Jeg lurte egentlig på alt annet enn mat og måltider. 

Vi kjører åpent hus. Har lun to barn da. Sju og ti år. Begge er gutter, så mye herjing blir det. Så skal ikke lyve å si at jeg ikke synes det er slitsomt innimellom. Dog litt enklere vår og sommerstid, da de er mye ute i hagen. Der har vi lagt ned litt penger for at de ønske p være ute. Som basseng, boblebad og stor trampoline. 
Vi er to vokse i hus, jeg jobber turnus og mannen jobber dagtid. 
Ofte er besøk med hjem fra skolen, siden vi bor nært. Da er det alltid middag til alle. 
Sper på med ting fra frysen om det ikke er nok. 
Nabobarnet er her en del, og han har fått beskjed om å spise middag hjemme, så han spiser aldri med oss. Og jeg synes det er like rart hver gang vi spiser noe og han venter på rommet eller ute. Blir aldri vant med det. 

Anonymkode: f69fb...864

Javel. Så hvis noen spør om hva vi spiser til frokost, så svarer jeg "kake" hvis det har vært flere tråder om kake her? Dessuten ser jeg ikke *mange diskusjoner om mat heller. 

Jeg lurte på dette fordi jeg ikke begriper hvordan noen orker å ha huset fullt av hormonelle ungdommer fra 11 år og oppover i huset foruten sine egne. Ihvertfall ikke om de er i full jobb. Dessuten er det jo partnere å ta hensyn til også. Jeg lurte egentlig på alt annet enn mat og måltider. 

De bruker kjellerstuen. Og kjellerinngangen. Så jeg ser ikke noe til de.

Verre med minste, han sine venner henger ofte rundt beina mine. 

Vi kjører åpent hus. Har lun to barn da. Sju og ti år. Begge er gutter, så mye herjing blir det. Så skal ikke lyve å si at jeg ikke synes det er slitsomt innimellom. Dog litt enklere vår og sommerstid, da de er mye ute i hagen. Der har vi lagt ned litt penger for at de ønske p være ute. Som basseng, boblebad og stor trampoline. 
Vi er to vokse i hus, jeg jobber turnus og mannen jobber dagtid. 
Ofte er besøk med hjem fra skolen, siden vi bor nært. Da er det alltid middag til alle. 
Sper på med ting fra frysen om det ikke er nok. 
Nabobarnet er her en del, og han har fått beskjed om å spise middag hjemme, så han spiser aldri med oss. Og jeg synes det er like rart hver gang vi spiser noe og han venter på rommet eller ute. Blir aldri vant med det. 

Takk for svar på det jeg spurte om :-) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...