Anonym bruker Skrevet 4. juni 2022 #76 Skrevet 4. juni 2022 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Ja, men utfallet er uansett det samme. Hun drikker. og jeg var også imot å kjøpe alkohol til mindreårige, til jeg hadde en selv. Anonymkode: 066f3...c07 Vel, du kan nekte henne å omgås venner som serverer henne alkohol. Problem løst. Du kan også nekte henne å gå på fest. Hun er mindreårig og bor i ditt hus. Du bestemmer. Du er mora hennes, ikke drikkevenninna. Anonymkode: ef287...f02
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2022 #77 Skrevet 4. juni 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Vel, du kan nekte henne å omgås venner som serverer henne alkohol. Problem løst. Du kan også nekte henne å gå på fest. Hun er mindreårig og bor i ditt hus. Du bestemmer. Du er mora hennes, ikke drikkevenninna. Anonymkode: ef287...f02 Du tuller!? Dét er oppskriften på et sunt og ærlig forhold med barna sine? Nekte alt som ikke er lov/passer seg? «Beklager jenta mi, men de vennene du har hatt fra barnehagen får du ikke være med lenger. Du kan ta opp kontakten når du er 18» Anonymkode: 066f3...c07
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2022 #78 Skrevet 4. juni 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Men du vil ikke, eller svarer ikke, på hvorfor det er nødvendig at du kjøper inn til henne når hun får andre til å kjøpe alkohol? Hvorfor et det viktig at hun får 2 l cider av mamma? Anonymkode: 37a6f...39e Det er ikke nødvendig. Hun får andre til å kjøpe. Men jeg har likevel valgt å gjøre det Anonymkode: 066f3...c07
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2022 #79 Skrevet 4. juni 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Du tuller!? Dét er oppskriften på et sunt og ærlig forhold med barna sine? Nekte alt som ikke er lov/passer seg? «Beklager jenta mi, men de vennene du har hatt fra barnehagen får du ikke være med lenger. Du kan ta opp kontakten når du er 18» Anonymkode: 066f3...c07 Vel, hvis vennene hennes begynner å tilby henne narkotika eller utnytte henne seksuelt, vil du fortsatt velsigne omgangen med disse vennene? Anonymkode: ef287...f02
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2022 #80 Skrevet 4. juni 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det er ikke nødvendig. Hun får andre til å kjøpe. Men jeg har likevel valgt å gjøre det Anonymkode: 066f3...c07 Slik at hun drikker mer og får større fare for å bli avhengig. Mother of the year. Anonymkode: ef287...f02
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2022 #81 Skrevet 4. juni 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Vel, hvis vennene hennes begynner å tilby henne narkotika eller utnytte henne seksuelt, vil du fortsatt velsigne omgangen med disse vennene? Anonymkode: ef287...f02 For det er jo nøyaktig det samme! Anonymkode: 066f3...c07
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2022 #82 Skrevet 4. juni 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det er ikke nødvendig. Hun får andre til å kjøpe. Men jeg har likevel valgt å gjøre det Anonymkode: 066f3...c07 Så kun for å være kul. Det var det jeg mistenkte. Anonymkode: 37a6f...39e
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2022 #83 Skrevet 4. juni 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Slik at hun drikker mer og får større fare for å bli avhengig. Mother of the year. Anonymkode: ef287...f02 Hun hadde drukket like mye uansett. Forskjellen er at jeg kjøper noe av det. Hva er det du ikke forstår!?? Hvorfor tenker du at det er greit å stille andre i en posisjon hvor de er nødt å forsvare valgene sine ovenfor andre, fremmede mennesker på nett!? Men du har jo heldigvis aldri gjort noe galt i måten du oppdrar dine barn på? Nei, tenkte meg det Anonymkode: 066f3...c07
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2022 #84 Skrevet 4. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Så kun for å være kul. Det var det jeg mistenkte. Anonymkode: 37a6f...39e Ja, jeg er superkul! Kuleste mammaen i verden. Tenkte å gi hu narkotika og bare for å være kul! La hu kjøre uten lappen og sånn. Dust Anonymkode: 066f3...c07
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2022 #85 Skrevet 4. juni 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Vel, du kan nekte henne å omgås venner som serverer henne alkohol. Problem løst. Du kan også nekte henne å gå på fest. Hun er mindreårig og bor i ditt hus. Du bestemmer. Du er mora hennes, ikke drikkevenninna. Anonymkode: ef287...f02 Herregud som du kjater da. Vanskelig for å la folk ha sitt syn i fred? Anonymkode: 8be9b...c0c
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2022 #86 Skrevet 4. juni 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Ja, jeg er superkul! Kuleste mammaen i verden. Tenkte å gi hu narkotika og bare for å være kul! La hu kjøre uten lappen og sånn. Dust Anonymkode: 066f3...c07 Men du har ingen annen grunn. Ingen annen filosofi om hvorfor det er bedre at mamma bryter norsk lov enn at du velger å gjøre det. Jeg vet hvem jeg anser som den største dusten her. Anonymkode: 37a6f...39e
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2022 #87 Skrevet 4. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Men du har ingen annen grunn. Ingen annen filosofi om hvorfor det er bedre at mamma bryter norsk lov enn at du velger å gjøre det. Jeg vet hvem jeg anser som den største dusten her. Anonymkode: 37a6f...39e Jeg har ingen annen grunn som jeg trenger å opplyse deg om. Du må gjerne mene jeg er dust, men jeg tilegner aldri andre mennesker meninger og tanker de ikke selv har uttrykt at de har Anonymkode: 066f3...c07
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2022 #88 Skrevet 4. juni 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): For det er jo nøyaktig det samme! Anonymkode: 066f3...c07 Begge deler (sprit og narkotika) er ulovlig å gi mindreårige, og begge deler kan skape avhengighet. Så ja. Anonymkode: ef287...f02
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2022 #89 Skrevet 4. juni 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Herregud som du kjater da. Vanskelig for å la folk ha sitt syn i fred? Anonymkode: 8be9b...c0c Når synet skader barna og bryter norsk lov, er det ikke greit. Anonymkode: ef287...f02
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2022 #90 Skrevet 4. juni 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): For det er jo nøyaktig det samme! Anonymkode: 066f3...c07 Hvem har hevdet at det er nøyaktig det samme? Det ble brukt for å vise et eksempel der du absolutt ville sett at dette var moralsk forkastelig og måtte ha grepet inn for å vise at der er situasjoner da du ville ha grepet inn overfor tenåringen din, samme hvor "nesten voksen" tenåringen er, fordi det er fortsatt en mindreårig person vi prater om, det er fortsatt ditt barn som du har ansvar for. Anonymkode: 5b179...d0d
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2022 #91 Skrevet 4. juni 2022 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Hvem har hevdet at det er nøyaktig det samme? Det ble brukt for å vise et eksempel der du absolutt ville sett at dette var moralsk forkastelig og måtte ha grepet inn for å vise at der er situasjoner da du ville ha grepet inn overfor tenåringen din, samme hvor "nesten voksen" tenåringen er, fordi det er fortsatt en mindreårig person vi prater om, det er fortsatt ditt barn som du har ansvar for. Anonymkode: 5b179...d0d Men om noen hadde utsatt henne for vold, seksuelle overgrep eller tvunget i henne narkotika (eller hun hadde begynt frivillig) ville jeg grepet inn uansett om hun var 12, 20 eller 40! Ser du virkelig ikke forskjellen? Anonymkode: 066f3...c07
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2022 #92 Skrevet 4. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Men om noen hadde utsatt henne for vold, seksuelle overgrep eller tvunget i henne narkotika (eller hun hadde begynt frivillig) ville jeg grepet inn uansett om hun var 12, 20 eller 40! Ser du virkelig ikke forskjellen? Anonymkode: 066f3...c07 Hvorfor? Jo, fordi hun er din datter samme hva så er hun din datter. Nettopp! Nettopp det som var poenget ja. Anonymkode: 5b179...d0d
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2022 #93 Skrevet 4. juni 2022 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Men om noen hadde utsatt henne for vold, seksuelle overgrep eller tvunget i henne narkotika (eller hun hadde begynt frivillig) ville jeg grepet inn uansett om hun var 12, 20 eller 40! Ser du virkelig ikke forskjellen? Anonymkode: 066f3...c07 Men fore henne med to liter cider når du vet hun i tillegg drikker sprit, det er ikke så farlig. Hva om hun blir utsatt for noe i fylla som du ulovlig har hjulpet henne med - kan du tilgi deg selv? Hva med det at du bidrar til at hjernen hennes endres varig negativt - bryr deg så lite om det også at du gladelig bryter loven for å fore henne med litervis med cider? Og hva om det skjer henne noe og det blir en rettssak hvor hun blir spurt hvor hun som mindreårig fikk tak i alkoholen? Ikke så viktig at du i en slik situasjon setter henne i en håpløs situasjon, begå mened eller være ærlig, og være årsak til at du blir straffet? Anonymkode: aedf1...528
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2022 #94 Skrevet 4. juni 2022 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Men om noen hadde utsatt henne for vold, seksuelle overgrep eller tvunget i henne narkotika (eller hun hadde begynt frivillig) ville jeg grepet inn uansett om hun var 12, 20 eller 40! Ser du virkelig ikke forskjellen? Anonymkode: 066f3...c07 Men å gripe inn mot drikkepress gidder du ikke... Anonymkode: ef287...f02
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2022 #95 Skrevet 4. juni 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Men fore henne med to liter cider når du vet hun i tillegg drikker sprit, det er ikke så farlig. Hva om hun blir utsatt for noe i fylla som du ulovlig har hjulpet henne med - kan du tilgi deg selv? Hva med det at du bidrar til at hjernen hennes endres varig negativt - bryr deg så lite om det også at du gladelig bryter loven for å fore henne med litervis med cider? Og hva om det skjer henne noe og det blir en rettssak hvor hun blir spurt hvor hun som mindreårig fikk tak i alkoholen? Ikke så viktig at du i en slik situasjon setter henne i en håpløs situasjon, begå mened eller være ærlig, og være årsak til at du blir straffet? Anonymkode: aedf1...528 Det var mange hvis! hva hvis hun får øvelseskjøre med meg og kjører seg ihjel? Hva hvis hun får en ny sykkel av meg og blir påkjørt. HVA er forskjellen på 17 og 18 år i de tilfellene du nevner?? Hva om jeg på hennes 20 års dag kjøper en cava til henne som hun drikker (i tillegg til alt annet selvsagt) og hun dør som følge av det? Hva om champagnen jeg fikk av min mor gjør at jeg bikker over og havner i en alvorlig situasjon? det er ikke litervis med cider. Det er heller ikke litervis med sprit. Hun drikker seg aldri fra sans og samling. Hun kommer hjem i tide. Hun er pliktoppfyllende og følger opp skole og jobb. Det høres jaggu ut som jeg sørger for flatfyll hver eneste helg Anonymkode: 066f3...c07
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2022 #96 Skrevet 4. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Når synet skader barna og bryter norsk lov, er det ikke greit. Anonymkode: ef287...f02 Kutt ut. Slutt å vær så moralsk indignert. Du har helt sikkert ikke så topp moral når det gjelder alt du heller :-) Anonymkode: 8be9b...c0c
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2022 #97 Skrevet 4. juni 2022 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Det var mange hvis! hva hvis hun får øvelseskjøre med meg og kjører seg ihjel? Hva hvis hun får en ny sykkel av meg og blir påkjørt. HVA er forskjellen på 17 og 18 år i de tilfellene du nevner?? Hva om jeg på hennes 20 års dag kjøper en cava til henne som hun drikker (i tillegg til alt annet selvsagt) og hun dør som følge av det? Hva om champagnen jeg fikk av min mor gjør at jeg bikker over og havner i en alvorlig situasjon? det er ikke litervis med cider. Det er heller ikke litervis med sprit. Hun drikker seg aldri fra sans og samling. Hun kommer hjem i tide. Hun er pliktoppfyllende og følger opp skole og jobb. Det høres jaggu ut som jeg sørger for flatfyll hver eneste helg Anonymkode: 066f3...c07 2 liter cider er jo faktisk litervis... Anonymkode: 1cd0b...c0f
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2022 #98 Skrevet 4. juni 2022 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Men fore henne med to liter cider når du vet hun i tillegg drikker sprit, det er ikke så farlig. Hva om hun blir utsatt for noe i fylla som du ulovlig har hjulpet henne med - kan du tilgi deg selv? Hva med det at du bidrar til at hjernen hennes endres varig negativt - bryr deg så lite om det også at du gladelig bryter loven for å fore henne med litervis med cider? Og hva om det skjer henne noe og det blir en rettssak hvor hun blir spurt hvor hun som mindreårig fikk tak i alkoholen? Ikke så viktig at du i en slik situasjon setter henne i en håpløs situasjon, begå mened eller være ærlig, og være årsak til at du blir straffet? Anonymkode: aedf1...528 Herregud da folkens, har dere fullstendig hang up på å shame en person her inne? Jeg er tenåringsmamma, det er så mange foreldre som stikker bort mens ungdommen går for lut og kaldt vann. Jeg aner ikke hvor mange ganger jeg har hentet, kjørt hjem venner som er alene hjemme, venner som kommer til oss hvor de nesten kastes av i fart hvor foreldrene ikke gidder å si hei til oss engang selv om de overlater ukritisk ungene sine her uten aning om vi er hjemme eller om det er fullt party. Denne moren gjør kanskje ett valg dere er uenige i, greit nok, men som hun også skriver så har hun åpen dialog med datteren og henter når hun er ute. Det er langt mer enn hva mange gjør. Urovekkende mange. Legg nå den jævla shamingen litt på hylla. Anonymkode: a4362...476
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2022 #99 Skrevet 4. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det var mange hvis! hva hvis hun får øvelseskjøre med meg og kjører seg ihjel? Hva hvis hun får en ny sykkel av meg og blir påkjørt. HVA er forskjellen på 17 og 18 år i de tilfellene du nevner?? Hva om jeg på hennes 20 års dag kjøper en cava til henne som hun drikker (i tillegg til alt annet selvsagt) og hun dør som følge av det? Hva om champagnen jeg fikk av min mor gjør at jeg bikker over og havner i en alvorlig situasjon? det er ikke litervis med cider. Det er heller ikke litervis med sprit. Hun drikker seg aldri fra sans og samling. Hun kommer hjem i tide. Hun er pliktoppfyllende og følger opp skole og jobb. Det høres jaggu ut som jeg sørger for flatfyll hver eneste helg Anonymkode: 066f3...c07 Øvelseskjøring og sykkel er lovlig. Du ser ikke forskjellen? Og jo, 2 - to - LITER alkohol er mye. Det er flott at jenta er grei og snill, og det er flott at dere har et bra forhold. Det er ikke flott at du viser henne at det ikke er så nøye om man strekker loven litt bare det passer oss best. Det er faktisk ganske ille. Anonymkode: 37a6f...39e
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2022 #100 Skrevet 4. juni 2022 Anonym bruker skrev (18 timer siden): Jeg kjøper alkohol til henne også.. Anonymkode: 365d2...840 Helt innafor! Vi sier til 16,5 åringen vår at det er 3 cider i kjøleskapet vi kan ha glemt?? Alternativet er at hun drikker sprit slik som vennene. Var 14 år selv når jeg begynte å drikke. Anonymkode: d276b...4fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå