Gladjente00 Skrevet 4. juni 2022 #1 Skrevet 4. juni 2022 Er det noen menner eller har en mann som er sterilisert? Får man dekket dette eller må man ta det på privaten? jeg er kronisk syk og kan ikke bruke noen form for hormonell prevensjon, har hatt kobber spiral men jeg verket så mye i korsryggen og beina av den så det går ikke. Jeg har pearly men er så redd for å bli gravid og bruker da kondom. Dette er så tørnoff og kjenner det fungere ikke lengre for oss. Jeg er så livredd for graviditet og skaper mye unødvenig angst og uro. Jeg vil ikke steriliseres eller noe da jeg har nok med det jeg har nå. Så.. hva gjør vi med mannen? Han kan fint gjør det sier han så det står ikke på det
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2022 #2 Skrevet 4. juni 2022 Et kjapt søk viser at: https://www.volvat.no/tjenester/urolog/sterilisering-av-menn/ (Det fine med sterilisering av menn er at de kan jo bare sy det sammen igjen hvis mannen angrer seg) Anonymkode: 5584c...24d
Gladjente00 Skrevet 4. juni 2022 Forfatter #3 Skrevet 4. juni 2022 Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Et kjapt søk viser at: https://www.volvat.no/tjenester/urolog/sterilisering-av-menn/ (Det fine med sterilisering av menn er at de kan jo bare sy det sammen igjen hvis mannen angrer seg) Anonymkode: 5584c...24d Ja jeg har lest at man kan ta det på privaten som feks volvat, men man kan ta det gjennom fastlegen også og bli henvist til sykehuset, men hva koster det liksom?
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2022 #4 Skrevet 4. juni 2022 Man kan få det dekt, men det er lang ventetid. Anonymkode: 58548...155
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2022 #5 Skrevet 4. juni 2022 Hva er grunnen til at man skal få det dekt? Aldri hørt om, det er jo ikke noe man MÅ gjøre. Kommer iallefall ikke på noen medisinske tilstander som krever sterilisering 😅 Mannen betalet det selv, tok det privat. Fort gjort, kjente litt ubehag i en ukes tid etterpå. Kommer nok an på hva man jobber med. Anonymkode: 4e66d...7e3
Gladjente00 Skrevet 4. juni 2022 Forfatter #6 Skrevet 4. juni 2022 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Hva er grunnen til at man skal få det dekt? Aldri hørt om, det er jo ikke noe man MÅ gjøre. Kommer iallefall ikke på noen medisinske tilstander som krever sterilisering 😅 Mannen betalet det selv, tok det privat. Fort gjort, kjente litt ubehag i en ukes tid etterpå. Kommer nok an på hva man jobber med. Anonymkode: 4e66d...7e3 Får dette er ett inngrep som man kan få dekket. Noen menn kan få dekket det spesielt av medisinke årsaker og psykiske årsaker.
Gladjente00 Skrevet 4. juni 2022 Forfatter #7 Skrevet 4. juni 2022 Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Man kan få det dekt, men det er lang ventetid. Anonymkode: 58548...155 Ja man får det dekket, men visste ikke hvor mye man må betale som egenandel. Ja tenkte meg at det var lang ventetid.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2022 #8 Skrevet 4. juni 2022 Gladjente00 skrev (59 minutter siden): Ja jeg har lest at man kan ta det på privaten som feks volvat, men man kan ta det gjennom fastlegen også og bli henvist til sykehuset, men hva koster det liksom? 1557 kr betalte vi via fastlegen. Anonymkode: 080bf...98c
Gladjente00 Skrevet 4. juni 2022 Forfatter #9 Skrevet 4. juni 2022 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): 1557 kr betalte vi via fastlegen. Anonymkode: 080bf...98c Oki, var det lang ventetid?
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2022 #10 Skrevet 4. juni 2022 Gladjente00 skrev (3 timer siden): Oki, var det lang ventetid? Fikk beskjed om flere måneder,men han fikk time noen uker etter henvisning. Anonymkode: 080bf...98c
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2022 #11 Skrevet 4. juni 2022 Google er veldig ofte en god venn! https://www.helsedirektoratet.no/tema/sterilisering/begjaering-og-soknad-om-sterilisering Anonymkode: 394f8...1c7
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2022 #12 Skrevet 4. juni 2022 Mannen ble henvist av fastlegen, tror han ventet ca et halvt år. Husker ikke hva han betalte, men det var verdt det. 😛 Anonymkode: fb725...e7a
Gladjente00 Skrevet 4. juni 2022 Forfatter #13 Skrevet 4. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Mannen ble henvist av fastlegen, tror han ventet ca et halvt år. Husker ikke hva han betalte, men det var verdt det. 😛 Anonymkode: fb725...e7a Såpass ja, ja er jo mye rineligere også
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2022 #14 Skrevet 5. juni 2022 Anonym bruker skrev (17 timer siden): Et kjapt søk viser at: https://www.volvat.no/tjenester/urolog/sterilisering-av-menn/ (Det fine med sterilisering av menn er at de kan jo bare sy det sammen igjen hvis mannen angrer seg) Anonymkode: 5584c...24d Det er ikke alltid reversering lykkes nei. Hvis det er en liten sjanse for at man ønsker barn senere bør heller ikke menn sterilisere seg. Anonymkode: 4d030...43e
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2022 #15 Skrevet 5. juni 2022 Min ble henvist så lå det time i postkassen to uker senere. Men henvisningen gjorde det ikke gratis. Vi betalte 4000. Men så verdt det! Anonymkode: 67a75...8e1
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2022 #16 Skrevet 5. juni 2022 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Det er ikke alltid reversering lykkes nei. Hvis det er en liten sjanse for at man ønsker barn senere bør heller ikke menn sterilisere seg. Anonymkode: 4d030...43e I verste fall kan sæd hentes ut fra beholderen hans med en sprøyte. I verste verste fall finnes donor. Anonymkode: 5584c...24d
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2022 #17 Skrevet 5. juni 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): I verste fall kan sæd hentes ut fra beholderen hans med en sprøyte. I verste verste fall finnes donor. Anonymkode: 5584c...24d Selvfølgelig finnes andre løsninger, både for menn og kvinner. Poenget mitt var at reversering av sterilisering av menn ikke alltid funker. Anonymkode: 4d030...43e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå