Anonym bruker Skrevet 3. juni 2022 #26 Skrevet 3. juni 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Alle trenger klær og det er bra om modeller viser frem klærne slik de ser ut på mange typer kropper, inklusive syklig overvektige, syklig undervektige, kortvokste, rullestolbrukere osv. Anonymkode: c577e...60b Vis meg den modellen som fører klær du får kjøpt i Norge som er kortvokst eller sitter i rullestol... Så langt har ikke hysteriet kommet Anonymkode: 008e0...f2d
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2022 #27 Skrevet 3. juni 2022 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Søsteren min jobbet som modell første halvdel av 2000-tallet og det var få av de som hadde et normalt kosthold. Bulimi var helt normalt i miljøet. Jeg tror at ved å vise modeller i alle størrelser kan redusere risikoen for at «vanlige» jenter utvikler spiseforstyrrelser. Det å bli frisk fra en spiseforstyrrelse kan være ekstremt vanskelig. Jeg er ganske sikker på at spiseforstyrrelser tar flere liv og er dyrere for samfunnet enn en evt risiko en person på 80 kg utgjør.. Anonymkode: bb8c6...52f Pro mia var vel ikke så vanlig på 2000-tallet, det var pro ana som var langt vanligere da. Tviler på at det var mulig å bli modell med mia. Anonymkode: b3922...d54
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2022 #28 Skrevet 3. juni 2022 Anonym bruker skrev (16 timer siden): Jeg skjønner godt at en i str 42 ikke blir spesielt inspirert av å se plagg på en str 34-modell. Butikkene vil gjerne selge klær også til den halvparten av befolkningen som er overvektige, og viser da klærne frem på måter som appellerer. Det er ikke butikkenes feil at overvekt øker Anonymkode: dbcc4...e44 Dette. Jeg er størrelse 42 med en BMI som er godt innenfor normalvektig. Imidlertid er det få av oss som er modell-proposjonerte selvom vi er normalvektige, og det er HELT innafor å vise fram folk som er litt utenfor det tidligere idealet når man skal reklamere for klær altså. Anonymkode: 513a6...83f
Himmel og hav Skrevet 3. juni 2022 #29 Skrevet 3. juni 2022 Jeg må si at som forbruker vil jeg mye heller se hvordan f. eks. ei badedrakt sitter på en kropp med litt former og bulker her og der enn på en modell på 185 som veier 47 kg og ikke har hverken pupper eller hofter. Rett og slett fordi det er mer nyttig for meg, som er innehaver av en kropp med former og bulker. Det betyr ikke at jeg har noe imot at andre foretrekker noe annet. Min særdeles slanke og høye venninne har selvfølgelig mer nytte av å se plagget på den tynne modellen. Jeg kan ikke se at noen av variantene er å hylle noe som helst. Det er tross alt produktreklame det er snakk om.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2022 #30 Skrevet 3. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Vis meg den modellen som fører klær du får kjøpt i Norge som er kortvokst eller sitter i rullestol... Så langt har ikke hysteriet kommet Anonymkode: 008e0...f2d Deg finnes så vidt. https://melkoghonning.no/gina-tricot-samarbeidskolleksjon/ Anonymkode: c577e...60b
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2022 #31 Skrevet 3. juni 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Vis meg den modellen som fører klær du får kjøpt i Norge som er kortvokst eller sitter i rullestol... Så langt har ikke hysteriet kommet Anonymkode: 008e0...f2d Det sier ganske mye om deg som person å kalle det for hysteri å ville inkludere alle typer mennesker. Anonymkode: 9f2d8...a51
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2022 #32 Skrevet 3. juni 2022 Anonym bruker skrev (På 2.6.2022 den 21.06): Alle vet at overvekt er helseskadelig. Hvorfor skal man da hylle noe som er helseskadelig? Mange bedrifter bruker modeller med fedme nå om dagen. De kunne jo like gjerne brukt modeller som røyket. Hvorfor fronte og hylle noe som åpenbart ikke er sunt? Anonymkode: 7cbbc...0ef Man hyller jo ikke overvekten i seg selv. Man hyller åpenheten, og mangelen på skam. Som du kanskje vet: det å "la være å dømme" er ikke synonymt med "å hylle". Så man kan fint avstå fra å dømme tjukke folk, uten at det man gjør bør tolkes som å "hylle overvekt". Anonymkode: 46f24...e16
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2022 #33 Skrevet 4. juni 2022 Som mange her sier: det handler ikke om å hylle fedme men om at mangel på representasjon er veldig skadelig. Ingen har noen sinne klart å gå ned i vekt og holde seg der på en sunn måte på grunn av press. Fortsatt er en mer opptatt av kroppers utseende enn funksjon og det gjelder ofte spesielt de som mener at mennesker med fedme skal gjemmes bort og mobbes for å få «motivasjon». Personlig tror jeg fedmeforakt of fobi handler om å bevare eget selvbilde for en del mennesker som er slanke. De bygger mye av identiteten sin rundt å være spesielt bra fordi de er tynne, da føles strømninger som tillegger tjukke mennesker like stor verdi som en trussel mot det de er. Jeg har en vakker og supersprek venninne som alltid har vært veldig slank. Det har hun også vært når hun ikke har trent. Mange syns nok også at hun blir for mager når hun trener så mye som nå men hun lever sundt og passer på å spise nok, for hun går lett ned i vekt. Nylig ble hun singel etter mange år i forhold og jeg ble nesten litt rystet da jeg skjønte at den smarte, morsomme og spennende personen jeg er så glad i følte at det viktigste hun hadde å tilby en partner var et pent ansikt og en veltrent og tynn kropp. Hun er langt mer bekymret for aldring enn mine andre venninner som er større enn str. Xxs, for utseendet og tilbakemeldingene hun har fått på det har vært en mye større del av hennes identitet. Det er en av årsakene til at fedmefobi rammer «alle». Ingen er fri før alle er fri. Anonymkode: a5b69...c0d
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2022 #34 Skrevet 5. juni 2022 On 6/2/2022 at 9:06 PM, Anonym bruker said: Alle vet at overvekt er helseskadelig. Hvorfor skal man da hylle noe som er helseskadelig? Mange bedrifter bruker modeller med fedme nå om dagen. De kunne jo like gjerne brukt modeller som røyket. Hvorfor fronte og hylle noe som åpenbart ikke er sunt? Anonymkode: 7cbbc...0ef dette med og ta opp dette hele tiden, hva med og slutte med det? Anonymkode: c8f33...327
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå