Anonym bruker Skrevet 2. juni 2022 #26 Skrevet 2. juni 2022 Jeg hjalp min søster når hun planla bryllup. Hun hadde egentlig ikke budskjett, men hun syns det var horrible priser på ting så hun lot kreativiteten vandre litt. Noe hun syns bare ble gøyere og gøyere, sådet gikk nesten litt sport i det. Hun hadde bryllupsfesten i hagen på hytta, noe hun og mannen lnsket fra start. Det var vel det eneste de var enige om fra de bestemte seg for å gifte seg. De skulle egentlig leie telt, men fikk låne av jobben til pappa. Tilfeldighetene skulle ha det til at de måtte kjøpe ett stort telt da kongen kom til byen. Så de hadde kongeteltet når de giftet seg, litt finere enn vanlig partytelt. (Helt sinnsykt å sette sammen, pappa sa ganske klart at det skulle vi aldri gjøre igjen) Stoler ble også lånt fra jobben hans. Bord laget vi med resteplanker vi hadde etter å ha bygd på hytta endel år før. Duker var papplignende på rull, litt tykke så de lå fint. Glasser og asjetter ramlet hun over til 5kr stykket. Blå, litt tykke plastikk som hadde sjømøtiv i formen. Bestikk husker jeg ikke, men enten fant hun lignende bestikk i plast eller så har vi lånt fra hyttenaboer. Maten var faktisk toro meksikans og amerikansk gryte blandet. Det syns de var godt og passende mat når det var i hagen. Salat og nystekt rundtstykker inntil. Hyttenaboer laget maten og serverte. De tilbudte seg selv og min søster var glsd hun ble overtalte til å takke ja, hu mente vi kunne gjør det selv men skjønte på dagen at det var lurt. De storkoste seg, mannfolka som er skikkelig skravlehøner endte opp som bartendere på kvelden. Kaker baket vi og noen venner. Bryllupsbilder ble tatt av en proff, men det var også helt tilfeldig. En kompis av en hyttenabo hadde hørt sladder om bryllup og sa han kom innom for å ta bildene for de. Tilfeldighetene gjorde det også slik at de fikk tatt bilder på to hester. Min søster løp etter to som red på hester når hun skulle ta bilder og hun fikk lov å låne de litt. Så brudekjolen som henger i skapet nå har bitemerker etter en hest, noe som hun syns var ekstra stas. Jeg tok endel bilder, men mine to kamera lå fremme så alle kunne ta bilder og de tok bilder. Veldig gøy å se på i ettertid, for når ulike folk tar bilder så blir det veldig ulike bilder også. Jeg mener noen ting er verdt å ta bilder for, mens andre mener noe annet. Så jeg skjønner hvorfor de i amerikanske filmer gir alle ett engangskamera i brylluper. Brudebuketten tror jeg hun bestilte i en blomstebutikk, men jeg tror hun bare hadde tre liljer som var surret med silkebånd i samme farge som det var i ett eller annet de hadde. Så den kosta ikke skjorta. Tror ikke de hadde noen blomster i kirken, det så hun ingen vits i. Blomstene på bordet ble markblomster med litt kjøpe blomster. Mamma satte sammen bukettene, hun syns slikt er gøy selv om hun ikke er ekspert på det. Vi tok blomstene litt på sparket for vi var usikkre på hvor mye markblomster det var når hun giftet seg, så backupen var å kjøpe. Pynten på bordene var helt gratis. Hun hentet sand på stranden og strødde midt på bordet. Vi hadde plukket skjell og mye forskjellig som vi pyntet med. Blomstervasene og lysestaker ble plassert i sanden. Min datter hadde noe ligende da hun konfirmerte seg. Siden vi var inne byttet vi ut sanden med fiskegarn. Min tante hadde funnet ett hullete fiskegarn på loftet som min morfar hadde laget. Så dette klipte vi opp slik at det passet. Så selv om det var ganske likt pyntet ble utrykket helt anderledes. Så selv om bryllupet tilslutt kostet veldig lite, føltes det ikke ut som ett bryllup på budskjett. Hun hadde jo egentlig ikke budskjett, men det blei nesten slik. Brudekjolen sydde mamma siden min søster hadde ett pnske og det ikke gikk ann å kjøpe det uten å få den spessialsydd. Så mamma sydde en i ett prøvestoff slik at hun kunne ordne tilpassninger før hun begynte på den ordentlige. Det ble også brudepikekjole til min datter av det. Alt kostet 800kr og jeg tror vi enda har masse stoff igjen. (Jeg og min søster kjøpte stoff, ingen kan sy og ingen aner hva som trengtes og spørre om hjelp er for pyser mente vi på den tiden) Jeg tror deg var rundt femti gjester i bryllupet, så ikke veldig lite men helelr ikke så stort. Anonymkode: 214ae...33b
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2022 #27 Skrevet 2. juni 2022 Jeg har forstørret bilde tatt med vanlig mobiltelefon, de ble fine. Det er best å ta bildene utendørs i dagslys, og sjekk oppløsning på kameraet, den kan reguleres. Anonymkode: c7515...d24
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå