Gå til innhold

Enkel og god middag til venninnekveld?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har null ekstra overskudd, men trenger å være litt sosial, så får besøk av 3-4 venninner på fredag. Noen tips til en middag som folk flest liker (ikke fisk eller nøtter, pga allergi) og som enten går veldig fort å lage, eller kan tilberedes over flere steg i løpet av dagen?

Anonymkode: e2575...0fe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blandet grønn salat og pai.

Kjøp ferdig paibunn på rull, ligger i kjøledisken som pizzadeigen.

Lett å lage, lett å like, og likevel litt mer enn hva man vanligvis lager på en tirsdag hjemme.

Anonymkode: a207e...c88

Skrevet

Ville servert halve paprika med godt fyll, bla kjøttdeig god sterk saus og bacon. Så en god salat med fetaost og rista valnøtter ved siden av. Ikke så eksklusivt men tenkte det passet til jentekveld, og det smaker godt med vin til. 

Anonymkode: 49a89...b89

Skrevet

Taco 🙂. Kjøttdeig med tacokrydder og kyllingfilet i strimler med fajitakrydder, mango, avocado, tacolefser og masse forskjellige grønnsaker. 

Anonymkode: e76a9...e52

Skrevet

Indisk suppe fra REMA 1000. Ferdig, bare til å varme opp. Tilsett gjerne stekte kyllingfiletbiter, og server med koreander, yoghurt naturell, nanbrød (eller hvitløksbaguetterl) og finhakket chili som tilbehør. 

Enkeelt og kjempegodt! 

Anonymkode: 7ccae...a2b

Skrevet

Tusen takk for gode tips!

HI

Skrevet

Taco og kyllingsuppe fra Rema 1000 hadde jeg blitt utrolig skuffet om jeg hadde fått servert på venninnekveld. Hva med en enkel pastarett?

Anonymkode: 0f77b...c6a

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Taco og kyllingsuppe fra Rema 1000 hadde jeg blitt utrolig skuffet om jeg hadde fått servert på venninnekveld. Hva med en enkel pastarett?

Hadde du visst at kyllingsuppa var fra Rema 1000 da?

Anonymkode: 56a5e...aed

Skrevet

Jeg hadde ikke lagd noe. Jeg hadde kjøpt focaccia, gode oliven, aioli, spekeskinke, en god ost, tomater og kanskje litt spekepølse. Åpnet boksene og tømt innholdet i skåler, delt opp focacciaen, skjenket vin og satt meg ned. 

Skrevet

Godt brød, gode og modne oster, marmelade og spekemat. 

Skrevet

Takk, alle. Jeg har landet på en form for taco, for da kan jeg lage ekstra mye sånn at ungene spiser det samme (vanlig taco) tidligere. Det sparer meg for arbeidet med å lage to middager, og så gjør jeg bare voksenversjonen litt mer fancy. Det er enkelt å bare sette fram skåler med ulike ting, så lager folk det de liker best selv.

Det er gode venninner dette, de vet hva jeg står i, så jeg tror og håper de ikke blir skuffet over maten. Vi pleier i hvert fall å være rause med hverandre, og hun ene foreslo til og med at jeg bare kunne steke grandis om jeg ville, det viktigste er å samles 😊

HI

Skrevet
23 hours ago, Anonym bruker said:

Jeg har null ekstra overskudd, men trenger å være litt sosial, så får besøk av 3-4 venninner på fredag. Noen tips til en middag som folk flest liker (ikke fisk eller nøtter, pga allergi) og som enten går veldig fort å lage, eller kan tilberedes over flere steg i løpet av dagen?

bestilt mat :)

Anonymkode: 9c431...144

Skrevet

Stek kyllingfilet i strimler og olje. Ta i litt red currypaste og la det steke inn i kyllingen. Tilsett kokosmelk og kjør hakkede tomater, løk og hvitløk i blender og ta oppi. Kok. Sleng i litt ananas eller mango og kuttede sukkererter på slutten. Server med ris og salat

Anonymkode: 5826e...6f1

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Takk, alle. Jeg har landet på en form for taco, for da kan jeg lage ekstra mye sånn at ungene spiser det samme (vanlig taco) tidligere. Det sparer meg for arbeidet med å lage to middager, og så gjør jeg bare voksenversjonen litt mer fancy. Det er enkelt å bare sette fram skåler med ulike ting, så lager folk det de liker best selv.

Det er gode venninner dette, de vet hva jeg står i, så jeg tror og håper de ikke blir skuffet over maten. Vi pleier i hvert fall å være rause med hverandre, og hun ene foreslo til og med at jeg bare kunne steke grandis om jeg ville, det viktigste er å samles 😊

HI

Høres veldig fornuftig ut! Vi bruker ofte taco som "besøksmat" - og da er det alt fra helt enkelt med kjøpekrydder og salat, tomat, løk og mais som tilbehør, til 100% hjemmelaget med masse forskjellig tilbehør og kanskje flere forskjellige typer kjøtt. Eller kanskje noe midt i mellom. Man kan gjøre utrolig mye godt og utrolig mye enkelt av taco.  Og som du sier, det er ikke maten som er det viktigste. 

Anonymkode: e89fb...080

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 2.6.2022 den 8.22):

Du drar på venninnekveld for å spise flott? Du virker som en utakknemlig gjest.

Anonymkode: 2b313...b30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...