Gå til innhold

Hva er billig men likevel godt på grillen? (Ikke pølse)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har grill. Men tar meg ikke råd til dyr grillmat så ofte.

Anonymkode: abfa3...3d5

Skrevet

Denne uken hadde de tilbud på nakkekoteletter på Obs!, det er godt på grillen. Samme med poteter. Ungene her elsker det når jeg koker potetene knapt møre, har olivenolje og salt på dem og legger de på grillen. De blir veldig møre, som bakt inni, og får en god skorpe utenpå.

Vi liker også blomkål på gillen, du kan slenge de på grillen som de er, men veldig godt med dressing på, som dette:

https://trinesmatblogg.no/recipe/grillet-blomkal-med-lime-og-chilidressing/

Du kan putte alt mulig på grillen, kjøp det kjøttet eller fisken du uansett ville kjøpt, og grill det. Vi bruker grillen masse.

Fisk som lett detter i biter griller vi på folie, legg "sølvpapir" på grillen, pensle det med olje og legg på fisk.

Du trenger ikke kjøpe ferdig marinert grillkjøtt, du kan grille nesten alt du vanligvis har til middag.

Det er ikke vanskelig å lage marinader selv, du kommer langt med olje og grillkrydder, men google litt så får du masse tips. Forrige helg hadde vi fisk på grillen, marinert i en marinade av olje, sitronsaft, litt hvitløk og urter. Ikke vanskelig i det hele tatt.

Kjøp ting som er i sesong, nå starter vel sesongen for makrell, deilig på grillen.

Svin, kylling, storfe og fisk, pluss nærmest alt av grønnsaker, kan grilles.

Anonymkode: c2d00...eb9

Skrevet

Det meste kan grilles. Jeg synes koteletter er veldig godt, både nakkekoteletter og sommerkoteletter, kjøper gjerne frosne. Men kjøp det umarinert, marinert kjøtt er mye dyrere. Grillede maiskolber er billig, og mange som liker. Jeg liker å grille squasskiver som jeg marinerer/krydrer først. Løk og paprika med litt olje og krydder i  aluminiumsfolie, gjerne sammen med potet, søtpotet eller blomkål.

Anonymkode: 577dd...96b

Skrevet

Alt du vanligvis spiser, hvor dyrt det blir kommer jo an på mengden.

Jeg har dårlig inntekt men spiser kyllingfilet, laksefilet, svinekjøtt osv og lever ikke på Nudler og havregryn

Har likevel er lavt matbudsjett. Jeg elsker poteter og grønnsaker på grillen. I folie til de er møre, sinnsykt godt! Har på smør og salt, evt kryddersmør. I tillegg griller jeg 2 kyllingfileter feks og skjærer opp i skiver etterpå i tillegg. Dvs har mye poteter og grønnsaker og i tillegg litt strimlet kylling. Blir fort dyrt om man skal spise 2 kyllingfileter hver med 1 potet og to blomkålbutketter til. 

Vi er en voksen, en på 14 og en på 9. Vi spiser oss mette og har et variert og sunt kosthold.

Anonymkode: 5d6b1...c99

Skrevet

Sellerirot i skiver, penslet med olje og saltet og pepret 😋

Anonymkode: ecddc...cea

Skrevet

Du kan grille alt. Ser ei over skriver om marinade, og det gjør en enorm stor forskjell på all mat. Du kan bruker olje, salt, pepper, paprika(alltid godt på grillmat), og ulike urter. La det du skal grille ligge i dette min en halv time. Jeg er ikke spesielt glad i grillmat, så jeg går for grønnsaker og noe så kjedelig som koteletter og ulik fisk. 

Anonymkode: 15921...e8a

Skrevet

Nykål, squash og aubergine.

Anonymkode: 7444a...876

Skrevet

Jeg hamstrer grillmat på 40% og har i frysen. Er ikke så glad i slik som grillribbe og spareribs, men både koteletter, kylling og fisk er godt. Hamburger er også godt, og grillspyd kan man jo enkelt lage om det er kjøtt man har lite av ( som i at det ikke er et stykke til hver).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...