Gå til innhold

Er dette godt nok ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barn 10 år alene i et basseng, døren er åpen inn til et lite rom, deretter ny dør som er åpen til et stort rom med trapp. Barnevakt sitter nede i det store rommet og "passer på"... er dette godt nok? Barnevakt sitter mye i tlf å snakker.

Anonymkode: 37552...471

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 7583d...a50

Skrevet

Nei. Men det skjønner du jo, HI.

Anonymkode: ebaac...740

Skrevet

Det kan være godt nok, litt vanskelig å si uten mer informasjon. Kommer det lyder fra barnet, ser man bassenget godt selv man er et to rom unna, hvor svømmedyktig er 10-åringen osv.?

Anonymkode: 933bd...db4

Skrevet

Nei. Jeg kunne gjort det med to svømmedyktige tiåringer dersom jeg så dem fra der jeg satt. Men med kun én ville jeg sittet ved siden av bassenget.

Anonymkode: 7b7b6...d09

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Nei. Jeg kunne gjort det med to svømmedyktige tiåringer dersom jeg så dem fra der jeg satt. Men med kun én ville jeg sittet ved siden av bassenget.

Eller aller helst vært med og badet da, det er jo morsommere. ;)

Skrevet

Jeg var på stranden som 10-åring. Stupte og svømte ( drev med konkurransesvømming senere) De andre satt oppe i hytta uten helt overblikk. Kanskje var det uansvarlig, men det skal jo veldig mye til før at det skjer en ulykke i et basseng. Hva skal skje? 

Anonymkode: 6d2a1...243

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Jeg var på stranden som 10-åring. Stupte og svømte ( drev med konkurransesvømming senere) De andre satt oppe i hytta uten helt overblikk. Kanskje var det uansvarlig, men det skal jo veldig mye til før at det skjer en ulykke i et basseng. Hva skal skje? 

Seriøst, spør du hva som kan skjer? Barn - alene - vann - drukning - tørrdrukning.

Anonymkode: 4da46...7e7

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Seriøst, spør du hva som kan skjer? Barn - alene - vann - drukning - tørrdrukning.

Anonymkode: 4da46...7e7

Men om de kan svømme så skal det jo mye til uansett. Nå vokste jeg delvis opp ved sjøen, men masse barn som bodde i området og var på stranden alene. Jeg vet ikke om en som druknet.

Det er jo noe annet om de ikke kan svømme og ikke skjønner instrukser. Jeg snakker jo ut fra egen erfaring. 

Skrevet

Jeg hadde ikke turt om barnet var alene, men sammen med andre er der greit. Jeg lot mine to være alene i bassenget mens jeg var inne på kjøkkenet o.l da yngste var 10, men da var de jo to så den andre kunne rope om en fikk problemer.

Når man har basseng er jo gjerne barna svømmedyktig lenge før skolealder...

Anonymkode: d56d9...07f

Skrevet

Hi her.

Godt å høre at jeg ikke er hysterisk. Jeg fikk sjokk da jeg hørte at barnet mitt opplevde dette. Er ikke mulig å se bassenget fra rommet hvor han satt. 

Skrevet

Jeg følger med min 13 år enda🙈. Hadde aldri gått så langt unna en 10 åring. Ting kan skje fort

Anonymkode: b811f...2fc

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Jeg følger med min 13 år enda🙈. Hadde aldri gått så langt unna en 10 åring. Ting kan skje fort

Hvilke ting? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hvilke ting? 

Haiangrep, tsunami? Seriøst du skjønner at alle snakker om drukning? Gud altså. Svømmedyktige barn og voksne drukner hvert år. Du kan virkelig ikke IKKE ha fått med deg det.

Anonymkode: 2f6df...4f5

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Haiangrep, tsunami? Seriøst du skjønner at alle snakker om drukning? Gud altså. Svømmedyktige barn og voksne drukner hvert år. Du kan virkelig ikke IKKE ha fått med deg det.

Hva er dette for svada? Kan du ikke svare på ett enkelt spørsmål? Tror du alle drukner av samme grunn eller hva faen mener du? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hva er dette for svada? Kan du ikke svare på ett enkelt spørsmål? Tror du alle drukner av samme grunn eller hva faen mener du? 

Veldig mange som drukner av å gå på kunstutstilling eller ta toget til Hamar. Godt poeng. Takk for dine gode spørsmål som åpner for refleksjon! Du må være gøy å dra på fest med.

Skrevet

Nei

Anonymkode: 3afbc...432

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvilke ting? 

Sklir og slår hodet.

Dykker for lenge og drar inn vann, også er det dypt og ikke får fotfeste.

Stuper og skaller hodet i bunnen fordi det blir feilvurdert hvor dypt det er.

Anonymkode: d56d9...07f

Skrevet

Det bommer jo helt an på hvor svømmedyktig 10-åringen er det

Anonymkode: 8852e...afe

Skrevet
Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Det bommer jo helt an på hvor svømmedyktig 10-åringen er det

Anonymkode: 8852e...afe

Han er ikke svømmedyktig

Skrevet

Totalt uansvarlig. Greit ved flere barn sammen om man kan høre hvis en roper. Jeg holdt selv på å drukne i badekaret!!! som 12-åring. Sklei rundt og fikk helt panikk, satt liksom fast under vann, og jeg var god i svømming. 

Voksne skal heller aldri bade alene. 

Anonymkode: 9fc42...722

Skrevet

Nei.

Og uansett svømmedyktig eller ei. Det kan komme, en kan få krampe, en kan bli skremt av noe uforutsett, eller om andre er i bassenget kan en henge på hverandre i uforsiktig lek..

Jeg er på som en hauk ved bading…Mine er 13 og 11. 

Anonymkode: 16e86...b5a

Skrevet

Min 11-åring trener ofte alene i svømmebassenget 🤷🏼‍♀️ Han er ikke noe dårligere til å svømme, og har ikke større sannsynlighet for å ski på kanten enn mannen min. Jeg synes det hadde vært veldig fælt hvis mannen min hadde en ulykke i bassenget, men jeg sitter ikke og nistirrer på ham heller mår han bader.

Anonymkode: 41be0...04c

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Han kan dø når han er ute og sykler og, sykler du sammen med 13 åringen din og?

Anonymkode: b26df...257

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...