Gladjente00 Skrevet 1. juni 2022 #1 Skrevet 1. juni 2022 Jeg har bestilt time hos legen imorgen og skal få sjekket dette ut, men i de siste ukene har jeg opplevdt en skikkelig krampe smerte midt i brystet og smertene er like vonde i ryggen. Beste måten å beskrive smerten er rie lignende tak som bygger seg opp og smerten føles ut som du har spist en chips bite og svelger den ned før du har tygget den skikkelig, slik skrapende smerte. dette skjer hver gang når jeg slapper av eller skal legge meg. Det varer i noen minutter før smerte toppen roer seg ned igjen. Jeg må ta meg til brystet og sliter veldig da det er skikkelig vondt Nei det er ikke panikk eller angst, dette har jeg hatt før og vet hvordan det føles.
Gladjente00 Skrevet 2. juni 2022 Forfatter #3 Skrevet 2. juni 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Angina? Anonymkode: 2fe9e...76e Jeg tenkte selv på det, men jeg aner ikke 🙄 godt å få legetime nå idag
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2022 #4 Skrevet 2. juni 2022 Gladjente00 skrev (7 timer siden): Jeg har bestilt time hos legen imorgen og skal få sjekket dette ut, men i de siste ukene har jeg opplevdt en skikkelig krampe smerte midt i brystet og smertene er like vonde i ryggen. Beste måten å beskrive smerten er rie lignende tak som bygger seg opp og smerten føles ut som du har spist en chips bite og svelger den ned før du har tygget den skikkelig, slik skrapende smerte. dette skjer hver gang når jeg slapper av eller skal legge meg. Det varer i noen minutter før smerte toppen roer seg ned igjen. Jeg må ta meg til brystet og sliter veldig da det er skikkelig vondt Nei det er ikke panikk eller angst, dette har jeg hatt før og vet hvordan det føles. Jeg hadde dette før jeg måtte fjerne galleblære - gallestein Anonymkode: 204ff...fde
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2022 #5 Skrevet 2. juni 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg hadde dette før jeg måtte fjerne galleblære - gallestein Anonymkode: 204ff...fde Merker du forskjell etter å ha spist? Det følger ofte måltid Anonymkode: 204ff...fde
Gladjente00 Skrevet 2. juni 2022 Forfatter #6 Skrevet 2. juni 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Jeg hadde dette før jeg måtte fjerne galleblære - gallestein Anonymkode: 204ff...fde Oi, var dette relatert til gallestein? Kjenner jeg stresser litt 😳
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2022 #7 Skrevet 2. juni 2022 Dette høres ut som noe relatert til spiserør eller fordøyelse. Med hjertet så følger jo ofte andpustenhet og svimmelhet. Uten at jeg er sikker selvfølgelig. Anonymkode: 37828...9c0
Gladjente00 Skrevet 2. juni 2022 Forfatter #8 Skrevet 2. juni 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Dette høres ut som noe relatert til spiserør eller fordøyelse. Med hjertet så følger jo ofte andpustenhet og svimmelhet. Uten at jeg er sikker selvfølgelig. Anonymkode: 37828...9c0 Får håpe du har rett🤞🏻
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2022 #9 Skrevet 2. juni 2022 En kollega ble lagt inn etter noe lignende på jobb. Mistanke om infarkt. Var galleanfall eller hva det heter. Anonymkode: 74b76...dbf
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2022 #10 Skrevet 2. juni 2022 Gladjente00 skrev (18 minutter siden): Får håpe du har rett🤞🏻 Ja det minner om dyspepsi eller spiserørsbrokk. Jeg har det. Anonymkode: 73c26...d4f
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2022 #11 Skrevet 2. juni 2022 Gladjente00 skrev (28 minutter siden): Oi, var dette relatert til gallestein? Kjenner jeg stresser litt 😳 Hvis smerten er rieliknende, sitter like under ribbein og i ryggen, så er det klassiske symptomer, tror jeg.. Anonymkode: 204ff...fde
Gladjente00 Skrevet 2. juni 2022 Forfatter #12 Skrevet 2. juni 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Hvis smerten er rieliknende, sitter like under ribbein og i ryggen, så er det klassiske symptomer, tror jeg.. Anonymkode: 204ff...fde Det sitter midt i brystet der midt mellom brystene og på akkuratt samme sted bak i ryggen
Gladjente00 Skrevet 2. juni 2022 Forfatter #13 Skrevet 2. juni 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Ja det minner om dyspepsi eller spiserørsbrokk. Jeg har det. Anonymkode: 73c26...d4f Det har jeg aldri hørt om før 😳
Gladjente00 Skrevet 2. juni 2022 Forfatter #14 Skrevet 2. juni 2022 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): En kollega ble lagt inn etter noe lignende på jobb. Mistanke om infarkt. Var galleanfall eller hva det heter. Anonymkode: 74b76...dbf Oi såpass,, jeg er kronisk syk med ME så det å gå til legen lengre er noe jeg ikke har gidda da de aldri finner noe, og biter bare tennene i sammen og tenker det går nok over.. men er så forbaska vondt når det står på og det er hjertesykdom i familien. Det er blitt oppservert ekstra slag på hjertet mitt men har bare tenkt at det er vanlig siden det ikke ble gjort noe
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2022 #15 Skrevet 2. juni 2022 Gladjente00 skrev (1 minutt siden): Oi såpass,, jeg er kronisk syk med ME så det å gå til legen lengre er noe jeg ikke har gidda da de aldri finner noe, og biter bare tennene i sammen og tenker det går nok over.. men er så forbaska vondt når det står på og det er hjertesykdom i familien. Det er blitt oppservert ekstra slag på hjertet mitt men har bare tenkt at det er vanlig siden det ikke ble gjort noe Nå tenker jeg fremdeles at det høres ut som noe relatert til fordøyelse, men uansett så håper jeg at du insisterer på at det blir undersøkt ordentlig. Jeg gikk til lege med uregelmessig puls og tidvis hjertebank. Jeg har aldri gått til lege og uttrykt bekymring for noe tull. Går knapt til lege, men dette ga meg bekymring. Jeg fikk beskjed om å redusere kaffedrikking. Noen måneder etter ble jeg hentet i ambulanse pga hjertesvikt. Så ikke la de ta lett på dette. Når det er sagt så har jeg hatt lignende dine symptomer når det handlet om fordøyelse. Anonymkode: 37828...9c0
Gladjente00 Skrevet 2. juni 2022 Forfatter #16 Skrevet 2. juni 2022 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Nå tenker jeg fremdeles at det høres ut som noe relatert til fordøyelse, men uansett så håper jeg at du insisterer på at det blir undersøkt ordentlig. Jeg gikk til lege med uregelmessig puls og tidvis hjertebank. Jeg har aldri gått til lege og uttrykt bekymring for noe tull. Går knapt til lege, men dette ga meg bekymring. Jeg fikk beskjed om å redusere kaffedrikking. Noen måneder etter ble jeg hentet i ambulanse pga hjertesvikt. Så ikke la de ta lett på dette. Når det er sagt så har jeg hatt lignende dine symptomer når det handlet om fordøyelse. Anonymkode: 37828...9c0 Oi såpass 🤯 huff hørtes skremmende ut. Ja jeg håper det er noe så enkelt som det, jeg slet endel med hjertebank for noen år tilbake. De kunne vare i flere minutter og jeg slet skikkelig med å puste når det sto på det værste. nei jeg vil ha oppfølging her evt henvisning videre for å ta en sjekk av årene. Siden jeg er ikke så mye i bevegelse så er det iallefall viktig å få sjekket opp. Min mor og på min mor side så er det mye hjertelidelser, har ei tante som må legge seg rett ned på bakken når set starter med henne. Min far hadde 3 hjerteinfarkt og døde når har var kun 54 år.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2022 #17 Skrevet 2. juni 2022 Gladjente00 skrev (7 minutter siden): Oi såpass 🤯 huff hørtes skremmende ut. Ja jeg håper det er noe så enkelt som det, jeg slet endel med hjertebank for noen år tilbake. De kunne vare i flere minutter og jeg slet skikkelig med å puste når det sto på det værste. nei jeg vil ha oppfølging her evt henvisning videre for å ta en sjekk av årene. Siden jeg er ikke så mye i bevegelse så er det iallefall viktig å få sjekket opp. Min mor og på min mor side så er det mye hjertelidelser, har ei tante som må legge seg rett ned på bakken når set starter med henne. Min far hadde 3 hjerteinfarkt og døde når har var kun 54 år. Det var en veldig skremmende opplevelse, men jeg var heldig oppi alt også. Det er bare så tragisk at leger ikke tar ting på alvor, og det var også hjertesykdom i familien her. Det er viktig at leger tar det på alvor. Gi oss oppdatering da, når du har vært hos legen? Anonymkode: 37828...9c0
Gladjente00 Skrevet 2. juni 2022 Forfatter #18 Skrevet 2. juni 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det var en veldig skremmende opplevelse, men jeg var heldig oppi alt også. Det er bare så tragisk at leger ikke tar ting på alvor, og det var også hjertesykdom i familien her. Det er viktig at leger tar det på alvor. Gi oss oppdatering da, når du har vært hos legen? Anonymkode: 37828...9c0 Ja det skjønner jeg veldig godt! Nei enkelte kan bare tenke at det er muskulært men man skal altid utelukke det værste først mener jeg. godt det gikk bra med deg iallefall 🤗 ja skal gjør det 🤞🏻 Time kl 12.30
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2022 #19 Skrevet 2. juni 2022 Gladjente00 skrev (3 minutter siden): Ja det skjønner jeg veldig godt! Nei enkelte kan bare tenke at det er muskulært men man skal altid utelukke det værste først mener jeg. godt det gikk bra med deg iallefall 🤗 ja skal gjør det 🤞🏻 Time kl 12.30 🤞 Anonymkode: 37828...9c0
Gladjente00 Skrevet 2. juni 2022 Forfatter #20 Skrevet 2. juni 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Det var en veldig skremmende opplevelse, men jeg var heldig oppi alt også. Det er bare så tragisk at leger ikke tar ting på alvor, og det var også hjertesykdom i familien her. Det er viktig at leger tar det på alvor. Gi oss oppdatering da, når du har vært hos legen? Anonymkode: 37828...9c0 Oppdatering: legen visste ikke hva det var men mente det ikke var noe hjerte relatert. Men fikk ta EKG samt blodprøve (kolestorol) og så se hva de svarte. Skulle komme inn igjen hvis jeg følte det ikke ga seg
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2022 #21 Skrevet 2. juni 2022 Gladjente00 skrev (2 minutter siden): Oppdatering: legen visste ikke hva det var men mente det ikke var noe hjerte relatert. Men fikk ta EKG samt blodprøve (kolestorol) og så se hva de svarte. Skulle komme inn igjen hvis jeg følte det ikke ga seg Da kan du senke skuldrene. Sikkert noe muskelgreier da? Får håpe det gir seg. Anonymkode: 37828...9c0
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2022 #22 Skrevet 2. juni 2022 Gladjente00 skrev (22 minutter siden): Oppdatering: legen visste ikke hva det var men mente det ikke var noe hjerte relatert. Men fikk ta EKG samt blodprøve (kolestorol) og så se hva de svarte. Skulle komme inn igjen hvis jeg følte det ikke ga seg Du bør be om henvisning til ultralyd av galleblære dersom det ikke gir seg, eller om du får det tilbake i flere omganger. Jeg gikk lenge med dette - flere år i omganger. Det ble ikke oppdaget før en stein satte seg fast og forårsaker en veldig alvorlig betennelse i bukspyttkjertelen ( men deg er ikke vanlig - og da var jeg så syk at det ikke var tvil om at det var noe alvorlig. Raste også ned i velt) Anonymkode: 204ff...fde
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2022 #23 Skrevet 2. juni 2022 Gladjente00 skrev (28 minutter siden): Oppdatering: legen visste ikke hva det var men mente det ikke var noe hjerte relatert. Men fikk ta EKG samt blodprøve (kolestorol) og så se hva de svarte. Skulle komme inn igjen hvis jeg følte det ikke ga seg Det kan være en låsning bak i ryggen, siden det ikke var noe legen fant. Jeg hadde litt lignende for en god del år siden, skikkelig vondt og ubehagelig, men legen sendte meg til kiropraktor etter at legen selv ikke fant noe. Én time hos kiropraktor, og jeg var kvitt smertene og ubehaget. Anonymkode: 9ddb0...456
Gladjente00 Skrevet 2. juni 2022 Forfatter #24 Skrevet 2. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det kan være en låsning bak i ryggen, siden det ikke var noe legen fant. Jeg hadde litt lignende for en god del år siden, skikkelig vondt og ubehagelig, men legen sendte meg til kiropraktor etter at legen selv ikke fant noe. Én time hos kiropraktor, og jeg var kvitt smertene og ubehaget. Anonymkode: 9ddb0...456 Er ingen låsning i ryggen da jeg har hatt dette før. Og de smertene er ikke lik den jeg har nå. Hvis du har vært gravid og får en kynnere så er det på lik måte smerten øker og forsvinner bare med mer smerte. Øker og avtar etter en stund. Kommer bare en gang om dagen når jeg har det
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2022 #25 Skrevet 2. juni 2022 Gladjente00 skrev (2 timer siden): Oppdatering: legen visste ikke hva det var men mente det ikke var noe hjerte relatert. Men fikk ta EKG samt blodprøve (kolestorol) og så se hva de svarte. Skulle komme inn igjen hvis jeg følte det ikke ga seg Tenkte han at det kunne ha noe med høyt kolestol å gjøre? Anonymkode: 9e967...204
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå