Anonym bruker Skrevet 1. juni 2022 #1 Skrevet 1. juni 2022 Vi skal gifte oss neste sommer men det blir ett bryllup på budsjett ettersom begge har lave lønninger. Har sett litt på priser på enkelte ting som er vanlig i bryllup å er helt sjokkert over prisene! 15.000 kr for fotografering i bryllupet,1500 kr for brudebukett, kjempe dyre lokaler,flere tusen i frisør osv. Så dere andre som hadde bryllup på budsjett,har dere noen gode tips så det blir billigere? Ønsker ikke råd som å droppe bryllupet for det er ikke aktuelt. Har allerede fått kjøpt brudekjole til 700 kr brukt,slør til 100 kr,å brudesko til 300 kr brukt. Så er fornøyd med det,trenger bare litt råd til å gjøre bryllupet billigere. Anonymkode: 2d805...848
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2022 #2 Skrevet 1. juni 2022 Hvor mange gjester? Anonymkode: 917bf...826
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2022 #3 Skrevet 1. juni 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Hvor mange gjester? Anonymkode: 917bf...826 Der er vi ikke helt enig enda Jeg ønsker kun nærmeste familie så vi blir 13 å dermed holder kostnadene lavest mulig. Men hans syns det er en selvfølge å innvitere venner,fettere og kusiner. Så vi får får de hva vi ender opp på. For meg er det viktigste å ha nærmeste familie,å at vi får ett skikkelig fint bryllupsbildet som kan henge på veggen i stuen Derfor ønsker jeg ikke at bare en av gjestene tar bilder,tenk om ingen av bildene blir fin nok. Dette er en så viktig dag for oss så at det blir ett skikkelig fint bryllupsbildet er ett must. Anonymkode: 2d805...848
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2022 #4 Skrevet 1. juni 2022 Må en ha brudebukett? Ser ikke helt poenget med å bruke så mye penger på noe sånt. Anonymkode: 2d805...848
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2022 #5 Skrevet 2. juni 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Må en ha brudebukett? Ser ikke helt poenget med å bruke så mye penger på noe sånt. Anonymkode: 2d805...848 Man må ingenting, men man kan også ordne en brudebukett billig, f. Eks. ved å lage den selv av markblomster eller kjøpe blomster på matbutikken og sette dem sammen selv. Jeg hadde ønsket å ha blomster uansett budsjett. Og jeg ville også lagt litt penger i bildene, det er det (I tillegg til minnene) dere vil ha i ettertid. Anonymkode: dd971...bb7
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2022 #6 Skrevet 2. juni 2022 Er det ennå noen som henger bryllupsbildet i stua altså? fotograf er dyrt og viss du ikke vil noen kjente skal ta bildene så må du betale det de koster. Evt se om det er en nyoppstarta fotograf i området, de er ofte billigere. skal dere være 13 gjester så kan jo festen holdes hjemme? Evt et klubblokale, samfunnshus i nærheten? Be venninner om å bake kaker mot at du baker til de senere. (Vanlig praksis her vi bor). kan en venninne/slekt hjelpe å ordne håret? Anonymkode: b6307...05f
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2022 #7 Skrevet 2. juni 2022 Jeg fikset håret selv. Hadde det løst, tvinnet opp litt på ene siden og festet en blomst i håret. Følg med på Finn.no, der selges mye bryllupspynt og ting billig. Legg ut anbud på fotografering. Finnes mange dyktige hobbyfotografer som mer enn gjerne vil ta på seg et oppdrag for et par timer. Samme med frisører som jobber på si hjemmefra. Mat og drikke er dyrt. Begynn å kjøpe 2 flasker vin og 1 6pk med øl og mineralvann i mnd nå, og sett til siden. Da samler en opp større utgift over tid. Evt kan dere skrive at det blir servert drikke til maten, og at den enkelte tar med seg egen drikke til kvelden. Mat er og litt vanskelig, en kan ha snitter og slikt som en lager selv i forkant dagen før. Mye arbeid eneste. Evt servere en god gryterett med ris og litt tilbehør. Lager maten i flere gryter dagen før, og får hjelp til koking av ris og oppvarming på selve dagen. Be nabo/venner om å servere. Ha en transportplan som gjør at dere ordner det meste selv med bilene tilgjengelig, evt be en dere kjenner som har en fin bil til å hente dere spesielt. Blomster til bordet kan du kjøpe 3 for 2 på Mestergrønn, og lage til enkle små buketter/samlinger med småvaser/glass. Og lage til en bukett av samme blomstene til deg. Jeg tenker det enkleste er det flotteste, og du finner garantert noe som blir veldig fint. Servietter, lys og bordkort kjøper du på salg på nett. Anonymkode: 329cf...278
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2022 #8 Skrevet 2. juni 2022 Og det flotteste bilde av oss ble tatt med mobilkamera av ei venninne. Det er det som henger på stuen hjemme hos oss. Kjøpte forstørrelse av bildet på nett og det ble superfint😍 Anonymkode: 329cf...278
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2022 #9 Skrevet 2. juni 2022 Vi giftet oss nettopp og brukte ikke så mye penger synes jeg da. Leie av lokalet til bryllupsfesten: 6500kr Kjole, sko, undertøy til meg : 2300 Mat: 10.000kr (36 gjester) Brus kjøpte jeg på tilbud, brukte vel rundt 400kr på det Vin, øl og baileys kjøpte mine foreldre Mannen hadde dress fra før, trengte bare skjorte og sko, han betalt vel 1500 for det. Klær til barna: 2000kr Også pynt, blomster, vaser osv til lokalet 1500kr Jeg ordnet håret selv, sminket meg selv og lagde brudebukett selv. Kjøpte blomster til lokalet på mester grønn, de har sånn 3 for 2 opplegg. Fikk familie/venner til å bake kaker, endte vi kjøpte var bryllupskaken. Mener den koster rundt 1300kr Anonymkode: 55207...865
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2022 #10 Skrevet 2. juni 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Vi giftet oss nettopp og brukte ikke så mye penger synes jeg da. Leie av lokalet til bryllupsfesten: 6500kr Kjole, sko, undertøy til meg : 2300 Mat: 10.000kr (36 gjester) Brus kjøpte jeg på tilbud, brukte vel rundt 400kr på det Vin, øl og baileys kjøpte mine foreldre Mannen hadde dress fra før, trengte bare skjorte og sko, han betalt vel 1500 for det. Klær til barna: 2000kr Også pynt, blomster, vaser osv til lokalet 1500kr Jeg ordnet håret selv, sminket meg selv og lagde brudebukett selv. Kjøpte blomster til lokalet på mester grønn, de har sånn 3 for 2 opplegg. Fikk familie/venner til å bake kaker, endte vi kjøpte var bryllupskaken. Mener den koster rundt 1300kr Anonymkode: 55207...865 Hadde heller ikke fotograf. Anonymkode: 55207...865
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2022 #11 Skrevet 2. juni 2022 Anonym bruker skrev (48 minutter siden): Er det ennå noen som henger bryllupsbildet i stua altså? fotograf er dyrt og viss du ikke vil noen kjente skal ta bildene så må du betale det de koster. Evt se om det er en nyoppstarta fotograf i området, de er ofte billigere. skal dere være 13 gjester så kan jo festen holdes hjemme? Evt et klubblokale, samfunnshus i nærheten? Be venninner om å bake kaker mot at du baker til de senere. (Vanlig praksis her vi bor). kan en venninne/slekt hjelpe å ordne håret? Anonymkode: b6307...05f Det har ikke tenkt så mye over men vi er hvertfall blitt enige om å ha bryllupsbildet på veggen i stuen. Tror jeg skal se om jeg kan få taki en hobbyfotograf istedet,har god erfaring med med å bruke det før når det var barnebilder hvertfall. Vi har ikke plass til 13 her vi bor,men skal sjekke opp de andre lokaleme du nevner. Ja kake er det nok mange som kan stille opp å lage for oss gratis Samboeren min har en datter på 19 som er veldig opptatt av sminke og hår,han mener at hun helt sikkert kan hjelpe Anonymkode: 2d805...848
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2022 #12 Skrevet 2. juni 2022 Anonym bruker skrev (45 minutter siden): Og det flotteste bilde av oss ble tatt med mobilkamera av ei venninne. Det er det som henger på stuen hjemme hos oss. Kjøpte forstørrelse av bildet på nett og det ble superfint😍 Anonymkode: 329cf...278 Er bare redd for at kvaliteten mobilbilder ikke blir så bra når vi ønsker å forstørre opp bildet så det kan henge på veggen. Anonymkode: 2d805...848
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2022 #13 Skrevet 2. juni 2022 Anonym bruker skrev (40 minutter siden): Vi giftet oss nettopp og brukte ikke så mye penger synes jeg da. Leie av lokalet til bryllupsfesten: 6500kr Kjole, sko, undertøy til meg : 2300 Mat: 10.000kr (36 gjester) Brus kjøpte jeg på tilbud, brukte vel rundt 400kr på det Vin, øl og baileys kjøpte mine foreldre Mannen hadde dress fra før, trengte bare skjorte og sko, han betalt vel 1500 for det. Klær til barna: 2000kr Også pynt, blomster, vaser osv til lokalet 1500kr Jeg ordnet håret selv, sminket meg selv og lagde brudebukett selv. Kjøpte blomster til lokalet på mester grønn, de har sånn 3 for 2 opplegg. Fikk familie/venner til å bake kaker, endte vi kjøpte var bryllupskaken. Mener den koster rundt 1300kr Anonymkode: 55207...865 Oi dette hørtes greit ut,var ikke avskrekkende priser Anonymkode: 2d805...848
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2022 #14 Skrevet 2. juni 2022 Bryllupsbilde på veggen i stua kjenner jeg ingen under 60 år som har, så det er nok ikke så vanlig lenger, men tar dere et skikkelig kult et så hvorfor ikke. Sjekk om det er en fotoklubb der dere bor, sjekk facebook o.l, der finner du garantert noen med godt utstyr som tar på seg oppdrag uten å drive profesjonellt Vi leide en brygge da vi giftet oss, privatperson som leide ut lokale ( båthus gjort om til festlokale og brygge). Leide inn en mann som kom og grillet, han hadde eget firma drevet fra garasjen hjemme og stilte med alt av utstyr og mat. Veldig greit, og god mat. Brudekjolen min kostet 1.000 kr Hadde ikke brudebukett, men en vanlig blomsterbukett. Gjorde ikke noe spes med håret, hadde der hengende løst. Anonymkode: b8a2f...f22
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2022 #15 Skrevet 2. juni 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Bryllupsbilde på veggen i stua kjenner jeg ingen under 60 år som har, så det er nok ikke så vanlig lenger, men tar dere et skikkelig kult et så hvorfor ikke. Sjekk om det er en fotoklubb der dere bor, sjekk facebook o.l, der finner du garantert noen med godt utstyr som tar på seg oppdrag uten å drive profesjonellt Vi leide en brygge da vi giftet oss, privatperson som leide ut lokale ( båthus gjort om til festlokale og brygge). Leide inn en mann som kom og grillet, han hadde eget firma drevet fra garasjen hjemme og stilte med alt av utstyr og mat. Veldig greit, og god mat. Brudekjolen min kostet 1.000 kr Hadde ikke brudebukett, men en vanlig blomsterbukett. Gjorde ikke noe spes med håret, hadde der hengende løst. Anonymkode: b8a2f...f22 Vi er ikke så opptatt av hva andre gjør,vi ønsker ett fint brudebildet i stuen fra den store dagen vår. Å da er det greit å ha noe annet enn mobilcamera. Men skal sjekke om vi har noen hobbyfotografer i nærheten. Trenger ikke en fotograf som er der hele dagen,men en som kan være være der 1-2 timer å få viktigste bildene. Det høres koselig ut Dropper nok frisør jeg også for det blir altfor dyrt. Anonymkode: 2d805...848
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2022 #16 Skrevet 2. juni 2022 Jeg kjøpe 6 buketter blomster, på sånn kjøp 3, betal for 2. Ca 400,- tilsammen. (15 år siden, gjerne dyrere nå) Betalte ca. 100,- for at ho i butikken skulle gjøre om to av bukettene til en "brudebukett". Resterende blomster ble brukt til pynt i lokalet og knappehullblomst. Du kan leie inn hobby-fotograf. Spør på Facebook etter dyktige hobby-fotografer. Anonymkode: 1f798...136
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2022 #17 Skrevet 2. juni 2022 Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Jeg kjøpe 6 buketter blomster, på sånn kjøp 3, betal for 2. Ca 400,- tilsammen. (15 år siden, gjerne dyrere nå) Betalte ca. 100,- for at ho i butikken skulle gjøre om to av bukettene til en "brudebukett". Resterende blomster ble brukt til pynt i lokalet og knappehullblomst. Du kan leie inn hobby-fotograf. Spør på Facebook etter dyktige hobby-fotografer. Anonymkode: 1f798...136 Takk for gode tips Anonymkode: 2d805...848
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2022 #18 Skrevet 2. juni 2022 Sjekk priser på å leie idrettshus, grendehus ol. Her jeg bor leies de ut til 1500 - 2500 for en helg. Pynt til bordene kan du fikse omtrent gratis. Jeg har vært i et selskap der det var pyntet med stein, blåskjell og rekved, og et annet der det var pyntet med masse forskjellige vaser og syltetøyglass med markblomster. Anonymkode: 90b94...c30
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2022 #19 Skrevet 2. juni 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Sjekk priser på å leie idrettshus, grendehus ol. Her jeg bor leies de ut til 1500 - 2500 for en helg. Pynt til bordene kan du fikse omtrent gratis. Jeg har vært i et selskap der det var pyntet med stein, blåskjell og rekved, og et annet der det var pyntet med masse forskjellige vaser og syltetøyglass med markblomster. Anonymkode: 90b94...c30 Oi det var ikke gale pris nei Anonymkode: 2d805...848
Iiiiik Skrevet 2. juni 2022 #20 Skrevet 2. juni 2022 Bryllup på budsjett er helt fint, men da kan man nok ikke strekke seg mot å få alt som de dyre bryllupene koster. Jeg har vært i et fint bryllup der paret hadde kjøpt inn alkohol på forhånd, over minst et år. Vi spiste rømmegrøt og spekemat, flere av oss gjestene hadde med oss kaker, jeg hadde sydd noe av brudens antrekk, og vi var i et leid lokale der de fikset både borddekning og servering selv. En kompis som er flink til å ta bilder stod for fotograferingen, og buketten var satt sammen av en venninne av bruden. De er fantastiske folk, så det er et av de fineste bryllupene jeg har vært i selv om det sikkert kostet 1/8 av det vårt bryllup kostet.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2022 #21 Skrevet 2. juni 2022 Jeg hadde brudebukett som jeg plukket selv uti det fri og satte sammen. Nydelig bukett som passet til utebryllup. Anonymkode: f0d84...411
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2022 #22 Skrevet 2. juni 2022 Brudebukett og fotograf hadde jeg prioritert. Det er mange kule bryllupsbilder, og jeg skjønner godt at dere vil ha det på veggen. Ikke hør på dem som liksom er for kule for alle tradisjoner. Jeg er sikker på at du kan få en fin bukett til mye mindre enn 1500 kr. Bryllupsmiddagen trenger heller ikke være så fancy, jeg er sikker på at dere slekt og venner er mest glad for å få feire dere og ikke bryr seg om det er indrefilet eller gryterett de spiser. Lykke til, og gratulerer. Anonymkode: 43dbe...2c6
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2022 #23 Skrevet 2. juni 2022 Jeg synes det er så utrolig mye finere med lavbudsjett enn høybudsjett når det kommer til bordpynt osv. Et av de fineste bryllupene jeg har vært i var på en låve. De hadde ryddet "høyloftet?", altså 2.etg på loven og pyntet hele lokalet til fest. På veggene var det pyntet med grener fra bjørk, masse grønne blader. Var på vår/forsommer dette, så lysegrønne blader, kjempefint. Langbordene var hjemmesnekrede bukker med plater over, og dukene var metervare kjøpt på rull på Jysk Det var dekket på med tallerkener og glass fra "mange prestegjeld", litt forskjellig, eget og lånt, pluss noe kjøpt på loppemarked/bruktbutikk. Pynt på bordet var masse glass, syltetøyglass og små vaser fra bruktbutikken med noen enkle blomster i. Noen markblomster og noen kjøpt rimelig. Kjøper du f.eks noen hortensia'er kan du klippe av de store blomstene og sette i vann, og plante den skamferte busken i hagen og og få nye blomster der til neste år. Det var så gjennomført og fint, etter middag ble en del av bordene ryddet vekk, noe ble satt som småbord og det ble dans på låven. Brudebildet på takkekortet var tatt på låvebrua, men det ble også tatt noen kule bilder på alt fra traktoren til motorsykkelen. Anonymkode: b8a2f...f22
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2022 #24 Skrevet 2. juni 2022 Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Jeg hadde brudebukett som jeg plukket selv uti det fri og satte sammen. Nydelig bukett som passet til utebryllup. Anonymkode: f0d84...411 Vi bor i Bergen så litt sjansespill med utebryllup her Anonymkode: 2d805...848
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2022 #25 Skrevet 2. juni 2022 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Brudebukett og fotograf hadde jeg prioritert. Det er mange kule bryllupsbilder, og jeg skjønner godt at dere vil ha det på veggen. Ikke hør på dem som liksom er for kule for alle tradisjoner. Jeg er sikker på at du kan få en fin bukett til mye mindre enn 1500 kr. Bryllupsmiddagen trenger heller ikke være så fancy, jeg er sikker på at dere slekt og venner er mest glad for å få feire dere og ikke bryr seg om det er indrefilet eller gryterett de spiser. Lykke til, og gratulerer. Anonymkode: 43dbe...2c6 Ja akkurat fotografering er veldig viktig for meg,begge ønsker å ha brudebildet på veggen i stuen. Anonymkode: 2d805...848
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå