Gå til innhold

Betaler du for å oppgradere deg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til bedre utsikt på ferie, solseng nærmest vannet , første klasse på fly og lignende ? 

Anonymkode: b6e2e...707

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Alle de tingene har vi betalt for å oppgradere. Betaler feks gjerne for bedre beinplass på flyet og det å ligge i førstelinje til vannet på stranden. 

Skrevet

Varierer. Både etter hvor vi skal og hvor god råd vi har. Mine første reiser var så rimelig som mulig, senere har jeg hatt bedre råd og kostet på både mer beinplass på fly og 5 stjerner på reise. Har også reist hvor vi kun skulle benytte lokale tilbud, men fant ut i ett asiatisk land at vi var ca en halv meter for lange til det 😂

Anonymkode: 18ff5...4ce

Skrevet

Nei, det gidder jeg ikke. Synes det er en uting å kunne betale seg opp og utav alt. Er jo type mersalg.

Folk klager på at butikker driver på med dette, men betaler gladelig i dyre dommer når det gjelder ferier og fornøyelser 

Anonymkode: 041b3...ceb

Skrevet

Aldri visst eg skulle betale for solseng ved bassenget. Har bare lagt meg der. 😄

Skrevet
Kathrine. skrev (24 minutter siden):

Aldri visst eg skulle betale for solseng ved bassenget. Har bare lagt meg der. 😄

Hehe! Tror neppe det gjelder rundt bassenget😊. Jeg mente i alle fall stranden i mitt svar

Skrevet

Det varierer. 

Vi reiser begge to såpass mye i jobben at vi har diamant/gullkort hos sas/star alliance, så vi både sjekker inn og boarder prioritert og har tilgang til lounge. Så da trenger vi ikke oppgradere. Kan oppgradere til business på fly, men gidder ikke første klasse. Har betalt fir ekspressbilletter og andre hurtigløsninger, og betaler gjerne mer for utsikt eller plass dersom det er viktig for meg. 

Anonymkode: 70b43...ca9

Skrevet

Har aldri den typen ferie hvor det er aktuelt, så lite betyr det for meg.

Anonymkode: e0ced...1b9

Skrevet

Ja, vi bruker feks volvat fremfor vanlig legevakt. Jeg synes det er hårreisende at folk tar så på veien pga det tusenfryd gjorde. I tilfelle det ikke er gret må man avskaffe alt og lage utelukkende samme tilbud for alle. På alt. 

Anonymkode: 1121b...005

Skrevet

Det hender. Særlig på utsikt. Å ha fin utsikt til natur, gir ro i sjelen.

Skrevet

Så dette er greit å betale seg utav? Hva med de som ikke har rød til å betale dette ekstra? Det vil jo være veldig synlig på hvem som har nok penger? Burde det ikke være likt for alle slik som i Tusenfryd?

Anonymkode: d911a...04c

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Så dette er greit å betale seg utav? Hva med de som ikke har rød til å betale dette ekstra? Det vil jo være veldig synlig på hvem som har nok penger? Burde det ikke være likt for alle slik som i Tusenfryd?

Hvorfor tror du at det er de som svarer her som har klaget på Tusenfryd???

Anonymkode: 017b2...3a0

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

På flyet får alle være med og ingen sitter lenger på flyet enn noen andre. På stranden får man ligge både dyrt og billigere , men det er den samme stranden, det samme havet og du har like mye tilgang til vannet som alle andre. Poenget er at disse tingene er ting man oppgraderer uten at det forringer andres opplevelse av noe. Man må ikke vente lenger feks på grunn av at noen betaler for bedre beinplass på flyet. 

Skrevet

Betaler gladelig for ekstra benplass, balkong og ekstra soverom.

Ville ikke betalt for å snike i karusellkøen foran barn.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor tror du at det er de som svarer her som har klaget på Tusenfryd???

Anonymkode: 017b2...3a0

Jeg skrev i den tråden at jeg ikke var for tiltaket , men at jeg ikke ville boikottet parken av den grunn. 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (5 minutter siden):

På flyet får alle være med og ingen sitter lenger på flyet enn noen andre. På stranden får man ligge både dyrt og billigere , men det er den samme stranden, det samme havet og du har like mye tilgang til vannet som alle andre. Poenget er at disse tingene er ting man oppgraderer uten at det forringer andres opplevelse av noe. Man må ikke vente lenger feks på grunn av at noen betaler for bedre beinplass på flyet. 

Man får jo tilgang til karusellene på tusenfryd også selv om man ikke betaler for å gå foran. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Man får jo tilgang til karusellene på tusenfryd også selv om man ikke betaler for å gå foran. 

Jeg ville betalt vanlig billett på Tusenfryd. Ved at noen betaler for å gå foran må andre vente lenger.

Skrevet

Absolutt! Jeg betaler gladelig for mer komfort der jeg kan. Hos Flyr kan man nå feks betale 500 kroner ekstra for ledig midtsete på de første radene. Det har jeg allerede benyttet meg av, og kommer til å gjøre det igjen.  

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (19 minutter siden):

Jeg ville betalt vanlig billett på Tusenfryd. Ved at noen betaler for å gå foran må andre vente lenger.

Men hvis du betaler for å ligge bra på stranden må jo de som ikke kan betale ligge dårligere. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Men hvis du betaler for å ligge bra på stranden må jo de som ikke kan betale ligge dårligere. 

På de strendene her må alle betale . Det koster bare litt mer å ligge nederst ved vannet. Alle kan benytte stranden og alle betaler etter hvor de vil ligge. Ingen får mindre tid enn de andre på stranden . Samme som på fly . Noen betaler for mer benplass . Alle sitter like lenge på flyet og ingen kommer frem før noen andre. 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (2 minutter siden):

På de strendene her må alle betale . Det koster bare litt mer å ligge nederst ved vannet. Alle kan benytte stranden og alle betaler etter hvor de vil ligge. Ingen får mindre tid enn de andre på stranden . Samme som på fly . Noen betaler for mer benplass . Alle sitter like lenge på flyet og ingen kommer frem før noen andre. 

Så du tenker at det kun er fordelen tidsbesparing som ikke er greit? Alle andre fordeler man kan betale for som gir deg noe bedre enn andre er greit? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Så du tenker at det kun er fordelen tidsbesparing som ikke er greit? Alle andre fordeler man kan betale for som gir deg noe bedre enn andre er greit? 

Hvis det du betaler for gjør at andre får en dårligere opplevelse blir det feil. Spesielt feil blir det når det er direkte rettet mot barn. Jeg hadde ikke syntes det var noe særlig å snike i en karusell kø foran barna. 

Skrevet

Solseng kjøper jeg aldri. Utsikt fra hotellet er uvesentlig og på fly bør plassen utnyttes maksimalt hvis man må fly, men jeg kan betale for god mat, omvisninger, kart levert på rommet ol.

Anonymkode: 51cfa...657

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (7 minutter siden):

Hvis det du betaler for gjør at andre får en dårligere opplevelse blir det feil. Spesielt feil blir det når det er direkte rettet mot barn. Jeg hadde ikke syntes det var noe særlig å snike i en karusell kø foran barna. 

Dårligere opplevelse blir det jo. Ellers hadde det vært førstemann til mølla-prinsipp, slik som det alltid har vært på Tusenfryd. 

Anonymkode: 53912...fff

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (35 minutter siden):

Det er jo det vi i vesten gjør hele tiden. Billige klær hvor følgene er barnearbeid, forurenser herfra til neste år så klimaet går ad undas og fattige land strever med alt fra forurensede elver til resistente bakterier i drikkevann. Det er jo det vi gjør HELE tiden, betaler problemene over på andre slik at vi selv kan både slippe problemer og kose oss. 

Jeg fatter ikke at tusenfryd er utløsende for prinsippene våre. Vi har jo egentlig ingen av de intakt fra før. Er problemet kanskje at det er plagsomt å forholde seg til når blir synlig? Bare vi ikke ser det så er det greit eller noe sånt. 

Anonymkode: 18ff5...4ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...