Gå til innhold

Medarbeidersamtale

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ærlig er dere her? Og svarer det seg å si ting man et missfornøyd med? Kan man stole på taushetsplikt? 

Anonymkode: df864...efc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er dønn ærlig. Og sier alt jeg vet jeg kan stå inne for. Det er jo det som er poenget med medarbeidersamtalene 🙂

Skrevet
Sommerkroppen 2029 skrev (2 timer siden):

Jeg er dønn ærlig. Og sier alt jeg vet jeg kan stå inne for. Det er jo det som er poenget med medarbeidersamtalene 🙂

Takk for svar. 

Enig med at man bør være det, men ikke alltid så lett å si det til den det gjelder. Har en leder som jeg mener ikke er god leder. 

Anonymkode: df864...efc

Skrevet

Her går det mest i å få høre hvor dårlig jeg gjør det, jobber i butikk og er ikke god nok på å nå alle mål(vi blir målt i alle retninger, bl a via kundeundersøkelse).

Tør ikke være ærlig med hva jeg ikke er fornøyd med, det blir ikke tatt godt i mot. Så bare jatter med og sier det sjefen vil høre.

Vi har også ansattundersøkelse(digitalt) som også bare er en vits. Spørsmålene går i bedriftens favør og vi har lært oss til å svare det de vil høre ellers blir det oppvaskmøte der vi ikke får mer ut av det enn at vi svarer på nytt med det de vil høre. Så ting vi vil ha endret eller gjort bedre kommer vi ingen vei med.

Dette er en større butikkjede. Og ja, burde funnet meg en annen jobb, men er dessverre litt vanskelig jobbmarked i området her.

Anonymkode: eabed...a9b

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Her går det mest i å få høre hvor dårlig jeg gjør det, jobber i butikk og er ikke god nok på å nå alle mål(vi blir målt i alle retninger, bl a via kundeundersøkelse).

Tør ikke være ærlig med hva jeg ikke er fornøyd med, det blir ikke tatt godt i mot. Så bare jatter med og sier det sjefen vil høre.

Vi har også ansattundersøkelse(digitalt) som også bare er en vits. Spørsmålene går i bedriftens favør og vi har lært oss til å svare det de vil høre ellers blir det oppvaskmøte der vi ikke får mer ut av det enn at vi svarer på nytt med det de vil høre. Så ting vi vil ha endret eller gjort bedre kommer vi ingen vei med.

Dette er en større butikkjede. Og ja, burde funnet meg en annen jobb, men er dessverre litt vanskelig jobbmarked i området her.

Anonymkode: eabed...a9b

Samme her. Jobber i en stor butikkjede og det er helt likt som det du beskriver. Jeg skal faktisk på medarbeidersamtale til tirsdag. Da skal jeg si i klare ordelag hva jeg mener. Nå er det nok!!

Anonymkode: 46a39...7b0

Skrevet

Jeg er ganske ærlig. Nei, jeg stoler ikke på taushetsplikten. Lederen min burde aldri sittet med personalansvar.

Anonymkode: f716e...20f

Skrevet

Jeg er helt ærlig. Samtalen er uansett noe stort svada som ikke har noen nytteverdi. Jobber «på gølvet» i helsevesenet.

Skrevet

Jobber i privat, liten bedrift hvor medarbeidersamtalen er med sjefen som også er hovedeier. Samtalene er en vits og spill for galleriet. Han er en dårlig leder , hører ikke etter selv når man kommer med saklige og konstruktive forslag.

Så veldig glad for at jeg nettopp har fått meg ny jobb!

Anonymkode: f8e32...163

Skrevet

Medarbeidersamtalene hos oss er bare svada. Men en sjef (avdelingsleder) som er verdens snilleste, men som er helt håpløs på slike samtaler. Det blir bare en skravletime uten mål og mening. 

Anonymkode: 2a875...666

Skrevet

Helt ærlig, men det har jeg ikke alltid vært. Det kommer an på relasjonen min til leder. Stoler jeg ikke på lederen, sier jeg minst mulig og ingenting kontroversielt. 

Anonymkode: ff7a3...0aa

Skrevet

Jeg har en utrolig god leder, og hele arbeidsmiljøet legger til rette for at vi er ærlige og direkte, både gir og tar imot tilbakemeldinger, og sammen utvikler oss i en positiv retning. Er selvsagt dønn ærlig på medarbeidersamtale.

Anonymkode: a1344...be3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...