Anonym bruker Skrevet 3. juni 2022 #51 Skrevet 3. juni 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Plutselig var det enormt mange unger hos folk her. Fra 4-5 til...20! personer. Det er jammen noe nytt her inne. Som sagt så går det jo i såfall fint an å si at det ikke skal være gjester i huset ved middagstider. Så komplisert er det da ikke. Anonymkode: 98d73...d2d Hva var poenget med den første kommentaren? Tror du ikke på oss som skriver at vi har mange på besøk? Til opplysning så spiller sønnen min i band, og de øver hos oss nesten hver dag etter skolen. Defor. Og hvorfor antar du at jeg trenger løsningsforslag fra deg fordi ting er så kompliserte? Her gjør vi det ikke komplisert i det hele tatt. Jeg beskriver hvorfor jeg ikke til ut middag til alle gjester som er innom her. Det er fordi jeg verken har råd eller energi til å doble mengden mat som må lages. Gutter på 14-15 år spiser MYE! Likevel kommer de igjen og igjen, så det er tydelig både at de føler seg velkomne og trives 😀 Det er ikke slik at ser bare finnes en eneste løsning på alt her i verden. Anonymkode: 20a3e...88e
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2022 #52 Skrevet 3. juni 2022 Spurvugla skrev (3 minutter siden): Det er jo det folk i praksis gjør når de sender ungene hjem. "Nå er det middagstid, så nå skal vi ikke ha gjester. Gå hjem!" Bare litt høfligere formulert, selvfølgelig. Det er jo det samme som å be de vente på rommet egentlig. Det handler ikke om hvor de er og blir bedt om å gå. Det handler om at det er måltid og de ikke blir invitert til å delta i det. Anonymkode: 98d73...d2d
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2022 #53 Skrevet 3. juni 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det er jo det samme som å be de vente på rommet egentlig. Det handler ikke om hvor de er og blir bedt om å gå. Det handler om at det er måltid og de ikke blir invitert til å delta i det. Anonymkode: 98d73...d2d Ja? Og nå har jo folk forklart hvorfor de ikke alltid inviterer barna som er i huset på middag. Anonymkode: 20a3e...88e
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2022 #54 Skrevet 3. juni 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hva var poenget med den første kommentaren? Tror du ikke på oss som skriver at vi har mange på besøk? Til opplysning så spiller sønnen min i band, og de øver hos oss nesten hver dag etter skolen. Defor. Og hvorfor antar du at jeg trenger løsningsforslag fra deg fordi ting er så kompliserte? Her gjør vi det ikke komplisert i det hele tatt. Jeg beskriver hvorfor jeg ikke til ut middag til alle gjester som er innom her. Det er fordi jeg verken har råd eller energi til å doble mengden mat som må lages. Gutter på 14-15 år spiser MYE! Likevel kommer de igjen og igjen, så det er tydelig både at de føler seg velkomne og trives 😀 Det er ikke slik at ser bare finnes en eneste løsning på alt her i verden. Anonymkode: 20a3e...88e Akkurat ja, det var en forklaring. Jeg syns jo noe blir litt lite troverdig fordi det motsatte ofte snakkes om her. Ikke annet enn det. Selvfølgelig føler de seg velkomne. Dette er jo som de er vant med. Hadde de fks kommet fra Palestina (bare ett eksempel), så hadde de jo reagert. Det gjør jo ingenting at det blir satt lys på ting. Det er bra at noen endrer på ting ved en kultur og at man påvirker hverandre. Det er jo sjelden feil så lenge det handler om å gjøre bra ting for andre. Anonymkode: 98d73...d2d
Spurvugla Skrevet 3. juni 2022 #55 Skrevet 3. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er jo det samme som å be de vente på rommet egentlig. Det handler ikke om hvor de er og blir bedt om å gå. Det handler om at det er måltid og de ikke blir invitert til å delta i det. Anonymkode: 98d73...d2d Hva var det du mente da, med at man enkelt skulle si at man ikke kunne ha gjester til middagstid. At barna ikke får ha gjester før middag heller? (Mitt ene barn kan godt ha besøk av to - tre venner en dag, så at familier med flere barn fort får fullt hus har jeg ingen problem med å forstå.)
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2022 #56 Skrevet 3. juni 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Ja? Og nå har jo folk forklart hvorfor de ikke alltid inviterer barna som er i huset på middag. Anonymkode: 20a3e...88e Ja og det er like rart i noen andre sitt syn :-D Anonymkode: 98d73...d2d
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2022 #57 Skrevet 3. juni 2022 Spurvugla skrev (Akkurat nå): Hva var det du mente da, med at man enkelt skulle si at man ikke kunne ha gjester til middagstid. At barna ikke får ha gjester før middag heller? (Mitt ene barn kan godt ha besøk av to - tre venner en dag, så at familier med flere barn fort får fullt hus har jeg ingen problem med å forstå.) Det er så enkelt som at hvis dere har middag kl 18, så er det bare å si at det ikke skal være noen på besøk mellom 17.30 og 19 fks. Anonymkode: 98d73...d2d
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2022 #58 Skrevet 3. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Akkurat ja, det var en forklaring. Jeg syns jo noe blir litt lite troverdig fordi det motsatte ofte snakkes om her. Ikke annet enn det. Selvfølgelig føler de seg velkomne. Dette er jo som de er vant med. Hadde de fks kommet fra Palestina (bare ett eksempel), så hadde de jo reagert. Det gjør jo ingenting at det blir satt lys på ting. Det er bra at noen endrer på ting ved en kultur og at man påvirker hverandre. Det er jo sjelden feil så lenge det handler om å gjøre bra ting for andre. Anonymkode: 98d73...d2d Jeg tenker det bør være helt opp til den enkelte hvilke sider ved egen kultur man ønsker å endre på, og hvilke sider av andres kulturer man ønsker å adoptere. Det må liksom ikke være enighet rundt alt, det er greit med ulik praksis, så lenge folk holder seg for og gode til å drive med fordømmelse av andre som praktiserer ting annerledes. Anonymkode: 20a3e...88e
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2022 #59 Skrevet 3. juni 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Ja og det er like rart i noen andre sitt syn 😄 Anonymkode: 98d73...d2d Og det er helt greit å mene noe er rart. Men folk endrer jo ikke en praksis som funker for dem bare fordi noen synes det de gjør er rart. De fleste slutter å bry seg så veldig om hva andre mener etter at de har fylt 17-18z Anonymkode: 20a3e...88e
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2022 #60 Skrevet 3. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg tenker det bør være helt opp til den enkelte hvilke sider ved egen kultur man ønsker å endre på, og hvilke sider av andres kulturer man ønsker å adoptere. Det må liksom ikke være enighet rundt alt, det er greit med ulik praksis, så lenge folk holder seg for og gode til å drive med fordømmelse av andre som praktiserer ting annerledes. Anonymkode: 20a3e...88e Jeg fordømmer absolutt ikke. Det har jeg ikke gjort når jeg har skrevet om det tidligere heller. Ja, selvfølgelig må det være opp til den enkelte. Anonymkode: 98d73...d2d
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2022 #61 Skrevet 3. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Og det er helt greit å mene noe er rart. Men folk endrer jo ikke en praksis som funker for dem bare fordi noen synes det de gjør er rart. De fleste slutter å bry seg så veldig om hva andre mener etter at de har fylt 17-18z Anonymkode: 20a3e...88e Det er veldig veldig feil at folk slutter å bry seg om hva andre mener etter at de er fylt 18! Hahaha. Leser du tråder her inne i det hele tatt? Tror alke her har bikket 30 ihvertfall. Anonymkode: 98d73...d2d
Spurvugla Skrevet 3. juni 2022 #62 Skrevet 3. juni 2022 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Det er så enkelt som at hvis dere har middag kl 18, så er det bare å si at det ikke skal være noen på besøk mellom 17.30 og 19 fks. Anonymkode: 98d73...d2d Så å sende noen hjem en halvtime før middag er ok? Sorry, jeg ser bare ikke hva som er forskjellen og lurer oppriktig her.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2022 #63 Skrevet 3. juni 2022 Spurvugla skrev (5 minutter siden): Så å sende noen hjem en halvtime før middag er ok? Sorry, jeg ser bare ikke hva som er forskjellen og lurer oppriktig her. Da er det ikke noe måltid som er ferdig og som kan tilbys. Det er forskjellen. Anonymkode: 98d73...d2d
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2022 #64 Skrevet 3. juni 2022 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Det er veldig veldig feil at folk slutter å bry seg om hva andre mener etter at de er fylt 18! Hahaha. Leser du tråder her inne i det hele tatt? Tror alke her har bikket 30 ihvertfall. Anonymkode: 98d73...d2d Tror det er mange som ikke bryr seg stort ja. Uansett burde alle ha som mål å lære seg å ikke bry seg om hva folk mener, og heller gjøre det som er riktig for seg og sine. Alle mener noe om alt, man må jo bli helt utslitt om man skal ta hensyn til allés meninger hele tiden. Anonymkode: 20a3e...88e
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2022 #65 Skrevet 3. juni 2022 Men det er jo ikke alltid vi har mat til 3-4 personer ekstra, skal ikke vi som bor i huset få mat da ? jeg kan sende de hjem, de bor i samme gate som oss. Noen ganger velger de selv å vente ute på trampolina f. eks. Anonymkode: 03887...e47
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2022 #66 Skrevet 3. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Tror det er mange som ikke bryr seg stort ja. Uansett burde alle ha som mål å lære seg å ikke bry seg om hva folk mener, og heller gjøre det som er riktig for seg og sine. Alle mener noe om alt, man må jo bli helt utslitt om man skal ta hensyn til allés meninger hele tiden. Anonymkode: 20a3e...88e "Hva tenker dere om?" "Hva syns dere?" "Hva ville du gjort her?" "Hva syns dere om kjolen?" "Er jeg urimelig," Dette er bare noen få eksempler på hvor.... lite folk bryr seg om andre å meninger. Egentlig handler nær sagt alle tråder her om akkurat det :-) Anonymkode: 98d73...d2d
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2022 #67 Skrevet 3. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Men det er jo ikke alltid vi har mat til 3-4 personer ekstra, skal ikke vi som bor i huset få mat da ? jeg kan sende de hjem, de bor i samme gate som oss. Noen ganger velger de selv å vente ute på trampolina f. eks. Anonymkode: 03887...e47 Del. Del måten dere har og server toast eller noe ved siden av. Hvis mengden mat er problemet. Anonymkode: 98d73...d2d
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2022 #68 Skrevet 3. juni 2022 Orker ikke ha andres grisunger rundt bordet når jeg spiser, så sende rde hjem, enkelt og greit. De får ikke vente på rommet, orker ikke unger som avbryter måltidet med "Stian, er di ferdig å spise snart?" Usj, æsj... Anonymkode: 7874f...91d
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2022 #69 Skrevet 3. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Del. Del måten dere har og server toast eller noe ved siden av. Hvis mengden mat er problemet. Anonymkode: 98d73...d2d 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 Gi naboungene kyllingfilet, biff, laksefilet osv for at jeg, mannen og ungene skal sitte sultne og gnage på en toast? Fy faen, du er ikke helt god 🤣🤣🤣🤣 Anonymkode: 7874f...91d
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2022 #70 Skrevet 3. juni 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Del. Del måten dere har og server toast eller noe ved siden av. Hvis mengden mat er problemet. Anonymkode: 98d73...d2d Nei. Hvorfor det? De kan gå de 50 meterne det er hjem for å spise. Jeg vil spise min middag i fred. Anonymkode: dc604...b37
Spurvugla Skrevet 3. juni 2022 #71 Skrevet 3. juni 2022 (endret) Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Da er det ikke noe måltid som er ferdig og som kan tilbys. Det er forskjellen. Anonymkode: 98d73...d2d For ungene blir det da det samme om jeg ber dem gå hjem fordi vi skal spise snart eller fordi vi skal spise nå? Uansett så går det som regel greit med ekstra gjester om jeg vet om det så lenge som en halv time før middag (utenom cølakien). Problemene oppstår når de ringer på fem- ti minutter før maten er klar. I tillegg vil jeg gjerne avklare med foreldrene siden det er snakk om ganske små barn. Endret 3. juni 2022 av Spurvugla
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2022 #72 Skrevet 3. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er jo det samme som å be de vente på rommet egentlig. Det handler ikke om hvor de er og blir bedt om å gå. Det handler om at det er måltid og de ikke blir invitert til å delta i det. Anonymkode: 98d73...d2d Mange av oss som har svart her, så gjelder det når barnet har mange på besøk. Sitter det igjen 5 venner på rommet, så føler de seg vel ikke så alene. Har barna bare med seg en venn, så klarer vi alltid å lage nok middag til en ekstra. Men ikke middag til 5 ekstra. Men de kan få frukt, brød eller frokostblanding. Anonymkode: 5983d...91c
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2022 #73 Skrevet 3. juni 2022 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Nei. Hvorfor det? De kan gå de 50 meterne det er hjem for å spise. Jeg vil spise min middag i fred. Anonymkode: dc604...b37 Jeg skrev hvis mengden mat var problemet. Anonymkode: 98d73...d2d
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2022 #74 Skrevet 3. juni 2022 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Del. Del måten dere har og server toast eller noe ved siden av. Hvis mengden mat er problemet. Anonymkode: 98d73...d2d Si da ene barnet har 6 venner på besøk, andre har 2 venner på besøk. Jeg hadde planlagt laksefilet med potet,rømme og agurksalat, jeg har 3 laksefileter. Må vel lage rundt 20 stk toast, så mye brød har jeg jo ikke uten å må ta opp mer fra fryser. Og hvordan mener du vi skal fordele dette? Vi er da 11 personer. Anonymkode: 5983d...91c
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2022 #75 Skrevet 3. juni 2022 Spurvugla skrev (17 minutter siden): For ungene blir det da det samme om jeg ber dem gå hjem fordi vi skal spise snart eller fordi vi skal spise nå? Uansett så går det som regel greit med ekstra gjester om jeg vet om det så lenge som en halv time før middag (utenom cølakien). Problemene oppstår når de ringer på fem- ti minutter før maten er klar. I tillegg vil jeg gjerne avklare med foreldrene siden det er snakk om ganske små barn. Nei det er ikke det samme å starte med mat, og ha et måltid ferdig som bare en og ikke den andre blir tilbudt. Det må du jo i det minste se, og dessuten så må du ikke opplyse om mat. Det er ingen informasjonsplikt. Det er bare at i det tidsrommet så har vi ikke besøk.. ferdig med det. Hvis de ringer på så er det vel bare å si at det ikke passer med besøk da. De er ikke gjester fordi om de ringer på døra. Anonymkode: 98d73...d2d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå