Gå til innhold

Glemte vaskemiddel, må det vaskes på nytt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stod å hang opp klesvasken nå, håndklær og undertøy. Syntes det var så lite lukt og kom på at jeg rett og slett har glemt vaskemiddel 😂 En gang måtte være den første! Det er vasket på 95 grader i nesten 2 timer (samme program som alltid). Må det vaskes igjen eller er det greit siden det var kokvask?

Anonymkode: 1dd72...235

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde nok vasket på nytt ja. Effektivt vaskemiddel og 60 grader er mer enn bra nok.

Anonymkode: fa17b...29e

Skrevet

Ser det rent ut, så er det jo sannsynligvis temmelig bakteriefritt etter en 95gr vask, Men jeg ville nok kjørt det i en 60-vask, eller kanskje til og med bare en oppfriskning på 40. Kanskje. 

Anonymkode: f7033...c4e

Skrevet

Jeg hadde vasket det på nytt.

Anonymkode: 32ae0...16b

Skrevet

Hva er du bekymret for?

Anonymkode: 9d689...2d5

Skrevet

Hvis det har vært på 95 grader hadde jeg ikke vasket det på nytt. Det er ikke helt desinfisert, men så godt som. Selv for hvitvask, sengetøy mv holder fint med enten vaskemiddel og 60 grader eller kokvask. Begge deler er en unødvendig miljøbelastning. Du kan sikkert se og lukte selv at dette tøyet er rent?

Anonymkode: 9aa36...e0a

Skrevet

Hadde definitivt vasket det på nytt

Skrevet

Hvis det er bakterier du er redd for etter to timer i 95 grader, så fjerner ikke vaskepulveret dem altså… klærne er nok langt mer bakteriefrie enn klærne du har på deg nå.

Anonymkode: dc686...747

Skrevet

Hadde ikke vasket det😊

Anonymkode: 16bb3...2a6

Skrevet

Det er jo sterilisert etter 2 timer på 95 grader. Jeg ville kun vasket på nytt hvis det ikke virker rent. 

Skrevet

Hvis det var på kokvask hadde jeg nok ikke giddet, faktisk. 

Skrevet

Hvis de har skjmmende flekker ville jeg vasket om igjenn. Hvis ikke ser jeg ikke poenget.

Skrevet

Hadde vasket på nytt.

Anonymkode: f7e8d...d81

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Hvis det er bakterier du er redd for etter to timer i 95 grader, så fjerner ikke vaskepulveret dem altså… klærne er nok langt mer bakteriefrie enn klærne du har på deg nå.

Vel hun er nok mer redd for smuss og flekker enn bakterier, vil jeg tro.

Sjekk vasken, ser det rent ut ville jeg ikke vasket igjen.

Anonymkode: 4860f...e3f

Skrevet

På 95 grader er det rent altså.

Jeg vasker hånklær, sengetøy osv på 60 grader, og da hadde jeg kanskje tatt det om igjen, både fordi vaskemidlet har en effekt og for å få litt godlukt i de rene klærne.

95 grader er helt unødvendig og krever mye energi, jeg vasker en vask annenhver uke på 95 for å skylle skikkelig gjennom maskinen og for å vaske kluter og mopper

Anonymkode: f71e3...6f3

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Stod å hang opp klesvasken nå, håndklær og undertøy. Syntes det var så lite lukt og kom på at jeg rett og slett har glemt vaskemiddel 😂 En gang måtte være den første! Det er vasket på 95 grader i nesten 2 timer (samme program som alltid). Må det vaskes igjen eller er det greit siden det var kokvask?

Anonymkode: 1dd72...235

95 i to timer?!! Hvorfor?! Nei, da trenger du i hvert fall ikke å vaske det på nytt. 

Anonymkode: c4fd5...bc4

Skrevet

Hadde nok bare kjørt en kort ekspressvask på 30 grader kun for å få lukten av rent i tøyet.

Anonymkode: c2c17...094

Skrevet

Klærne er egentlig renere enn de pleier å være. Lukten du forbi der med 'rent " er egentlig kjemikalier. Faktisk rent tøy lukter ikke noe.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Klærne er egentlig renere enn de pleier å være. Lukten du forbi der med 'rent " er egentlig kjemikalier. Faktisk rent tøy lukter ikke noe.

Nettopp. Jeg bruker aldri skyllemiddel, og bruker kun uparfymert vaskepulver, av den grunn. Det noen synes lukter «rent» synes jeg lukter kjemikalier. Liker best fravær av lukt.

Skrevet

Helt unødvendig å vaske på nytt! 

Men ellers: rene klær skal i grunnen ikke lukte noe som helst. 

Anonymkode: 1e526...12c

Skrevet

Hvorfor skulle dere vasket om igjen? Gærne høner. Ikke bare er det kjørt på 95 grader, hvilket er helt unødvendig uansett, men dere må altså innse at dere ikke skal spise klær.

Skrevet
sug lut skrev (20 minutter siden):

Hvorfor skulle dere vasket om igjen? Gærne høner. Ikke bare er det kjørt på 95 grader, hvilket er helt unødvendig uansett, men dere må altså innse at dere ikke skal spise klær.

Dette satt jeg og tenkte på også. Tipper undertøyet er skitnere etter en time på kroppen enn det er etter kokvask. Og det blir da ikke særlig med flekker på håndkle og undertøy?

Skrevet

60 grader holder på all slags tøy. 95 er bare idiotisk. 

Anonymkode: c4fd5...bc4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...