Anonym bruker Skrevet 4. juni 2022 #1 Skrevet 4. juni 2022 Jeg er på storbytur i pinsen og i hele dag har vi trasket gatelangs. Jeg hadde gode, inngåtte joggesko, men har på mystisk vis klart å få et gnagsår under tåballene. Stor blemme. Jeg har ingen andre sko med meg som egner seg til å gå langt i. Jeg må jo nesten stikke hull på blemma, ellers kan jeg knapt gå et skritt. Noen råd? Det er jo ikke noe som gnisser under tåballene i skoen, så jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal plastre/legge noe i skoen/ smøre på noe for å unngå at det blir verre. Har vanlig plaster, men det er jeg redd vil krølle seg og gjøre det verre. Vi har to dager til planlagt med mye gåing og jeg vil jo få med meg det som er. Er det bedre om jeg kan få tak i noe sportstape? Compeed blir jo bare tykt og vil sikkert gi gnagsår andre steder. Anonymkode: 73f90...ed2
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2022 #2 Skrevet 4. juni 2022 Det er nok uvant mye friksjon. Brukte du sokker? Hvis ikke vil jeg tro det er årsaken. Du kan ta på tynnstrømper og så sokker utenpå, det vil minimere friksjon. Det anbefales jo ikke å stikke hull på, men må innrømme at jeg gjerne gjør det selv. Men er du utenlands tror jeg ikke at du bør gjøre det, for der vil det være en annen bakterieflora enn du er vant med hjemmefra, og det kan gjøre at du får en infeksjon. Det er det ikke verdt å risikere. Anonymkode: 66107...075
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2022 #3 Skrevet 4. juni 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det er nok uvant mye friksjon. Brukte du sokker? Hvis ikke vil jeg tro det er årsaken. Du kan ta på tynnstrømper og så sokker utenpå, det vil minimere friksjon. Det anbefales jo ikke å stikke hull på, men må innrømme at jeg gjerne gjør det selv. Men er du utenlands tror jeg ikke at du bør gjøre det, for der vil det være en annen bakterieflora enn du er vant med hjemmefra, og det kan gjøre at du får en infeksjon. Det er det ikke verdt å risikere. Anonymkode: 66107...075 Takk for råd. Hadde sokker i skoene. Blemma er såpass stor at jeg ikke kan trå skikkelig på foten og den vokser fortsatt nå som jeg ligger på sengen og vifter med tærne. Om jeg ikke stikker hull må jeg bli på hotellet i morgen. Tynne strømper har jeg med, så det kan jeg prøve. Er fortsatt i Skandinavia, så tror ikke bakteriefloraen er så annerledes enn hjemme. Kan det hjelpe med ispose? Fotbad? Anonymkode: 73f90...ed2
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2022 #4 Skrevet 4. juni 2022 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Takk for råd. Hadde sokker i skoene. Blemma er såpass stor at jeg ikke kan trå skikkelig på foten og den vokser fortsatt nå som jeg ligger på sengen og vifter med tærne. Om jeg ikke stikker hull må jeg bli på hotellet i morgen. Tynne strømper har jeg med, så det kan jeg prøve. Er fortsatt i Skandinavia, så tror ikke bakteriefloraen er så annerledes enn hjemme. Kan det hjelpe med ispose? Fotbad? Anonymkode: 73f90...ed2 Hvis du stikker hull på den så bør du i det minste rense godt, og så kanskje sette en sportstape over før dere går ut i morgen, så bruke tynnstrøme og sokk. Tror det er lite som hjelper, jeg har i hvert fall ikke funnet noe. Men kanskje andre her inne har noen råd? Jeg fikk en lignende blemme i fjor, den forsøkte jeg å gå med noen dager, men da med andre sko, og det gikk noenlunde greit uten at jeg stakk hull på den. Men så ble jeg lei etter noen dager og stakk hull likevel Anonymkode: 66107...075
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2022 #5 Skrevet 4. juni 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Hvis du stikker hull på den så bør du i det minste rense godt, og så kanskje sette en sportstape over før dere går ut i morgen, så bruke tynnstrøme og sokk. Tror det er lite som hjelper, jeg har i hvert fall ikke funnet noe. Men kanskje andre her inne har noen råd? Jeg fikk en lignende blemme i fjor, den forsøkte jeg å gå med noen dager, men da med andre sko, og det gikk noenlunde greit uten at jeg stakk hull på den. Men så ble jeg lei etter noen dager og stakk hull likevel Anonymkode: 66107...075 Takk for at du svarer ❤️ Anonymkode: 73f90...ed2
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2022 #6 Skrevet 4. juni 2022 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Takk for at du svarer ❤️ Anonymkode: 73f90...ed2 Har fått covid, og dette er det mest "sosiale" jeg har vært på flere dager Her er en artikkel du kan lese - det viktigste er kanskje at hvis du ser at det er blod i væsken i blemmen, så bør du ikke stikke hull. Men den nederste er kanskje den du vil lytte mest til Hvis du stikker hull, pass på at du renser og kanskje også bruker sårsalve e.l.. Det er ikke vits å ta unødvendige sjanser. Håper du finner en løsninger som gjør det greit å komme deg rundt. Hvis ikke er det kanskje sykler eller El-sparkesykler du kan leie? Nyt turen videre Anonymkode: 66107...075
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2022 #7 Skrevet 4. juni 2022 Og linken: https://www.nrk.no/livsstil/_-ikke-stikk-hull-pa-vannblemma-1.13116306 Anonymkode: 66107...075
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå